Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Bas Luyten (Jong N-VA) (forumsessie 7 juli t.e.m. 13 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bas Luyten (Jong N-VA) (forumsessie 7 juli t.e.m. 13 juli) Voorzitter Jong N-VA, student Rechten aan de VUB en gemeenteraadslid in Keerbergen. Daarnaast is hij al jaren actief binnen de brede Vlaamse beweging. Als jongerenvoorzitter maakt hij deel uit van het partijbestuur en de partijraad van de N-VA.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2008, 18:11   #41
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik heb als Vlaming echter wel de behoefte om wat meer keuze te hebben op politiek vlak. Ik ben dat stelletje ongeregeld hier in Vlaanderen namelijk meer dan beu. Bekijk het ook van de positieve kant: Franstalige partijen (en Vlaamse) moeten zich dan voor beide zijden van de taalgrens verantwoorden en zullen zich dus ook véél minder extreem opstellen.
Wat doet jou denken dat de Waalse partijen in een federale kieskring ineens wél gaan rekening houden met de noden van Vlaanderen? Als ze nu al op plaatsen in Vlaanderen waar ze momenteel al opkomen resoluut de Franstalige kaart trekken, waarom zou dat in een volledige federale kieskring anders zijn? Waarom zouden ze zich dan ook ineens gaan richten tot de Nederlandstaligen en hun belangen willen behartigen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 18:12   #42
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Vergelijk het met de Fries: Nederlanders zouden ook raar opkijken wanneer ze in een restaurant niets meer zouden kunnen aanvangen met hun Nederlands en de hele tijd Fries zouden moeten spreken.
Nou, zouden de Nederlanders zeggen: hoe kan dat nu. Fries is toch een veel kleinere taal dan het Nederlands; zij kunnen en moeten toch NL spreken.
belachelijke vergelijking.
vlaanderen is ééntalig nederlands en dat moet ze in brussel eindelijk eens begrijpen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 18:14   #43
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat doet jou denken dat de Waalse partijen in een federale kieskring ineens wél gaan rekening houden met de noden van Vlaanderen? Als ze nu al op plaatsen in Vlaanderen waar ze momenteel al opkomen resoluut de Franstalige kaart trekken, waarom zou dat in een volledige federale kieskring anders zijn? Waarom zouden ze zich dan ook ineens gaan richten tot de Nederlandstaligen en hun belangen willen behartigen?
Al eens nagedacht over "perceptie" en "verkiezingspropaganda"?

Als er stemmen te ronselen vallen in Vlaanderen, zullen ze er alles aan doen om daar ook een zo groot mogelijk kiespubliek op te bouwen om de "grootste" partij te worden. Logisch, lijkt me. Vandaar dat er heel wat extreme stellingen zullen verdwijnen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 18:16   #44
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
het nederlands is in belgië de grootste taal.
Op wereldvlak is Frans groter en de Franstaligen voelen zich verbonden met de Frankrijk.

Omgekeerd...

Citaat:
Voor Vlamingen zijn Nederlanders een ander volk met een andere cultuur en een andere mentaliteit. Zelfs de taal ervaren Vlamingen niet als gemeenschappelijk en de perceptie van de Vlaming over onze noorderburen is eerder negatief.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...e-fictie.dhtml
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 18:17   #45
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik heb als Vlaming echter wel de behoefte om wat meer keuze te hebben op politiek vlak. Ik ben dat stelletje ongeregeld hier in Vlaanderen namelijk meer dan beu. Bekijk het ook van de positieve kant: Franstalige partijen (en Vlaamse) moeten zich dan voor beide zijden van de taalgrens verantwoorden en zullen zich dus ook véél minder extreem opstellen.

Overigens, de wet is best wel contradictorisch wat "taal" betreft. Enerzijds is een artikel in de Grondwet dat stelt dat er vrijheid van taal in België is maar anderzijds mag er geen woord Frans gesproken in Vlaanderen... Beetje bizar, niet?
kim nergens staat dat er geen frans mag gesproken worden, maar dat het nederlands de bestuurstaal is. en die contradictie is typisch belgisch, en die fout werd door de 3 burgemeesters uitgebuit.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 18:18   #46
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Al eens nagedacht over "perceptie" en "verkiezingspropaganda"?

Als er stemmen te ronselen vallen in Vlaanderen, zullen ze er alles aan doen om daar ook een zo groot mogelijk kiespubliek op te bouwen om de "grootste" partij te worden. Logisch, lijkt me. Vandaar dat er heel wat extreme stellingen zullen verdwijnen.
Ik denk dat jij de Waalse partijen zwaar onderschat als het op het bedienen van eigen volk en kiespubliek aankomt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 18:18   #47
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
belachelijke vergelijking.
In Nederland hebben de Nederlandstaligen als sterkste taal het territorialiteitsbeginsel niet aanvaard.
Overal in Nederland én Friesland moet men Nederlands kunnen spreken.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 18:19   #48
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Op wereldvlak is Frans groter en de Franstaligen voelen zich verbonden met de Frankrijk.

Omgekeerd...
en in belgië is het nederlands het grootst, in vlaanderen de bestuurstaal.
blijkbaar moeilijk te aanvaarden door de franstaligen

En wie heeft gisteren moi belgique gezien?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 18:28   #49
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
En wie heeft gisteren moi belgique gezien?
moi belgique = ?
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 18:53   #50
Weezer
Eur. Commissievoorzitter
 
Weezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Berichten: 9.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
In Nederland hebben de Nederlandstaligen als sterkste taal het territorialiteitsbeginsel niet aanvaard.
Overal in Nederland én Friesland moet men Nederlands kunnen spreken.
Door continu dezelfde onzin te blijven herhalen wordt het niet opeens meer waar.
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 19:24   #51
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Door continu dezelfde onzin te blijven herhalen wordt het niet opeens meer waar.
De Nederlanders hadden nooit een taalgrens Nederlands-Fries aanvaard. Overal moet je Nederlands kunnen spreken.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 20:29   #52
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

[quote=Bas Luyten;3555469]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht


Vlamingen hebben de behoefte niet om in Wallonië voor Vlaamse lijsten te stemmen, zij integreren. Franstaligen klitten in de Vlaamse rand enkel en alleen samen op basis van taal. Ze willen zich waar ook in Vlaanderen bedienen van hun taal, 'C'est la Belgique, n'est pas?'.

Twee belangrijke factoren spelen hier een rol:
- de Franstalige partijen worden niet meer geleid door een grote Waal, maar door Brusselaars. Alle kopstukken wonen in de rand, in Brussel of hebben een rechtstreekse link met Brussel. De Walen zijn de dupe van hun eigen bestuurders. Hun eigen leiders geven enkel om Brussel, de centen die ze kunnen verwerven met zo min mogelijk verantwoordelijkheid en hun kiespotentieel. Moesten de Franstalige partijleiders echt men het welvaren van Wallonië inzitten dan hadden ze al lang bevoegdheden aangenomen.
Puur uit electoraal winstbejag laat een partij als de MR de hondsdolle Maingain maar blaffen en schofferen. Stel u eens voor dat de MR die stemmen zou verliezen?
Voor ons Vlamingen is er niemand die beter in onze kaart speelt dan Maingain.

- De reden dat Franstaligen de splitsing van BHV weigeren en hiervoor de meest absurde tegeneisen op tafel smijten is enkel gebaseerd op de vrees om de link met (de Vlaamse stad) Brussel te verliezen en om (in hun ogen) de aanspraak op Vlaamse grond in de rand te verliezen. De Vlamingen hebben zich, niettegenstaande het zij waren die steeds grondgebied aan de Franstaligen inleverden, zich neergelegd bij de federale indeling van het land. Het wordt hoog tijd dat de Franstaligen dit ook doen. Zij hebben geen rechtmatige eis op Vlaams grondgebied. Waarom zouden ze er dan moeten kunnen stemmen op Brusselse en Waalse kopstukken.
Trouwens, wat houdt de Franstaligen na een splitsing van BHV tegen om zelf een lijst in Vlaanderen in te dienen? Wij zijn tolerant, kijk maar naar Van Eycken in het Vlaams Parlement. Ik herinner mij een geschiedkundig feit van een Vlaming die manu militari uit een Franstalig parlement werd gezet...

Hier heb je gelijk. Maar je maakt je uidleg (je vindt me toch niet echt minderwaardig omdat ik al eens een foutje schrijf hé Bas? Dat zou je officiele houding tegenover vreemdelingen wel een beetje in vraag stellen nietwaar? ) veel te ingewikkeld.
Waarom geen simpel vergelijkend voorbeeld.
Bvb: Moureaux vindt dat Brussel aan Wallonië moet behoren omdat daar overwegend Franstaligen wonen. Hetzelfde geldt volgens hem voor een aantal gemeenten in de rand.
Mijn reactie hierop?
Ah, mijnheer Moureaux? U vindt dus dat laag Molenbeek (de helft van zijn eigen gemeente) een Marokkaanse enclave moet worden?
En uiteraard vindt u hetzelfde van een groot deel van Anderlecht?
Maar wat gaat u doen met Sint Joost Ten Node waar twee groepen buitenlanders elkaar nu al naar het leven staan? Hoe gaat u dat verdelen?

Kortom, in plaats van ellenlange theorien te spuien, confronteer die idioten met hun eigen waanzin...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 20:54   #53
Montalcino
Parlementslid
 
Montalcino's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danielsjohan Bekijk bericht
Ik vraag me toch af wat daar zo afschrikwekkend aan is dat je dit een doos van Pandora noemt...
Als je de agressieve verkiezingscampagnes ziet van het FDF in de rand, dan huiver ik er voor om dat kruitvat te exporteren naar de rest van het land. Maar goed, als de uil niet zienen wil...

Citaat:
Het feit dat de gemeenten en provincies sinds enkele jaren regionale bevoegdheden zijn, betekent niet dat ze enkel deel uitmaken van de gewesten. Je kan toch moeilijk ontkennen dat deze ook in België liggen?
Bovendien "vergeet" je te vermelden dat deze door jou aangehaalde gewesten ook deel uitmaken van België.
Je zegt hier twee maal hetzelfde en doet alsof het twee verschillende dingen zijn. Dat is een flauwe taktiek hoor.

Nu, ter zake. Wat je hier zegt, is al iets heel anders dan wat je oorspronkelijk zegt. België is helemaal niet ingedeeld in provincies en gemeenten, België is gewoonweg ingedeeld in gewesten en gemeenschappen. Dat die op hun beurt onderverdeeld zijn in eventuele provincies doet niets ter zake: die provincies en gemeenten hebben als bevoegde overheid de Vlaamse regering. Punt. Misschien herinner je je nog de rel tussen Marino Keulen en de drie burgemeesters? En in welke regering zit Keulen? Juist ja...
Citaat:
Het speciale statuut van Brussel is inderdaad een vreemde uitzindering. Maar voor zover ik me mijn staatsrecht herinner, is dit wel een semi-provincie.
Ik denk dat u eens dringend een nieuwe cursus staatsrecht moet gaan volgen, want Brussel is helemaal geen semi-provincie. Dat is een begrip dat u heeft uitgevonden, want dat bestaat niet. Brussel, althans Brussel-19, is een gewest, een van de drie samenstellende gewesten van België. Weliswaar geen volwaardig gewest, maar nietemin een gewest.
Citaat:
Nu ja, er is toch geen mens die dat kluwen begrijpt dus Brussel is eigenlijk van alles wat
Dat u er niets van gesnapt had, had ik al door ja.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 20:55   #54
Montalcino
Parlementslid
 
Montalcino's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
En wat zou daar verkeerd aan zijn? Jouw partij kan dan toch ook stemmen ronselen in heel Wallonië?
Ik denk niet dat er veel Walen de Vlaamse onafhankelijkheid genegen zijn, zeker niet als je naar hun score in Vlaanderen kijkt.

Ik neem aan dat dit dus een grapje was?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 23:12   #55
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
moi belgique = ?
Een programma over het ontstaan en de geschiedenis van belgië, erg franskiljon. ik vond het verschrikkelijk. gisteren, op rtbf sat, kwam de eerste aflevering.


klik
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 05:46   #56
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
ik vond het verschrikkelijk. gisteren, op rtbf sat,


klik
Waarom ben je blijven kijken/ergeren?
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 08:26   #57
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

[quote=CLAESSENS Joris;3556029]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten Bekijk bericht


Hier heb je gelijk. Maar je maakt je uidleg (je vindt me toch niet echt minderwaardig omdat ik al eens een foutje schrijf hé Bas? Dat zou je officiele houding tegenover vreemdelingen wel een beetje in vraag stellen nietwaar? ) veel te ingewikkeld.
Waarom geen simpel vergelijkend voorbeeld.
Bvb: Moureaux vindt dat Brussel aan Wallonië moet behoren omdat daar overwegend Franstaligen wonen. Hetzelfde geldt volgens hem voor een aantal gemeenten in de rand.
Mijn reactie hierop?
Ah, mijnheer Moureaux? U vindt dus dat laag Molenbeek (de helft van zijn eigen gemeente) een Marokkaanse enclave moet worden?
En uiteraard vindt u hetzelfde van een groot deel van Anderlecht?
Maar wat gaat u doen met Sint Joost Ten Node waar twee groepen buitenlanders elkaar nu al naar het leven staan? Hoe gaat u dat verdelen?

Kortom, in plaats van ellenlange theorien te spuien, confronteer die idioten met hun eigen waanzin...
Wel, ik zou toch voor dirupo, louis michel of zelfs de onmogelijke Milquet als politici willen stemmen. Ik vind de heren/dames hoogst interessant.

Voordeel 1...

Stel dat we het stelsel open trekken naar een federale kieskring, en CDH-CD&V krijgt bvb 30% voorkeurstemmen, en Leterme had 800.00 Vlaamse stemmen en 200.000 waalse stemmen.... naast Milquet haar 100.000voorkeurstemmen en 100.000 vlaamse voorkeurstemmen... Hoe zou je kunnen beweren in de media dat Leterme geen legitimeit heeft, of hoe zou je kunnen stellen dat Milquet een tang is die de vlamingen rouw lusten ???

Dus ik weet nog niet of het zo slecht zou zijn.

Voordeel 2

Het communautaire debat over wie Vlaams of Waals is bestaat niet meer... De vlamingen hebben de bevoegdheden over het vlaams grondgebied, de walen over waals, en de federale kieskring houdt zich bezig met de belgische materie.. Sowieso vind ik dat helder en transparant. Ik zou ook niet weten waarom een partij CD&V en CDH eigenlijk zo versnipperd in twee partijen niet als uniteit naar voren mag treden. Dus je stemt voor families.... Liberale - Sociale - Centrum - Groen
Er bestaat dus op dat niveau geen vlaamse zaak.... er zou wel een separatistische strekking kunnen bestaan die streeft naar transfer van bevoegdheden...

Laatst gewijzigd door brother paul : 10 juli 2008 om 08:28.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 11:51   #58
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat doet jou denken dat de Waalse partijen in een federale kieskring ineens wél gaan rekening houden met de noden van Vlaanderen? Als ze nu al op plaatsen in Vlaanderen waar ze momenteel al opkomen resoluut de Franstalige kaart trekken, waarom zou dat in een volledige federale kieskring anders zijn? Waarom zouden ze zich dan ook ineens gaan richten tot de Nederlandstaligen en hun belangen willen behartigen?
zie maar naar BHV nu...

ik heb nog op geen enkel ogenblik mogen ondervinden dat franstalige partijen vlaamse zieltjes willen winnen in HV... integendeel, men focust zich volledig op de franstalige bevolking

ipv integratie te stimuleren wordt ze politiek ontmoedigd (immers, een geIntegreerde franstalige zou wel eens op een 'vlaamse' partij kunnen stemmen... )
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 12:00   #59
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

franstaligen en nederlandstaligen leven grotendeels naast elkaar
=> andere media (andere kranten, andere televisie, andere bekende figuren...) hoeveel zijn er die de moeite doen om een krant uit het andere taalgebied te lezen (en dan laat ik het duits nog even buiten beschouwing)? als je bijv eens op het forum van le soir rondstruint dan merk je daar zelfs regelmatig de totale onwil om nederlands te leren, een volledige desinteresse in de andere gemeenschap... maar t zijn wel de franstaligen die de 'goeie belgen' zijn..

sorry, maar da s belgicisme uit eigen belang... het klassieke verhaal van de splinter en de balk.

ik ben zelf geImmigreerd naar BHV (de rand ervan) en het is pas dan dat de problematiek me pas echt meer en meer is beginnen dagen.... (plus door in brussel te werken)
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 12:02   #60
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

[quote=Bas Luyten;3555469]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht



Voor ons Vlamingen is er niemand die beter in onze kaart speelt dan Maingain.
Deze ene zin legt piekfijn wat jullie einddoel is...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be