Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2010, 18:46   #81
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De geprivatiseerde spoorwegen kosten de Britse belastingsbetaler dan ook meer dan toen het nog een monopolie was.
nja
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 18:49   #82
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Brussel - oostende, 15,40 euro per rit, 4 personen heen en terug, 123,2 euro.

met de auto, 112 Km aan 12,89 euro per rit, geeft dus 25,78 Euro heen en terug.
Dan moet je een Rail Pass kopen en dan is het maar 7€ per persoon naar iedere bestemming in België. Je kan dus van Oostende naar Aarlen voor 7€.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 18:57   #83
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Je vergeet dat treinen niet gratis voor niet van sporen gebruik maken. Het zou best wel eens kunnen dat Wallonie niets liever heeft dan dat alle goederenverkeer van/naar Anterpen over haar sporen gaat. Kwestie van er geld aan te verdienen.
Nja aangezien de Walen er op dat punt na weinig aan zullen hebben en Vlaanderen op dit moment quasi geen alternatieven heeft dan via het Waals grondgebied goederen per spoor te vervoeren dan zal dat wellicht snel aardig oplopen. Vandaar wellicht dat ze in Vlaanderen de Ijzeren Rijn willen heropenen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 15 september 2010 om 18:57.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 19:01   #84
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja aangezien de Walen er op dat punt na weinig aan zullen hebben en Vlaanderen op dit moment quasi geen alternatieven heeft dan via het Waals grondgebied goederen per spoor te vervoeren dan zal dat wellicht snel aardig oplopen. Vandaar wellicht dat ze in Vlaanderen de Ijzeren Rijn willen heropenen.
nja
lijkt me een strak plan
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 19:16   #85
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dan moet je een Rail Pass kopen en dan is het maar 7€ per persoon naar iedere bestemming in België. Je kan dus van Oostende naar Aarlen voor 7€.
Aha, dat is dus de reden dat de treinen overvol zitten en de autostrades leeg zijn

De lage kostprijs is geldig voor 1 persoon, en voor grote afstanden. Die 7,4 euro komt ook terug voor kleinere afstanden, geen rekening houdend met de keycard, en ga je dan met meerdere personen dan lopen de kosten van de trein snel op.

PS : ik heb een 4-tal jaar alle transport met het openbaar vervoer gedaan, nummerplaat ingeleverd en bus gratis. Na die 4 jaar, uit ellende opnieuw een wagen gekocht, en tjonge, nu een jaar met de wagen, wat een luxe. Nooit meer terug naar openbaar vervoer.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 19:27   #86
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Aha, dat is dus de reden dat de treinen overvol zitten en de autostrades leeg zijn

De lage kostprijs is geldig voor 1 persoon, en voor grote afstanden. Die 7,4 euro komt ook terug voor kleinere afstanden, geen rekening houdend met de keycard, en ga je dan met meerdere personen dan lopen de kosten van de trein snel op.

PS : ik heb een 4-tal jaar alle transport met het openbaar vervoer gedaan, nummerplaat ingeleverd en bus gratis. Na die 4 jaar, uit ellende opnieuw een wagen gekocht, en tjonge, nu een jaar met de wagen, wat een luxe. Nooit meer terug naar openbaar vervoer.
Tja alle verbindingen met het openbaar vervoer doen is dan ook masochistisch net zoals sommige verbindigen met de wagen masochistisch zijn.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 19:37   #87
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tja alle verbindingen met het openbaar vervoer doen is dan ook masochistisch net zoals sommige verbindigen met de wagen masochistisch zijn.
Dat kan ik volledig onderschrijven.

In de stad, niets beter als openbaar vervoer.

Buiten de stad, openbaar vervoer is een ramp (met hier en daar een uitzondering)
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 20:07   #88
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Dat kan ik volledig onderschrijven.

In de stad, niets beter als openbaar vervoer.

Buiten de stad, openbaar vervoer is een ramp (met hier en daar een uitzondering)
In de stad gebruik ik m'n fiets.

Voor verplaatsingen naar elders het openbaar vervoer (meestal trein, soms ook bus).

Ik heb al een dikke vijftien jaar geen auto meer, en ik ben daar allerminst bedroefd om.

Ik geef toe dat ik mijn levensstijl een beetje heb moeten aanpassen, maar daar heb ik alleen maar deugd van gehad.

Echt waar.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 21:02   #89
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In de stad gebruik ik m'n fiets.

Voor verplaatsingen naar elders het openbaar vervoer (meestal trein, soms ook bus).

Ik heb al een dikke vijftien jaar geen auto meer, en ik ben daar allerminst bedroefd om.

Ik geef toe dat ik mijn levensstijl een beetje heb moeten aanpassen, maar daar heb ik alleen maar deugd van gehad.

Echt waar.
Heb jij ervaring op de twee plaatsen? Ik wel. Gedurende de jaren dat ik in Brussel gewoond en gewerkt heb deed ik alle verplaatsingen te voet of met het openbaar vervoer. Met alle 10 minuten een bus of tram aan je deur is dat geen probleem. En in de nachtelijke uren is een taxi een goed en betaalbaar alternatief.
Maar waar ik nu woon is openbaar vervoer gewoon niet haalbaar. Een wagen is hier voor ieder gezinslid (allemaal werkend) noodzakelijk.

PS wij hebben geen schrik om te fietsen. Ritten van 50-80 km doen wij regelmatig in onze vrije tijd. Maar de fiets is voor ons zelden een geldig alternatief voor verplaatsingen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 15 september 2010 om 21:05.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2010, 21:21   #90
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Heb jij ervaring op de twee plaatsen? ...
Ik heb de eerste 25 jaar van mijn leven op het West-Vlaamse platteland doorgebracht, en ik had toen geen eigen auto.

Sinds ik in Brussel woon heb ik gedurende één jaar een eigen auto gehad, en ik ben blij dat ik er vanaf ben.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 07:30   #91
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De geprivatiseerde spoorwegen kosten de Britse belastingsbetaler dan ook meer dan toen het nog een monopolie was.
Er rijden ook (veel) meer treinen dan voor de privatisering.Er zijn stations en lijnen heropend. Het personeel verdient meer. Er is een begin gemaakt met de renovatie van de uitgewoonde woning die BR achterliet. Dat kost inderdaad allemaal geld.
Al mij al kosten de spoorwegen de Britse belastingbetaler nog altijd minder dan de Belgische.

En in het VK kan je ook voor 1 pond van de ene kant van het land naar de andere (met de bus). Lijkt me toch wel mooit meegenomen voor de financieel minder krachtigen.
Probeer dat eens in België...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be