Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2017, 16:47   #201
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ssst. Voor bepaalde groepen (oa volksnationalsiten) zijn wetten enkel toepasbaar op hun als het hun uitkomt.
Ook voor fascisten, zo leert ons de geschiedenis.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 16:50   #202
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Als dat zo is, zal het Spaanse gerecht dat wel uitwijzen, en hebben de aangehouden politici niets te vrezen.
De aangehouden politici zijn van hun vrijheid beroofd. Tot zover hetgeen zij alvast tot heden te vrezen hebben.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 16:52   #203
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Juist daarom dat het geval zo ernstig is, het nl. de Spaanse grondwet...
We kennen u. Gij zoudt graag hebben dat ze grondwet veranderen en het artikel over de Spaanse territoriale integriteit veranderd naar een wet waar staat dat elke regio het recht heeft als het hen zint zich af te scheuren. Een grondwet �* la carte voor separatisten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 16:57   #204
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
De aangehouden politici zijn van hun vrijheid beroofd. Tot zover hetgeen zij alvast tot heden te vrezen hebben.
Ze zitten in voorlopige hechtenis.

Als er kans is dat iemand vlucht voor het gerecht terwijl er een onderzoek bezig is, dan is het logisch dat ze deze personen in voorlopige hechtenis worden genomen.

En wat is er gebeurd....? 5 aangeklaagden zijn toch wel gevlucht! Naar België. Het gerecht deed dus enkel zijn job.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 9 november 2017 om 16:58.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 17:03   #205
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Ze zitten in voorlopige hechtenis.

Als er kans is dat iemand vlucht voor het gerecht terwijl er een onderzoek bezig is, dan is het logisch dat ze deze personen in voorlopige hechtenis worden genomen.

En wat is er gebeurd....? 5 aangeklaagden zijn toch wel gevlucht! Naar België. Het gerecht deed dus enkel zijn job.
Uw kringredenering belet niet dat de realiteit van zaken is : de aangehouden politici zijn van hun vrijheid beroofd.

Overigens gaat u er kennelijk van uit dat elk (al dan niet vermeend) niet wetsconform gedrag tot "voorlopige hechtenis" leidt. Dat is vanzelfsprekend niet het geval.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 17:07   #206
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Uw kringredenering belet niet dat de realiteit van zaken is : de aangehouden politici zijn van hun vrijheid beroofd.

Overigens gaat u er kennelijk van uit dat elk (al dan niet vermeend) niet wetsconform gedrag tot "voorlopige hechtenis" leidt. Dat is vanzelfsprekend niet het geval.
leer lezen aub! uw gefantaseer is een discussie onwaardig.


'Als er kans is dat iemand vlucht' is niet hetzelfde als 'elk (al dan niet vermeend) niet wetsconform gedrag'
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 9 november 2017 om 17:07.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 17:09   #207
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
leer lezen aub! uw gefantaseer is een discussie onwaardig.


'Als er kans is dat iemand vlucht' is niet hetzelfde als 'elk (al dan niet vermeend) niet wetsconform gedrag'
Ik vrees u te moeten teleurstellen : ik heb al een hele tijd geleden het lezen geleerd. Hetgeen u stelt doet niets af aan de realiteit van zaken : de aangehouden politici zijn van hun vrijheid beroofd.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 9 november 2017 om 17:10.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 17:10   #208
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Als Puigdemont niet zou zijn gevlucht zouden de overige Catalaanse aangeklaagde naar alle waarschijnlijkheid niet in voorlopige hechtenis genomen zijn.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 17:12   #209
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik vrees u te moeten teleurstellen : ik heb al een hele tijd geleden het lezen geleerd. Hetgeen u stelt doet niets af aan de realiteit van zaken : de aangehouden politici zijn van hun vrijheid beroofd.
blijkbaar ben jij geen fan van voorlopige hechtenis.

mogen criminelen dus vrij rondlopen als hun zaak nog niet voor het gerecht is gekomen?
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 9 november 2017 om 17:12.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 17:12   #210
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Als Puigdemont niet zou zijn gevlucht zouden de overige Catalaanse aangeklaagde naar alle waarschijnlijkheid niet in voorlopige hechtenis genomen zijn.
Die stelling laat ik volkomen voor uw rekening. Ik vermoed evenwel dat u dat niet kunt weten.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 17:13   #211
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
blijkbaar ben jij geen fan van voorlopige hechtenis.

mogen criminelen dus vrij rondlopen als hun zaak nog niet voor het gerecht is gekomen?
Als u de openingspost herleest zult u merken dat ik absoluut geen fan ben van politiek geïnspireerde vrijheidsberovingen, ook niet wanneer deze gebeuren onder het mom van vermeend gepleegde misdrijven van gemeen recht.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 9 november 2017 om 17:14.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 17:16   #212
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Als u de openingspost herleest zult u merken dat ik absoluut geen fan ben van politiek geïnspireerde vrijheidsberovingen.
Doordat er een REËLE vluchtkans is (Puigdemont is namelijk GEVLUCHT naar België) worden de aangeklaagden in voorlopige hechtenis genomen, om te voorkomen dat de rest ook voor hun strafonderzoek vluchten.

wat snap jij daar nu niet van?
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 9 november 2017 om 17:17.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 17:20   #213
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Het is een discussie over een bepaald onderwerp. Herlees misschien eerst nog eerst de openingspost in dat verband.

Voor het overige bepaalt het forumreglement dat in de discussiedraden on topic moet gebleven worden. Dat is een beperking van uw en mijn persoonlijke vrijheid, maar het is een beperking die zowel u als ik vrijwillig hebben aanvaard toen we deelnemer werden aan dit forum.
Gaan we nu het forumreglement erbij halen als we het niet met argumenten kunnen halen?

Mijn antwoorden zijn volledig on-topic: het gaat hier over hoe de EU met de wetten in Spanje omgaat.
De EU gaat met wetten in Spanje om zoals ze omgaat met wetten in ALLE EU landen. Of wil je dat de EU een uitzondering maakt voor Catalonië en zegt dat de Catalanen de Spaanse wetten niet moeten gehoorzamen?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 november 2017 om 17:21.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 17:22   #214
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Doordat er een REËLE vluchtkans is (Puigdemont is namelijk GEVLUCHT naar België) worden de aangeklaagden in voorlopige hechtenis genomen, om te voorkomen dat de rest ook voor hun strafonderzoek vluchten.

wat snap jij daar nu niet van?
Ik snap zeer goed dat u volkomen voorbijgaat aan het feit dat het overduidelijk gaat om politiek geïnspireerde gevangenzettingen, weze het onder het mom van vermeend gepleegde misdrijven van gemeen recht.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 17:23   #215
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gaan we nu het forumreglement erbij halen als we het niet met argumenten kunnen halen?

Mijn antwoorden zijn volledig on-topic: het gaat hier over hoe de EU met de wetten in Spanje omgaat.
De EU gaat met wetten in Spanje om zoals ze omgaat met wetten in ALLE EU landen. Of wil je dat de EU een uitzondering maakt voor Catalonië en zegt dat de Catalanen de Spaanse wetten niet moeten gehoorzamen?
De nationalisten zijn de eersten die roepen dat Europa minder inspraak mag hebben.

behalve als het niet loopt zoals zij wensen, dan roepen ze dat Europa meer inspraak moet hebben!
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 17:27   #216
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gaan we nu het forumreglement erbij halen als we het niet met argumenten kunnen halen?

Mijn antwoorden zijn volledig on-topic: het gaat hier over hoe de EU met de wetten in Spanje omgaat.
De EU gaat met wetten in Spanje om zoals ze omgaat met wetten in ALLE EU landen. Of wil je dat de EU een uitzondering maakt voor Catalonië en zegt dat de Catalanen de Spaanse wetten niet moeten gehoorzamen?
Mijn openingspost geeft u een heel precies zicht op mijn visie ter zake. En dat is bijlange niet enkel de mijne, trouwens. Zo verneem ik bijvoorbeeld dat heel wat politici en politieke partijen in uw land (en niet enkel van de oppositie, maar tevens van de bestuurscoalitie) ernstige vragen hebben bij de houding en aanpak van Spanje in verband met de huidige politieke crisis aldaar.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 9 november 2017 om 17:31.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 17:30   #217
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik snap zeer goed dat u volkomen voorbijgaat aan het feit dat het overduidelijk gaat om politiek geïnspireerde gevangenzettingen, weze het onder het mom van vermeend gepleegde misdrijven van gemeen recht.
en weeral mis.

Ze zijn nog niet veroordeeld. Daar is 1) een strafrechterlijk onderzoek voor nodig 2) een rechterlijke uitspraak.

Als ze proberen vluchten tijdens dat onderzoek en nog voor de rechterlijke uitspraak worden verdachten in voorlopige hechtenis genomen.

daar is niets politiek geïnspireerd aan! dat is VOOR ELKE in verdachting gestelde persoon!
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 17:34   #218
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
en weeral mis.

Ze zijn nog niet veroordeeld. Daar is 1) een strafrechterlijk onderzoek voor nodig 2) een rechterlijke uitspraak.

Als ze proberen vluchten tijdens dat onderzoek en nog voor de rechterlijke uitspraak worden verdachten in voorlopige hechtenis genomen.

daar is niets politiek geïnspireerd aan! dat is VOOR ELKE in verdachting gestelde persoon!
Niemand heeft hier beweerd dat de gevangengezette politici al veroordeeld zijn, nietwaar. Zij zijn van hun vrijheid beroofd en in de gevangemis gestopt. En dat is duidelijk om politieke motieven gebeurd.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 17:37   #219
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik snap zeer goed dat u volkomen voorbijgaat aan het feit dat het overduidelijk gaat om politiek geïnspireerde gevangenzettingen, weze het onder het mom van vermeend gepleegde misdrijven van gemeen recht.
Politici moeten, zoals elke burger, de wetten respecteren. Als ze dat niet doen staat daar strafvervolging op. Een grondwet is geen vodje papier en er zijn miljoenen Catalanen die geen afscheiding willen. Zowel hun rechten als die van de Spaanse staat en Spanjaarden moet gerespecteerd worden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2017, 17:46   #220
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mijn openingspost geeft u een heel precies zicht op mijn visie ter zake. En dat is bijlange niet enkel de mijne, trouwens. Zo verneem ik bijvoorbeeld dat heel wat politici en politieke partijen in uw land (en niet enkel van de oppositie, maar tevens van de bestuurscoalitie) ernstige vragen hebben bij de houding en aanpak van Spanje in verband met de huidige politieke crisis aldaar.
Maar dit is echt een onwezenlijke discussie: Puigdemont en zijn regeringsleden en een hoop parlementsleden hebben openlijk de Spaanse wetten overtreden.

En dan gaat men gaan zeggen dat we dat maar moeten negeren omdat het politici zijn die het gedaan hebben omwille van hun ideologische overtuiging. Wat is dat nu voor een redenering?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be