Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2006, 07:27   #41
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Volgens een bericht op DeStandaard.be denkt de politie ernstig aan de mogelijkheid van een sluipschutter:




Het Antwerpse gerecht onderzoekt of er een sluipschutter aan het werk is die het vuur opent op argeloze voorbijgangers en fietsers.

VORIGE week vrijdagochtend vertrok Ann Bourgoin (38), moeder van een zoon van 14 en een dochter van 11, zoals iedere dag met de fiets naar het werk. Van het huis in Deurne waar ze samen met haar echtgenoot en kinderen woont, reed ze naar haar werk bij Katoennatie in de Antwerpse Haven. Het was miezerig weer en daarom had ze de kap van haar regenjas opgezet. Bourgoin volgde het fietspad dat langs de Antwerpse Ring loopt.

Daar vonden wandelaars haar, iets voor halfnegen. De fiets lag onder haar levenloze lichaam. De hulpdiensten kwamen ter plaatse, maar zij konden weinig anders doen dan de dood van de vrouw vaststellen. Een natuurlijk overlijden, leek het eerst. Onwel geworden tijdens het fietsen.

Maar toch vroeg de onderzoeksrechter zaterdag een autopsie. Maandag bleek dan dat de vrouw in de rug werd geschoten met een klein projectiel met grote doorboringskracht. Uit welk type wapen de kogel kwam, is voorlopig nog onduidelijk.

De kogel kan zowel uit een geweer als een pistool zijn gekomen, maar speurders sluiten niet uit dat het om een zelf gefabriceerd vuurwapen gaat. De kogel is voor expertise naar het Nationaal Instituut voor Criminologie en Criminalistiek (NICC) opgestuurd.

Op het eerste gezicht wijst niets in het leven van Ann Bourgoin erop dat iemand het op haar gemunt zou kunnen hebben. Het lijkt plausibel dat haar moordenaar haar ,,zomaar'' onder vuur heeft genomen, misschien om zijn wapen te testen.

De speurders gaan ook na of er een verband bestaat tussen de moord op Bourgoin en twee andere vreemde schietincidenten die de voorbije maanden in Antwerpen plaatsvonden, niet zo ver uit de buurt van het Sportpaleis.

Op 26 januari werd in de Antwerpse Lange Beeldekensstraat een man zonder enige duidelijke aanleiding in de arm geschoten. Volgens het slachtoffer, een nachtportier van een hotel, was de dader een voorbijrijdende fietser. De dader is nooit gevonden.

Het is ook nooit duidelijk geworden of het slachtoffer de waarheid sprak.

Een maand later kreeg een man uit Berchem in Borgerhout een kogel in zijn voet bij een schietpartij. Ook hij vertelde achteraf dat hij ,,zomaar'' beschoten werd.

Het is volgens speurders nog te vroeg om te besluiten dat er een verband tussen al die zaken is, maar het gerecht houdt er wel rekening mee.

Wie tips heeft over de moord op Ann Bourgoin, kan terecht op het gratis nummer 0800- 91119 of bij een politiekantoor in de buurt.

De speurders vragen in de eerste plaats aan de tramreizigers die de ochtend van de feiten aan de halte van lijn 5 bij het Sportpaleis stonden om zich te melden. Die halte is vlakbij de plaats van de feiten.

__________________
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 08:49   #42
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
U ziet spoken

Deze moord is evenerg als de anderen voorgaande moorden.
Het is niet omdat de media er niet op in speelt dat het minder erg is, of geen 'nationaal drama' is hoor
Naturlijk is dit niet minder erg!!
Hoewel...voor de organisaties die op komen tegen zinloos geweld blijkwaar wel.
Zijn laten niets van zich horen...
En nogmaals!!! deze moord toont,tot hiertoe, de meeste kenmerken van "zinloos geweld"

Dit gaat mijn petje te boven.
En de reden daar voor is, het slachtoffer had niet de juiste huidskleur, anders was het kot te klein.

En wat die media betreft, ja voor hun is er teweinig 'sensatie aan' mischien vanwege dat men geen bevolkingsgroepen tegen elkaar kan opetten.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 08:52   #43
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Nonsens volgens mij.

Ik denk dat men 'zwijgt' omdat men er niet meer over kan zeggen dan dat men het niet weet en iets niet weten heeft weinig nieuwswaarde hé. Het enige dat voor de media telt is veel kijkers of luisteraars, deze vallen vooral op sensatiegevende topics en als men volledig in het duister tast valt er weinig te beleven op dat gebied.

Om dezelfde reden komt bijvoorbeeld de noodsituatie in Darfour niet op tv.
Wat die media betreft daar kan ik je gelijk ingeven.
Maar zie men vorige posting wat betreft de 'bezorgdheid' van organisaties tegen "zinloos geweld".
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 09:33   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Yep. Alleen denk ik dat als ie met zo'n licht kaliber schiet de kans groot is dat het slachtoffer meerdere schoten overleeft (allé dat denk ik) en op klaarlichte dag met een geweer rondlopen op een druk fietspad levert vroeg of laat getuigen op. Misschien te vergelijken met onderstaand geval maar dan met een "iets" zwaarder kaliber.


http://en.wikipedia.org/wiki/Beltway_sniper_attacks

Misschien was het niet de bedoeling te doden. ... Ik weet dat een 6mm kan doden, (zeker de 6MM die ik gebruik (highspeed) munitie) maar iemand die een 6mm van pépé gekregen heeft en daar een dooske Zimmerkes bij gevonden heeft, en totaal geen benul heeft van de kracht, die weet niet waar hij mee bezig is.

op klaarlichte dag met een geweer rondlopen is zeker opvallend, maar ken jij de replica van de M1 carabine, ? dat is een vrij klein geweer, als ge ne lange regenjas hebt, stopt ge dat er zo onder, niemand die het ziet. of sommig rugers, zijn ook niet groot. Zaag de kolf af en hij is al 20 cm korter, de loop afzagen heeft geen zin want die is al superkort. zo'n geweer stopt ge heel snel weg in een sporttas.

Normalerwijze is het zo, dat je inderdaad meerdere schoten nodig hebt, om een volwassen persoon met die 6 mm te doden, alleen zoals in dit geval je recht het hart raakt, of de hersenen raakt, zal het slachtoffer van het eerste schot gedood worden.

Nu las ik dat de politie zoekt, naar iemand die dicht bij haar zou gestaan hebben, (dat zou dan willen zeggen dat ze kruitsporen op de kleding moeten gevonden hebben, ) alleen dat verklaart een schot van dichtbij...

Zoals ik al eerder gezegd heb, sta je ervan versteld hoe nauwkeurig een 6mm kan zijn als het een goede schutter is. schoten van 50 tot 100 meter kunnen vrij accuraat zijn en mogelijk mits gebruik van de juiste munitie.

Het zou me niet verbazen dat de kerel ergens in de bosjes ligt, met een wapen met nen scope op, en wat scherpschutter speelt bv... Het wapen achteraf, in een sporttas, en hop, vrolijk verder joggen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 09:46   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.432
Standaard

Wat dat artikel betreft, dat doet inderdaad sterk denken aan een stylo, pistool, of een zelfgemaakt wapen.

Voor een 6 mm is dat vrij eenvoudig te maken, een stevig buiske, een straffe veer met slagpen (die niet eens moet gecenterd zijn, randvuurpatroon) en de zaak is gepiept, we kunnen alleen maar hopen dat het een keer in die kerel zijn poten ontploft, dan zullen we rap weten wie de dader is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 10:07   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
"Links" wacht tenminste nog tot een dader en motief bekend zijn.
Maar gij zijt genen echte linksen hé,

gij zijt nen extreem linksen
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 10:14   #47
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
"Links" wacht tenminste nog tot een dader en motief bekend zijn.
Zoals bij Mohamed Bouazza zeker, maar ja die had wel de juiste huidskleur en religie.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 10:28   #48
Metal Tom
Parlementslid
 
Metal Tom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Locatie: Hellgië
Berichten: 1.588
Standaard

Onderhand kan het al bijna wetenschappelijk bewezen worden dat er geen enkel topic op dit forum gestart kan worden waarin niet minstens één maal het allochtonendebat naar boven komt. Volgens mij gaan ze ooit de genetische code vinden die maakt dat sommige mensen dit debat automatisch starten, ongeacht het onderwerp der discussie. Enige remedie: een streng dieet van muntthee en kebap.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 10:31   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Onderhand kan het al bijna wetenschappelijk bewezen worden dat er geen enkel topic op dit forum gestart kan worden waarin niet minstens één maal het allochtonendebat naar boven komt. Volgens mij gaan ze ooit de genetische code vinden die maakt dat sommige mensen dit debat automatisch starten, ongeacht het onderwerp der discussie. Enige remedie: een streng dieet van muntthee en kebap.
Dan gaat het alleen nog erger worden , ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 10:41   #50
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Onderhand kan het al bijna wetenschappelijk bewezen worden dat er geen enkel topic op dit forum gestart kan worden waarin niet minstens één maal het allochtonendebat naar boven komt. Volgens mij gaan ze ooit de genetische code vinden die maakt dat sommige mensen dit debat automatisch starten, ongeacht het onderwerp der discussie. Enige remedie: een streng dieet van muntthee en kebap.
Voor kebab heb ik het zo niet, maar muntthee vind ik best smakelijk
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 10:59   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Onderhand kan het al bijna wetenschappelijk bewezen worden dat er geen enkel topic op dit forum gestart kan worden waarin niet minstens één maal het allochtonendebat naar boven komt. Volgens mij gaan ze ooit de genetische code vinden die maakt dat sommige mensen dit debat automatisch starten, ongeacht het onderwerp der discussie. Enige remedie: een streng dieet van muntthee en kebap.
Ge bewijst het nog maar eens.
Heeft u ook nog iets over het onderwerp te vertellen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 11:45   #52
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Onderhand kan het al bijna wetenschappelijk bewezen worden dat er geen enkel topic op dit forum gestart kan worden waarin niet minstens één maal het allochtonendebat naar boven komt. Volgens mij gaan ze ooit de genetische code vinden die maakt dat sommige mensen dit debat automatisch starten, ongeacht het onderwerp der discussie. Enige remedie: een streng dieet van muntthee en kebap.
Denk dat een objectieve media beter zou helpen dan muntthee en kebap. Het zijn niet de genen van sommige mensen waar iets aan scheelt, maar wel de genen van zowat gans de media.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 12:03   #53
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Kwestie dat we weten over wie we praten.

__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 12:06   #54
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Kwestie dat we weten over wie we praten.



Nondedomme zeg. Ik krijg er zo een wrang gevoel van.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 20:52   #55
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
raar om hier conclusies aan vast te knopen.

De enige conclusie die ik heb: waarom duurt het drie dagen voordat men ontdekt dat die vrouw neergeschoten is ?

(en ja... een deel van me vraagt zich af of het geen nationale rouwdag was geweest moest ze zwart geweest zijn).
Misschien ...

moest ze zwart geweest zijn kon het een teken zijn van racisme, een gevaarlijk concept dat niet veel meer dan zuivere haat voor bepaalde groepen aanduidt, gebaseerd op vooroordelen, waarvan we reeds weten waartoe het allemaal heeft geleid. Dat er dan een nationale rouwdag was geweest durf ik te betwijfelen.
Maar ... dat het feit dan werd gebruikt door de media en bepaalde groepen die er belang bij hebben, zij het niet in de media dan zeker wel op dit forum, dat staat vrees ik zo goed als buiten kijf.
Vergeet niet, links-extreem rechts is een zeer actuele tweedeling in ons land, twee groepen partijen die beide graag de verkiezingen willen winnen met dito aanhangers die geloven in hun ideologie, dat iedere ontwikkeling in dit land die eventueel linkbaar is aan die dichotomie wordt 'uitvergroot' (in de mate dat je bepaalde gebeurtenissen al kan uitvergroten natuurlijk).
In Aalst zijn ook doden gevallen bij een schietpartij, ook zinloos geweld, een afrekening binnen allochtone clans vermoedt men, hier wordt ook niet veel naar gekraaid.


Moorden onder Belgen hebben allicht altijd al plaatsgevonden in dit land, weinig belangengroepen hebben bij hun uitvergroting baat bij mijn weten...

Tja ... op het nieuws hoorde ik dat er heel wat tips waren binnengekomen van getuigen, het is te hopen dat er iets bruikbaars bij zit en dat ze de dader snel vatten... want indien er geen motief is of lijkt te zijn dan lijkt het erop dat er 'een gestoorde' aan het werk is, en dat is weinig geruststellend.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 augustus 2006 om 20:57.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 20:54   #56
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
moest ze zwart geweest zijn kon het een teken zijn van racisme
Nog een die denkt dat blanken geen slachtoffer van racisme kunnen zijn.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 20:59   #57
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nog een die denkt dat blanken geen slachtoffer van racisme kunnen zijn.
??

Leg me niets in de mond dat ik niet gezegd heb aub!
Ik reageerde enkel op die manier omdat jij het had over een 'zwarte' vrouw.

Edit:
(Los van wat ik denk is de kans dat iemand uit een minderheidsgroep in een bepaalde samenleving racistisch behandelt wordt groter dan de kans dat iemand van een meerderheidsgroep racistisch behandelt wordt door leden van een minderheidsgroep. Logisch natuurlijk ook, maar omdat men dit laatste niet expliciet zegt lijkt hier plots een tendens te zijn gekomen om mensen te verdenken van positieve discriminatie.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 augustus 2006 om 21:02.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 21:01   #58
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
??

Leg me niets in de mond dat ik niet gezegd heb aub!.

=>>

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Misschien ...

moest ze zwart geweest zijn kon het een teken zijn van racisme.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 21:03   #59
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
=>>
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 augustus 2006 om 21:03.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 21:06   #60
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
??

Leg me niets in de mond dat ik niet gezegd heb aub!
De quote staat er duidelijk bij.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be