Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2020, 13:59   #1
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard Enkel Aveve open ? Vanthemsche corrupt ?

Ik las dit artikel op 't Scheldt en ben tijdens een fietstochtje langs drie tuincentra gefietst en de niet-Aveve tuincentra waren beide gesloten. De kleine Aveve was wel open en daar was het serieus aanschuiven.

Is dit land echt zo corrupt of is er een bepaalde reden ? Ik dacht eerst omdat men in Aveve bloem en voorgebakken koffiekoeken verkoopt dat ze als voedingsbedrijf wel mogen opendoen maar sommige tuincentra wordt dat ook gedaan en worden zaden en jonge plantjes verkocht die mensen in hun moestuinen zetten om zelf voedsel te groeien.

Men belet mensen om zaad en scheuten te kopen (tenzij bij een monopolist) en terwijl lees ik dat verse groenten en fruit duurder gaan worden ...

Op wat slaat dit allemaal ? Iemand die enig licht op de zaak kan werpen of hoort Piet Vantemsche gewoon in de gevangenis thuis ipv in de Economic Risk Management Group.

De website van Aveve ligt plat maar mijn zoekmachine geeft dit weer:
"Corona-update: enkel nog voeding en dierenvoeding in je ..."
Blijkbaar zou het de bedoeling zijn dat men enkel voeding verkoopt ?
Doch een half uurtje geleden fietste ik voorbij de Aveve en kwamen de mensen vooral buiten met potgrond en dergelijke zaken.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 14:29   #2
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Men belet mensen om zaad en scheuten te kopen (tenzij bij een monopolist) en terwijl lees ik dat verse groenten en fruit duurder gaan worden ...

Op wat slaat dit allemaal ? Iemand die enig licht op de zaak kan werpen of hoort Piet Vantemsche gewoon in de gevangenis thuis ipv in de Economic Risk Management Group.
Klopt. Tot enkele dagen geleden mocht alleen voeding en dierenvoeding verkocht worden, sinds enkele dagen mogen 'in winkels die open zijn voor voeding en/of dierenvoeding' ook bloemen en planten verkocht worden. Dat was een eis van de Boerenbond. Waarschijnlijk kun je nu ook bij bv. de Colruyt een bosje snijbloemen meenemen, maar de belangrijkste begunstigde is AVEVE.

Toevallig ben ik daar net wat broodbloem gaan halen. En barbecues en dergelijke kun je niet kopen, maar kamerplanten, zaden, potgrond en noem maar op is geen probleem.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 14:35   #3
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.024
Standaard

kleinzoon is bij een tuincenter dat ook dierenvoeding verkoopt "pellets" gaan kopen .
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 14:38   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.932
Standaard

Horta is ook open hoor.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 14:45   #5
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Aveve en nog wat andere centra mogen open blijven want ze verkopen ook dierenvoeding.
Eigenlijk een geluk, want dan kan je toch nog ergens je gerief kopen voor in de tuin.

In de warenhuizen heb je dit trouwens ook wel wat.
Buiten food heb je daar ook nog de non-food afdelingen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 28 maart 2020 om 14:48.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 15:21   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

De menschen moeten hun patatten kunnen planten nu.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 16:12   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Kun je in de warenhuizen zoals Carrefour ook geen potten en pannen kopen, terwijl een winkel die dat uitsluitend verkoopt, dicht is? Idem voor kledij enz.

Ik meen dat dit voor Vlaanderen zo is, sedert de invoering van de noodmaatregelen.

Toen ik op vlucht was uit Spanje naar Vlaanderen, heb ik gezien dat in Frankrijk een tuincentrum open was, omdat ze er dierenvoeding en bio-fret verkochten. Maar in dat centrum was alles afgespannen met een lint, dat ze niet mochten verkopen, o.a. dus planten edm.

Het Franse systeem is "eerlijker".

Wat zou er mis zijn om alle winkels terug te laten openen, maar met strikte toepassing van 1 klant per 10 vierkante meter - of zelfs meer - , en handhaving van de afstanden?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 16:18   #8
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik las dit artikel op 't Scheldt en ben tijdens een fietstochtje langs drie tuincentra gefietst en de niet-Aveve tuincentra waren beide gesloten. De kleine Aveve was wel open en daar was het serieus aanschuiven.

Is dit land echt zo corrupt of is er een bepaalde reden ? Ik dacht eerst omdat men in Aveve bloem en voorgebakken koffiekoeken verkoopt dat ze als voedingsbedrijf wel mogen opendoen maar sommige tuincentra wordt dat ook gedaan en worden zaden en jonge plantjes verkocht die mensen in hun moestuinen zetten om zelf voedsel te groeien.

Men belet mensen om zaad en scheuten te kopen (tenzij bij een monopolist) en terwijl lees ik dat verse groenten en fruit duurder gaan worden ...

Op wat slaat dit allemaal ? Iemand die enig licht op de zaak kan werpen of hoort Piet Vantemsche gewoon in de gevangenis thuis ipv in de Economic Risk Management Group.

De website van Aveve ligt plat maar mijn zoekmachine geeft dit weer:
"Corona-update: enkel nog voeding en dierenvoeding in je ..."
Blijkbaar zou het de bedoeling zijn dat men enkel voeding verkoopt ?
Doch een half uurtje geleden fietste ik voorbij de Aveve en kwamen de mensen vooral buiten met potgrond en dergelijke zaken.
Deze morgen was ik in de plaatselijke Aveve om eten voor ons katje.
Alles wat "niet voeding" was: afgezet; je kon er écht niet bij. Trouwens aan de kassa zouden ze je terugsturen.
Alleen voeding kon je kopen.
Er was één kassa open + ik moest niet aanschuiven.
Op de parking stonden toen ik vertrok 4 auto's + een brommer.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 16:21   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kun je in de warenhuizen zoals Carrefour ook geen potten en pannen kopen, terwijl een winkel die dat uitsluitend verkoopt, dicht is? Idem voor kledij enz.

Ik meen dat dit voor Vlaanderen zo is, sedert de invoering van de noodmaatregelen.

Toen ik op vlucht was uit Spanje naar Vlaanderen, heb ik gezien dat in Frankrijk een tuincentrum open was, omdat ze er dierenvoeding en bio-fret verkochten. Maar in dat centrum was alles afgespannen met een lint, dat ze niet mochten verkopen, o.a. dus planten edm.

Het Franse systeem is "eerlijker".

Wat zou er mis zijn om alle winkels terug te laten openen, maar met strikte toepassing van 1 klant per 10 vierkante meter - of zelfs meer - , en handhaving van de afstanden?
Ik denk niet dat ze dat bij de Carrefour of andere supermarkten gaan riskeren. Die gaan dicht bij de tweede overtreding.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 16:26   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk niet dat ze dat bij de Carrefour of andere supermarkten gaan riskeren. Die gaan dicht bij de tweede overtreding.
In+/- dezelfde lijn: eergisteren heeft de politie van Brussel-Noord 5 auto's van "buitenlanders" in beslag genomen !!!
Dat verdient véél meer bekend gemaakt te worden.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 17:43   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

In de aveve was een heel deel afgezet. Een bbq kan je nu niet kopen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 17:47   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De menschen moeten hun patatten kunnen planten nu.
Ze zullen die hard nodig hebben als de wereldeconomie is ingestort binnen enkele maanden, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 17:47   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk niet dat ze dat bij de Carrefour of andere supermarkten gaan riskeren. Die gaan dicht bij de tweede overtreding.
Tenzij jij het op je communiezieltje zweert, blijf ik overtuigd dat het geen overtreding van carrefour is om kledij en potten en pannen te verkopen.

Ik geef toe: ik ben daar niet zeker van. Maar 'k peins het wel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 18:03   #14
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De menschen moeten hun patatten kunnen planten nu.
Inderdaad, anders kin kloppen de volgende winter.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2020, 18:12   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tenzij jij het op je communiezieltje zweert, blijf ik overtuigd dat het geen overtreding van carrefour is om kledij en potten en pannen te verkopen.

Ik geef toe: ik ben daar niet zeker van. Maar 'k peins het wel.
Nog een geluk. Want een weekje kan je het misschien uithouden, maar wat doe je als je geen huisgerief hebt, omdat je altijd op kantine of op restaurant ging ?

En als je huisgerief hebt dat kapot gaat ? Er is een verschil tussen een weekje schipperen, en maanden opgesloten zitten he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 18:02   #16
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

In de zaak waar ik werk kun je naast dierenvoeding ook nog meststoffen en potgrond kopen.Je zou stom moeten om het niet te doen nu al de concurrenten gesloten zijn.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 19:33   #17
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk niet dat ze dat bij de Carrefour of andere supermarkten gaan riskeren. Die gaan dicht bij de tweede overtreding.
maar allez gij
In de Colruyt kan ik naast voeding ook een pan kopen.
Geen probleem aan de kassa

Trouwens dan moet ge dat consistent doortrekken hé
Er staat daar nog wat brol die als niet noodzakelijk kan worden bekeken.
wc-papier bv ..gebruik een washandje begot....veel properder
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 21:18   #18
Tempest
Gouverneur
 
Tempest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2005
Berichten: 1.471
Standaard

Je reinste corruptie.

Aveve is GEEN dierenwinkel.

Hema and Kruidvat verkopen ook wat etenswaren (in grotere volume dan Aveve) waarom mogen ze niet open?

Eerder werd uitdrukkelijk een onderscheid gemaakt tussen voedingswinkels en winkels waar hoofdzakelijk of grotendeels iets anders wordt verkocht.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2020, 22:43   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Je reinste corruptie.

Aveve is GEEN dierenwinkel.

Hema and Kruidvat verkopen ook wat etenswaren (in grotere volume dan Aveve) waarom mogen ze niet open?

Eerder werd uitdrukkelijk een onderscheid gemaakt tussen voedingswinkels en winkels waar hoofdzakelijk of grotendeels iets anders wordt verkocht.
Bij ons is er een GROTE Aveve.
Wij gingen er om eten voor ons katje.
Alléén in de afdeling Voeding, voor mens én dier, kon je iets nemen; de andere afdelingen kon je ONMOGELIJK in.
Aan de kassa alleen betalen met bankkaart.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 04:56   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bij ons is er een GROTE Aveve.
Wij gingen er om eten voor ons katje.
Alléén in de afdeling Voeding, voor mens én dier, kon je iets nemen; de andere afdelingen kon je ONMOGELIJK in.
Aan de kassa alleen betalen met bankkaart.
Belachelijk he. Zouden jullie ziek geworden zijn door het kopen van, zeg maar, een bloempot ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be