Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 maart 2019, 09:16   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat komt omdat er op alles wat we betalen in Vlaanderen een deel daarvan naar de bodemloze put genaamd WalloBrux gaat.

Dit kan niet genoeg benadrukt en herhaald worden.
Kan je niet beter zeggen de Europese put

Citaat:


Helft leeflonen uitgekeerd aan niet-Belgen: “Deze Sinterklaaspolitiek is onhoudbaar voor onze sociale zekerheid”



Van de bijna 1 miljard euro die afgelopen jaar werd uitgekeerd aan leeflonen ging zowat de helft naar niet-Belgen. Dat blijkt uit cijfers die Vlaams Belang-Kamerlid Barbara Pas opvroeg bij minister van Maatschappelijke Integratie Ducarme.

Wie onvoldoende bestaansmiddelen heeft kan beroep doen op het leefloon bij het OCMW. De kostprijs ervan bedroeg vorig jaar 990 miljoen euro. Nooit eerder lag dat bedrag zo hoog. Opvallend: 440 miljoen euro of zowat de helft van het totale budget wordt uitgekeerd aan mensen die niet over de Belgische nationaliteit beschikken.

Het aandeel van buitenlanders in de uitbetaling van de leeflonen zit al enkele jaren in stijgende lijn. In 2012 was dat nog een derde van het totaalbudget. Vandaag is dat de helft. Er is een duidelijke toename bij niet-Europeanen. Vergeleken met de regeerperiode Di Rupo is er sprake van een stijging met 105 procent. De regering-Michel spendeerde op vier jaar tijd 1,4 miljard euro aan leeflonen voor niet-Europeanen, meer dan het dubbele als Di Rupo.

Barbara Pas van Vlaams Belang waarschuwt: “Open grenzen en een open sociale zekerheid zijn onverenigbaar. We moeten ophouden met Sinterklaas te spelen voor de hele wereld. Doen we dat niet, dan gaat ons sociaal bijstandssysteem onvermijdelijk naar de haaien. De eerste slachtoffers daarvan zullen onze eigen behoeftigen zijn.”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...heid~ab712e55/

En er is nog geen verbetering in zicht.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 09:59   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Zit de prijs van onteigening daar inbegrepen?
Ja.

Mambo is te lui om alles te citeren en geeft opzettelijk de link niet.

Citaat:
https://crm.duurzame-mobiliteit.be/a...et-andere-niet

Gemiddeld kostte de aanleg van een fietspad in 2011 323.738,54 euro per km. Opvallend is dat de gemiddelde kostprijs van een fietspad in Oost-Vlaanderen 132.698,50 euro per km bedraagt en in West-Vlaanderen 567.403,90 euro per km ofwel vier keer zoveel. Een van de belangrijkste elementen van de kostprijs van een fietspad is de onteigening, waarschijnlijk is dit een belangrijke factor in het prijsverschil.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 11:13   #23
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kan je niet beter zeggen de Europese put



https://www.hln.be/nieuws/binnenland...heid~ab712e55/

En er is nog geen verbetering in zicht.
Uw link gaat specifiek over België en het is 100% terecht dat daar de aandacht op gevestigd wordt.

De Vlaming betaalt dus niet alleen voor de Walen maar ook voor een meute klaplopers die naar hier gekomen zijn en die levenslang onderhouden moeten worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 11:24   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Uw link gaat specifiek over België en het is 100% terecht dat daar de aandacht op gevestigd wordt.

De Vlaming betaalt dus niet alleen voor de Walen maar ook voor een meute klaplopers die naar hier gekomen zijn en die levenslang onderhouden moeten worden.
Het klopt dat het over België gaat, maar het is Europa die België verplicht elke asielzoeker dezelfde rechten te geven als een autochtone Belg.
Het enige dat die asielzoekers nog niet hebben is de stemplicht.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 11:30   #25
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het klopt dat het over België gaat, maar het is Europa die België verplicht elke asielzoeker dezelfde rechten te geven als een autochtone Belg.
Het enige dat die asielzoekers nog niet hebben is de stemplicht.
België zou dat in feite gewoon moeten afwijzen en veranderen net zoals alle Oost Europese landen doen. Daar krijgt een asielzoeker geen hol en het werkt, ze gaan ook niet naar daar.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 11:40   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
België zou dat in feite gewoon moeten afwijzen en veranderen net zoals alle Oost Europese landen doen. Daar krijgt een asielzoeker geen hol en het werkt, ze gaan ook niet naar daar.
Links sociaal beleid!!!!!!
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 13:58   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik denk dat je mijn reactie niet goed gelezen hebt.
De belastingen die de autogebruikers betalen zijn minstens het tienvoud van de kost van aanleg en onderhoud van wegen en kunstwerken.
U had het aanvankelijk enkel over wegenbelasting: fietsers zouden die ook moeten betalen, omdat automobilisten dat ook doen. Omwille van het feit dat ze gebruik maken van de infrastructuur.

Moet de voetganger dan ook een trottoirbelasting betalen? Hij maakt toch ook gebruik van de infrastructuur?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:02   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Gemiddeld kostte de aanleg van een fietspad in 2011 323.738,54 euro per km. Opvallend is dat de gemiddelde kostprijs van een fietspad in Oost-Vlaanderen 132.698,50 euro per km bedraagt en in West-Vlaanderen 567.403,90 euro per km ofwel vier keer zoveel.


Niet voor het een of ander, maar ik vind dat bijzonder duur.
Dergelijke berekeningen stellen ook niets voor, omdat de fietsinfrastructuur veel meer is dan alleen het aanleggen van een kilometer fietspad. Er kan daar ook de aanleg van fietsbruggen bij zitten, studiekosten van een heel project, onteigeningen, kosten door gerechtelijke procedures, randinfrastructuur, nutswerken, enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:02   #29
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U wil er weer een Walen afkak-draad van maken ?
Heel het forum is voor jou een Vlaming-afkak-forum. Teveel boter op jouw hoofd om zoiets te schrijven. Maar ja, scrupules heeft blijkbaar niet iedereen ...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:05   #30
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Gemiddeld kostte de aanleg van een fietspad in 2011 323.738,54 euro per km. Opvallend is dat de gemiddelde kostprijs van een fietspad in Oost-Vlaanderen 132.698,50 euro per km bedraagt en in West-Vlaanderen 567.403,90 euro per km ofwel vier keer zoveel.


Niet voor het een of ander, maar ik vind dat bijzonder duur.
En dat terwijl de glitter-pakjes-koersvelo-fietsers toch mooi in het midden van de straat blijven rijden.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:06   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
En dat terwijl de glitter-pakjes-koersvelo-fietsers toch mooi in het midden van de straat blijven rijden.
De wetgeving voorziet dat ook voor groepen. Ken de wegcode, zou ik zo zeggen!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:20   #32
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De wetgeving voorziet dat ook voor groepen. Ken de wegcode, zou ik zo zeggen!
Ik ken de wegcode. Waar spreek ik over groepen?
Kronkel-kronkel naar je gelijk.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 3 maart 2019 om 14:21.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:21   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dergelijke berekeningen stellen ook niets voor, omdat de fietsinfrastructuur veel meer is dan alleen het aanleggen van een kilometer fietspad. Er kan daar ook de aanleg van fietsbruggen bij zitten, studiekosten van een heel project, onteigeningen, kosten door gerechtelijke procedures, randinfrastructuur, nutswerken, enzovoort.
Dat zal wel...13 miljoen bfr de meter.

Hier komt men ook met alles weg.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:23   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ik ken de wegcode. Waar spreek ik over groepen?
Kronkel-kronkel naar je gelijk.
Citaat:
de glitter-pakjes-koersvelo-fietsers
Er staat meervoud: fietsers. En de wegcode voorziet nu eenmaal dat fietsers in groep onder bepaalde voorwaarden (en aantallen) dan op de rijbaan mogen rijden in plaats van het fietspad.

Daarnaast is niemand gehouden om op het fietspad te rijden als de staat ervan slecht is. In het verleden heb ik meer dan eens tussen Kortemark en Koekelare. Daar lag toen een barslecht fietspad. Ik fietste dan ook altijd op de rijbaan, wat nooit aanleiding heeft gegeven tot enig probleem met de politie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:24   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat zal wel...13 miljoen bfr de meter.

Hier komt men ook met alles weg.
Ja, dat zal wel. De kostprijs voor een fietsbrug kan enorm oplopen. Denk maar aan de twee bruggen over de Ringvaart in Gent. Zulke investeringen verhogen de totaalkost.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:35   #36
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er staat meervoud: fietsers. En de wegcode voorziet nu eenmaal dat fietsers in groep onder bepaalde voorwaarden (en aantallen) dan op de rijbaan mogen rijden in plaats van het fietspad.

Daarnaast is niemand gehouden om op het fietspad te rijden als de staat ervan slecht is. In het verleden heb ik meer dan eens tussen Kortemark en Koekelare. Daar lag toen een barslecht fietspad. Ik fietste dan ook altijd op de rijbaan, wat nooit aanleiding heeft gegeven tot enig probleem met de politie.
Ook waar fietspaden goed zijn, rijden ze in het midden van de straat, met meer dan 2 naast mekaar. Ook fietsers hebben zich aan de wegcode te houden (net zoals de automobilisten, de motorrijders en voetgangers). Als jij de wegcode kent, dan weet je dat de fietsers waarop ik doel niet bepaald diegene zijn die de wegcode respecteren. Naast autobestuurder ben ik ook fietser (zonder glitterpakje-koersvelo) en hou ik mij aan de regels.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:39   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ook waar fietspaden goed zijn, rijden ze in het midden van de straat, met meer dan 2 naast mekaar. Ook fietsers hebben zich aan de wegcode te houden (net zoals de automobilisten, de motorrijders en voetgangers). Als jij de wegcode kent, dan weet je dat de fietsers waarop ik doel niet bepaald diegene zijn die de wegcode respecteren. Naast autobestuurder ben ik ook fietser (zonder glitterpakje-koersvelo) en hou ik mij aan de regels.
Schijnbaar dringt het nog altijd niet door dat de regels voorzien in het fietsen in groep (vanaf 15 fietsers) op de rijbaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:47   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat zal wel...13 miljoen bfr de meter.
Uw telraampje is verroest.

Citaat:
Gemiddeld kostte de aanleg van een fietspad in 2011 323.738,54 euro per km
Dus 323 euro de meter is volgens jou 13 miljoen bfr de meter?

Ik kom op ~13.000 Bef uit. Straffe mambo, 3 nullen erbij plakken. Of had je dat met opzet gedaan omdat toch niemand hier oplet?

Citaat:
Hier komt men ook met alles weg.
Dat moet net jij schrijven. Ik doe mijn jas aan met dichtgenaaide zakken als jij hier iets verteld.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 maart 2019 om 14:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:49   #39
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar dringt het nog altijd niet door dat de regels voorzien in het fietsen in groep (vanaf 15 fietsers) op de rijbaan.
Het dringt schijnbaar niet tot je door dat dat mijn punt niet was. Dat maak jij ervan. kronkel kronkel voor je gelijk.
Ook een groep, die inderdaad op de rijbaan mag rijden, hoort zich aan regels te houden.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2019, 14:54   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Het dringt schijnbaar niet tot je door dat dat mijn punt niet was. Dat maak jij ervan. kronkel kronkel voor je gelijk.
Ook een groep, die inderdaad op de rijbaan mag rijden, hoort zich aan regels te houden.
Als een groep fietsers op de rijbaan fietst, waarom meent u dan dat ze toch op het fietspad moeten rijden ("als het in goede staat is")? De regels schrijven dat helemaal niet voor...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be