Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2018, 21:19   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard Nog steeds geïnterneerden in Belgische gevangenissen

Nog steeds geïnterneerden in Belgische gevangenissen.

Citaat:
Ze verblijven soms jarenlang in de gevangenis verblijven, waar ze eigenlijk niet de gepaste psychiatrische begeleiding kunnen krijgen. Europa wilde daarom dat alle geïnterneerden nog tegen eind dit jaar een plaats krijgen in een aangepaste instelling.
Zag ik daarstraks in een nieuwsuitzending twee zussen die dit probleem aankaarten.

Hun broer zit zo in de gevangenis daar die na wat 'tests' met drugs zich niet goed in zijn vel meer voelde en vanalles begon te zien en te horen tot stemmen in het hoofd toe.

Zoals u weet ben ik totaal geen fan van druggebruikers maar naast die fout die ze zelf maken, ben ik het wel met de zussen eens, dat die mensen op een andere manier geholpen moeten worden dan ze zomaar lukraak de gevangenis in te duwen.

Men zit in ons land verlegen voor instellingen die deze mensen terug op goede weg zouden kunnen helpen.

Citaat:
Ons land is hiervoor nochtans al herhaaldelijk op de vingers getikt door Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.
Plaatsgebrek blijkt het probleem te zijn.

Dan denk ik, voor illegalen en migranten kan men wel plaats maken in leegstaande gebouwen, kazernes, leegstaande schoolgebouwen andere ... maar voor die mensen is dat teveel?

In welk hokje moet ik dan nu weer plaatsen?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 november 2018 om 21:32.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 20:09   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

dat er op mijn draadje geen reactie komt daar verschiet ik eigenlijk niet echt van.

Of het een teleurstelling is, dat zeker niet, daar het eigenlijk de duidelijke bewijslevering is van dat de meeste mensen meer begaan zijn met vreemdelingen, dobbernegers, migranten, illegalen dan met een bepaalde groep andere mensen die al- dan niet door eigen toedoen in de problemen geraakt zijn maar die ook willen geholpen worden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 20:19   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Die twee zussen en andere hadden de raad om zoveel mogelijk klachten tegen hem te deponeren gekregen.

En dan volgt natuurlijk behandeling van die klachten aan hetzelfde loket waar ze gedeponeerd waren. Het gerecht.

Met rechtspraak tot gevolg.

Dat stond in de sterren geschreven dus.

Tja wie zaait die oogst.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 20:28   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Die twee zussen en andere hadden de raad om zoveel mogelijk klachten tegen hem te deponeren gekregen.

En dan volgt natuurlijk behandeling van die klachten aan hetzelfde loket waar ze gedeponeerd waren. Het gerecht.

Met rechtspraak tot gevolg.

Dat stond in de sterren geschreven dus.

Tja wie zaait die oogst.
Dat klopt.

Wie wind zaait, zal storm oogsten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 november 2018 om 20:29.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 21:06   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Nog steeds geïnterneerden in Belgische gevangenissen.



Zag ik daarstraks in een nieuwsuitzending twee zussen die dit probleem aankaarten.

Hun broer zit zo in de gevangenis daar die na wat 'tests' met drugs zich niet goed in zijn vel meer voelde en vanalles begon te zien en te horen tot stemmen in het hoofd toe.

Zoals u weet ben ik totaal geen fan van druggebruikers maar naast die fout die ze zelf maken, ben ik het wel met de zussen eens, dat die mensen op een andere manier geholpen moeten worden dan ze zomaar lukraak de gevangenis in te duwen.

Men zit in ons land verlegen voor instellingen die deze mensen terug op goede weg zouden kunnen helpen.



Plaatsgebrek blijkt het probleem te zijn.

Dan denk ik, voor illegalen en migranten kan men wel plaats maken in leegstaande gebouwen, kazernes, leegstaande schoolgebouwen andere ... maar voor die mensen is dat teveel?

In welk hokje moet ik dan nu weer plaatsen?
Ja, dan zijn de mensenrechten niet belangrijk.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 21:59   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ze willen de geïnterneerden uit de gevangenis.

Dus bouwen ze nu gevangenissen voor geïnterneerden.

Zelfde verhaal, nieuw adres.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 22:54   #7
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
dat er op mijn draadje geen reactie komt daar verschiet ik eigenlijk niet echt van.
tja, het is ook een oud zeer.
Wat mij betreft kunnen ze gerust oude militaire kazernes ombouwen tot een gevangenis.
Moet volgens mij perfect kunnen.

En van de andere kant zijn onze gevangenissen al heel lang hun doel voorbijgeschoten.

Een gevangenis dient niet alleen om misdadigers hun straf te laten uitzitten maar ook dat ze tot inzicht zouden komen en er als een 'beter' mens zouden uitkomen. (ahum...)
Dan moet ik soms eens zuur lachen, want meestal gebeurt bij ons net het tegenovergestelde.

Vooral bij de jongeren die in een gevang geraken.
En dan sta je soms stom dat een jeugdrechter weigert om iemand te plaatsen in zo'n instelling, en dan herhaal ik nu letterlijk de woorden van die rechter: 'Want dan komen ze er slechter uit dan dat ze erin gegaan zijn'

Dat is hem wel niet in dank afgenomen toen, maar ontkent hebben ze het ook niet.

Heel ons systeem van gevangenissen is eigenlijk alles behalve wat het zou moeten zijn. Op héél veel vlakken...

Of, reeds een tijdje geleden (Senaat):

'...Ondanks alle tekortkomingen, moet ik toegeven dat de huidige regering de eerste is die sinds lang voor nieuwe gevangenissen heeft gezorgd. Zelf pleit ik niet noodzakelijk voor meer gevangenissen, maar wel voor meer ruimte zodat gevangenen op een menswaardige manier kunnen worden opgesloten. Verder pleit ik ook voor een omslag in ons denken. Vandaag denkt 80 ?* 90% van de bevolking dat de samenleving veiliger wordt als er meer mensen worden opgesloten, maar die redenering klopt niet. Wie vandaag uit de gevangenis wordt ontslagen, komt veel slechter buiten dan hij of zij is binnengegaan....'

-bron-
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 20 november 2018 om 22:54.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 00:43   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
tja, het is ook een oud zeer.
Wat mij betreft kunnen ze gerust oude militaire kazernes ombouwen tot een gevangenis.
Moet volgens mij perfect kunnen.

En van de andere kant zijn onze gevangenissen al heel lang hun doel voorbijgeschoten.

Een gevangenis dient niet alleen om misdadigers hun straf te laten uitzitten maar ook dat ze tot inzicht zouden komen en er als een 'beter' mens zouden uitkomen. (ahum...)
Dan moet ik soms eens zuur lachen, want meestal gebeurt bij ons net het tegenovergestelde.

Vooral bij de jongeren die in een gevang geraken.
En dan sta je soms stom dat een jeugdrechter weigert om iemand te plaatsen in zo'n instelling, en dan herhaal ik nu letterlijk de woorden van die rechter: 'Want dan komen ze er slechter uit dan dat ze erin gegaan zijn'

Dat is hem wel niet in dank afgenomen toen, maar ontkent hebben ze het ook niet.

Heel ons systeem van gevangenissen is eigenlijk alles behalve wat het zou moeten zijn. Op héél veel vlakken...

Of, reeds een tijdje geleden (Senaat):

'...Ondanks alle tekortkomingen, moet ik toegeven dat de huidige regering de eerste is die sinds lang voor nieuwe gevangenissen heeft gezorgd. Zelf pleit ik niet noodzakelijk voor meer gevangenissen, maar wel voor meer ruimte zodat gevangenen op een menswaardige manier kunnen worden opgesloten. Verder pleit ik ook voor een omslag in ons denken. Vandaag denkt 80 ?* 90% van de bevolking dat de samenleving veiliger wordt als er meer mensen worden opgesloten, maar die redenering klopt niet. Wie vandaag uit de gevangenis wordt ontslagen, komt veel slechter buiten dan hij of zij is binnengegaan....'

-bron-
Bah nee, dat is een cliché.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 02:15   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, dan zijn de mensenrechten niet belangrijk.
De zoveelste veroordeling voor het schenden van de mensenrechten komt er aan.
Zoals ik al dikwijls zei, alle partijen die in de federale regering zaten of zitten werden onrechtstreeks schuldig bevonden aan het schenden van de mensenrechten.

En nét die partijen verwijten het VB dan dat ze geen respect hebben voor de mensenrechten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 02:17   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ze willen de geïnterneerden uit de gevangenis.

Dus bouwen ze nu gevangenissen voor geïnterneerden.

Zelfde verhaal, nieuw adres.
Geesteszieken die een gevaar zijn voor de maatschappij of voor zichzelf kan je toch niet op straat vrij laten lopen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 07:01   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ze willen de geïnterneerden uit de gevangenis.

Dus bouwen ze nu gevangenissen voor geïnterneerden.

Zelfde verhaal, nieuw adres.
flauwekul Mambo.

die mensen horen niet thuis tussen gewone gevangenen en hebben eigen begeleiding nodig.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 19:09   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Geesteszieken die een gevaar zijn voor de maatschappij of voor zichzelf kan je toch niet op straat vrij laten lopen.
Dat klopt en dat is ook één van de redenen dat er speciale 'opvangcentra' moeten voor komen om die mensen in te 'herbergen' en ze misschien terug op het rechte pad zien te krijgen. Een zware taak in de meeste gevallen.

Geesteszieken die een gevaar zijn voor de maatschappij of voor zichzelf kan je toch niet op straat vrij laten lopen.

Laat ik mijn 'doomdenken' weer even de vrije loop als ik schrijf dat er in tegenwoordige tijden véél verwarden/geesteszieken zomaar vrij op straat rondlopen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 19:10   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
flauwekul Mambo.

die mensen horen niet thuis tussen gewone gevangenen en hebben eigen begeleiding nodig.
Ik ben ook van die mening.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 november 2018 om 19:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 19:30   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

En toch bouwen ze gevangenissen voor geïnterneerden.

Allemaal cellen en bewakers.
En verpleging...nou ja.

Op tv geweest deze week.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 19:41   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En toch bouwen ze gevangenissen voor geïnterneerden.

Allemaal cellen en bewakers. En verpleging...nou ja. <<<--- Jobs, jobs, jobs?

Op tv geweest deze week.
Was dat niet het 'Forensisch psychiatrisch centrum te Antwerpen Linker_oever' aan het Galgenweel dat men belicht heeft in die TV uitzending?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 november 2018 om 19:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 21:05   #16
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Was dat niet het 'Forensisch psychiatrisch centrum te Antwerpen Linker_oever' aan het Galgenweel dat men belicht heeft in die TV uitzending?
Nee, Antwerpen was het zeker niet.
Ik dacht, maar ben niet zeker, Gent.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 21:49   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ja het was Gent.
Allemaal cellen en deuren net zoals in de gevangenis.
Ik zie geen verschil.

Zelfde verhaal, ander adres.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be