Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2017, 00:46   #121
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Andev had het over de "mislukte opgedrongen multicul", dus met integratie. Kan je mij eens verwijzen naar de verdragsbepalingen die deze bevoegdheid aan de EU toewijzen?
De EU is anders wel bevoegd om landen - die niet met het quotaspelletje willen meedoen - boetes op te leggen en/of aan te klagen.
Citaat:
Je weet dus niet wat het is, en dus begin je met andere zever te vertellen. Typisch.
Na 40 jaar opgedrongen multikul lopen de autochtone slachtoffers in de miljoenen.
Jij vind dat zever.., da's ook typisch voor dienaars van wereldvreemde graaiers.
Citaat:
Dat is heel goed. BROV verwarren met democratie, daarentegen, dat is heel slecht en toont weer eens dat uw kennis niet verder reikt dan uw simplistische sittekes.
Cool antwoord. Jij kan aan tafel zitten met die Noord-Koreaanse pipo, die is ook vies van democratie.
Je EU-leermeesters hebben je precies wel goed opgevoederd, eh.
Citaat:
Dit gezegd zijnde, wie zou de referenda het best organiseren, volgens jou?
Met een budget van 145 miljard euro, kunnen de EU-bonzen dat toch organiseren, quoi.
Ach ja, da's waar ook, de EU-maffia heeft geen behoefte aan de democratische wensen van de Europese bevolking, goed wetende dat de meerderheid ervan tegen de opgedrongen massa-immigratie is.
Je zou ze nogal op hun bek zien tuimelen.

En als 'n BROV binnen de bevoegdheid van de Europese landen ligt, alvast 'n tip: in België hebben alleen het VB en de PVDA bindende referenda in hun statuten staan.
De rest van de 'democratische partijen' zijn daar nl heel vies van, waarmee ze zich op dezelfde hoogte zetten als dictaturen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline  
Oud 10 augustus 2017, 06:05   #122
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Op welke basis zou ik vertrekken?

Ik kan bewijzen dat dit MIJN land is. En jij?
Hoe komt het dat je dan uw land probeert te verkwanselen aan iedere vreemdeling die hier geraakt?
Hoomer is offline  
Oud 10 augustus 2017, 11:20   #123
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hoe komt het dat je dan uw land probeert te verkwanselen aan iedere vreemdeling die hier geraakt?
Zelfhaat.
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline  
Oud 10 augustus 2017, 11:28   #124
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Al langer dan 24u geen reactie van onze medeforummers Als daar zijn BA en JaAn op het interview met Van Rooy. Als ze bladzijden lang het onderwerp proberen te laten ondergesneeuwd geraken door naast de kwestie lessen te willen geven in international recht zal de inhoud van het filmpje van 27min te lastig zijn. Of.. Een inconvénient truth zeker?
Bij mijn weten ben ik met jou aan het praten, niet met Van Rooy.
Wil je over iets specifieks uit het interview babbelen, met plezier, maar zorg er eerst wel voor dat je de inhoud begrepen hebt.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 10 augustus 2017, 11:34   #125
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De EU is anders wel bevoegd om landen - die niet met het quotaspelletje willen meedoen - boetes op te leggen en/of aan te klagen.
Ja, en?
De EU heeft die bevoegdheid niet inzake integratie.

Citaat:
Na 40 jaar opgedrongen multikul lopen de autochtone slachtoffers in de miljoenen.
Jij vind dat zever.., da's ook typisch voor dienaars van wereldvreemde graaiers.
De wereldvreemdheid is links te maken waar er geen zijn.

Citaat:
Cool antwoord. Jij kan aan tafel zitten met die Noord-Koreaanse pipo, die is ook vies van democratie.
Je EU-leermeesters hebben je precies wel goed opgevoederd, eh.
Jij hebt geen flauw benul van wat democratie is. In plaats van uw sittekes en blogjes is het misschien tijd voor jou om eens deftige en serieuze politieke filosofen te lezen.

Citaat:
Met een budget van 145 miljard euro, kunnen de EU-bonzen dat toch organiseren, quoi.
Ach ja, da's waar ook, de EU-maffia heeft geen behoefte aan de democratische wensen van de Europese bevolking, goed wetende dat de meerderheid ervan tegen de opgedrongen massa-immigratie is.
Je zou ze nogal op hun bek zien tuimelen.

En als 'n BROV binnen de bevoegdheid van de Europese landen ligt, alvast 'n tip: in België hebben alleen het VB en de PVDA bindende referenda in hun statuten staan.
De rest van de 'democratische partijen' zijn daar nl heel vies van, waarmee ze zich op dezelfde hoogte zetten als dictaturen.
Ja maar, gaat het nu over Belgie of de EU? Dat zijn twee totaal verschillende entiteiten, hoor...

btw, de EU MAG geen referenda organiseren. Niks met geld te maken. Maar weer eens, zou je weten waarover je praat, zou je zo'n stommiteiten niet vertellen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 10 augustus 2017, 11:34   #126
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hoe komt het dat je dan uw land probeert te verkwanselen aan iedere vreemdeling die hier geraakt?
Doe ik dat dan? Leg eens uit...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 10 augustus 2017, 14:28   #127
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Bij mijn weten ben ik met jou aan het praten, niet met Van Rooy.
Wil je over iets specifieks uit het interview babbelen, met plezier, maar zorg er eerst wel voor dat je de inhoud begrepen hebt.
De inhoud is dat we over de inhoud ervan spreken. Begrijp jij de inhoud er wel van? Het heeft er geen enkele schijn van. Maar ik verwacht ook niets meer van jou. Behalve wat ontwijkmanoeuvers hebben we nog niet veel vette vis gehad aan jou op dit forum.
Mindset is offline  
Oud 10 augustus 2017, 17:09   #128
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
De inhoud is dat we over de inhoud ervan spreken. Begrijp jij de inhoud er wel van? Het heeft er geen enkele schijn van. Maar ik verwacht ook niets meer van jou. Behalve wat ontwijkmanoeuvers hebben we nog niet veel vette vis gehad aan jou op dit forum.
Zo gaat dat niet choeke.
Maar dat is niet erg, dat is niet vies, uw lichaam verandert. Denk aan de bloemen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 10 augustus 2017, 17:21   #129
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Jan Modaal, waarbij ik gerust mezelf reken, heeft weinig kennis en nog minder interesse voor het praatbarakwereldje van oa bepaalde advocaten en andere lieden die zwemmen in de bestaande wetteksten over alles en nog. Waarvan sommige wel en andere niet bovengehaald worden naar gelang het hen past in het onderwerp en ze ermee elkaar de loef kunnen afsteken. Waarvan ze weten dat de overgrote hoop "Jan Modaals" "er uiteraard geen of onvoldoende kennis van heeft of ook maar kan hebben wegens wat beter te doen.
Zoals zelfs de goorste gangsters een resem dure advocaten rond zich scharen die allemaal weten wat een ander niet weet. En daarmee er soms nog in slagen lieden die in de gevangenis horen te laten vrij en juichend uit het gerechtsgebouw lopen.... Dan hebben ze pas goed hun job gedaan!

De Jan Modaals van deze wereld zien, lezen, horen en weten nochtans wat er rondom hen misloopt. Doen alsof niemand daarvoor verantwoordelijk is of kan gesteld worden door alles onder te sneeuwen in grootse intellectuele discussies die echter nergens naar toe leiden en gewoon in een rondje de hete aardappelen aan elkaar door te geven maar vooral niets oplossen, wie heeft daar iets aan buiten "de daders" of "veroorzakers" van de problemen?
Is het de EU ? de Raad van Europa ? Een andere instantie? Wie moet aangesproken worden of is er gewoon niets of niemand uiteindelijk verantwoordelijk? Aan wie moet de rekening gepresenteerd worden voor wat er misloopt? Wie zal het oplossen is een overbodige vraag...

Laatst gewijzigd door andev : 10 augustus 2017 om 17:39.
andev is offline  
Oud 10 augustus 2017, 17:55   #130
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zo gaat dat niet choeke.
Maar dat is niet erg, dat is niet vies, uw lichaam verandert. Denk aan de bloemen.
Wat Van Rooy vertelt in het interview, daar sta ik 200% achter. Ik kan hetniet beter verwoorden dan hem. Dus zijn inhoud Is de mijne.
Wel BA, wat is je inhoudelijke reactie? Niet dat ik er een verwacht maar wel n hoop gezeik. Maar beleefdheidshalve vraag ik t je toch.
Mindset is offline  
Oud 10 augustus 2017, 18:55   #131
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Wat Van Rooy vertelt in het interview, daar sta ik 200% achter. Ik kan hetniet beter verwoorden dan hem. Dus zijn inhoud Is de mijne.
Wel BA, wat is je inhoudelijke reactie? Niet dat ik er een verwacht maar wel n hoop gezeik. Maar beleefdheidshalve vraag ik t je toch.
Ik heb jou nochtans gezegd: "Wil je over iets specifieks uit het interview babbelen, met plezier,"
Jij denkt toch zeker niet dat ik ga antwoorden op alle punten die aan bod zijn gekomen. Neen, ik laat jou de keuze waarover je in het bijzonder wilt praten.
Toch braaf van mij, neen?

Ah ja, als je ook kunt zeggen waarom je akkoord zijt, dat zou de discussie ook vooruit helpen.

En als je dat niet wilt? Geen probleem, dit is mijn antwoord:
http://www.lescahiersdelislam.fr/His...ours_a433.html
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 10 augustus 2017, 19:06   #132
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Allez, nu moet ge mij eens uitleggen hoe een staat nog onafhankelijk kan beslissen over zijn immigratiebeleid als de EU wil bepalen hoeveel men per land opneemt. Stel dat een land, los van de EU beslist om geen integratiebeleid te voeren en dus geen muzzels op zoek naar een hangmat wil opnemen. Hoe rijm je dit in je poco droomwereld geregeerd daar Marianneke die de kosten van haar receptie met je belastingsgeld betaalt?
Het opnemen van vluchtelingen is iets anders dan een immigratiebeleid voeren.

En zoek eens op over hoeveel vluchtelingen het gaat die herverdeeld worden door de EU.

Die aantallen staan een 'onafhankelijk' beleid van de lidstaten niet in de weg.
Ja_an is offline  
Oud 10 augustus 2017, 19:15   #133
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Het opnemen van vluchtelingen is iets anders dan een immigratiebeleid voeren.

En zoek eens op over hoeveel vluchtelingen het gaat die herverdeeld worden door de EU.

Die aantallen staan een 'onafhankelijk' beleid van de lidstaten niet in de weg.
Vertel eens wat het verschil binnen de huidige EU context en het gevoerde EU beleid is en leg eens uit hoe de opgelegde aantallen een onafhankelijk beleid niet in de weg staan met bijvoorbeeld Hongarije als voorbeeld. En als we toch bezig zijn, kan je ook effe duidelijk maken hoeveel van de "vluchtelingen" uit een oorlogsgebied komen en hoeveel er om economische redenen komen, en nu je toch op dreef bent kan je ook effe verklaren waarom de vluchtelingen stroom zich van Syrie-Turkije zich verplaast naar Libie-Italie en al zeer snel naar Marokko-Spanje?
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 10 augustus 2017 om 19:20.
Reverberation is offline  
Oud 10 augustus 2017, 19:17   #134
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

dubbel
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 10 augustus 2017 om 19:18.
Reverberation is offline  
Oud 10 augustus 2017, 19:34   #135
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb jou nochtans gezegd: "Wil je over iets specifieks uit het interview babbelen, met plezier,"
Jij denkt toch zeker niet dat ik ga antwoorden op alle punten die aan bod zijn gekomen. Neen, ik laat jou de keuze waarover je in het bijzonder wilt praten.
Toch braaf van mij, neen?

Ah ja, als je ook kunt zeggen waarom je akkoord zijt, dat zou de discussie ook vooruit helpen.

En als je dat niet wilt? Geen probleem, dit is mijn antwoord:
http://www.lescahiersdelislam.fr/His...ours_a433.html
Je hebt er gewoon niets tegen in te brengen. Van Rooy Is uiteraard van een heel ander intellectueel kaliber dan jezelf. Mijn keuze is om een reactie van muzzels en handlangers te horen waartoe jij duidelijk behoort.
Wat heeft die Link concreet of in de verste verte te maken met het interview? In de islamwinkels in de lemonnierlaan in Brussel wemelt het van dergelijke fascistische propaganda.
Mindset is offline  
Oud 10 augustus 2017, 19:37   #136
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb jou nochtans gezegd: "Wil je over iets specifieks uit het interview babbelen, met plezier,"
Jij denkt toch zeker niet dat ik ga antwoorden op alle punten die aan bod zijn gekomen. Neen, ik laat jou de keuze waarover je in het bijzonder wilt praten.
Toch braaf van mij, neen?

Ah ja, als je ook kunt zeggen waarom je akkoord zijt, dat zou de discussie ook vooruit helpen.

En als je dat niet wilt? Geen probleem, dit is mijn antwoord:
http://www.lescahiersdelislam.fr/His...ours_a433.html
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Zelfhaat.
En overcompensatie narcisme.
Mindset is offline  
Oud 10 augustus 2017, 19:51   #137
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
En overcompensatie narcisme.
Waar dit forum van vol loopt, no lifers!
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline  
Oud 10 augustus 2017, 20:04   #138
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Vertel eens wat het verschil binnen de huidige EU context en het gevoerde EU beleid is en leg eens uit hoe de opgelegde aantallen een onafhankelijk beleid niet in de weg staan met bijvoorbeeld Hongarije als voorbeeld. En als we toch bezig zijn, kan je ook effe duidelijk maken hoeveel van de "vluchtelingen" uit een oorlogsgebied komen en hoeveel er om economische redenen komen, en nu je toch op dreef bent kan je ook effe verklaren waarom de vluchtelingen stroom zich van Syrie-Turkije zich verplaast naar Libie-Italie en al zeer snel naar Marokko-Spanje?
U lijkt het onderscheid niet te kennen tussen vluchtelingen en migranten.

Ik weet ook niet goed wat u precies van mij vraagt als u het hebt over een 'verschil binnen de huidige EU context en het gevoerde EU beleid'.

Het EU besluit dat een herverdeling van vluchtelingen voorziet is enkel van toepassing op personen die duidelijk recht hebben op internationale bescherming.

In het oorspronkelijke voorstel van de Commissie was niet enkel voorzien dat andere EU lidstaten vluchtelingen zouden overnemen van Italië en Griekenland, maar ook van Hongarije.

Hongarije weigerde echter om gekwalificeerd te worden als een 'grensstaat onder druk' en dus haalde de Commissie dit uit haar voorstel en plaatste ze Hongarije bij de EU lidstaten die een aantal vluchtelingen moeten overnemen van Griekenland en Italië.

In totaal gaat het om een schamele 1294 vluchtelingen.

Het EU besluit is dus kwantitatief heel beperkt en tast op geen enkele wijze de vrijheid aan van Hongarije om economische immigranten te weigeren.

Het EU besluit is louter een heel klein (te klein) teken van solidariteit tussen EU lidstaten: we kunnen niet alle vluchtelingen op de nek schuiven van Italië en Griekenland. Maar blijkbaar is ocharme 1294 vluchtelingen opvangen nog te veel gevraagd voor een land als Hongarije. Met de Europese solidariteit waardoor ze geld ontvangen uit het EU budget hebben ze minder problemen.
Ja_an is offline  
Oud 10 augustus 2017, 22:46   #139
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
U lijkt het onderscheid niet te kennen tussen vluchtelingen en migranten.

.
Zijn vluchtelingen die veilige landen passeerden om hier te geraken nog wel vluchtelingen?
daiwa is offline  
Oud 11 augustus 2017, 07:32   #140
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zijn vluchtelingen die veilige landen passeerden om hier te geraken nog wel vluchtelingen?
waarom niet? ze blijven hun thuisland ontvluchten hoor.

maar bovenal, waarom wil je er een etiketje op plakken? het blijven gewoon mensen hoor. er is totaal geen verplichting om ze te ontmenselijken.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be