Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Internationaal
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Internationaal In dit forum kun je discussiëren over internationale politiek (niet-Europees).
Discussies over de Europese politieke en die in de Europese lidstaten horen thuis in het subforum over Europa.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2019, 11:40   #61
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
1 van de dingen die ik me vaak afvraag, is wie concreet de grootste namen zijn achter deze hele verborgen agenda. Wie de leugens over massavernietigingswapens fabriceert, wie eraan meewerkt, en wie de agenda pusht.

Trump stelt dat hij door "the military complex" onder druk wordt gezet om ten oorlog te trekken, maar concrete namen horen we nooit. Het zou uiteindelijk leiden tot de deep state, een web dat uiteindelijk leidt naar Israel.

Voor mij is het duidelijk dat John Bolton en Mike Pompeo de marionnetten van dat establishment zijn. Dit gaat over miljoenen mensenlevens. Maar blijkbaar zitten Bolton en Pompeo in een soort ivoren toren waar ze onaantastbaar zijn. In een oorlogsscenario lijkt me de prioriteit van het Midden Oosten dat de gezichten van het kwaad (Bolton, Pompeo, en jawel.. Benjamin Netanyahu) als eerste een doelwit zijn en sterven. Maar blijkbaar is zoiets moeilijk klaar te krijgen

Ten tijde van oorlog sneuvelen er miljoenen onschuldige burgers, maar de architecten achter de massamisdaad gaan blijkbaar vrijuit
Ah nee, dat zijn respectabele politici en handelslui. Die hebben nooit iemand persoonlijk vermoord, zorgen ervoor dat al hun beslissingen juridisch gedekt zijn (ze kunnen zowiezo niet veroordeeld worden want hebben immuniteit) en wat de publieke opinie niet mag weten wordt gezegd en beslist achter gesloten deuren (daarom dat de Amerikanen zo furieus zijn op Assange, etc.), en uitgevoerd tijdens geheime missies die in het beste geval pas na 50 jaar openbaar worden gemaakt (zoals de Amerikaanse rol in de staatsgreep van Pinochet, of in de genocide in Indonesië, of in de burgeroorlog en genocide in Guatemala, de onverklaarde oorlog in Laos en Cambodia die miljoenen burgers het leven kostte, etc. )

Het ergst van al is dat diezelfde Rusland, China, Syrië, Iran etc. beschuldigen van misdaden tegen de menselijkheid. Mensenrechten kunnen hun kloten kussen, maar het is zeer handig om het domme gepeupel mee te krijgen in hun oorlogen die ze overal voeren. Dat terwijl veel van die figuren persoonlijk aandelen hebben in bedrijven die Saudi-Arabië van wapens voorzien waarmee ze opposanten kunnen uitmoorden en een genocide veroorzaken in Yemen.
Die extreme hypocrisie komt niet genoeg aan bod in onze media.

Gisteren was het Almaci denk ik die zei dat VB geen regeringsparnter kan zijn om ze in de Krim geweest zijn, Dewinter Assad bezocht, etc.

Dus alle politici die ooit de VS bezocht hebben, zijn geen waardige coalitiepartners volgens diezelfde logica?

Laatst gewijzigd door tomm : 29 mei 2019 om 11:41.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 22:45   #62
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Het zijn zeker ook grote bedrijven die een hoofdrol spelen bij de beslissingen in het witte huis. Neoconservative warmongering politici zijn sterk met hen verbonden.

atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 23:28   #63
Eurosceptic
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het zijn zeker ook grote bedrijven die een hoofdrol spelen bij de beslissingen in het witte huis. Neoconservative warmongering politici zijn sterk met hen verbonden.
Dat zou me niet verbazen maar dan zou ik graag weten welke die grote bedrijven zijn en welke belangen ze hebben bij deze oorlogen.

De neocons zijn bij naam gekend ja, maar hun motieven blijven vaak vaag.

Hier een stukje over Dick Cheney die in het bestuur zit van Genie Energy. Een bedrijf dat betrokken is bij gaswinning in het Midden Oosten.

Genie Energy: The Goldman Sachs - Syria - Israel connection

Veel info om je in te verdiepen maar het is allemaal logisch.
De USA beweert dat het gaat over het schenden van mensenrechten, maar is zelf wel bondgenoot van Saudi Arabië. En in Afrika zullen ze geen oorlog starten omdat daar niks te rapen valt

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 30 mei 2019 om 23:29.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be