Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2013, 11:16   #261
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Heb jammer genoeg geen abonnement op DS... Als jij het wel hebt mag je het altijd een pb sturen met het opiniestuk Ben wel geïnteresseerd om het te lezen.
dat ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 11:28   #262
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Verwacht vooral geen reacties meer van mij, circe, ik heb het weer even gehad met je spelletjes. Maar laat me voor de slechte lezer toch nog maar eens herhalen dat ik geen voorstander ben van gescheiden onderwijs.
Dus je bent TEGEN de oprichting van die Marokkaanse school? Dat had ik uit je reacties toch nergens opgemaakt.
Hoe zit het nu?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 11:30   #263
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zoals ik al een paar keer heb gezegd en zoals door onderzoeken al genoeg is aangetoond, speelt de sociale klasse een belangrijke rol voor de schoolprestaties. En natuurlijk spelen bij allochtonen vaak taalproblemen een rol. En of je het nu wil aanvaarden of niet, discriminatie speelt ook een rol. In het onderwijs, waar allochtone leerlingen (en bij uitbreiding ook leerlingen uit lagere sociale klasse) vaak onterecht naar technisch of beroeps worden verwezen, terwijl ze daar niet op hun plaats zitten en dus afhaken. Maar ook op de arbeidsmarkt, wat de motivatie om goede prestaties neer te zetten of kinderen te stimuleren om dat te doen, niet ten goede komt.

Daarmee zeg ik op geen enkele manier dat het "onze schuld" is of dat er "eieren onder gelegd moeten worden". Dergelijke simplistische praat hou ik voor jouw rekening. Ik vind het vooral belangrijk dat daar verandering in komt, omdat dat de hele maatschappij ten goede komt. Met polariseren bereik je het tegendeel.
Hou op met telkens terug te komen met die sociale klassen. Toen ik naar school ging, waren er ook leerlingen uit arme klassen. Maar dat weerhield hen niet om deftige resultaten neer te zetten. Taalproblemen na vier generaties ??? Et quoi encore ??? Dat wil dus wel zeggen dat zelfs de ouders hier zijn opgegroeid en de grootouders hier heel jong waren.
Ge zult het mij wel verwijten, so be it, maar wat vooral wordt vastgesteld is dat allochtoonse ouders hun kinderen nauwelijks controleren of opvolgen wat huistaak en les betreft (anders is het niet mogelijk dat ze soms tegen middernacht nog altijud op straat rondlopen). Nee, ze laten de boel maar aanmodderen tot het einde vh jaar, en als er dan buizen zijn, "zal het de school wel zijn die hun kinderen viseren. Dat soort discours ben ik dus spuugzat. Ik vermoed, dat "hunnen islam" belangrijker is dan de toekomst van hun kinderen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 30 augustus 2013 om 11:32.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 11:37   #264
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik pleit helemaal niet voor aparte scholen. Dat doe jij. De school waarover het hier gaat is geen school voor "Marokkanen", maar een school van "Marokkanen" (de inrichtende macht dan, de meeste leerkrachten zijn gewoon autochtone juffen hoor). Omwille van de ligging, zal de meerderheid van de leerlingen idd van Marokkaanse komaf zijn, maar iedereen is er welkom. Het wordt dat ook geen islamitische school, maar een open, pluralistische school met ervaringsgericht onderwijs. Overigens heb ik hier niemand horen pleiten voor het afschaffen van huiswerk of het naar beneden halen van het niveau. Wel integendeel. Maar ja, ik ben jouw leugentjes ondertussen gewend hoor.
en er zijn dus geen andere stedelijke scholen in Borgerhout dat ze er een school IQRA (eerste woord uit de koran) van moeten maken?

Als je beter leest dan ging dat "afschaffen van huiswerk" over een GESPREK dat ik recent had met een leerkracht lager onderwijs. ik spreek nog met levende mensen ook hoor.
Dat jij me voor leugenaar uitmaakt ben ik al gewoon.

Hoe zit het nu Edina: ben je PRO of tegen de Marokkaans/islamitische school die de naam IQRA draagt en waar de kinderen op de speelplaats hun eigen heimweetaal kunnen spreken, terwijl er TWEE (2) autochtone leerkrachten zijn... op hoeveel? De directe is alvast Marokkaans. dat is goed, dat kunnen ze in hun eigen taal met de marokkaanse, turkse, berberse, senegalese, congolese, nigeriaanse, braziliaanse, etc.... ouders spreken. Want het wordt een PLURALISTISCH project hé Edina. Het ene vlaamse kindje mag dan op z'n eentje spelen op de koer, vermits de rest hun eigen taal zullen hanteren.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 11:51   #265
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Heb jammer genoeg geen abonnement op DS... Als jij het wel hebt mag je het altijd een pb sturen met het opiniestuk Ben wel geïnteresseerd om het te lezen.
Dit is alvast leesbaar:

Citaat:
Containeronderwijs in containerklassen
30/08/2013 | Karin Heremans
Dat veel Marokkaanse Antwerpenaren gefrustreerd zijn door de blijvende sociale ongelijkheid in het onderwijs, kan Karen Heremans tot op zekere hoogte volgen. Maar de oprichting van een Marokkaanse school roept veel vragen op – en choqueert haar.
ai ai Edina... nu ga je toch kleur moeten gaan bekennen hoor meissie!

What's it gonna be girl yes or no?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 12:02   #266
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je wordt wel met aandrang verzocht mij geen woorden in de mond te leggen.
Toen ik naar school ging, evenals toen mijn kinderen nog school liepen, waren er ook kinderen uit minder begoede gezinnen, dus op dat vlak is er niks veranderd.
De school niet afgemaakt ? Mijn ouders zijn nooit verder geraakt dan lagere school (1 of 2 jaar middelbaar geprobeerd maar gestopt), maar dat heeft hen er niet van weerhouden mij te helpen waar ze konden, indien nodig.
En van "extra-scolaire" initiatieven van wat dan ook, was nooit sprake.
Over allochtone ouders gesproken, een beetje controle op hun kinderen hun taken en lessen, ipv hen op straat te laten spelen tot elf ?* twaalf uur s'avonds, zou al een schoon begin zijn. En daar hoef je geen universiteit voor gedaan hebben.
Het heeft geen zin een persoonlijke situatie te veralgemenen. Uitzonderingen zijn er overal.
Edina heeft gelijk. Kinderen van hoogopgeleide ouders scoren doorgaans beter op school, annex arbeidsmarkt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 12:04   #267
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het heeft geen zin een persoonlijke situatie te veralgemenen. Uitzonderingen zijn er overal.
Edina heeft gelijk. Kinderen van hoogopgeleide ouders scoren doorgaans beter op school, annex arbeidsmarkt.
dat is nu, vandaag, niet anders dan vroeger.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 12:11   #268
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het heeft geen zin een persoonlijke situatie te veralgemenen. Uitzonderingen zijn er overal.
Edina heeft gelijk. Kinderen van hoogopgeleide ouders scoren doorgaans beter op school, annex arbeidsmarkt.
dus jij vindt een apartheidsschool zoals IQRA (eerste woord uit de Koran) van die pluralistische marokaans/islamitische school waar ook achtergebleven vlaamse en congolese kindjes in mogen schrijven toch ook een goed idee dan?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 12:14   #269
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dat Vlaamse ouders hun kinderen helpen bij schooltaken en lessen (indien nodig ; en zeker bij kinderen die moeilijk kunnen "volgen") is de evidentie zelf. Ik begrijp niet echt waarom één of andere vereniging daarvoor een initiatief moet nemen.
Ik heb uw post aangepast aan de realiteit. Het betreft uiteraard het bold-gedeelte.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 12:47   #270
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Overigens, beste Zipper en circe, wordt er vandaag tonnen meer huiswerk gegeven dan toen jullie naar school gingen en zelfs dan toen ik naar school ging (we schillen een generatie, vermoed ik). De hoeveelheid leerstof die er moet verwerkt worden is dan ook veel groter geworden. Vergelijkingen tussen vroeger en nu zijn dan ook zinloos.
Dikke zever, ik ging naar het college en zelfs in het lager onderwijs was vier huiswerken te maken en vier lessen per dag te leren meer de regel dan een uitzondering. Kreeg je op 1 dag bv. rekenen, Nederlands, biologie en aardrijkskunde, wel dan ging je naar huis met vier huistaken en vier lessen te leren.
De eerlijkheid gebied me te zeggen op de gemeentescholen was het wel minder toendertijd.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 12:52   #271
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dikke zever, ik ging naar het college en zelfs in het lager onderwijs was vier huiswerken te maken en vier lessen per dag te leren meer de regel dan een uitzondering. Kreeg je op 1 dag bv. rekenen, Nederlands, biologie en aardrijkskunde, wel dan ging je naar huis met vier huistaken en vier lessen te leren.
De eerlijkheid gebied me te zeggen op de gemeentescholen was het wel minder toendertijd.
ook mijn ervaring, maar dat mogen we hier niet vertellen want persoonlijke ervaringen tellen niet volgens juf Edina.

Rest slechts één optie: vanaf nu aparte pluralistische scholen voor kinderen van arme en niet gediplomeerde ouderparen, want die kinderen worden anders gediscrimineerd door onze kinderen.

Ik stel voor dat ze in die scholen de punten anders gaan berekenen. Elk arm-en ondergewaardeerd (doe ik het goed zo?) kind begint alvast met een 5/10 zodat het nooit gebuisd zal zijn en na het middelbaar rechtstreeks kan inschuiven aan de unief ipv in de technische richting te worden geduwd ocharme. En zo zal de nederlandsonkundige zoon van de marokkaanse geitenhoeder EINDELIJK ook doktertje mogen spelen en kunnen we ook apartheidsklinieken oprichten met dokters die universitair gediplomeerde kinderen van armen en ondergewaardeerden zijn.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 12:54   #272
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dikke zever, ik ging naar het college en zelfs in het lager onderwijs was vier huiswerken te maken en vier lessen per dag te leren meer de regel dan een uitzondering. Kreeg je op 1 dag bv. rekenen, Nederlands, biologie en aardrijkskunde, wel dan ging je naar huis met vier huistaken en vier lessen te leren.
De eerlijkheid gebied me te zeggen op de gemeentescholen was het wel minder toendertijd.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 14:36   #273
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dikke zever, ik ging naar het college en zelfs in het lager onderwijs was vier huiswerken te maken en vier lessen per dag te leren meer de regel dan een uitzondering. Kreeg je op 1 dag bv. rekenen, Nederlands, biologie en aardrijkskunde, wel dan ging je naar huis met vier huistaken en vier lessen te leren.
De eerlijkheid gebied me te zeggen op de gemeentescholen was het wel minder toendertijd.
Ik denk dat ik Edina haar probleem heb opgelost.

Volgens mij gingen "wij" dus naar elite-scholen, goed voor kindertjes van ouders die zèlf al konden lezen en schrijven, in tegenstelling tot de gemeentescholen waar de echte arme achtergehouden sociale klasse les kregen, mits speciale gemakkelijke oefeningetjes en zeker geen huiswerk (want mama en papa dachten dat schoolboeken dienden om de kachel mee aan te steken).

Et voil?* dat gaan ze nu nog eens opnieuw nivelleren sé. De arme Antwerpenaren (die volgens Edina in Borgerhout zuiver Marokkaanse moslims zijn) krijgen apart speciaal onderwijs waar ze wèl kunnen volgen, en de rest (dus die waarvan de ouders wèl kunnen lezen en schrijven) mogen naar de eliteschool.

Zo is het toch hé Edina? Arm en achtergesteld = slechter leren en slechte punten hé.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 15:40   #274
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat is nu, vandaag, niet anders dan vroeger.
Zipper. Je reageert naast de kwestie.
Je had het over je laaggeschoolde ouders, en het feit dat je het toch ver hebt geschopt. Waarbij je jezelf representatief vindt. Wat helemaal niet waar is. Je bent een uizondering, tenminste als je hooggeschoold bent.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 15:46   #275
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus jij vindt een apartheidsschool zoals IQRA (eerste woord uit de Koran) van die pluralistische marokaans/islamitische school waar ook achtergebleven vlaamse en congolese kindjes in mogen schrijven toch ook een goed idee dan?
Een Belgische door de overheid erkende en dus ook gesubsidieerde school kan onmogelijk een school zijn vooe een selectief publiek. De dag dat selectiviteit belangrijk wordt gaat de geldkraan dicht en kan de inrichtoende overheid ander werk zoeken.
Er bestaan geen apartheidsscholen in Belgie, tenzij je priveonderwijs oraniseert voor een selectief publiek.
Reageer aub met je vooringenomenheid bij een ander. Bij mij plakt uw kol niet.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 15:49   #276
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dikke zever, ik ging naar het college en zelfs in het lager onderwijs was vier huiswerken te maken en vier lessen per dag te leren meer de regel dan een uitzondering. Kreeg je op 1 dag bv. rekenen, Nederlands, biologie en aardrijkskunde, wel dan ging je naar huis met vier huistaken en vier lessen te leren.
De eerlijkheid gebied me te zeggen op de gemeentescholen was het wel minder toendertijd.
Heb je het college uitgedaan ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 15:59   #277
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Mijn ouders zijn nooit verder geraakt dan lagere school (1 of 2 jaar middelbaar geprobeerd maar gestopt), maar dat heeft hen er niet van weerhouden mij te helpen waar ze konden, indien nodig.
Gezien je erg intelligente bijdragen alhier heeft hun hulp je niet zo veel gebracht, hé?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 16:02   #278
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Gezien je erg intelligente bijdragen alhier heeft hun hulp je niet zo veel gebracht, hé?
Ach, het is toch gene moslim geworden he. De dogmaticus die commentaar heeft over intelligentie...
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 augustus 2013 om 16:02.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 16:04   #279
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een Belgische door de overheid erkende en dus ook gesubsidieerde school kan onmogelijk een school zijn voor een selectief publiek. De dag dat selectiviteit belangrijk wordt gaat de geldkraan dicht en kan de inrichtende overheid ander werk zoeken.
Er bestaan geen apartheidsscholen in Belgie, tenzij je priveonderwijs organiseert voor een selectief publiek.
Reageer aub met je vooringenomenheid bij een ander. Bij mij plakt uw kol niet.
Uiteraard is het niet voor selectief publiek alleen.
het is gegroeid uit een project voor marokkaanse kinderen met achterstand, ik neem aan dat U staat te popelen om uw kinderen daar dan ook in te schrijven.

Volgens de heer Chakkar, bezieler van deze extra school (in Borgerhout zijn al verschillende stedelijke scholen + vrije scholen) voldoet het Vlaamse onderwijs totaal niet aan de noden van marokkaanse kinderen. Een reden te meer om een school met islamitische culturele eigenheid op te richten. Ook dat zal voor mensen als Rudy en Edina dé reden zijn om hun kinderen in die school in te schrijven.

Op de speelplaats mogen de kinderen hun eigen taal spreken, wat vooral de integratie ten goede komt. De kinderen van Rudy en Edina kunnen dan met mekaar spelen. Goede kennissen van me (turken) hebben hun kindje specifiek van een hoge concentratieschool met hoofdzakelijk marokkaanse kinderen moeten weghalen omdat hun (turks) zoontje volledig onderdoor ging omdat het constant door die marokkaanse gastjes gepest werd vermits hij geen "allah" kende.
Ze hebben hun kind dan maar naar een katholieke school gestuurd.

Uit de leerlingensamenstelling blijkt echter dat tachtig procent van de (tot nu toe 70)leerlingen van Marokkaanse origine is. De overige zijn luidens Chakkar afkomstig uit zwart Afrika, Afghanistan en Portugal.

Uiteraard mogen dus uw kinderen ingeschreven worden op die school. Volgens Chakkar zal de "thuiscultuur" van het grootste belang zijn. Uw kinderen gaan dus volledige ondergedompeld worden in hun Vlaamse christelijke culturele eigenheid neem ik aan? De marokkaantjes krijgen dan hun eigen islamitische eigenheid voorgeschoteld en voor de afrikaantjes hun animistische cultuur. Allemaal dankzij Chakkar! de portugeeskes krijgen waarschijnlijk een aparte portugese cultuur aangeboden.

u ziet het Rudy, een prachtschool helemaal gericht op de diverse aspecten van vooral de MULTI-cultuur, met 80% marokkaanse roots en 95% islamitische achtergrond.

Uw kinderen of kleinkinderen gaan zo'n groot voordeel hebben bij die school! Ze gaan zelfs "allah hakmaar" kunnen kwelen en zelfs muntthee kunnen koken of - wie weet! - halal couscous kunnen klaarmaken in een tajine! Zeg maar tegen degenen die op een reguliere stomme vlaamse onaangepaste school dat ze d?*?*r maar eens een puntje aan moeten zuigen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 augustus 2013 om 16:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 16:04   #280
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Gezien je erg intelligente bijdragen alhier heeft hun hulp je niet zo veel gebracht, hé?
Een beetje gemeen, maar hij heeft er wel om gevraagd...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be