Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2020, 17:53   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mambo vertolkt hier dikwijls een redelijke stem : bv zijn pleidooi voor het zelfstandigen en hun werkkorpsen nog mogelijk te maken om in de binnenstad hun werk te kunnen doen wat transport van materiaal en materieel behelst. Onzin om de dakwerker te zeggen dat hij de tram moet nemen is de mensen uitlachen.

Maar als het enkel maar een truuk is om met de 30 jarige schroothoop die men eufemistisch 'oldtimer' noemt de binnenstad te mogen vergiftigen is dat een heel wat minder logisch betoog...
Het is hun manier van bedriegen .

Uiteraard in de huidige regeling zijn wagens die nu nog in afbetaling lopen al fossiel nog voor hun laatste wissel zal betaald zijn.

Zo sta je altijd een puntje voor.

Maar die wie deze wetten maken zal je niet op bussen tegenkomen.
En overdag doen ze wel eens een straatje op met de fiets op kosten van de stad " zo van zie je mij?"
Maar na de uren ?
Dat is andere miljoenenkoek hoor.
En niet met de fiets of bus.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 maart 2020 om 18:14.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 20:05   #22
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er is niet direct een probleem hee... tenzij een luxe-probleem van mensen die vinden dat zij met hun ouwe bak niet aan de regels moeten voldoen. Niemand verplicht je van op een tram te gaan zitten.
Er één erop met Corona laten niezen ? als er dan 20 mensen opzitten is het misschien 20 mensen die ze hun inkomen missen maar hun pensioen later niet moeten uitbetalen EN 20 voorkeurstemmen die ze verliezen.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 11:23   #23
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is hun manier van bedriegen .

Uiteraard in de huidige regeling zijn wagens die nu nog in afbetaling lopen al fossiel nog voor hun laatste wissel zal betaald zijn.

Zo sta je altijd een puntje voor.

Maar die wie deze wetten maken zal je niet op bussen tegenkomen.
En overdag doen ze wel eens een straatje op met de fiets op kosten van de stad " zo van zie je mij?"
Maar na de uren ?
Dat is andere miljoenenkoek hoor.
En niet met de fiets of bus.

En zo torpedeer je je eigen geloofwaardigheid...
Euro 5 is in voege vanaf 2011, er is geen enkel voertuig dat na negen jaar nog in afbetaling loopt...
Zelfs oude wrakken in Euro 4 (vanaf 2006...) kunnen mits aanschaf van een jaarpas nog binnen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 11:25   #24
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Er één erop met Corona laten niezen ? als er dan 20 mensen opzitten is het misschien 20 mensen die ze hun inkomen missen maar hun pensioen later niet moeten uitbetalen EN 20 voorkeurstemmen die ze verliezen.
Zie je echt niet in dat je hier een drogredenering gebruikt ? Niemand verplicht je met de tram te rijden. Men laat enkel oude wrakken van auto's niet meer toe in de binnenstad.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 12:10   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En zo torpedeer je je eigen geloofwaardigheid...
Euro 5 is in voege vanaf 2011, er is geen enkel voertuig dat na negen jaar nog in afbetaling loopt...
Zelfs oude wrakken in Euro 4 (vanaf 2006...) kunnen mits aanschaf van een jaarpas nog binnen.
Euro 5 is verkocht tot in 2016 en degenen die op stok stonden pas nadien.

Er lopen er dus nog heel wat in afbetaling!

En ze worden nog steeds verkocht dus.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 maart 2020 om 12:10.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 12:24   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zie je echt niet in dat je hier een drogredenering gebruikt ? Niemand verplicht je met de tram te rijden. Men laat enkel oude wrakken van auto's niet meer toe in de binnenstad.
Voor de meeste mensen is het fysiek niet mogelijk om te voet grote afstanden af te leggen.
Of per fiets.
Of dacht u echt dat de groene leiders iedere dag met de fiets naar hun Brugge over en weer reden?

Maar die bussen hangt vol met slijmpjes die veel uren overleven op plastic en metaal.

Nu mensen verhinderen persoonlijk vervoer te gebruiken is gelijk aan ....ge weet wel.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 maart 2020 om 12:26.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 17:06   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Zeven. Van de 263 geteste auto’s… En het zal je verbazen welke zeven auto’s dit zijn.

Emission Analytics (EA) heeft 263 dieselauto’s welke nieuw te koop zijn aan een praktijktest onderworpen en daarvan overschrijden er precies zeven(!) de wettelijke norm voor NOx-uitstoot niet. Anders gezegd, 256 van de 263 nieuw verkochte modellen voldoen niet aan de regels voor wat betreft de uitstoot van stikstofoxiden. Je weet wel, dat schadelijke goedje dat vooral vanuit Volkswagen-uitlaten de atmosfeer in wordt gepompt.

Tenminste, dat is wat je door het hele dieselgate-schandaal zou verwachten. Uit de cijfers van EA blijkt echter dat VAG zijn lesje wel geleerd heeft. Van de zeven auto’s die wel aan de norm voldoen, zijn er vier een Volkswagen. De overige drie zijn trouwens twee Skoda’s en één Audi. Louter VAG dus.

Overigens vinden we onderaan de lijst ook een VAG-product, dus helemaal vrijuit gaan de Duitsers zeker niet. De Audi A8 3.0 TDI doet het behoorlijk slecht en deelt de onderkant van de lijst met de Ssangyong Korando 2.2D en de Fiat 50 1.6 MultiJet. Deze drie auto’s stoten minimaal twaalf keer de hoeveelheid NOx uit dan volgens de Euro6-eisen is toegestaan. Een andere wanpresteerder is volgens EA de Opel Zafira Tourer met 1.6 CDTI, die acht tot twaalf keer meer uitstoot dan de Euro6-limiet. Een uitkomst die onze Zuiderburen al hadden voorspeld. Opvallend is dat ook de fonkelnieuwe Infiniti Q30 1.5 diesel een vergelijkbare normoverschrijding laat zien.

EA heeft de auto’s getest door ze allen hetzelfde stuk openbare weg te laten afleggen, onder gelijke omstandigheden en met dezelfde bestuurders. De auto’s zijn voorzien van mobiele apparatuur om de uitlaatgassen mee te analyseren. De resultaten tonen volgens hen aan dat het dus wel degelijk mogelijk is om écht schone diesels te maken, maar dat veel fabrikanten dit nog steeds niet weten klaar te spelen. De volledige lijst met resultaten check je hier.

De verdere links zijn gecensureerd inmiddels.

Maar bijna alle euro6 wagens.. zijn hetzelfde als euro5 wagens.

Tijd om de LEZ op te doeken.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 maart 2020 om 17:06.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 22:07   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Euro 5 is verkocht tot in 2016 en degenen die op stok stonden pas nadien.

Er lopen er dus nog heel wat in afbetaling!

En ze worden nog steeds verkocht dus.
So ? Met Euro 5 is er geen probleem, die mogen zonder probleem in de LEZ. Dat is geen ouwe rommel.
De brol die niet meer binnen mag, kan onmogelijk nog in afbetaling zijn. Dat was mijn punt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 22:27   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
So ? Met Euro 5 is er geen probleem, die mogen zonder probleem in de LEZ. Dat is geen ouwe rommel.
De brol die niet meer binnen mag, kan onmogelijk nog in afbetaling zijn. Dat was mijn punt.
Uw punt is feitelijk dat wie geen up to date wagen kan veroorloven dus gedoemd moet zijn om zich te laten besmetten.
En die daarna in het ziekenhuis gebracht worden waar de dokters net als u de keus tussen wel of niet helpen laten afhangen van uw leeftijd.
Zoals u bij de wagen.

Zelfde keus dus.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 08:39   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zie je echt niet in dat je hier een drogredenering gebruikt ? Niemand verplicht je met de tram te rijden. Men laat enkel oude wrakken van auto's niet meer toe in de binnenstad.
Auto's van mensen met een redelijk laag inkomen dus.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 11:07   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het valt te verwachten in deze tijden dat er niet al te veel nieuwe wagens zal kunnen gekocht worden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 11:34   #32
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zie je echt niet in dat je hier een drogredenering gebruikt ? Niemand verplicht je met de tram te rijden. Men laat enkel oude wrakken van auto's niet meer toe in de binnenstad.
Men moet de mensen die werken in de stad niet onnodig op zware kosten jagen .

een vrachtwagen kost veel geld en zeker als er nog een installatie opstaat.

Ga je aan de "beerboeren " lees "ruimers" zeggen koop maar een nieuwe ? Waar ze dan nog niet zeker van zijn hoe lang ze die mogen gebruiken ?

Of aan de takeldienst koop maar een nieuwe met dure kraan ?

Iedereen die ik al tegenkwam .....ik kom daar dan niet meer ik doe die zware kost niet en ze hebben gelijk.

De uitvoerders van de LEZ zullen nog voor problemen staan want er gaan maar weinigen nog jobs in LEZ doen en die het doen gaan woekerprijzen vragen om het te doen en zullen er niet meer doorheen geraken .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 11:52   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Auto's van mensen met een redelijk laag inkomen dus.
Die hebben een kleine benzinewagen van ruim 20 jaar oud en mogen zonder problemen de LEZ inrijden, dus.

Benzinewageneigenaars hebben al die tijd altijd het allermeeste afgedragen (85%) tot de maatschappelijke kost die ze veroorzaakten.

Diesel (privé 42%) en CNG-wagens (17%) betaalden het minste.



https://www.milieurapport.be/publica...alisering-2016

Internaliseringsgraad van transportmiddelen (2014), dat was voor dieselgate ondekt werd, dus het groen balkje milieu mag 3 keer vuiler bij al die sjoemeldiesels:
Figuur: Internaliseringsgraad van transportmiddelen (2014)



ook: https://forum.politics.be/showpost.p...94&postcount=6

Laatst gewijzigd door Micele : 20 maart 2020 om 12:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be