Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2005, 07:50   #41
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Je hebt gelijk.
Maar: peilingen (voor wat ze waard zijn) wijzen erop dat België zelfs voor de meeste Vlamingen probleemloos mag behouden blijven......

Geloof jij dat er een BROV zou gestart worden om België op te doeken, ingeval we dit democratisch middel voorhanden zouden hebben?
Geloof jij dat er voldoende draagvlak zou gevonden worden om een initiatief te forceren?
Let op: ik spreek me nog niet eens uit of dergelijk initiatief het zou halen......
Inderdaad, voorlopig willen de meeste Vlamingen dat België blijft bestaan. Maar als je dan toch over peilingen wil spreken, inderdaad voor wat ze waard zijn. 64 % van de Vlamingen wil meer bevoegdheden naar Vlaanderen halen, als we die peiling van enkele maanden geleden mogen geloven. Dus confederalisme, ik ken ook persoonlijk veel mensen die vinden dat mijn standpunt, een Vlaamse staat iets te ver gaat, maar wel liever een confederaal België hebben.

Maar gaat eens na hoe het is geëvolueerd. Als een politicus 50 jaar geleden afkwam met de vraag om van België een federaal land te maken werd hij langs alle kanten uitgejouwd. Maar 25 jaar geleden is het wel geïnstalleerd geweest.
Als je 30 jaar geleden van België een confederaal land wilde maken, werd je bijna doodgeschoten. Mijn vaststelling is nu dat een meerderheid in het politieke landschap voor, minstens, een confederaal model is:
CD&V en SPIRIT --> confederalisme
N-VA en VB --> Vlaamse staat
Deze partijen samen stellen meer dan 50 % van de bevolking voor: en dat is toch democratie of vergis ik mij daar in?
__________________
Racism is a weapon of mass destruction
100% VLAMING is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 08:22   #42
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING
Inderdaad, voorlopig willen de meeste Vlamingen dat België blijft bestaan. Maar als je dan toch over peilingen wil spreken, inderdaad voor wat ze waard zijn. 64 % van de Vlamingen wil meer bevoegdheden naar Vlaanderen halen, als we die peiling van enkele maanden geleden mogen geloven. Dus confederalisme, ik ken ook persoonlijk veel mensen die vinden dat mijn standpunt, een Vlaamse staat iets te ver gaat, maar wel liever een confederaal België hebben.
Zolang de meeste Vlamingen wensen dat België blijft bestaan, moeten julie secessionisten er de fikken afhouden.
Palaveren en dromen over eenVlaamse republiek mag.
Splitsen zonder democratische instemming niet.

Citaat:
Maar gaat eens na hoe het is geëvolueerd. Als een politicus 50 jaar geleden afkwam met de vraag om van België een federaal land te maken werd hij langs alle kanten uitgejouwd. Maar 25 jaar geleden is het wel geïnstalleerd geweest.
Als je 30 jaar geleden van België een confederaal land wilde maken, werd je bijna doodgeschoten. Mijn vaststelling is nu dat een meerderheid in het politieke landschap voor, minstens, een confederaal model is:
Een politieke meerderheid is niet noodzakelijk een democratische meerderheid.


Citaat:
CD&V en SPIRIT --> confederalisme
N-VA en VB --> Vlaamse staat
Deze partijen samen stellen meer dan 50 % van de bevolking voor: en dat is toch democratie of vergis ik mij daar in?
U vergist zich deerlijk.
De politieke kaste kan unaniem een besluit nemen waar de rest van de bevolking flagrant tegen is.
In ons systeem is daar niks aan te doen.
Ook niet in het stemhok: de drie grote partijen hebben zichzelf aaneen gecordonneerd, je kan ze dus niet wegstemmen.

Je verwart dus een elitaire particratie met een democratie.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 08:43   #43
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Palaveren en dromen over eenVlaamse republiek mag.
Splitsen zonder democratische instemming niet.
Bah, het rapalje dat in 1830 de straat opging en wellicht ongewild een bende usurpatoren aan de macht bracht, heeft ook de mening van de doorsnee Vlaming niet gevraagd. Als ze dat wel gedaan hadden, was wellicht gebleken dat er in Vlaanderen een orangistische meerderheid was, maar dat terzijde.

De allerlaatsten die dus moeten afkomen met een democratische meerderheid pro of contra een splitsing, zijn dus degenen die de vrucht van dat ondemocratische separatisme tegen alle tekenen in willen behouden.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 14-06-2005 at 09:44
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Palaveren en dromen over eenVlaamse republiek mag.
Splitsen zonder democratische instemming niet.
Bah, het rapalje dat in 1830 de straat opging en wellicht ongewild een bende usurpatoren aan de macht bracht, heeft ook de mening van de doorsnee Vlaming niet gevraagd. Als ze dat wel gedaan hadden, was wellicht gebleken dat er in Vlaanderen een orangistische meerderheid was, maar dat terzijde.

De allerlaatsten die dus moeten afkomen met een democratische meerderheid pro of contra een splitsing, zijn dus degenen die de vrucht van dat ondemocratische separatisme tegen alle tekenen in willen behouden.

Egidius[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Palaveren en dromen over eenVlaamse republiek mag.
Splitsen zonder democratische instemming niet.
Bah, het rapalje dat in 1830 de straat opging en wellicht ongewild een bende usurpatoren aan de macht bracht, heeft ook de mening van de doorsnee Vlaming niet gevraagd. Als ze dat wel gedaan hadden, was wellicht gebleken dat er in Vlaanderen een orangistische meerderheid was.

De allerlaatsten die dus moeten afkomen met een democratische meerderheid pro of contra een splitsing, zijn dus degenen die de vrucht van dat ondemocratische separatisme tegen alle tekenen in willen behouden.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 14 juni 2005 om 08:44.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 08:46   #44
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Cijfers van stemmenwinst of -verlies ener partij, geven nooit eenduidig weer welk van hun vele programmapunten of bestuurshandelingen precies oorzaak is van hun op of neergang.
België bestaat al lang voor BuB.
België is dus reeds langer een wens van de Belgen, zonder dat BuB daar een partij-strijdpunt van maakte.
Het is hoogst normaal dat BuB electoraal voorlopig niet echt goed uit de verf komt: de meeste Belgen hebben min of meer wat ze willen. België bestaat, met alle gaven en gebreken van zijn huidige bestuursvorm.
Kanker bestaat ook al sinds lang, ook een wens van de mensen ?

Jongen toch wat een zever.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tuurlijk, de B.U.B. is de spreekbuis van het volk. Alleen weten ze het zelf nog niet.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 08:48   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Bah, het rapalje dat in 1830 de straat opging en wellicht ongewild een bende usurpatoren aan de macht bracht, heeft ook de mening van de doorsnee Vlaming niet gevraagd. Als ze dat wel gedaan hadden, was wellicht gebleken dat er in Vlaanderen een orangistische meerderheid was, maar dat terzijde.
Gelieve mij niet op de gekende antifa-wijze te proberen culpabiliseren voor gebeurde zaken die buiten mijn wil en bevoegdheid om plaatsvonden.
Ik laat immers ook na om u als flamingant te nazificeren.

Citaat:
De allerlaatsten die dus moeten afkomen met een democratische meerderheid pro of contra een splitsing, zijn dus degenen die de vrucht van dat ondemocratische separatisme tegen alle tekenen in willen behouden.
Tekenen zijn enkel nuttig voor auguren en auruspexen.
In een democratie moet er een preciese uitspraak zijn van een meerderheid.
't VB-gazetteke volstaat dus niet.
Ook Doorbraak niet.
Noch secessie.
Nog minder 't Pallieterke.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 08:51   #46
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Kanker bestaat ook al sinds lang, ook een wens van de mensen ?

Jongen toch wat een zever.
Als je het verschil niet kent tussen ziekte (per definitie ongewenst) en bestuurlijke systemen die meer of minder democratische legitimiteit kunnen genieten en dus gewenst kunnen zijn, dan is het logisch dat je de aangehaalde argumenten niet kan inschatten.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 08:56   #47
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Gelieve mij niet op de gekende antifa-wijze te proberen culpabiliseren voor gebeurde zaken die buiten mijn wil en bevoegdheid om plaatsvonden.
Ik laat immers ook na om u als flamingant te nazificeren.


Tekenen zijn enkel nuttig voor auguren en auruspexen.
In een democratie moet er een preciese uitspraak zijn van een meerderheid.
't VB-gazetteke volstaat dus niet.
Ook Doorbraak niet.
Noch secessie.
Nog minder 't Pallieterke.
Tiens, is er toen in de jaren 1800 ergens eerst een referendum geweest dan ?

Kwestie dat jij weet dat België toen gewenst was door de meerderheid ?
Of is meneerke alwetend ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tuurlijk, de B.U.B. is de spreekbuis van het volk. Alleen weten ze het zelf nog niet.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 09:01   #48
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Gelieve mij niet op de gekende antifa-wijze te proberen culpabiliseren voor gebeurde zaken die buiten mijn wil en bevoegdheid om plaatsvonden.
Waarom voel je je aangesproken? Heb ik jou iets verweten?

De redenering is de volgende: iets wat ondemocratisch tot stand gekomen is, hoeft niet democratisch te verdwijnen (als dat al mogelijk is). Wellicht is die redenering voor kritiek vatbaar, en ik zou jouw visie daarop alvast appreciëren.

Citaat:
Ik laat immers ook na om u als flamingant te nazificeren.
Dat is sympathiek, maar de truuk heeft ondertussen zoveel van zijn kracht verloren dat hij zijn genezende werking verloren heeft.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 14-06-2005 at 10:08
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Gelieve mij niet op de gekende antifa-wijze te proberen culpabiliseren voor gebeurde zaken die buiten mijn wil en bevoegdheid om plaatsvonden.
Waarom voel je je aangesproken? Heb ik jou iets verweten?

De redenering is de volgende: iets wat ondemocratisch tot stand gekomen is, hoeft niet democratisch te verdwijnen (als dat al mogelijk is). Wellicht is die redenering voor kritiek vatbaar, en ik zou jouw visie daarop alvast appreciëren.

Citaat:
Ik laat immers ook na om u als flamingant te nazificeren.
Dat is sympathiek, maar de truuk heeft ondertussen zoveel van zijn kracht verloren dat hij zijn genezende werking verloren heeft.

Egidius[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 14-06-2005 at 10:08
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Gelieve mij niet op de gekende antifa-wijze te proberen culpabiliseren voor gebeurde zaken die buiten mijn wil en bevoegdheid om plaatsvonden.
Waarom voel je je aangesproken? Heb ik jou iets verweten?

De redenering is de volgende: iets wat ondemocratisch tot stand gekomen is, hoeft niet democratisch te verdwijnen (als dat al mogelijk is). Wellicht is die redenering voor kritiek vatbaar, en ik zou jouw visie daarop alvast appreciëren.

Citaat:
Ik laat immers ook na om u als flamingant te nazificeren.
Dat is sympathiek, maar de truuk heeft ondertussen zoveel van zijn kracht verloren dat hij zijn genezende kracht verloren heeft.

Egidius[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Gelieve mij niet op de gekende antifa-wijze te proberen culpabiliseren voor gebeurde zaken die buiten mijn wil en bevoegdheid om plaatsvonden.
Waarom voel je je aangesproken? Heb ik jou iets verweten?

De redenering is de volgende: iets wat ondemocratisch tot stand gekomen is, hoeft niet democratisch te verdwijnen (als het al mogelijk is). Wellicht is die redenering voor kritiek vatbaar, en ik zou jouw visie daarop alvast appreciëren.

Citaat:
Ik laat immers ook na om u als flamingant te nazificeren.
Dat is sympathiek, maar de truuk heeft ondertussen zoveel van zijn kracht verloren dat hij zijn genezende kracht verloren heeft.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 14 juni 2005 om 09:08.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 16:51   #49
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Ging het hier om een ordinaire internetpoll die de NVA op 7% stemmen bracht?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 16:52   #50
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ging het hier om een ordinaire internetpoll die de NVA op 7% stemmen bracht?
Als er iets nadelig is voor uw belgisch unitarisme, is het 'ordinair' he hans...
En dat voor een advocaat...
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 19:28   #51
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING
Voor de allereerste keer wordt in een peiling ook het gewicht van de kartelpartners gemeten. De resultaten zijn ophefmakend. Spirit is op sterven na dood, de partij brengt voor de SP.A alleen de stemmen van Bert Anciaux op. De 1,7 % Spirit verklaart waarom de SP.A hetzelfde bescheiden resultaat haalt als 10 jaar geleden en nu vijf procent onder haar topscore van 2003 daalt. Maar hét nieuws is het hoge cijfer van de N-VA. Met 7,3 % is de N-VA even sterk als Groen!, dat ter plaatse trappelt. De partij van Geert Bourgeois en Bart De Wever zou zelfs op eigen benen naar de verkiezingen kunnen en is voor de CD&V zo goed als ‘incontournable’. Zonder zijn Vlaamse kartelpartner zou CD&V mijlenver achter Vlaams Belang komen, dat nu veruit de grootste individuele politieke formatie van Vlaanderen is. Als aparte partij doet CD&V het al niet beter dan de SP.A. CD&V scoort in de peiling van De Stemmenkampioen zoals in 1999 en 2003. ...Luc Van der Kelen

7,3 % jongens, ik weet het, het is maar een peiling.
De N-VA wordt duidelijk beloond voor het blokkeren van de splitsing van BHV. Goed gedaan mannen!
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 19:28   #52
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Als er iets nadelig is voor uw belgisch unitarisme, is het 'ordinair' he hans...
En dat voor een advocaat...
???
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 20:41   #53
Vlaanderen Den Leeuw
Vreemdeling
 
Vlaanderen Den Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2005
Locatie: Ieper/Vlaanderen
Berichten: 11
Standaard

Feit is dat door geblunder in regering VB en N-VA beiden sterk in de lift zitten, of de cijfers nu kloppen, dat kun je niet ontkennen.
__________________

Vlaanderen Den Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 16:26   #54
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ik ken een Aalstenaar die hier niet content gaat mee zijn...
Interessant aan deze peiling is overigens dat terwijl de NVA in de regering stijgt, het VB in de oppositie ook stijgt. Egidius
Heel eenvoudig: na de BHV soap zijn de Vlamingen allemaal een beetje radikaler geworden.
En daardoor heeft NVA en vooral het Vlaams Belang veel gewonnen.
Yves Desmet had het al betreurd in DM, maar wij natuurlijk niet.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by luc broes on 15-06-2005 at 17:29
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ik ken een Aalstenaar die hier niet content gaat mee zijn...
Interessant aan deze peiling is overigens dat terwijl de NVA in de regering stijgt, het VB in de oppositie ook stijgt. Egidius
Heel eenvoudig: na de BHV soap zijn de Vlamingen allemaal een beetje radikaler geworden.
En daardoor heeft NVA en vooral het Vlaams Belang veel gewonnen.
Yves Desmet had het al betreurd in DM, maar wij natuurlijk niet.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ik ken een Aalstenaar die hier niet content gaat mee zijn...
Interessant aan deze peiling is overigens dat terwijl de NVA in de regering stijgt, het VB in de oppositie ook stijgt. Egidius
Heel eenvoudig: na de BHV soap zijn de Vlamingen allemaal een beetje radikaler geworden.
Yves Desmet had het al betreurd in DM, maar wij natuurlijk niet.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door luc broes : 15 juni 2005 om 16:29.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 17:07   #55
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Den Leeuw
Feit is dat door geblunder in regering VB en N-VA beiden sterk in de lift zitten, of de cijfers nu kloppen, dat kun je niet ontkennen.
Inderdaad, fantastische cijfers. Een dikke 35% voor Vlaams-nationalen. Ik blijf de BUB uitnodigen ons dat na te doen aangezien wij een uitstervend ras zijn en zij dé bevolking vertegenwoordigen. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Vlaams-nationalist on 15-06-2005 at 18:08
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Den Leeuw
Feit is dat door geblunder in regering VB en N-VA beiden sterk in de lift zitten, of de cijfers nu kloppen, dat kun je niet ontkennen.
Inderdaad, fantastische cijfers. Een dikke 35% voor Vlaams-nationalen. Ik blijf de BUB uitnodigen ons dat na te doen aangezien wij een uitstervend ras zijn en zij dé bevolking vertegenwoordigen. [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Den Leeuw
Feit is dat door geblunder in regering VB en N-VA beiden sterk in de lift zitten, of de cijfers nu kloppen, dat kun je niet ontkennen.
Inderdaad, fantastische cijfers. Een dikke 35% voor Vlaams-nationalen. Ik blij de BUB uitnodigen ons dat na te doen aangezien wij een uitstervend ras zijn en zij dé bevolking vertegenwoordigen. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 15 juni 2005 om 17:08.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 18:17   #56
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

niet alleen 35% voor Vlaamsnationalen, als je de confederalen erbij telt (lees: zij die méer regionalisering wensen) is het duidelijk welke weg Vlaanderen op wil.
De CD&V zou na 2007 een sterker Vlaamse koers moeten varen. Ik moet zeggen dat het -ondanks het BHV debacle, en relatief gezien- goed op weg is. Als mensen als De Crem in de CD&V, en Storme, Demesmaeker, etc in de NVA de druk op de ketel blijven houden, én de ganse partij postief blijven beinvloeden kan het niet anders dan Vlaamser worden. Bovendien is er nu de rechtstreekse concurrentie met het VB, wat uiteindelijk ook tot een -zij het kunstmatige- Vlaamsere reflex bij de concurrenten.

Éen ding valt ook op: de enorme afgang van dé verraders bij uitstek: de liberalen.
Socialisten status quo, hebben ook woordbreuk gepleegd maar het publiek is daar traditioneel niet Vlaamsgezind.Ik had er enigzinds wel een daling verwacht na de domme uitspraken van Gennez ivm kernenergie; blijkbaar toch niet zo'n probleem waar de bevolking van wakker ligt, of juist wél , maar dan bij mensen met het "not-in-my-backyard"-syndroom (lees: principe primeert op realisme).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zwart & Geel on 15-06-2005 at 19:38
Reason:
--------------------------------

niet alleen 35% voor Vlaamsnationalen, als je de confederalen erbij telt (lees: zij die méer regionalisering wensen) is het duidelijk welke weg Vlaanderen op wil.
De CD&V zou na 2007 een sterker Vlaamse koers moeten varen. Ik moet zeggen dat het -ondanks het BHV debacle, en relatief gezien- goed op weg is. Als mensen als De Crem in de CD&V, en Storme, Demesmaeker, etc in de NVA de druk op de ketel blijven houden, én de ganse partij postief blijven beinvloeden kan het niet anders dan Vlaamser worden. Bovendien is er nu de rechtstreekse concurrentie met het VB, wat uiteindelijk ook tot een -zij het kunstmatige- Vlaamsere reflex bij de concurrenten.

Éen ding valt ook op: de enorme afgang van dé verraders bij uitstek: de liberalen.
Socialisten status quo, hebben ook woordbreuk gepleegd maar het publiek is daar traditioneel niet Vlaamsgezind.Ik had er enigzinds wel een daling verwacht na de domme uitspraken van Gennez ivm kernenergie; blijkbaar toch niet zo'n probleem waar de bevolking van wakker ligt, of juist wél , maar dan bij mensen met het "not-in-my-backyard"-syndroom (lees: principe primeert op realisme).[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zwart & Geel on 15-06-2005 at 19:37
Reason:
--------------------------------

niet alleen 35% voor Vlaamsnationalen, als je de confederalen erbij telt (lees: zij die méer regionalisering wensen) is het duidelijk welke weg Vlaanderen op wil.
De CD&V zou na 2007 een sterker Vlaamse koers moeten varen. Ik moet zeggen dat het -ondanks het BHV debacle, en relatief gezien- goed op weg is. Als mensen als De Crem in de CD&V, en Storme, Demesmaeker, etc in de NVA de druk op de ketel blijven houden, én de ganse partij postief blijven beinvloeden kan het niet anders dan Vlaamser worden. Bovendien is er nu de rechtstreekse concurrentie met het VB, wat uiteindelijk ook tot een -zij het kunstmatige- Vlaamsere reflex bij de concurrenten.

Éen ding valt ook op: de enorme afgang van dé verraders bij uitstek: de liberalen.
Socialisten status quo, hebben ook woordbreuk gepleegd maar het publiek is daar traditioneel niet Vlaamsgezind.Ik had er enigzinds wel een daling verwacht na de domme uitspraken van Gennez ivm kernenergie; blijkbaar toch niet zo'n probleem waar de bevolking van wakker ligt, of juist wél , maar dan bij mensen met het "not-in-my-backyard"-syndroom (leesrincipe primeert op realisme).[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

niet alleen 35% voor Vlaamsnationalen, als je de confederalen erbij telt (lees: zij die méer regionalisering wensen) is het duidelijk welke weg Vlaanderen op wil.
De CD&V zou na 2007 een sterker Vlaamse koers moeten varen. Ik moet zeggen dat het -ondanks het BHV debacle, en relatief gezien- goed op weg is. Als mensen als De Crem in de CD&V, en Storme, Demesmaeker, etc in de NVA de druk op de ketel blijven houden, én de ganse partij postief blijven beinvloeden kan het niet anders dan Vlaamser worden. Bovendien is er nu de rechtstreekse concurrentie met het VB, wat uiteindelijk ook tot een -zij het kunstmatige- Vlaamsere reflex bij de concurrenten.

Éen ding valt ook op: de enorme afgang van dé verraders bij uitstek: de liberalen.
Socialisten status quo, hebben ook woordbreuk gepleegd maar het publiek is daar traditioneel niet Vlaamsgezind.Ik had er enigzinds wel een daling verwacht na de domme uitspraken van Gennez ivm kernenergie; blijkbaar toch niet zo'n probleem waar de bevolking van wakker ligt, of juist wél , maar dan bij mensen met het "not-in-my-backyard"-syndroom (lees:onrealisme primeert op principe).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 15 juni 2005 om 18:38.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 19:52   #57
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING
...
7,3 % jongens, ik weet het, het is maar een peiling. Maar het is er wel een op 10.000 Vlamingen, dus het lijkt me wel redelijk accuraat. Maar soit, na 1 jaar Vlaamse regering zou de N-VA dus al uitkomen op 7,3 %. Prachtig resultaat, als ge ziet van waar we komen. SPIRIT is met zijn 1,7 % niet zo goed bezig, niet dat dat mij iets uitmaakt. ...
Het maakt ons wel iets uit. Jammer dat Spirit ook niet wat beter scoort, zo zou men ook bij SPa de druk op de ketel kunnen opvoeren.
SPa en groen! vertonen ook een minieme dalende trend.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by luc broes on 15-06-2005 at 21:00
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING
...
7,3 % jongens, ik weet het, het is maar een peiling. Maar het is er wel een op 10.000 Vlamingen, dus het lijkt me wel redelijk accuraat. Maar soit, na 1 jaar Vlaamse regering zou de N-VA dus al uitkomen op 7,3 %. Prachtig resultaat, als ge ziet van waar we komen. SPIRIT is met zijn 1,7 % niet zo goed bezig, niet dat dat mij iets uitmaakt. ...
Het maakt ons wel iets uit. Jammer dat Spirit ook niet wat beter scoort, zo zou men ook bij SPa de druk op de ketel kunnen opvoeren.
SPa en groen! vertonen ook een minieme dalende trend.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by luc broes on 15-06-2005 at 20:59
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING
...
7,3 % jongens, ik weet het, het is maar een peiling. Maar het is er wel een op 10.000 Vlamingen, dus het lijkt me wel redelijk accuraat. Maar soit, na 1 jaar Vlaamse regering zou de N-VA dus al uitkomen op 7,3 %. Prachtig resultaat, als ge ziet van waar we komen. SPIRIT is met zijn 1,7 % niet zo goed bezig, niet dat dat mij iets uitmaakt. ...
Het maakt ons wel iets uit. Jammer dat Spirit ook niet wat beter scoort, zo zou men ook bij SPa de druk op de ketel kunnen opvoeren.
SPa en groen! vertonen ok een minieme dalende trend.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING
...
7,3 % jongens, ik weet het, het is maar een peiling. Maar het is er wel een op 10.000 Vlamingen, dus het lijkt me wel redelijk accuraat. Maar soit, na 1 jaar Vlaamse regering zou de N-VA dus al uitkomen op 7,3 %. Prachtig resultaat, als ge ziet van waar we komen. SPIRIT is met zijn 1,7 % niet zo goed bezig, niet dat dat mij iets uitmaakt. ...
Het maakt ons wel iets uit. Jammer dat Spirit ook niet wat beter scoort, zo zou men ook bij SPa de druk op de ketel kunnen opvoeren.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door luc broes : 15 juni 2005 om 20:00.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 20:01   #58
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Als mensen als De Crem in de CD&V, en Storme, Demesmaeker, etc in de NVA de druk op de ketel blijven houden,

Ik dacht dat Storme door de partijtop zo goed als uitgerangeerd is?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 20:05   #59
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Ik dacht dat Storme door de partijtop zo goed als uitgerangeerd is?
Storme is ne goeie.

http://www.storme.be/lagelanden.html
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 20:10   #60
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Moest GB woord gehouden hebben het zou waarschijnlijk rond de 10% gelegen hebben. Volgens mij gaan er eerder nog N-VA stemmers afhaken en hun vertrouwen aan het Vlaams Belang geven.
Strategisch zou het wellicht beter zijn dat wat meer CD&Vers overstappen naar NVA
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be