Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 september 2013, 21:39   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Verloren reistijd : 10 minuten met de wagen (droog en warm) of 30 minuten met de fiets (koud, nat en kans op omver gereden te worden)?
Zodra je in een stedelijke omgeving komt, wordt de reistijd met de auto in grote mate verhoogd. Uw stelling dat het sneller gaat met de wagen, gaat niet noodzakelijk op. In mijn specifiek geval is het duidelijk: ik ben er sneller met de fiets dan met de wagen. Dus, geef mij eens een reden waarom ik voor de wagen zou kiezen? Om dan met vele anderen in de file te staan? Neen, dank u. En als het regent - heel zelden trouwens - heb ik wel de nodige regenkledij in huis. Niet nat. Niet koud.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 21:43   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Algehele gezondheid : idem punt 2, daarvoor ga ik sporten wanneer ik zin heb.
Regelmaat in de sport is heel belangrijk. Als u alleen gaat sporten, wanneer u daartoe zin hebt, is de kans bijzonder groot dat er uiteindelijk niet veel in huis komt van uw sportbeleving.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 21:44   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Stress en files : heb ik niet. Of ik moet naar een klant rijden. Maar daar kan ik niet met een fiets heen.
Net zoals er beroepen zijn waar je slechts één verplaatsing heen en één verplaatsing terug moet doen.

Stress en files heb ik ook niet. Dankzij de fiets!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 21:45   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Zoektocht naar parkeerplaats : voldoende gereserveerde parking voor bedrijf zelf.
Net zoals er ook ondernemingen, instellingen, organisaties, scholen... zijn die niet beschikken over een parking. Met alle gevolgen van dien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 21:45   #25
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.926
Standaard

Alles hangt wel af wat de route van woon werk verkeer is. In de Westhoek, waar openbaar vervoer nagenoeg onbestaande is, is de auto toch een stuk sneller dan de fiets.

Met de koersfiets zou ik een uur rijden naar mijn werk, met de auto is het slechts een half uur.

In stedelijke gebieden en zeker bij afstanden van minder dan 10 kilometer is de fiets wel een goede oplossing, behalve dan het veiligheidsrisico, fietsen in de stad is verre van zonder risico.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 18 september 2013 om 21:46.
Max van Dietschland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 21:47   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
En een geweten? Ja dat heb ik. Als het over mijn kinderen gaat.
Ik ook. Daarom vind ik een goede fietsinfrastructuur van enorm groot belang. Ik wens immers niet geconfronteerd te worden met een fietsongeval waarbij een van mijn kinderen door een onverantwoorde automobilist omver gekegeld wordt. Daarom hecht ik veel belang aan de waarde van de zachte mobiliteit, juist omdat er veel kinderen dagdagelijks in betrokken zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 21:49   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Alles hangt wel af wat de route van woon werk verkeer is. In de Westhoek, waar openbaar vervoer nagenoeg onbestaande is, is de auto toch een stuk sneller dan de fiets.

Met de koersfiets zou ik een uur rijden naar mijn werk, met de auto is het slechts een half uur.

In stedelijke gebieden en zeker bij afstanden van minder dan 10 kilometer is de fiets wel een goede oplossing, behalve dan het veiligheidsrisico, fietsen in de stad is verre van zonder risico.
Inderdaad, alles hangt af van het gebied waar je woont of waar je naartoe moet gaan. Wie in Kortrijk woont en in Doornik werkt, zal er met de auto ongetwijfeld heel snel zijn. Moet je echter naar de Kortrijkse binnenstad, dan pak je toch beter je fiets.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 21:51   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom zou er een mentaliteitswijziging moeten komen?
Misschien omdat er een enorme druk uitgaat van al dat gemotoriseerd verkeer op onze leefomgeving. Het kost de maatschappij ook enorm veel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 23:34   #29
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Wow, Sky Blue. Jij bent echt naief, hé. Al eens naar de prijzen van huizen gekeken vandaag de dag? Het is helemaal niet zo evident voor sommige mensen om hun werkplaats in de buurt van hun woonplaats te vinden, als ze al een solliciatie in de buurt te pakken krijgen. Typisch de mentaliteit van iemand die niet verder kijkt dan zijn eigen situatie. Mijn vader moet zelfs in Nederland gaan werken, omdat hij hier gewoon geen geschikte baan vindt die voldoet aan zijn kwalificaties. Hij is immers al vijftig, en dan is een neiuwe job vinden niet meer zo evident. Wat moeten wij dan hier thuis? Mee verhuizen naar Nederland, enkel en alleen om wat ecologisch gebrabbel? Trek uw ogen eens open, jongen, en lees de krant. Werken wwar ge wilt, wonen waar ge wilt...Ja, als je enorm veel geluk en centjes hebt, ja! Waarom autogebruik zwaarder belasten, als er geen goed alternatief is? Het openbaar vervoer is een ramp waar ik woon. Slechts twee bussen per uur, op zaterdag slechts eentje per uur, en op zondag helemaal niets. Of ze rijden u straal voorbij, of ze komen geeneens opdagen! En dan sta je daar gelijk een onnozelaar aan dat bushokje. Het zou u eens moeten overkomen. En in de regen fietsen tijdens de herfst? Of in de sneeuw tijdens de winter? Je zou snel in je warme auto kruipen! Jij liever op die fiets dan ik, jongen. Die verkoudheid krijg jer er helemaal gratis bij! Of wacht, medicamenten kosten natuurlijk ook geld... Nee, nee, dat de overheid onze structurele ruimte maar eens herbekijkt. Het is niet onze schuld dat Belgie zo slordig is volgebouwd de laatste jaren. Al die immigrantjes moeten toch ook ergens wonen, nietwaar?
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 08:17   #30
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarom zou er een mentaliteitswijziging moeten komen?
Om op hetzelfde elan verder te gaan; waarom zijn de bananen krom?
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 09:57   #31
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Wow, Sky Blue. Jij bent echt naief, hé. Al eens naar de prijzen van huizen gekeken vandaag de dag? Het is helemaal niet zo evident voor sommige mensen om hun werkplaats in de buurt van hun woonplaats te vinden, als ze al een solliciatie in de buurt te pakken krijgen. Typisch de mentaliteit van iemand die niet verder kijkt dan zijn eigen situatie. Mijn vader moet zelfs in Nederland gaan werken, omdat hij hier gewoon geen geschikte baan vindt die voldoet aan zijn kwalificaties. Hij is immers al vijftig, en dan is een neiuwe job vinden niet meer zo evident. Wat moeten wij dan hier thuis? Mee verhuizen naar Nederland, enkel en alleen om wat ecologisch gebrabbel? Trek uw ogen eens open, jongen, en lees de krant. Werken wwar ge wilt, wonen waar ge wilt...Ja, als je enorm veel geluk en centjes hebt, ja! Waarom autogebruik zwaarder belasten, als er geen goed alternatief is? Het openbaar vervoer is een ramp waar ik woon. Slechts twee bussen per uur, op zaterdag slechts eentje per uur, en op zondag helemaal niets. Of ze rijden u straal voorbij, of ze komen geeneens opdagen! En dan sta je daar gelijk een onnozelaar aan dat bushokje. Het zou u eens moeten overkomen. En in de regen fietsen tijdens de herfst? Of in de sneeuw tijdens de winter? Je zou snel in je warme auto kruipen! Jij liever op die fiets dan ik, jongen. Die verkoudheid krijg jer er helemaal gratis bij! Of wacht, medicamenten kosten natuurlijk ook geld... Nee, nee, dat de overheid onze structurele ruimte maar eens herbekijkt. Het is niet onze schuld dat Belgie zo slordig is volgebouwd de laatste jaren. Al die immigrantjes moeten toch ook ergens wonen, nietwaar?
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. U bent net degene die niet verder kijkt dan uw neus lang is en enkel naar u persoonlijke situatie kijkt zonder rekening te houden met de realiteit. Ik besef maar al te goed dat er mensen zijn die de auto nodig hebben en er geen alternatieven voor hen zijn. Vandaar dat ik mijn persoonlijke situatie niet beschouw als een algemene situatie en vandaar dat ik mij baseer op statistieken en cijfers. Daaruit leren we dat de helft van de mensen op minder dan 10 km van het werk woont en in dit artikel lezen we - ik citeer “Voor al onze kleine verplaatsingen van 1 tot 3 kilometer nemen we in twee op de drie gevallen de auto.” Geen alternatieven zeker? Laat me niet lachen.

Ik zal ook nog enkele reacties aanhalen van hoe automobilisten redeneren;

Citaat:
Ik neem mijn auto voor 20 meter als het moet. . Al kost de benzine 50 euro per liter.Dit is mijn auto en ik beslis wanneer mijn auto gebruik. . De rest kan mij geen barst schelen.
Citaat:
Ale, ze zijn weer geld aan het zoeken. Ik rij met de auto als ik wil, moet er genoeg taks voor betalen, al is het voor 100m.
Citaat:
ja tis just , maar het is mijn auto en betaald met mijn geld zodus ik rij ermee wanneer het mij pas.
Citaat:
Klopt. Voorbeelden genoeg rondom ons hier. Zelfs al werken man en vrouw op 500m van hun deur, dan nog hebben ze beide een auto om deze enorme verplaatsing te doen. Tja, wat wil je dan? Luiheid troef hé.
… en dan wordt het interessanter;

Citaat:
Ik heb mijn auto gekocht om ermee te rijden en niet om in de garage te laten staan.We betalen er toch al genoeg taksen voor,of worden die verminderd per dag dat we hem niet gebruiken?Ik dacht het niet he.
Citaat:
Ik vind de wegentaks duur genoeg om intensief gebruik te verantwoorden. Zonder 1 km te rijden kost mijn wagen me gemakkelijk meer dan euro1000 per jaar.
Citaat:
Sorry maar ik betaal zoals andere mijn jaarlijkse belasting nog verzekering zoveel betalen en mijn auto aan de kant staan om paar meter verder naar het winkel te gaan,, ik ben niet dom, laat gaan die kosten wat goeie koper dan mag m'n auto maanden staan voor de deur geen probleem
Wat hier uit blijkt is dat mensen intellectueel niet in staat zijn alle factoren op een juiste manier tegen elkaar af te wegen en tot een goede conclusie te komen wat voor hen het beste is. Naast onwetendheid spelen egoïsme en gemakzucht ook een al dan niet bepalende rol.

Tevens blijkt hieruit dat mensen alles verplaatsingen met de auto doen omdat ze menen dat hun vaste, gebruiksonafhankelijke kosten te hoog zijn. Een reden te meer om dringend het beleid bij te sturen, de vaste kosten af te bouwen ( in het ideale geval verdwijnen deze ) en de gebruiksafhankelijk component te laten toenemen. Theoretisch zou men alles kunnen verrekenen aan de pomp via taksen op brandstof.

Tot slot nog even vermelden dat je door te fietsen je algehele gezondheid verbetert. Ook je weerstand neemt daardoor toe waardoor je minder vatbaar bent voor allerhande ziektes en verkoudheden. Kortom de kosten voor medicatie van een doorsnee automobilist zullen hoger uitvallen dan deze van een doorsnee fietsende pendelaar ( blijkt trouwens ook uit de statistieken van afwezigheid op de werkvloer wegens ziekte ).

En ja, economische immigratie is inderdaad een probleem en ook onze ruimtelijke ordening is een puinhoop, een gevolg van een gebrek aan visie destijds en een te weinig sturend beleid gecombineerd met een laisser-faire mentaliteit zoals dat nu eveneens het geval is bij het verkeersbeleid.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 19 september 2013 om 09:58.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 10:12   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
En liever vandaag dan morgen een kilometerbelasting. Schaf bijvoorbeeld de jaarlijkse rijbelasting af en voer een standaard kilometerbelasting voor iedereen in. Verreken dit ineens in de brandstofprijzen. Geen extra onkosten of infrastructuur nodig. Gewoon benzine, diesel, LPG en noem maar op op het zelfde bedrag van bijvoorbeeld 2,5 euro/liter.

Het zou veel mensen met exclusieve sportwagens plezieren. Nu betaal je voor bijvoorbeeld een 6.2 V12 jaarlijks een fortuin aan belastingen. terwijl die wagens maar 1000-1500 km/jaar doen. Schaf die belasting af en reken 2,5 euro/liter aan. Dan mag die nog +20 liter/100km verbruiken. Dat betaal je dan met plezier!
Zo simpel is het natuurlijk niet, want dan zouden er "vele" een ritje over de grens rijden en daar veel goedkoper voltanken en wie weet nog een paar jerrycans tot de rand vullen (alhoewel daar regels voor zijn). En daarnaast ook nog wat uitgeven (koffietje, inkopen supermarkt, of Aldi...)

Voor mij is het bvb maar 10 km tot aan de eerste pomp over de grens in NL, naar D 39 km.

Dus het zou quasi in de buurlanden ook ingevoerd moeten worden, dus eigenlijk utopie.

Luxemburg bvb boert nu al heel goed ook dankzij hun "tanktoerisme" en dat bij eerder kleine prijsverschillen tov "uw 2,50 €". Vraag maar is aan de Nederlanders met hun dure brandstofprijzen die in de grenstreken wonen met Be en D waar ze vooral tanken en zelfs inkopen gaan doen (D), zelfs in Luxemburg (GH) vind je ze.

Grensbewoners hebben vooral deze website bij hun favorieten staan:
http://www.brandstofprijzen.info/bra...opa.php?sort=4 wordt elke dag geaktualiseerd vandaag 19 september 2013 bvb.
# selecteer naar behoeven, # directe link.
Citaat:
# vb Euro 95 benzine (vb Diesel)
Nederland € 1,828 (€ 1,505)
België € 1,642 (€ 1,501 )
Frankrijk € 1,641 (€ 1,499)
Duitsland € 1,624 (€ 1,432)
Luxemburg € 1,331 (Diesel € 1,244)
# NL verschil met BE/ D: > 18/20 eurocent/liter, voor een volle tank is dat al rap meer dan 10 €.
NL verschil met Luxemburg: ... bijna 50 eurocent voor superbenzine euro 95, en 26 cent voor diesel. Ik vraag me af waar vele NL-(zuid)limburgers gaan tanken als ze al een uitstapje met de wagen maken... pakweg Luxemburg-grensstreek is maar een uur rijden. En voor die rond Luxemburg wonen is het nog gemakkelijker. Ook vele toeristen maken dikwijls een klein ommetje (of zelfs niet) over Lux om de tank vol te doen.

Als jij daar bvb 1 € prijsverschil van zou van maken dat BE duurder is als de buurlanden...

Ik had natuurlijk ook Wiki kunnen nemen
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tanktoerisme
Tanktoerisme is een vorm van toerisme.

Deze vorm wordt veroorzaakt doordat automobilisten gaan tanken bij goedkope tankstations. Doordat brandstof over de grens soms goedkoper is dan in eigen land, kiezen automobilisten ervoor om daar te gaan tanken. In landen waar brandstof goedkoop is liggen aan de grenzen grote tankstations, waar reizigers die op doorreis zijn de tank van hun voertuig vullen tegen lagere kosten. Vaak maken automobilisten ook gebruik van andere faciliteiten in de nabijheid van het tankstation zoals een supermarkt om de dagelijkse boodschappen te doen, of van andere toeristische attracties. Tanktoerisme kan op deze manier een belangrijke bijdrage leveren aan de lokale economie.
Een voorbeeld van een land met veel tanktoerisme is Luxemburg, waar de brandstof goedkoper is wegens de lagere accijnzen. De bestuurders van personenwagens, autobussen en vrachtwagens op doorreis, alsmede de bewoners van Zuidoost-België, Noordoost-Frankrijk en Zuidwest-Duitsland, maken hier dan ook dankbaar gebruik van. Aan de belangrijke toegangsroutes tot Luxemburg bevinden zich dan ook grote benzinestations, namelijk bij Capellen (A6, richting België), Berchem (A3, richting Frankrijk) en Wasserbillig (A1, richting Duitsland). Wie de moeite neemt van de snelweg af te slaan, zal ontdekken dat de brandstof daar zelfs nog goedkoper is.
Bezwaar tegen tanktoerisme is meestal afkomstig van de omliggende landen die accijns mislopen, alsmede van de tankstations aldaar die omzet mislopen door wat zij ervaren als oneerlijke concurrentie. Verder betekent de aankoop van benzine en diesel dat de CO2-uitstoot aan het betreffende land wordt toegerekend, waardoor dit de doelstellingen van het Kyoto-protocol niet haalt of een strengere beperkingsnorm krijgt opgelegd. Hierdoor moet men extra kosten maken door nieuwe CO2-emissierechten te kopen op de door het verdrag in het leven geroepen emissiemarkt.
Moest de Vlaamse ruit aan de grens van Lux liggen hadden we hier zeker goedkopere brandstofprijzen...

En het zal niet lang duren en men heeft brandstofprijzen online (app) die redelijk goed werken... ttz ook voor het buitenland.


http://www.demorgen.be/dm/nl/5401/Mu...p-tanken.dhtml
Een bescheiden start in januari 2012, maar zal ondertussen wel beter zijn.

Hierzie juni 2013 ook voor het buitenland:
Citaat:
http://auto.oe24.at/thema/OMV-starte...-App/106045746

03. Juni 2013 11:54
Praktische Software
OMV startet Tankstellen-Finder App
Smartphone-Programm lotst auch im Ausland den Weg zur Tankstelle.

Funktioniert auch im Ausland

Der Station Finder umfasst die Länder Österreich, Deutschland, Ungarn, Tschechien, Slowakei, Rumänien, Serbien, Bulgarien und Slowenien und ist auf Englisch oder in der jeweiligen Landessprache verfügbar. In einigen Ländern wie Österreich, Deutschland und Rumänien werden außerdem die aktuellen Kraftstoffpreise der einzelnen Tankstellen angezeigt. Im Ausland ist jedoch Vorsicht geboten. Hier können nämlich Roamingkosten anfallen.

Verfügbarkeit
Ab sofort steht die Anwendung im Google Play für Android-Smartphones sowie im iTunes Store für iPhones und iPads zum kostenlosen Download bereit.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 september 2013 om 10:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 11:22   #33
Socialisme=diefstal
Burger
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 199
Standaard

Ik zou best meer verplaatsingen willen doen met iets anders dan de auto. Maar het is niet zo gemakkelijk als het verzamelde groen gespuis denkt.
Het is 70 km van mijn voordeur tot de deur van mijn kantoor. Zou ik dichterbij kunnen wonen: ja! Wil ik dat: Nee! Ik ga mijn oase van rust niet inwisselen voor een kleiner huis in een marokkanenbuurt in Brussel.

Ik heb het een tijd geprobeerd, rijden tot Tienen en daar de trein nemen. Heeft drie weken geduurd. In die drie weken ben ik 6 keer meer dan een half uur later toegekomen dan anders. Ik heb toen ook bijgeleerd over de ontbijtgewoontes van de modale belg. Nog nooit zoveel lookadem geroken dan in die drie weken.'

Mijn ideale situatie zou zijn dat ik ergens rond Leuven een parkeerplaats met stroomtoevoer zou hebben. 'S ochtends naar daar rijden, auto stallen en overstappen op snelle elektrische scooter.

Misschien toch eens op zoek gaan naar een geschikte garagebox...
Socialisme=diefstal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 12:03   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

We hebben een jaar geen wagen gehad, alleen een 125cc chopper.

Voor woon-werkverkeer ging dat prima, desondanks ik toen 30km enkel deed. Gelukkig dat we in't centrum van Vilvoorde wonen, dat gaf de mogelijkheid te voet naar de kruidenier of minimarkt te gaan. Toch, het verschil tussen alle boodschappen bij een lokale mini-supermarkt of kruidenier en een "discount supermarkt" loop gauw op, tot €130 op de maand voor 2 mensen. Begin maar eens, met de motorfiets of de bus een maandvoorraad eten halen.

Ook, even naar de Ikea of kringwinkel voor een vervangend meubelstuk, vergeet het maar. Daar sta je met een buffetkast, zelfs in flatpack. Verbouwingsmateriaal halen. Begin maar eens, met je 2 rollen glaswol en 5m² kliklaminaat.
Een tripje ardennen. €65 heen en terug met de trein met 2. Op de tijden de NMBS je dat oplegt, en dan mag je lokaal nog eens uitvogelen hoe te geraken waar je wil.
Hobby. Vergeet het maar als de tijden en/of "benodigdheden" niet overeenkomen met het openbaar vervoer of motorfiets.

Nope, voor zulke dingen was dat bedelen bij familie in de hoop dat er een wagen beschikbaar was. Of eentje huren...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 12:29   #35
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Socialisme=diefstal Bekijk bericht
Ik zou best meer verplaatsingen willen doen met iets anders dan de auto. Maar het is niet zo gemakkelijk als het verzamelde groen gespuis denkt.
Het is 70 km van mijn voordeur tot de deur van mijn kantoor. Zou ik dichterbij kunnen wonen: ja! Wil ik dat: Nee! Ik ga mijn oase van rust niet inwisselen voor een kleiner huis in een marokkanenbuurt in Brussel.

Ik heb het een tijd geprobeerd, rijden tot Tienen en daar de trein nemen. Heeft drie weken geduurd. In die drie weken ben ik 6 keer meer dan een half uur later toegekomen dan anders. Ik heb toen ook bijgeleerd over de ontbijtgewoontes van de modale belg. Nog nooit zoveel lookadem geroken dan in die drie weken.'

Mijn ideale situatie zou zijn dat ik ergens rond Leuven een parkeerplaats met stroomtoevoer zou hebben. 'S ochtends naar daar rijden, auto stallen en overstappen op snelle elektrische scooter.

Misschien toch eens op zoek gaan naar een geschikte garagebox...
Wel ja, het is allemaal een kwestie van keuzes maken en prioriteiten stellen. Met uw 70 km behoort u tot de 7.7 % van de werkende bevolking die op meer dan 50 km van het werk wonen. Voor meer dan 4/5 is dat minder dan 30 km. Voor 7/10 minder dan 20 km.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 14:14   #36
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Waarom zou ik te voet gaan of met de fiets rijden als ik een pracht van een BMW heb staan?

Voor het milieu? Laat me niet lachen.
Allemaal onzin wat die groenen vertellen.
__________________
Dit profiel is gedeactiveerd.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 15:01   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Waarom zou ik te voet gaan of met de fiets rijden als ik een pracht van een BMW heb staan?
Je hebt toch geen diesel ?

Je weet toch dat een "prachtige BMW" geen dieselmotor mag hebben.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 september 2013 om 15:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 15:01   #38
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Waarom zou ik te voet gaan of met de fiets rijden als ik een pracht van een BMW heb staan?

Voor het milieu? Laat me niet lachen.
Allemaal onzin wat die groenen vertellen.
Aan uw sterke argumentatie kan ik afleiden dat u een echte BMW rijder bent!
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 15:05   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.384
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Aan uw sterke argumentatie kan ik afleiden dat u een echte BMW rijder bent!
En aan uw ongelofelijk doordachte argumentatie kan ik zien dat U een diepgroene communist bent die iedereen even gelijk niks gunt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2013, 18:54   #40
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Vandaag nam ik zoals steeds de trein. Door een probleem met de bovenleiding had de "direct" een kleine vertraging van om en bij de 40 minuten.

De stoptrein had er slechts 5, maar door allerhande vertragingen onderweg werden dat er 20. Gisterenmorgen reed ik op naar m'n werk en om overklaarbare redenen reed hij gans het traject aan zowat de helft van de snelheid, hier slechts een kleine 5-8 minuten vertraging.

Het openbaar vervoer is slechts 'n middel en moet dat vooral niet door de strot van de mensen worden geramd. Gratis openbaar vervoer voor de "elite" moet dan ook volledig worden afgeschaft (opvallend toch dat men altijd voor alles en nog wat met geleuter over de kostprijs komt en niet over dit), dat kan worden gecompenseerd door een loonsverhoging annex loonkosten verlaging.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 19 september 2013 om 18:59.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be