Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2018, 08:36   #1
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard Eden Hazard betaalt geen belastingen.

Citaat:
Hoe Hazard de fiscus tweemaal dribbelt
Vandaag om 06:34 door Nico Tanghe,In samenwerking met Le Soir en EIC


Hazard ontdoet zich tijdens de halve finale van het WK van N’Golo Kanté, zijn Franse ploeggenoot bij Chelsea. Foto: AP
Hazard is niet alleen op het veld ongrijpbaar. Uit Football Leaks blijkt nogmaals hoe hij de fiscus tweemaal dribbelt: eerst via Luxemburg, daarna via Ierland. Misschien moet Hazard een voorbeeld nemen aan zijn Franse teamgenoot N’Golo Kanté?
Dat Eden Hazard veel geld verdient zal weinigen verbazen. Volgens zijn laatste contract bij Chelsea, getekend in februari 2015, verdient de kleine baltovenaar uit Braine-le-Comte (nabij Tubize) bruto jaarlijks 9,375 miljoen euro per jaar, exclusief premies en bonussen. Dat komt neer op de fabelachtige som van 1070 euro per uur - zo berekende Le Soir op basis van documenten die werden gedeeld door Der Spiegel en het Europees onderzoeksconsortium EIC. En dat 24 uur lang: zowel in bed, aan tafel, als op het voetbalterrein.
Portretrechten
Daarbovenop komen nog eens 1,875 miljoen euro aan portretrechten die door de club aan Hazard worden gestort. Of nog eens 213 euro per uur. Portretrechten die niet aan Britse personenbelasting worden onderworpen (45 procent op alle inkomsten boven de 150.000 Britse pond, red), want ze worden ‘fiscaal geoptimaliseerd’.
Concreet wordt het geld gestort aan twee aparte vennootschappen: Bellworld Limited in Londen (voor de Britse portretrechten, red) en EHGroup in Luxemburg (voor alle portretrechten in het buitenland, red). Alleen op het eerste gedeelte - goed voor zo’n 20 procent van de doorgestorte portretrechten vanuit Chelsea - betaalt Hazard de Britse vennootschapsbelasting van 17 procent. De rest wordt versluisd naar Luxemburg, waar Hazard - zoals wel meer Rode Duivels - een aparte vennootschap heeft opgericht. Want op 80 procent van de inkomsten uit intellectuele eigendom die in Luxemburg binnenstromen - ook gekend als royalties - moet geen belasting worden betaald.
Een-twee met Ierland
Maar dat is niet alles. Om zijn belastingfactuur nog verder te verminderen, werd door Hazard en zijn vermogensbeheerders in Ierland een apart filiaal opgericht. Met dezelfde naam - EHGroup - en met een postbus in een anoniem kantoorgebouw van Nangor Road Business Park, in het westen van Dublin. Tussen die twee vennootschappen wordt met de portretrechten virtueel geschoven - in voetbaltermen het best te vergelijken met een klassiek één-tweetje - zodat er uiteindelijk geen enkele belasting meer op de portretrechten wordt betaald.
‘Een Luxemburgse vennootschap met een Iers filiaal is een gekende constructie’, legt fiscalist Denis-Emmanuel Philippe, advocaat bij Bloom Law desgevraagd uit. ‘Omdat het Iers filiaal geen commerciële winst maakt, kunnen de inkomsten niet in Ierland belast worden. Je zou dan kunnen denken dat de fiscus hogerop in de constructie gaat, naar de Luxemburgse moedervennootschap. Maar door het dubbel-belastingverdrag tussen Ierland en Luxemburg, kan dat niet.’
Ook sponsordeals
Dezelfde constructie - naar Bellworld Limited de inkomsten uit Britse contracten, het geld uit de buitenlandse contracten naar Luxemburg en Ierland - wordt door de financiële adviseurs van Hazard gebruikt voor de talrijke sponsordeals die de kapitein van de Rode Duivels heeft afgesloten: gaande van het contract met het gokbedrijf BWin (153.313 euro per jaar, exclusief btw) tot die met het Belgische Lotus Bakeries (124.950 euro per jaar, exclusief btw).
Voorlopig is dit alles perfect legaal, een onderzoek van de Belgische fiscus naar de Luxemburgse constructie van de Rode Duivels liep eerder dit jaar nog op niets uit (DS, 31 maart). Maar de Oeso en de Europese Unie hebben wel al aangekondigd dat ze maatregelen zullen nemen tegen dit soort ‘creatieve’ belastingconstructies.
Kanté wint (alweer)
Maar hoe creatief ook, op veel applaus bij het grote publiek moet Hazard voor deze fiscale dribbels niet rekenen. In tegenstelling tot zijn Franse teamgenoot N’Golo Kanté, die na rijp beraad uiteindelijk de fiscale optimalisatie weigerde die Chelsea hem voorstelde (Football Leaks, 14 november). Of hoe een Franse balveroveraar het wint van de grootste Belgische balkunstenaar. De tweede keer al dit jaar. Nu ook buiten het veld, in de voetbalharten.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20181120_03967377

volkomen legaal allemaal ...

wordt het niet eens tijd dat alle fiscale gunstmaatregelen aan koning voetbal afgeschaft worden?
dat het gedaan is met stadions bouwen met gemeenschapsgeld
en dat ook alle kosten van ordehandhaving gewoon aangerekend worden aan de clubs en bond?

1300€ per uur verdienen en geen belasting betalen ... hoe immoreel asociaal moet je daarvoor zijn?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 08:48   #2
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20181120_03967377

volkomen legaal allemaal ...

wordt het niet eens tijd dat alle fiscale gunstmaatregelen aan koning voetbal afgeschaft worden?
dat het gedaan is met stadions bouwen met gemeenschapsgeld
en dat ook alle kosten van ordehandhaving gewoon aangerekend worden aan de clubs en bond?

1300€ per uur verdienen en geen belasting betalen ... hoe immoreel asociaal moet je daarvoor zijn?
Zeer immoreel en asociaal. Maar voor hun staan de mensen met hun vlaggen te zwaaien tot zelfs onze koning knielt voor deze Belg in hart en nieren.
Een bagagedrager die 2 cent opslag of iets meer mankracht vraagt die slaan we liever bijna halfdood maar een spuwende nietsnut in korte broek daar doet de mensaap zijn hoed voor af.
Helden die spelen (niet werken) zijn onschendbaar. Ander onderwerp a.u.b

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2018 om 08:54.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 08:50   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Helden zijn onschendbaar. Ander onderwerp a.u.b
Citaat:
In tegenstelling tot zijn Franse teamgenoot N’Golo Kanté, die na rijp beraad uiteindelijk de fiscale optimalisatie weigerde die Chelsea hem voorstelde (Football Leaks, 14 november).
ja, die Kanté is een echte held!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 08:56   #4
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ja, die Kanté is een echte held!
Hazard is een echte Belg . Hij vertegenwoordigt ons land. Hij betaalt er wel liefst geen belastingen maar hij is wel een held voor de apen.

Geen kwaad woord over hem. Laten we maar verder kakken op wat de leefloners ons hier kosten

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2018 om 08:57.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 09:15   #5
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Stoute Hazard, toch, die geen belastingen in het VK betaalt!

Voor het overige, alles goed? Gezondheid? Kinderen? Met madam?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 11:04   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

Rode Duivels zijn de fiscus te slim af

Hazard beheert zijn geld creatief: Football Leaks laat weten dat hij nul belastingen betaalt op portretrechten

Zeker tien Rode Duivels hebben postbusvennootschap in Luxemburg

#Luxleaks: ook onze Rode Duivels zouden belastingen ontwijken

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan gezeten zijnde op de Internet surfplank.

Het is de laatste tijden algemeen geweten dat men dat 'voetbalcircus' aan het proberen te doorlichten is en bepaalde 'malafide' praktijken aan het proberen bloot te leggen is.

In welke mate men dit 'schandaal' helemaal gaat blootleggen is natuurlijk de vraag.

Ik denk wel dat met alles wat men bezig is er veel plaatsen waar het daglicht niet komt bij voetballers/clubs/trainers zullen opengaan op huidig ogenblik.

"Dat Veljkovic er goedkoop van afkomt? Hij is miljoenen euro's kwijt"

Nu volgt het verraderswerk.

Citaat:
"Het Openbaar Ministerie heeft deze afweging gemaakt: ofwel gaan we voor de kleine puzzel, ofwel leggen we de grote puzzel. Het OM heeft gezegd: wat hebben we eraan dat meneer Veljkovic nog 9 maanden in de gevangenis zit en er intussen een aantal mensen ongestraft weglopen?"
Laat bovenstaande tekst een reactie zijn van iemand die totaal géén voetbalfan is die zelfs van mening is dat een voetbalstadion niet in steden thuis hoort en ze voor hun eigen beveiliging moeten zorgen en niet terugvallen op alle belastingbetalers waar er bij zijn zoals ik, die geen zaken hebben met het voetbal er de kaka (<- niet de speler) aan hebben zelfs.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 november 2018 om 11:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 12:47   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20181120_03967377

volkomen legaal allemaal ...

wordt het niet eens tijd dat alle fiscale gunstmaatregelen aan koning voetbal afgeschaft worden?
dat het gedaan is met stadions bouwen met gemeenschapsgeld
en dat ook alle kosten van ordehandhaving gewoon aangerekend worden aan de clubs en bond?

1300€ per uur verdienen en geen belasting betalen ... hoe immoreel asociaal moet je daarvoor zijn?
En het gepeupel juicht dat tuig toe.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 12:49   #8
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.253
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20181120_03967377

volkomen legaal allemaal ...

wordt het niet eens tijd dat alle fiscale gunstmaatregelen aan koning voetbal afgeschaft worden?
dat het gedaan is met stadions bouwen met gemeenschapsgeld
en dat ook alle kosten van ordehandhaving gewoon aangerekend worden aan de clubs en bond?

1300€ per uur verdienen en geen belasting betalen ... hoe immoreel asociaal moet je daarvoor zijn?

Als het allemaal legaal is zou je moeten gek zijn om het niet te doen. Ik ken geen enkele Belg die zijn belastingen niet tracht te optimaliseren. Ik wil ze de kost niet geven, de Belgen met een managementvennootschap of de Belgen met een salary split. Of nog beter, de Belgen die in Luxemburg staan ingeschreven en daar amper te vinden zijn.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 12:51   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als het allemaal legaal is zou je moeten gek zijn om het niet te doen. Ik ken geen enkele Belg die zijn belastingen niet tracht te optimaliseren. Ik wil ze de kost niet geven, de Belgen met een managementvennootschap of de Belgen met een salary split. Of nog beter, de Belgen die in Luxemburg staan ingeschreven en daar amper te vinden zijn.
daarom ook dat ik het heb over het afschaffen van alle gunstmaatregelen voor die 'sport'.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 13:23   #10
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daarom ook dat ik het heb over het afschaffen van alle gunstmaatregelen voor die 'sport'.
waarom enkel "die sport", en niet al de rest?
Hazard gebruikt optimalisatiemethodes die door "iedereen" gebruikt worden, hoor, zij zijn absoluut niet eigen aan voetbal...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 13:25   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
waarom enkel "die sport", en niet al de rest?
Hazard gebruikt optimalisatiemethodes die door "iedereen" gebruikt worden, hoor, zij zijn absoluut niet eigen aan voetbal...
onze goudenmedaille winnares in het turnen won 2650€ met haar goud.

hoogstwsl traint ze een pak harder dan Eden, en zal haar lijf dubbel zo snel compleet foutu zijn ... en gij wilt haar fiscaal aanpakken???

gij onmens!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 13:30   #12
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
onze goudenmedaille winnares in het turnen won 2650€ met haar goud.

hoogstwsl traint ze een pak harder dan Eden, en zal haar lijf dubbel zo snel compleet foutu zijn ... en gij wilt haar fiscaal aanpakken???

gij onmens!
Misschien stel ik voor om beide gerust te laten...

Of verwijs ik niet naar Derwael en het turnen, die die technieken bijna zeker niet zal gebruiken, maar naar CEO's, managers, bankiers, enz., die die technieke ook gebruiken, gezien de wetgeving dezelfde is voor iedereen, voetballers incluis.

En ter info, ik verkracht babys en eet maagden op ter ere van Satan, dus ja, uiteraard ben ik een onmens!
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 13:42   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Misschien stel ik voor om beide gerust te laten...

Of verwijs ik niet naar Derwael en het turnen, die die technieken bijna zeker niet zal gebruiken, maar naar CEO's, managers, bankiers, enz., die die technieke ook gebruiken, gezien de wetgeving dezelfde is voor iedereen, voetballers incluis.

En ter info, ik verkracht babys en eet maagden op ter ere van Satan, dus ja, uiteraard ben ik een onmens!
waarom die RSZ gunstmaatregelen daar dan nog eens bovenop in het betaald voetbal?

en sorry hoor, in de gewone zakenwereld weet ik wel van managements vennootschapsconstructies, maar niet van optimalisatie over nog twee vennootschappen in Luxemburg en Ierland hoor. dat is absoluut niet zo gangbaar als jij voorstelt. ik vermoed ook dat er een behoorlijke beheerskost aan hangt die het oninteressant maakt voor gewone managementslonen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 13:54   #14
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom die RSZ gunstmaatregelen daar dan nog eens bovenop in het betaald voetbal?

en sorry hoor, in de gewone zakenwereld weet ik wel van managements vennootschapsconstructies, maar niet van optimalisatie over nog twee vennootschappen in Luxemburg en Ierland hoor. dat is absoluut niet zo gangbaar als jij voorstelt. ik vermoed ook dat er een behoorlijke beheerskost aan hangt die het oninteressant maakt voor gewone managementslonen.
Mijn oud werkgever, had vele Belgische vennootschappen, was ook aan het nadenken om een deel van zijn activiteiten in Luxemburg te steken. Fiscale optimalisatie.

De facturen die ik heb zien passeren van advocaten, fiscalisten, enz...om dat in elkaar te boksen....

Ik vermoed dat hij daar echt veel geld weg stak, want ik spreek hier in totaal over 6 cijferig bedrag aan consultancy om het in orde te krijgen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 13:57   #15
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom die RSZ gunstmaatregelen daar dan nog eens bovenop in het betaald voetbal?
Het zou mij verbazen dat Chelsea profiteert van de gunstmaatregelen binnen België. Ik ken evenwel de situatie in het VK niet...

Citaat:
en sorry hoor, in de gewone zakenwereld weet ik wel van managements vennootschapsconstructies, maar niet van optimalisatie over nog twee vennootschappen in Luxemburg en Ierland hoor. dat is absoluut niet zo gangbaar als jij voorstelt. ik vermoed ook dat er een behoorlijke beheerskost aan hangt die het oninteressant maakt voor gewone managementslonen.
Dat beweer ik ook niet... Ik zeg gewoon dat de fiscale optimalisatie niet het resultaat is van wetten die eigen zijn aan sport of voetbal, maar voor iedereen gelden, en dus ook door andere categorieën gebruikt worden. Ik heb jou dus gevraagd waarom je ze enkel voor voetballers zou willen aanpakken...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 14:06   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het zou mij verbazen dat Chelsea profiteert van de gunstmaatregelen binnen België. Ik ken evenwel de situatie in het VK niet...



Dat beweer ik ook niet... Ik zeg gewoon dat de fiscale optimalisatie niet het resultaat is van wetten die eigen zijn aan sport of voetbal, maar voor iedereen gelden, en dus ook door andere categorieën gebruikt worden. Ik heb jou dus gevraagd waarom je ze enkel voor voetballers zou willen aanpakken...
ik heb het over de RSZ gunstmaatregelen in BE. die mogen op de schop.

omdat voetbal bezwaarlijk een sport kan genoemd worden tiens.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 14:32   #17
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb het over de RSZ gunstmaatregelen in BE. die mogen op de schop.

omdat voetbal bezwaarlijk een sport kan genoemd worden tiens.
ok, maar dan heeft Hazard hier niks mee te maken, hé...

Of wou je enkel een Franstalige Rode Duivel eens bashen?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 14:45   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
ok, maar dan heeft Hazard hier niks mee te maken, hé...

Of wou je enkel een Franstalige Rode Duivel eens bashen?
nee hoor, er werd ook al vermeld dat 90% van de Rode Duivels gebruik maken van zulke constructies.

en hoezo Franstalig? ik dacht dat hij tweetalig was ...

gij maakt van alles een communautair geschil gij!

Laatst gewijzigd door Anna List : 21 november 2018 om 14:45.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 14:51   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
onze goudenmedaille winnares in het turnen won 2650€ met haar goud.

hoogstwsl traint ze een pak harder dan Eden, en zal haar lijf dubbel zo snel compleet foutu zijn ... en gij wilt haar fiscaal aanpakken???

gij onmens!
BA heeft gelijk : dit staat totaal los van het feit dat hij zijn geld met sport verdient. Als iemand dezelfde truken van de foor toepast en zijn geld verdient in de industrie spreken we over hetzelfde fenomeen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2018, 14:52   #20
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Prima zet van Hazard dus!
Tegen de tijd dat de belastingbrieven ingevuld moeten worden worden wij ook altijd overspoeld met krantenartikels over hoe we onze brief zo gunstig mogelijk kunnen invullen. Op een volkomen legale manier. Hoe minder belastingen we moeten betalen hoe beter.
Hazard doet dus niet meer dan wat een doorsnee Belg doet.
Ik zie het probleem niet.

Citaat:
wordt het niet eens tijd dat alle fiscale gunstmaatregelen aan koning voetbal afgeschaft worden?
dat het gedaan is met stadions bouwen met gemeenschapsgeld
en dat ook alle kosten van ordehandhaving gewoon aangerekend worden aan de clubs en bond?
Dat is een heel ander verhaal maar wat heeft Hazard daar mee van doen?

Citaat:
1300€ per uur verdienen en geen belasting betalen ... hoe immoreel asociaal moet je daarvoor zijn?
Even immoreel asociaal als wanneer je €13 per uur verdient en geen belastingen betaalt?
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 21 november 2018 om 14:53.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be