Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2018, 17:25   #141
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het valt me op dat er aan jou ,zogenaamd lid van een gemeenschapspartij ,eigenlijk niet veel kan schelen.Buiten uw eigen belang dan toch
Wel, tenminste laat ik jou gerust met jouw gedacht. Dat is immers de definitie van "het kan me geen kloten schelen".
Ik heb in deze draad al gesteld dat ik voor mijn eigen gezondheid, wellicht (of zeker) teveel vlees verorber.
Dus mag je wel weten dat ik daar een beetje rekening mee hou.

Maar als ze beginnen te janken zoals die groenen en die sossen (waar de draad over gaat), of me beginnen te jennen met kut-argumenten dat een dierenliefhebber alleen maar een groenselfretter zou kunnen zijn,
dat is het eerste wat er bij mij uitkomt, dat het me geen kloten kan schelen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 17:28   #142
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Dus, omdat ik een sos ben heb ik een lelijk gezicht (dixit: de Schoofzak) en ben ik volgens u een idioot?
Ge moogt dat altijd bij mij thuis eens komen uitleggen:
https://sites.google.com/site/strandkruier/Home

Norbert
Wat zou de mening zijn van de vele kiezers die vroeger wel sos stemden, maar nu niet meer?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 17:34   #143
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, tenminste laat ik jou gerust met jouw gedacht. Dat is immers de definitie van "het kan me geen kloten schelen".
Ik heb in deze draad al gesteld dat ik voor mijn eigen gezondheid, wellicht (of zeker) teveel vlees verorber.
Dus mag je wel weten dat ik daar een beetje rekening mee hou.

Maar als ze beginnen te janken zoals die groenen en die sossen (waar de draad over gaat), of me beginnen te jennen met kut-argumenten dat een dierenliefhebber alleen maar een groenselfretter zou kunnen zijn,
dat is het eerste wat er bij mij uitkomt, dat het me geen kloten kan schelen.
Ik schreef het toch. Eigen belang. De rest kan u inderdaad geen kloten schelen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 17:43   #144
Strandkruier
Schepen
 
Geregistreerd: 7 januari 2009
Berichten: 458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat zou de mening zijn van de vele kiezers die vroeger wel sos stemden, maar nu niet meer?
Vraag het hen eens! Ge zult het dan weten uit de eerste hand!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 18:00   #145
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Onderzoek in consumptiepatronen toont aan dat het wat anders is. uit afvalarcheologie (huishoudelijk) is gebleken dat net kip meer en meer gegeten is geworden op werkdagen na WO2 en konijn bijna verdwenen is, kippebotjes zijn spectaculair gestegen samen met plastic en aluminium. Kip was ooit zondagsmaal.
Hangt af van wat jij "vroeger" noemt natuurlijk...
In mijn bericht hieromtrent heb ik het gehad over de bereiding van konijn maar niet over de vergelijking met kip zoals jij doet. Kippenvleugels kosten de dag van vandaag bijna niks en zijn ook smakelijk, mijn kleinkinderen zijn er dol op. Toch hebben we het een beetje gehad met kip met uitzondering voor een fijne vol-au-vent bv. Zeker nu het wildseizoen er is. Wel goed opletten en aandachtig de publiciteitsbladen lezen zodat je kan vergelijken. Meer moet dat niet zijn.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 18:14   #146
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij doe je dan die naam toch wat meer eer aan.
Volgens veganisten enkel als veganist. Honing is ook dierenleed zeggen ze.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 18:16   #147
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
In mijn bericht hieromtrent heb ik het gehad over de bereiding van konijn maar niet over de vergelijking met kip zoals jij doet. Kippenvleugels kosten de dag van vandaag bijna niks en zijn ook smakelijk, mijn kleinkinderen zijn er dol op. Toch hebben we het een beetje gehad met kip met uitzondering voor een fijne vol-au-vent bv. Zeker nu het wildseizoen er is. Wel goed opletten en aandachtig de publiciteitsbladen lezen zodat je kan vergelijken. Meer moet dat niet zijn.
Niet-kip gevogelte
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 21:55   #148
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Als ik een krab of een kreeft levend in kokend water met groenten gooi heb ik geen problemen. Mijn vrouw hakt ze levend in stukken en gooit ze dan in de wok dat is al een stap verder maar lekker.

Maar men benadert dat allemaal nogal eenzijdig. Hoe voelen mosselen zich als ze levend gestoomd worden of een oester als ze levend binnen geslurpt wordt?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 23:15   #149
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, tenminste laat ik jou gerust met jouw gedacht. Dat is immers de definitie van "het kan me geen kloten schelen".
Ik heb in deze draad al gesteld dat ik voor mijn eigen gezondheid, wellicht (of zeker) teveel vlees verorber.
...
...
Al dat gebleit over teveel vlees eten is belachelijk.
X aantal jaren terug was échte boerenboter eten zéér slecht voor vanalles.
Nu zijn er heel wat mensen die OP ZOEK gaan naar échte boerenboter want die is NU niet slecht. De Ierse boeren wrijven in hun handen want onze Vlaamse boeren hebben de machines niet meer om de melk af te romen & om boter te maken.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 23:36   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Ierse boeren wrijven in hun handen want onze Vlaamse boeren hebben de machines niet meer om de melk af te romen & om boter te maken.
O jawel. Loop maar eens rond op een boerenmarkt. Genoeg Vlaamse landbouwers die nog in staat zijn om boter te slaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 03:34   #151
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik een krab of een kreeft levend in kokend water met groenten gooi heb ik geen problemen. Mijn vrouw hakt ze levend in stukken en gooit ze dan in de wok dat is al een stap verder maar lekker.

Maar men benadert dat allemaal nogal eenzijdig. Hoe voelen mosselen zich als ze levend gestoomd worden of een oester als ze levend binnen geslurpt wordt?
In het wild is het eerder de regel dan uitzondering dat je levend wordt opgegeten. Of dacht je dat een leeuw een buffel eerst gaat verdoven alvorens hij die begint open te rijten
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 09:34   #152
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Sinds wanneer is dierenwelzijn gelijk aan geen vlees meer eten?
Er is daar toch een correlatie zou ik zeggen aangezien bij de industriële vleesproductie de meest schrijnende toestanden voorkomen van dierenmishandeling. Dat een politicus zo een affiche van zich laat maken toont dat hij blijkbaar de voor die hand liggende link niet in staat is te leggen. Hoe moet bijvoorbeeld een overtuigd vegetariër omwille van dierenleed zich voelen bij zo'n affiche?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 10:11   #153
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Al dat gebleit over teveel vlees eten is belachelijk.
...
Dat is jouw mening. Mijn mening is genuanceerder.
Het gebleit dat we geen vlees meer zouden mogen eten e.d.m., dat vind ik belachelijk. En bedillerig.
Ik wantrouw de groenen, gaia en consoorten: zodra die de kans zien, gaan ze iedereen verplichten om veganist te worden.

Maar als een biologisch geschoolde medemens op wetenschappelijke basis aantoont dat wij in onze welvaartmaatschappij ons aan het overeten zijn, ook wat betreft suiker, vlees ..., dan neem ik dat aan voor waarheid.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 10:17   #154
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is jouw mening. Mijn mening is genuanceerder.
Het gebleit dat we geen vlees meer zouden mogen eten e.d.m., dat vind ik belachelijk. En bedillerig.
Ik wantrouw de groenen, gaia en consoorten: zodra die de kans zien, gaan ze iedereen verplichten om veganist te worden.

Maar als een biologisch geschoolde medemens op wetenschappelijke basis aantoont dat wij in onze welvaartmaatschappij ons aan het overeten zijn, ook wat betreft suiker, vlees ..., dan neem ik dat aan voor waarheid.
Ik heb niks tegen vlees eten. Doe ik ook trouwens. Wel probeer ik mijn gebruik te beperken.
Ik heb wel iets tegen dieren een zielig leventje te laten leven in kooitjes van 1 m² omwille van het geldgewin. Van mij mag vlees gerust wat duurder worden als dieren hierdoor een beter bestaan zouden hebben alvorens te worden geslacht.
Trouwens zou dat goed zijn voor ons allen want we zouden door die hogere prijs ons verbruik wat milderen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 10:56   #155
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er is daar toch een correlatie zou ik zeggen aangezien bij de industriële vleesproductie de meest schrijnende toestanden voorkomen van dierenmishandeling. Dat een politicus zo een affiche van zich laat maken toont dat hij blijkbaar de voor die hand liggende link niet in staat is te leggen. Hoe moet bijvoorbeeld een overtuigd vegetariër omwille van dierenleed zich voelen bij zo'n affiche?
Sorry, maar de meest schrijnende toestanden van dierenmishandeling komt voor in samenlevingen waar men de middelen/centen/... en ook de cultuur niet heeft om slachtdieren behoorlijk te slachten. In ontwikkelingslanden dus.
(één van de redenen is dan zelfs dat de slachter zichzelf moet beschermen, want een groter beest als stier, kameel, paard ... kan verdorie zwaar uit de hoek komen.
Ik ga hier geen linken plaatsen naar yt-filmpjes, je kan ze zelf wel vinden).

Om nog niet te spreken van half-ontwikkelde landen of regio's, vb. waar stierengevechten nog als cultuur beschouwd worden.


Verder is het een uitstekende zaak dat in het Westen er meer en meer regels, toezicht, voorschriften, nieuwe technieken ... beschikbaar zijn om de veestapel toch zo diervriendelijk als mogelijk te behandelen.

Laatste opmerking: als zoveel hondenliefhebbers in Vlaanderen zich een nieuw jong hondje aanschaffen, dan is hun eerste werk om dat beestje zijn instinct echt kapot te folteren, zodat het leefbaar wordt om het in een westers gezin te kunnen opnemen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 10:58   #156
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er is daar toch een correlatie zou ik zeggen aangezien bij de industriële vleesproductie de meest schrijnende toestanden voorkomen van dierenmishandeling. Dat een politicus zo een affiche van zich laat maken toont dat hij blijkbaar de voor die hand liggende link niet in staat is te leggen. Hoe moet bijvoorbeeld een overtuigd vegetariër omwille van dierenleed zich voelen bij zo'n affiche?
het bord op de affiche is inderdaad niet representatief.

bij elke warme maaltijd die ik eet is mijn bord minstens 3/4 vegetarisch gevuld.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 11:38   #157
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het bord op de affiche is inderdaad niet representatief.

bij elke warme maaltijd die ik eet is mijn bord minstens 3/4 vegetarisch gevuld.
Gebruineerde patatjes
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 11:42   #158
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Niet-kip gevogelte
Kipstuckjes van De Vegetarische Slager?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 11:56   #159
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Plantenleed
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be