Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 11 februari 2009, 14:43   #21
beste vriend
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Locatie: haramstraat
Berichten: 3.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Het zionistische Übermensch-denken in volle glorie.
Belachelijke onzin. Die opsomming van Nobel-Prijs winnaars, dat is toch gewoon de waarheid ? En zeggen dat als de moslims wereldwijd de wapens neerleggen, minstens 8/10 de van het huidige oorlogsgeweld op aarde verdwijnt toch ook ? En dat als morgen Israël ontwapent, ze overmorgen allen de zee ingedreven zijn toch ook ? Waarom dan weer met ongelukkige woorden beginnen rond zwieren ? " zionist " , " ûbermensch "... Steeds opnieuw herhaalde stopwoorden, eindeloos herhaald als een duivelse mantra, auto-hypnotisch gezwam van pro-arabische fanatieken .
beste vriend is offline  
Oud 11 februari 2009, 14:46   #22
beste vriend
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Locatie: haramstraat
Berichten: 3.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Joden hebben al veel Nobelprijzen gewonnen, dus joden kunnen niks verkeerd doen in Gaza.
Geef mij één voorbeeld van een land, gelijk het welk, dat sinds 8 jaar door raketten bestookt word, en dat daar niets tegen gedaan heeft ?
beste vriend is offline  
Oud 11 februari 2009, 15:40   #23
mambo123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 februari 2009
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
En zeggen dat als de moslims wereldwijd de wapens neerleggen, minstens 8/10 de van het huidige oorlogsgeweld op aarde verdwijnt toch ook ? En dat als morgen Israël ontwapent, ze overmorgen allen de zee ingedreven zijn toch ook ? Waarom dan weer met ongelukkige woorden beginnen rond zwieren ? " zionist " , " ûbermensch "... Steeds opnieuw herhaalde stopwoorden, eindeloos herhaald als een duivelse mantra, auto-hypnotisch gezwam van pro-arabische fanatieken .
Allemaal speculaties zonder enige grond van waarheid. Er is inderdaad het probleem van radicale Islam dat ontken ik niet maar laten we eens kijken naar de 20ste eeuw en wie er verantwoordelijk was voor de meeste oorlogen en verwoestingen. Juist ja het westen en niet de Moslimwereld. Nu in het begin van de nieuwe eeuw zijn het wij weeral die oorlog zijn gaan voeren en een ander land zijn binnengevallen.

Laatst gewijzigd door mambo123 : 11 februari 2009 om 15:43.
mambo123 is offline  
Oud 11 februari 2009, 15:47   #24
mambo123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 februari 2009
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Geef mij één voorbeeld van een land, gelijk het welk, dat sinds 8 jaar door raketten bestookt word, en dat daar niets tegen gedaan heeft ?
Ze hebben het recht voor zelfverdediging maar niet het recht om een slachting aan te richten in Gaza.
mambo123 is offline  
Oud 11 februari 2009, 16:22   #25
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mambo123 Bekijk bericht
Ze hebben het recht voor zelfverdediging maar niet het recht om een slachting aan te richten in Gaza.
http://www.metimes.com/Opinion/2009/...-defense/7077/

Lang maar interessant artikel.
Francientje is offline  
Oud 11 februari 2009, 16:38   #26
mambo123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 februari 2009
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
"An eye for an eye makes the whole world blind." Het is misschien een tijdelijke oplossing voor de raketten die zijn afgevuurd op Israel maar op de langere termijn gaat dit in een catastrofe eindigen.
mambo123 is offline  
Oud 11 februari 2009, 16:59   #27
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Mambo,

Ik wil er gif op innemen, zo zeker ben ik dat je het geciteerde artikel waarop je antwoordt niet gelezen hebt.

En mocht je het gelezen hebben dan maakt het de zaak alleen maar erger wegens dan compleet onbegrepen.

Je post is misschien correct, maar staat in alle geval volledig los van dat waarop je probeert te antwoorden.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline  
Oud 11 februari 2009, 17:11   #28
mambo123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 februari 2009
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Mambo,

Ik wil er gif op innemen, zo zeker ben ik dat je het geciteerde artikel waarop je antwoordt niet gelezen hebt.

En mocht je het gelezen hebben dan maakt het de zaak alleen maar erger wegens dan compleet onbegrepen.

Je post is misschien correct, maar staat in alle geval volledig los van dat waarop je probeert te antwoorden.
?
mambo123 is offline  
Oud 11 februari 2009, 19:40   #29
beste vriend
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Locatie: haramstraat
Berichten: 3.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mambo123 Bekijk bericht
Ze hebben het recht voor zelfverdediging maar niet het recht om een slachting aan te richten in Gaza.
Goed. Hoe moeten ze het aanpakken volgens jou ? Leg eens uit ?
Als iemand mij een muilpeer geeft, en ik kan er hem 10 teruggeven, dan doe ik dat. Mischien leert hij het dan af. En als dat niet voldoende is , sla ik hem verrot (als ik kan) . De joden doen niets anders , behalve dat ze al 8 jaar lang petsen krijgen dat het klettert. Wat moeten ze dan doen volgens jou ?
Heeft niemand jou nooit uitgelegd dat alle oorlogen afschuwelijk zijn ?
beste vriend is offline  
Oud 11 februari 2009, 20:16   #30
mambo123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 februari 2009
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Goed. Hoe moeten ze het aanpakken volgens jou ? Leg eens uit ?
Als iemand mij een muilpeer geeft, en ik kan er hem 10 teruggeven, dan doe ik dat. Mischien leert hij het dan af. En als dat niet voldoende is , sla ik hem verrot (als ik kan) . De joden doen niets anders , behalve dat ze al 8 jaar lang petsen krijgen dat het klettert. Wat moeten ze dan doen volgens jou ?
Heeft niemand jou nooit uitgelegd dat alle oorlogen afschuwelijk zijn ?
Zeg ik hier dat ik de oplossing heb voor al hun problemen? Ik zeg alleen maar dat door de slachting in Gaza enige kans op vrede in die regio verloren is en de haat tussen beide alleen maar versterkt heeft.
mambo123 is offline  
Oud 11 februari 2009, 20:49   #31
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mambo123 Bekijk bericht
Zeg ik hier dat ik de oplossing heb voor al hun problemen? Ik zeg alleen maar dat door de slachting in Gaza enige kans op vrede in die regio verloren is en de haat tussen beide alleen maar versterkt heeft.
Als ook jij de oplossing niet hebt voor al hun problemen, zoals je volgens mij door je eerste zin insinueert, hoe kun je dan weten wat de enige kans op vrede is voor de regio, zoals je in je tweede zin zegt?

En als je het wel weet, waarom deel je het dan niet met ons?

Volgens mij is de enige kans op vrede, wanneer beide partijen stoppen met wapengeweld. Als je dat onzinnig vindt, leg dan eens uit waarom.
Als je het niet onzinnig vindt, dan moet je ook de raketaanvallen van de Hamas veroordelen.

Waar heb ik het mis?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 februari 2009 om 20:51.
Paulus is offline  
Oud 12 februari 2009, 09:47   #32
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Als iemand mij een muilpeer geeft, en ik kan er hem 10 teruggeven, dan doe ik dat. Mischien leert hij het dan af. En als dat niet voldoende is , sla ik hem verrot (als ik kan) .
zou je ook zijn buren, broers, ouders, kinderen verrot slaan, vermoorden en tot in de eeuwigheid opsluiten?
1207 is offline  
Oud 12 februari 2009, 12:38   #33
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
zou je ook zijn buren, broers, ouders, kinderen verrot slaan, vermoorden en tot in de eeuwigheid opsluiten?
Ken jij iemand die dat doet?
Francientje is offline  
Oud 12 februari 2009, 13:40   #34
mambo123
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 februari 2009
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als ook jij de oplossing niet hebt voor al hun problemen, zoals je volgens mij door je eerste zin insinueert, hoe kun je dan weten wat de enige kans op vrede is voor de regio, zoals je in je tweede zin zegt?

En als je het wel weet, waarom deel je het dan niet met ons?

Volgens mij is de enige kans op vrede, wanneer beide partijen stoppen met wapengeweld. Als je dat onzinnig vindt, leg dan eens uit waarom.
Als je het niet onzinnig vindt, dan moet je ook de raketaanvallen van de Hamas veroordelen.

Waar heb ik het mis?

Paulus.
Zucht. Eerst Jeebee die me beschuldigt van een artikel niet gelezen te hebben en dan zogezegd een verkeerd antwoord zou hebben gegeven ook al was er geen vraag gesteld. En nu Paul die m'n zin weer verkeerd interpreteerd.
mambo123 is offline  
Oud 12 februari 2009, 13:46   #35
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Belachelijke onzin. Die opsomming van Nobel-Prijs winnaars, dat is toch gewoon de waarheid ? En zeggen dat als de moslims wereldwijd de wapens neerleggen, minstens 8/10 de van het huidige oorlogsgeweld op aarde verdwijnt toch ook ? En dat als morgen Israël ontwapent, ze overmorgen allen de zee ingedreven zijn toch ook ? Waarom dan weer met ongelukkige woorden beginnen rond zwieren ? " zionist " , " ûbermensch "... Steeds opnieuw herhaalde stopwoorden, eindeloos herhaald als een duivelse mantra, auto-hypnotisch gezwam van pro-arabische fanatieken .
Beste beste vriend, ik ben niet pro-arabisch. Dat zou namelijk kunnen begrepen worden als zou ik ook pro-(vul arabische dictator naar keuze in) zijn. Quod non.

Wat niet wegneemt dat het lijstje joodse Nobelprijswinnaars enkel moet dienen om aan te tonen dat het 'Joodse volk' intellectueel superieur is aan de rest van de wereld en a fortiori aan het 'Arabische volk'.
abou Anis is offline  
Oud 12 februari 2009, 13:53   #36
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Lol. Er zijn geen ubermenschen
En de term "het uitverkoren volk" ? Is dat niet übermensch-achtig ?
-=EXCALIBUR=- is offline  
Oud 12 februari 2009, 14:42   #37
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ken jij iemand die dat doet?
Israel.

ps
wie nobelprijzen aan Joden koppelt moet intellectueel eerlijk zijn.
er zijn maar 3 grote godsdiensten maar wel 190 landen dus is het niet meer dan logisch dat joden in dat geval het lijstje altijd aanvoeren.

je moet joodse winnaars naast christelijke of ongelovige winnaars leggen.
en het zou me verbazen moesten joden nog steeds het lijstje aanvoeren
1207 is offline  
Oud 12 februari 2009, 17:37   #38
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Beste beste vriend, ik ben niet pro-arabisch. Dat zou namelijk kunnen begrepen worden als zou ik ook pro-(vul arabische dictator naar keuze in) zijn. Quod non.

Wat niet wegneemt dat het lijstje joodse Nobelprijswinnaars enkel moet dienen om aan te tonen dat het 'Joodse volk' intellectueel superieur is aan de rest van de wereld en a fortiori aan het 'Arabische volk'.
Als nobelprijzen voor 'superieure intelligentie' werden uitgereikt , dan had
Osama Bin Laden er vast al vijf of zes beet.
Nul voor dat antwoord.
Francientje is offline  
Oud 12 februari 2009, 17:50   #39
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
een joodse staat en democratie/gelijkheidsbeginsel gaan fundamenteel niet samen.
Dat is fundamenteel onwaar : als er een Christelijke rechtvaardige staat kan bestaan, een moslim.., een atheïstische , een Hindoese, een Bhoeddistische kan er zeker ook een joodse rechtvaardige staat bestaan..

In een rechtvaardige staat kan en moet er ruimte zijn voor een meerderheidsgodsdienst, zoals er ook ruimte moet zijn voor een minderheidsgodsdienst.. in de staat Israël zijn er één miljoen Israëliers van Islamietische godsdienst (stel je voor dat dit in België het geval zou zijn, zouden we dan nog een rechtsstaat zijn ?)
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 12 februari 2009, 17:57   #40
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Als nobelprijzen voor 'superieure intelligentie' werden uitgereikt , dan had
Osama Bin Laden er vast al vijf of zes beet.
Nul voor dat antwoord.
Er zijn geen etnische Joden : Men is jood als men een joodse moeder heeft, van een vader wordt niet gesproken.. vandaar dat er "Zwarte" en anders dan zwart of blanke joden zijn.. er zijn joden die 100% Semietisch zijn & die 99% Slavisch zijn enz.. De Nobelprijzen zijn in hoge mate te danken aan de europese cultuur waarvan het jodendom dank zij de romeinse keizer Titus
integraal van deel uitmaken. De 3000 jaar geschiedenis waarvan hoger sprake is een geschiedenis van voortdurende oorlogvoering om dat gebied
van af de Egyptenaren en Hittieten via de Assyriërs, Babyloni¨ders, Filistijnen, Feniciërs, Joden, Grieken, Romeinen, Arabieren, Franken, Ottomanen, Engelsen enz...

Al die volksgroepen hebben ergens een claim (tenzij als dusdanig niet meer bestaan) & allen lieten hun genetische kenmerken na in de aanwezige bevolking (die inderdaad christelijk, islamietisch en joods is). Waar overal op de wereld er uiteindelijk een aanvang gemaakt kan worden met een vreedzame coëxistentie zal dit noodzakelijkerwijze ook zo zijn in Palestina...
men kan vanzelfsprekend nog enkele decennia doorgaan met elkaars kinderen af te slechten, maar de uiteindelijke oplossing zal vreedzaam zijn en aanbreken.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be