Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 22 juli 2018, 22:22   #17741
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
De zon afschermen moet je aan de buitenzijde doen.
Ja maar dat terras wordt praktisch nooit gebruikt (omdat het in de volle zon is). En goeie zonneschermen zijn duur.
Dadeemelee is offline  
Oud 22 juli 2018, 22:24   #17742
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar dat terras wordt praktisch nooit gebruikt (omdat het in de volle zon is). En goeie zonneschermen zijn duur.
In het ergste geval kleef je gewoon een paar banden alu-folie aan de buitenkant op je ramen.
Met de blinkende kant naar de zon hé.
Met een paar reepjes plakband is dat zo gefixt én nadien gemakkelijk te verwijderen ook.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 22 juli 2018, 22:26   #17743
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Bon.... maar wat heeft dat nu eigenlijk nog allemaal met banmeldingen te maken ?
A ja, de zon bannen....
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 22 juli 2018, 22:34   #17744
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Mijn optimale kamertemperatuur is 18º. Big problems met vrouwen op het werk.
Ik werk zelfs het beste bij 17°C of lager.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 22 juli 2018, 22:45   #17745
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik werk zelfs het beste bij 17°C of lager.
Lol. Dan moet je wel werken of je krijgt het koud.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 22 juli 2018, 23:01   #17746
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie beeldt jij je in dat jij meent te weten wat ik mezelf wijsmaak? Dat ik geen verdediger ben van de vrije meningsuiting?
Gij zet u zelf op een pied de stalle als verdediger van de vrije meningsuiting, enkel en alleen omdat ge tegen de negationisme wetgeving zijt. Een wetgeving die in 30 jaar nauwelijks is gebruikt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb al EEN aanwijzing gevraagd voor jullie beschuldiging dat ik een negationist ben, maar NIEMAND heeft daarop gereageerd.
Wie heeft er hier beweerd dat ge een negationist zijt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Gewoon omdat dat daar geen énkel bewijs voor te vinden is.
Waarom zaagt ge daarover tegen mij? Ik heb het daarover helemaal niet!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nu kom jij even alles wat perfect op jezelf van toepassing is in mijn schoenen schuiven, weeral zonder ook maar één bewijs te leveren voor je gescheld.
En hier komt het gejank weer! Kunt gij nu niet 1 seconde stoppen met u zelf in een ingebeelde slachtofferrol wentelen??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Ik blijf erbij dat de negationismewetgeving NIET ontstaan is uit medelijden voor de slachtoffers en hun familie.
dat is een intentieproces. Alleen mensen die telepathische gaven hebben weten 100% zeker wat de bedoeling is van gedrag van andere mensen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als dat WEL het geval was hadden de miljoenen slachtoffers van Leopold II en hun familie op een vorm van gerechtigheid mogen rekenen, hoe klein ook,
het probleem is dat daar geen historisch sluitend bewijs voor is. Dit 'argument' is dan ook waardeloos.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
maar daar hebben JULLIE, in jullie moreel hoogstaande beterweterigheid, zelfs nog nooit aan ged?*cht.
Het is net andersom, gij profileert u zelf als moreel hoogstaand.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Jullie hele discours getuigt van vérregaande hypocrisie, ongeremde valsheid, en pure domheid.
En het is wederom net andersom.
geertvdb is offline  
Oud 22 juli 2018, 23:10   #17747
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tegen zo'n doorslaggevend argument kan ik niet op.

Jullie zouden beter eens lezen wat moraalwetenschapper Brecht Decoene schrijft over datgene waarin jullie de sterke arm der wet kritiekloos volgen.

Citaat:
'Negationisme strafbaar maken laat uitschijnen dat je onkundig bent om het met argumenten te weerleggen'

'De behoefte aan de sterke arm der wet in de strijd om je gelijk te halen, is verdacht, een regelrecht zwaktebod', schrijft Brecht Decoene. In deze bijdrage houdt hij een pleidooi voor meer kritisch denken in het onderwijs.

Wettelijk verbod op ontkennen Holocaust is niet bijster legitiem

Toegegeven, de negationismewet lijkt ook mij iets vreemds en zelfs bedenkelijk. Natuurlijk koester ik geen enkele sympathie voor negationistische ideeën: er is niet één geldig argument voor het ontkennen van de Holocaust, en alle andere dient men om allerlei redenen te verwerpen. Een wettelijk verbod is echter niet bijster legitiem.

Al in 1981 bijvoorbeeld verdedigde de linkse denker Noam Chomsky het recht van Robert Faurisson om negationistische uitspraken te doen. Chomsky kreeg een hoop kritiek over zich heen, maar legde in zijn tekst "His right to say it" netjes uit dat men de appreciatie van de inhoud van iemands opvattingen moet kunnen scheiden van de appreciatie van het recht om die inhoud te kunnen ventileren.

Bijgevolg staat ook strijden voor iemands recht om zijn gedachten te kunnen uiten, volstrekt los van de sympathie of antipathie die je kan opbrengen voor diens ideeën.

Drogreden van het hellend vlak

Toch wordt de drogreden van het hellend vlak vaak aangehaald; dergelijke opvattingen zouden gevaarlijk zijn want eens je die toegelaten hebt, is het hek van de dam en belanden we binnen de kortste keren in toestanden vergelijkbaar met het Derde Rijk, zo veronderstelt men. Da's nogal kort door de bocht, want tussen het hebben van negationistische denkbeelden en het organiseren van een genocide liggen toch minstens enkele grote stappen. (Natuurlijk, het oproepen tot een nieuwe Holocaust is dan weer evident onaanvaardbaar.)

Terzijde; in Groot-Brittannië, Denemarken, Zweden en Noorwegen bestaat hieromtrent helemaal geen wetgeving, met als argument dat het recht op vrije meningsuiting primeert. Het zou daarom interessant zijn om te onderzoeken of daar meer antisemitisme en geweld tegen joden voorkomt dan in de pakweg tien Europese landen die de laatste 25 jaar wel zo'n wet invoerden.

Zwaktebod

Ten slotte, alle gekheid op een stokje; negationisme strafbaar maken laat uitschijnen dat je onkundig bent om het kritisch te ondergraven of te weerleggen met voldoende tegenargumenten. De behoefte aan de sterke arm der wet in de strijd om je gelijk te krijgen is verdacht, een regelrecht zwaktebod zelfs. En het lijkt in deze echt onnodig om op die manier door de knieën te gaan.

Mijn idee van een meer bewonderenswaardig alternatief blijft beter onderwijs waarin kritisch denken veel sterker op de agenda wordt geplaatst. Neem voldoende tijd om jongeren te leren wat drogredenen zijn, kritisch bronnenmateriaal te evalueren en om schijngeleerdheid te doorprikken. Toon hen dat decontextualisering de waarheid in gevaar brengt en een gedegen kennis noodzakelijk is. Zo zal een ware en weerbare democratie zich van zijn sterkste kant kunnen tonen.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ne...on-532897.html

Hebben jullie er nog altijd niet genoeg van om voor de "boys" van de wetgever te spelen, doe het dan in de draad die daarover gaat. "De purperen muur".
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 juli 2018, 23:38   #17748
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard



__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline  
Oud 23 juli 2018, 01:18   #17749
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Nodig zo'n 2 of 3 vrouwen uit, en laat die voor je raam op je terras staan en je probleem is zo opgelost.

Wat doet die als ze haar regels krijgt? Zou ze dat eigenlijk ook wel weten als het zover is?
Elio di Supo is offline  
Oud 23 juli 2018, 05:30   #17750
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Gij zet u zelf op een pied de stalle als verdediger van de vrije meningsuiting,
Schandalig, nietwaar?

Citaat:
enkel en alleen omdat ge tegen de negationisme wetgeving zijt.
Jij kent me zo te zien DOOR en DOOR. Je was beter psychiater geworden ipv je kunstjes op een forum uit te proberen.

Citaat:
Een wetgeving die in 30 jaar nauwelijks is gebruikt.
Jij zit je hier dus af te jakkeren als een gek om een wetgeving te verdedigen die in 30 jaar nauwelijks gebruikt is. Proficiat!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 juli 2018, 05:35   #17751
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
Alleen mensen die telepathische gaven hebben weten 100% zeker wat de bedoeling is van gedrag van andere mensen.

Geertjevdb is ontegensprekelijk een van die mensen met telepathische gaven die voor 100% weten wat de bedoeling is van mijn schandalige gedrag.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 juli 2018 om 05:38.
Knuppel is offline  
Oud 23 juli 2018, 07:26   #17752
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De reden heb je zélf al in je reactie aangehaald.
LeopoldII heeft meer doden op zijn geweten dan Hitler, maar jullie vinden het niet alleen volkomen normaal dat daar geen negationismewetten op rusten, jullie zelfcensuur in verband met de volkerenmoord gepleegd in naam van een Belgische koning is werkelijk ontroerend. Hitler en co hadden zich geen trouwer, volgzamer, coöperatiever en slaafser medewerkers kunnen dromen.
Dit is nu al de 2de bliksemafleider die je gebruikt. Eerst waren het de moslims, nu is het Leopold II.

Zijn er dan ontkenningen van de rol die Leopold II gespeeld heeft? Ontkenningen in dezefde mate van de holocaust ontkenning? Ik denk het niet.

Trouwens dat de wet gaat over één genocide heeft niets te maken met 'een reukje' of 'belangen' maar eerder met duidelijkheid. Als men een wet zou stemmen die stelt dat het verboden is eender welke genocide the ontkennen dan zou men natuurlijke andere zaken uit de geschiedenis kunnen uitvergroten en men zou er niet eens kunnen tegen argumenteren, dit zou pas een schending zijn van de vrijheid van meningsuiting.

Daarmee is het duidelijk, een rechter kan oordelen indien tekst of een publicatie de holocaust ontkent, minimaliseert of goedpraat en dan ook de gepaste straf opleggen.
JimmyB is offline  
Oud 23 juli 2018, 07:40   #17753
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Lol. Dan moet je wel werken of je krijgt het koud.
Ik ken er die liever kou hebben dan te moeten werken om warm te krijgen.
Skobelev is offline  
Oud 23 juli 2018, 07:54   #17754
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tegen zo'n doorslaggevend argument kan ik niet op.

Jullie zouden beter eens lezen wat moraalwetenschapper Brecht Decoene schrijft over datgene waarin jullie de sterke arm der wet kritiekloos volgen.



http://www.knack.be/nieuws/belgie/ne...on-532897.html

Hebben jullie er nog altijd niet genoeg van om voor de "boys" van de wetgever te spelen, doe het dan in de draad die daarover gaat. "De purperen muur".
Nog zo 'n dromer die teveel in fantasie boeken leest.
Dat hij eens leest over Erdogan, dan ziet hij het verschil tussen fictie en realiteit.
Ik zeg met opzet niet theorie.
Drogargument?
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 23 juli 2018, 09:39   #17755
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit is nu al de 2de bliksemafleider die je gebruikt. Eerst waren het de moslims, nu is het Leopold II.

Zijn er dan ontkenningen van de rol die Leopold II gespeeld heeft? Ontkenningen in dezefde mate van de holocaust ontkenning? Ik denk het niet.

Trouwens dat de wet gaat over één genocide heeft niets te maken met 'een reukje' of 'belangen' maar eerder met duidelijkheid. Als men een wet zou stemmen die stelt dat het verboden is eender welke genocide the ontkennen dan zou men natuurlijke andere zaken uit de geschiedenis kunnen uitvergroten en men zou er niet eens kunnen tegen argumenteren, dit zou pas een schending zijn van de vrijheid van meningsuiting.

Daarmee is het duidelijk, een rechter kan oordelen indien tekst of een publicatie de holocaust ontkent, minimaliseert of goedpraat en dan ook de gepaste straf opleggen.
Straffen tobback.
Wat voor andere genocides niet gewenst is.....
Juist.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 juli 2018, 10:11   #17756
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Zijn er dan ontkenningen van de rol die Leopold II gespeeld heeft? Ontkenningen in dezelfde mate van de holocaust ontkenning? Ik denk het niet.
Die waren er zeker. O.a. van de papa van de huidige premier. En dan hebben we het niet eens over het minimaliseren dat minstens zo erg was.
Het is werkelijk ontroerend om te zien hoe zwijgzaam de belgicisten opeens worden als het over hun geliefde Belgische massamoordenaar gaat.


Citaat:

Aan het woord is Guido Gryseels directeur van het Koninklijk Museum Midden -Afrika.
Weergave van zijn Engelse tekst, haperingen inbegrepen :
Het laat geen twijfel dat er een hoop dingen gebeurden in Kongo Vrijstaat onder Leopold II die helemaal onaanvaardbaar zijn, die zelfs schandalig zijn. Maar men moet oog hebben voor de tijdsgeest en het soort - geen van de koloniale mogendheden in die dagen waren echte watjes en had een faire menselijke benadering. Kijk alleen al eens wat de Britten en Fransen en de Nederlanders, met hun slavenhandel, en Duitsers deden. Dus het is geen periode waarop je erg fier kunt zijn.
Maar men moet naar - het bekijken vanuit het particulier perspectief van tijd en geschiedenis.

Koning Leopold ging niet met opzet moorden of wat dan ook. Koning Leopold was deel van een - bij een regime van een bepaald economisch systeem, dat er vanuit ging dat het werk zijn privaat bezit was en dat hij er kon heersen zoals hij wou. Koning Leopold was een man met visie, je kunt het oneens zijn met die visie, maar hij had een visie. En Kongo eigenlijk, of je het wil of niet, betekende veel voor de Belgische economie. Dus voor België is er veel voordeel geweest met het engagement in Midden-Afrika.
1/De Britten, de moffen en de Fransen deden het ook dus waarom daar onze geliefde vvorst op aankijken omdat die hetzelfde deed?
2/Leopold betekende veel voor de economie, dus vanuit economisch standpunt gezien was zijn genocide aanvaardbaar.

Phara de Aguirre: Leopold den Tweede, niet echt een man om fier over te zijn. Het was echt een schrikbewind.
[quote]
Marc Eyskens: Ja, er zijn inderdaad een aantal dingen gebeurd die vandaag de dag zouden worden beschouwd als misdaden tegen de mensheid. Als u ziet dat men daar ondermeer bij de zwarten, af en toe, de handen afhakte, dat men ook die zwarten systematisch uitmoordde indien ze niet gedisciplineerd wilden werken in de rubberplantages of werkten voor de aanleg van een spoorweg. Dat zijn natuurlijk dingen die naar onze huidige normen totaal in strijd met de elementaire eerbiediging van de mensenrechten zijn, neem ik aan.

Phara de Aguirre: Maar in de oorspronkelijke reportage wordt een vergelijking gemaakt met Hitler en de holocaust.

Citaat:
Marc Eyskens: Dat lijkt mij overdreven omdat u dan twee tijdsperiodes echt in melkaar euhw vermengd,of met mekaar vermengd. Neen, het ging natuurlijk niet over een systematisch plan om die zwarten uit te moorden want die hadden ze verdorie nodig, de blanken hadden die nodig als, als, als arbeidskrachten. Maar de discipline was zo draconisch omdat de rentabiliteitsdruk zo groot. Kongo was de privé-tuin van Leopold de Tweede, hij had er ook veel geld in gestopt en dat moest dus opbrengen en die rubber was toen in. Het was eigenlijk een nieuwe uitvinding. Het werd in de industrie sterk gebruikt en dat moest dus enorm kunnen produceren en die mensen moesten dus dag en nacht werken, en als ze dat niet deden, als ze niet braaf waren, dan werden ze zeer zwaar gesanctioneerd met alle gevolgen van dien. Dus dat was een onmenselijk regime, voor die zwarten ja.
Phara de Aguirre: Het paleis is niet gelukkig met deze film. Dat geeft de indruk dat ze dit potje gedekt willen houden.
Citaat:
Marc Eyskens: Neen,
Citaat:
ik begrijp dat het paleis vindt dat deze oude geschiedenis wel eens wordt gebruikt en gemanipuleerd om onze monarchie te beschadigen. Maar daar moet de huidige koning of zijn voorganger koning Boudewijn, helemaal niet voor beru- beducht zijn, want het is inderdaad oude geschiedenis. Het brengt ons terug tot het einde van de 19-de eeuw. Daar hebben Boudewijn en Albert de Tweede helemaal niets mee te maken natuurlijk.
Phara de Aguirre: Ik zie maar één manier waarop dit het huidige koningshuis zou kunnen beschadigen, dat is als het fortuin van het huidige koningshuis gebaseerd is op het fortuin van Leopold de Tweede.

Citaat:
Marc Eyskens: Ja goed maar daar zijn 150 jaar(!) overheen gegaan. Mensen die belegd hebben in bedrijven op de beurs, die geschiedenis daarvan maakt, wat er allemaal gebeurd is, twee wereldoorlogen, als je daar ongeschonden uitkomt met uw fortuin, heb je veel geluk gehad. De meeste mensen hebben meer van hun centen kwijt gespeeld. Iedereen weet, dat het Belgische koningshuis behoort tot de minst (!) welgestelde, van alle koningshuizen ter wereld. (Maar wel het duurst betaalde....)
Phara de Aguirre: Vind u de reactie van het paleis overdreven?

Citaat:
Marc Eyskens: Ik zou gepleit hebben voor openheid. Laat de historici hun werk doen. Maar dan moet men ook de moed hebben om de goede kanten te onderstrepen(!)
Phara de Aguirre: Daarover praten we nog zo dadelijk voort. Wie evenmin gelukkig is met die reportage dat is minister Michel. (Een liefhebber van motorrijden in...Cuba...) Waarom die uit zijn wiek is geschoten. We laten hem even aan het woord:

Citaat:
Louis Michelwoordelijk uitgeschreven)
Ik denk dat euhwt we dat hellemaal in de context moet plaatsen.
Leopold II was voor - in mijn ooch een visionair.
En die heeft veel last gebracht voor sommige machten in Europa - ik denkt - in die tijd, aan Groot-Brittannië bijvoorbeeld. Zij hebben nooit met een sympathiek oog gezien, dat een klein land, zoals België, zo een belangrijke kolonie had en zodus de oorsprong van dat - dat anti-Belgische aanpak, komt eigenlijk euhw, de wortelen daarvan zijn eigenlijk in de geschiedenis. (!)
En maar minimaliseren, mannen. Tegen de klippen van de hel aan! En dat door grote Belgische staatslieden en ministers van staat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 juli 2018, 11:36   #17757
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Straffen tobback.
Wat voor andere genocides niet gewenst is.....
Juist.
Ach,voor sommigen is een dode jood onmetelijk meer waard dan een dode neger....
Svennies is offline  
Oud 23 juli 2018, 14:18   #17758
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Daar zit het probleem niet. Je hoeft maar na te gaan wie achter de censuurmeesterkes staat en wie niet om te weten waar de hond gebonden is. Het is geen toeval dat dezelfden die de muilkorfwetten met hand en tand verdedigen zwijgen dat ze zweten als het over de schandelijke misdaden gaat die onder LeopoldII hebben plaats gevonden.

Hitler was een mof, diens misdaden vergelijk je toch niet met die van een Belgische koning? De nazi's hadden geen slavenvolk nodig. LeopoldII wél. "De slaven van Leopold II moesten dus dag en nacht werken, en als ze dat niet deden, als ze niet braaf waren, dan werden ze zeer zwaar gesanctioneerd met alle gevolgen van dien. Dus dat was een onmenselijk regime, voor die zwarten ja. Voor de Belgische slavendrijvers van Leopold II, uiteraard niet. Dat daar "af en toe" handen werden afgehakt, of dat "men" die negers systematisch uitmoordde indien ze niet gedisciplineerd wilden werken in de rubberplantages, daarvan liggen de wortelen in de oude geschiedenis. Geschiedenis die gebruikt en gemanipuleerd wordt om "onze" monarchie te beschadigen. Foei toch!

Hoe je het ook draait of keert, Koning Leopold was een man met visie. Hij was een visionair. Je kunt het oneens zijn met die visie, maar Kongo betekende veel voor de Belgische economie. Daar gaan we in de tijd van de negationismewetgeving betreffend die andere genocide in Duitsland toch niet over vallen?
Daarbij. Iedereen oeweet toch dat het Belgisch vvorstenhuis ondanks de onmiskenbare misdaden tegen de menselijkheid van hun "voorvader met visie" van de armste ter wereld is?

Citaat:
Koning Filip (bijna) best betaalde OESO-staatshoofd

Slechts weinigen weten hoe rijk de koninklijke familie echt is

Hoe rijk de familie Saxen Coburgh is, weten enkel de financiële raadgevers. Duidelijk is dat Leopold II zowat de Bill Gates van zijn tijd was (hij overleed in 1909). De koninklijke familie bleef lang aandeelhouder van de Société Générale de Belgique, één van de grootste financiële groepen van het land tot die eind vorige eeuw onder druk van de Italiaanse ‘raider’ Carlo de Benedetti in Franse handen belandde. De aandelen die de koninklijke familie aanhield in de Société werden discreet verkocht in Parijs en Londen, buiten het zicht van de Belgische overheid.
https://derijkstebelgen.be/nieuws/ko...o-staatshoofd/
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 juli 2018 om 14:29.
Knuppel is offline  
Oud 23 juli 2018, 14:40   #17759
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daar zit het probleem niet. Je hoeft maar na te gaan wie achter de censuurmeesterkes staat en wie niet om te weten waar de hond gebonden is. Het is geen toeval dat dezelfden die de muilkorfwetten met hand en tand verdedigen zwijgen dat ze zweten als het over de schandelijke misdaden gaat die onder LeopoldII hebben plaats gevonden.

Hitler was een mof, diens misdaden vergelijk je toch niet met die van een Belgische koning? De nazi's hadden geen slavenvolk nodig. LeopoldII wél. "De slaven van Leopold II moesten dus dag en nacht werken, en als ze dat niet deden, als ze niet braaf waren, dan werden ze zeer zwaar gesanctioneerd met alle gevolgen van dien. Dus dat was een onmenselijk regime, voor die zwarten ja. Voor de Belgische slavendrijvers van Leopold II, uiteraard niet. Dat daar "af en toe" handen werden afgehakt, of dat "men" die negers systematisch uitmoordde indien ze niet gedisciplineerd wilden werken in de rubberplantages, daarvan liggen de wortelen in de oude geschiedenis. Geschiedenis die gebruikt en gemanipuleerd wordt om "onze" monarchie te beschadigen. Foei toch!

Hoe je het ook draait of keert, Koning Leopold was een man met visie. Hij was een visionair. Je kunt het oneens zijn met die visie, maar Kongo betekende veel voor de Belgische economie. Daar gaan we in de tijd van de negationismewetgeving betreffend die andere genocide in Duitsland toch niet over vallen?
Daarbij. Iedereen oeweet toch dat het Belgisch vvorstenhuis ondanks de onmiskenbare misdaden tegen de menselijkheid van hun "voorvader met visie" van de armste ter wereld is?



https://derijkstebelgen.be/nieuws/ko...o-staatshoofd/
Zie eens welke vrijheid van meningsuiting wij hier genieten. Dat je dit allemaal mag zeggen zonder dat de politie aan de deur staat of dat je zelfs banpunten krijgt op dit forum.

Er zijn andere tijden geweest. Ik heb trouwen een aantal posts gedaan in de 'Purperen Muur' omdat je blijkbaar liever de discussie naar daar verplaatste.
JimmyB is offline  
Oud 23 juli 2018, 14:45   #17760
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daar zit het probleem niet. Je hoeft maar na te gaan wie achter de censuurmeesterkes staat en wie niet om te weten waar de hond gebonden is. Het is geen toeval dat dezelfden die de muilkorfwetten met hand en tand verdedigen zwijgen dat ze zweten als het over de schandelijke misdaden gaat die onder LeopoldII hebben plaats gevonden.

Hitler was een mof, diens misdaden vergelijk je toch niet met die van een Belgische koning? De nazi's hadden geen slavenvolk nodig. LeopoldII wél. "De slaven van Leopold II moesten dus dag en nacht werken, en als ze dat niet deden, als ze niet braaf waren, dan werden ze zeer zwaar gesanctioneerd met alle gevolgen van dien. Dus dat was een onmenselijk regime, voor die zwarten ja. Voor de Belgische slavendrijvers van Leopold II, uiteraard niet. Dat daar "af en toe" handen werden afgehakt, of dat "men" die negers systematisch uitmoordde indien ze niet gedisciplineerd wilden werken in de rubberplantages, daarvan liggen de wortelen in de oude geschiedenis. Geschiedenis die gebruikt en gemanipuleerd wordt om "onze" monarchie te beschadigen. Foei toch!

Hoe je het ook draait of keert, Koning Leopold was een man met visie. Hij was een visionair. Je kunt het oneens zijn met die visie, maar Kongo betekende veel voor de Belgische economie. Daar gaan we in de tijd van de negationismewetgeving betreffend die andere genocide in Duitsland toch niet over vallen?
Daarbij. Iedereen oeweet toch dat het Belgisch vvorstenhuis ondanks de onmiskenbare misdaden tegen de menselijkheid van hun "voorvader met visie" van de armste ter wereld is?



https://derijkstebelgen.be/nieuws/ko...o-staatshoofd/
U vergeet de ABIR nog,waar hij vanaf de oprichting tot en met 1898 de helft der aandelen bezat en toen de engelsen er in 1898 uitgingen hij zowat de enige aandeelhouder was ....

Citaat:
In the rubber coils – a Punch cartoon depicting Leopold II as a rubber vine entangling a Congolese rubber collector
The Abir Congo Company (founded as the Anglo-Belgian India Rubber Company and later known as the Compagnie du Congo Belge) was a company that exploited natural rubber in the Congo Free State, the private property of King Leopold II of Belgium. The company was founded with British and Belgian capital and was based in Belgium. By 1898 there were no longer any British shareholders and the Anglo-Belgian India Rubber Company changed its name to the Abir Congo
https://en.wikipedia.org/wiki/Abir_Congo_Company
Svennies is offline  
Discussie gesloten


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be