Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2015, 21:59   #101
Hypatia
Burger
 
Geregistreerd: 2 januari 2015
Berichten: 179
Standaard

- Als Jezus 40 dagen wou vasten, dan is dat toch zijn eigen keuze.
- “bid en u zal gegeven worden” (Lukas 11: 9 en 10).
Ik ken mensen die zich te pletter hebben gebeden b.v. voor genezing en dat werd hen niet gegeven.
-Mattheus 5: 42 Geeft dengene, die iets van u bidt, en keert u niet af van dengene, die van u lenen wil.
Heb ik een paar keer meegemaakt en dikke sommen geleend en nooit terug gekregen, hoewel ik een alleenstaand werkende vrouw was met 3 studerende kinderen. Neen hoor, ik ga nog tot 25€ en als ik die niet terug krijg zijn ze uit mijn gratie.
- Maar ook wel zo eerlijk als je zegt wat je op je hart hebt.
Ik ben nu hier heel eerlijk, maar door eerlijk zijn, iemand persoonlijk kwetsen, neen, dat doe ik niet.
Ik ga ook niet met alles akkoord wat Jezus zou gezegd hebben, want wie zegt dat het effectief van Jezus komt? Maar soms zijn er wel goede dingen die hij zou gezegd hebben.
Hypatia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2015, 23:23   #102
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypatia Bekijk bericht
Ik denk zelfs dat mensen in oude tijden meer openstonden voor dergelijke ervaringen, dan mensen nu. Daar zijn dan ook al die mysteriescholen en sekten uit voortgekomen. Ook in 't boeddhisme gebeurde dat. Ik heb daar geen oordeel over.
Veel mensen voelen zich als verdwaalde honden die een baasje zoeken.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2015, 23:50   #103
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Veel mensen voelen zich als verdwaalde honden die een baasje zoeken.
Denk dat niet, piero, grotendeels klopt het wel dat er dwaling aan de gang is maar in hoeverre is dat waar ?

Wat bereik je met dwaling als je dat niet hebt te willen verantwoorden ten opzichte van de domme massa ?, die er telkens weer intrapt en het nog gelooft ook, heb er een irrationele afkeer van feiten dat er veel zijn die het niet willen weten en liever hun eigen gangetje willen gaan op basis van hun eigen ervaringen, maar niet openstaan om gedachten te wisselen met anderen die hun job meer dan waard zijn, en dan is dat niet letterlijk bedoeld maar figuurlijk op het basale overleven van de mens omdat het niet erkent dat de dood een onoverkomelijk gebeurtenis lijkt waar de meeste mensen voor vrezen, en dat is een ergerlijke irritante gedachte waar de meeste mensen geen doel voor hebben !

Nota; ik schreef dit onder dronkenschap en toch kan ik de grote lijnen eerlijk gezegd wel begrijpen en hoe gedrag en denken bijna symbiotisch overeenstemmen met je daden en handelspatroon, recherche (politie) heeft daar een ander idee over en zeker in de manier waarop ze een wet interpreteren of hanteren en hoe het uitsluitingsmechanisme daaraan zijn grondslag bij heeft.

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 7 augustus 2015 om 23:54.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 06:49   #104
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypatia Bekijk bericht
- Als Jezus 40 dagen wou vasten, dan is dat toch zijn eigen keuze.
Dat heeft er niets mee te maken.
Volgens Jezus is vasten zondig, dus nu blijkt Hij zelf een zondaar te zijn.

Citaat:
- “bid en u zal gegeven worden” (Lukas 11: 9 en 10).
Ik ken mensen die zich te pletter hebben gebeden b.v. voor genezing en dat werd hen niet gegeven.
Dus dan klopt het niet wat Jezus zegt.
En bovendien spreekt Hij zichzelf tegen, of je moet menen dat de Jezus van Thomas de ware Jezus is en van de evangeliën niet.
Citaat:
-Mattheus 5: 42 Geeft dengene, die iets van u bidt, en keert u niet af van dengene, die van u lenen wil.
Heb ik een paar keer meegemaakt en dikke sommen geleend en nooit terug gekregen, hoewel ik een alleenstaand werkende vrouw was met 3 studerende kinderen. Neen hoor, ik ga nog tot 25€ en als ik die niet terug krijg zijn ze uit mijn gratie.
Daar heb je dan groot gelijk in, maar Jezus zegt iets anders.
En bovendien spreekt Hij zichzelf tegen, of je moet menen dat de Jezus van Thomas de ware Jezus is en van de evangeliën niet.
Citaat:
- Maar ook wel zo eerlijk als je zegt wat je op je hart hebt.
Ik ben nu hier heel eerlijk, maar door eerlijk zijn, iemand persoonlijk kwetsen, neen, dat doe ik niet.
Maar door het niet te zeggen, krop je iets in jezelf op, en kwets je jezelf.
De waarheid te moeten horen kan kwetsend zijn, maar ook bevrijdend.
Nu ben ik zelf ook geen held in die dingen, maar waardeer als iemand anders wel zijn hart op zijn tong draagt.
Citaat:

Ik ga ook niet met alles akkoord wat Jezus zou gezegd hebben, want wie zegt dat het effectief van Jezus komt? Maar soms zijn er wel goede dingen die hij zou gezegd hebben.
Inderdaad: wie zegt wat Jezus echt heeft gezegd?
Vooral vanwege de tegenspraak tussen de evangeliën en het evangelie van Thomas.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 06:52   #105
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Veel mensen voelen zich als verdwaalde honden die een baasje zoeken.
Vele moderne mensen zijn zo hoogmoedig te menen dat er helemaal geen baas meer boven hen is.
Ze menen dus zelf de hoogste te zijn.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 22:12   #106
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ze menen dus zelf de hoogste te zijn.
ROFL:
En dat zegt hij die zichzelf god waant
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2015, 23:05   #107
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Vele moderne mensen zijn zo hoogmoedig te menen dat er helemaal geen baas meer boven hen is.
Ze menen dus zelf de hoogste te zijn.
Ha, dan ben je in de luren gelegd ?

Geen zorg, en ik vraag me af in welke zin ?

Ofwel vertrouw ik mezelf maar al te goed dat er zoiets niet kan bestaan zonder de onderzoekende geest van de feiten, en in welke mate overtreed je je aan een wet ?

Niemand heeft geen controle over de overheersende gedachte, het verbod op te heffen ten voordele van de hele wereld, en zich meer van het milieubewust te leren handelen !

Een centrum van de hele wereld worden vervormt in landstukken/massa's binnenin een waterrijke centrum...dat wil zeggen dat het onzin is dat niet zou kunnen dat er een massieve rotsblok zich zou uitwerken als een massieve rotsblok door verandering van een dimensieopening bij voorbeeld, een inkijkje voor de toekomst leert me al dat het centrum van de rotsblok zelf in een waterrijke gebied blijkt te wonen, wat fungeert als een rotsblok in een uitwisselingsprogramma met een golvend geheel..er klopt iets niet !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 8 augustus 2015 om 23:20.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 11:07   #108
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
ROFL:
En dat zegt hij die zichzelf god waant
Zo is, maar niet als waan, en bovendien zo dat de microwezentjes veel hogere goden zijn.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 11:10   #109
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Ha, dan ben je in de luren gelegd ?

Geen zorg, en ik vraag me af in welke zin ?

Ofwel vertrouw ik mezelf maar al te goed dat er zoiets niet kan bestaan zonder de onderzoekende geest van de feiten, en in welke mate overtreed je je aan een wet ?

Niemand heeft geen controle over de overheersende gedachte, het verbod op te heffen ten voordele van de hele wereld, en zich meer van het milieubewust te leren handelen !

Een centrum van de hele wereld worden vervormt in landstukken/massa's binnenin een waterrijke centrum...dat wil zeggen dat het onzin is dat niet zou kunnen dat er een massieve rotsblok zich zou uitwerken als een massieve rotsblok door verandering van een dimensieopening bij voorbeeld, een inkijkje voor de toekomst leert me al dat het centrum van de rotsblok zelf in een waterrijke gebied blijkt te wonen, wat fungeert als een rotsblok in een uitwisselingsprogramma met een golvend geheel..er klopt iets niet !
Beste Kristof, het is mij totaal niet duidelijk waar dit nu op slaat.

Maar misschien was het voor Piero bedoeld of hield je zo maar voor jezelf een monoloog?

Laatst gewijzigd door harriechristus : 9 augustus 2015 om 11:12.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 11:14   #110
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Logion 15

Jezus zei:
Als je iemand ziet die niet geboren werd uit een vrouw,
werp je dan op je aangezicht neer en vereer hem.
Dat is je vader.

Nou, het lijkt mij dat ook je Vader uit een vrouw geboren is, want dat is je grootmoeder.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 14:39   #111
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zo is, maar niet als waan,
Nee, jij denkt inderdaad dat het geen waan is dat jij god bent.
Maar zo denken er ook een heleboel dat ze Napoleon Bonaparte zijn, en vinden dat ook voor zichzelf geen waan .
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2015, 23:11   #112
Hypatia
Burger
 
Geregistreerd: 2 januari 2015
Berichten: 179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Logion 15

Jezus zei:
Als je iemand ziet die niet geboren werd uit een vrouw,
werp je dan op je aangezicht neer en vereer hem.
Dat is je vader.

Nou, het lijkt mij dat ook je Vader uit een vrouw geboren is, want dat is je grootmoeder.
Ze zullen me weer gek verklaren op deze draad, mais je m' on fou.
Ik zie dit vers weer anders, niet biologisch. Denk aan 't verhaal van Nicodemus.
Wie opnieuw geboren wordt in zichzelf, wordt dus niet geboren uit een vrouw. Wie opnieuw geboren wordt in zichzelf wordt zoon van de Vader (Geest) en zal de Vader kennen. Zo simpel is het.
Dit is ook te lezen in het vredesevangelie van Jezus Christus zie leer van de Essenen door Dr. E. Bordeaux Szekely. Blz 30 bovenaan.

http://communiu.home.xs4all.nl/Study....htm#Hoofdstuk 1
Hypatia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 08:07   #113
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Nee, jij denkt inderdaad dat het geen waan is dat jij god bent.
Inderdaad, maar dat de wetenschap denkt dat het heelal uit een Oerknal is ontstaan, dat is wel een waan.
Het is eigenlijk een religieuze fantasie, maar dan zonder God of het moet de Grote Moeder Materie zijn.
Citaat:
Maar zo denken er ook een heleboel dat ze Napoleon Bonaparte zijn, en vinden dat ook voor zichzelf geen waan .
Dan zouden ze dat moeten bewijzen door hun leger te tonen en een slag aan te gaan tegen de Russen of de Engelsen.

Maar dat ik God ben bewijs ik met mijn atoomtheorie: een leger van oneindig vele microwezentjes dus, waar jij zelf er één van bent, maar blijkbaar ben je gedeserteerd....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2015, 08:09   #114
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypatia Bekijk bericht
Ze zullen me weer gek verklaren op deze draad, mais je m' on fou.
Ik zie dit vers weer anders, niet biologisch. Denk aan 't verhaal van Nicodemus.
Wie opnieuw geboren wordt in zichzelf, wordt dus niet geboren uit een vrouw. Wie opnieuw geboren wordt in zichzelf wordt zoon van de Vader (Geest) en zal de Vader kennen. Zo simpel is het.
Dit is ook te lezen in het vredesevangelie van Jezus Christus zie leer van de Essenen door Dr. E. Bordeaux Szekely. Blz 30 bovenaan.

http://communiu.home.xs4all.nl/Study....htm#Hoofdstuk 1
Ja, dat heb je mooi verklaard, hoewel ik me dan afvraag of je ook niet uit een Godin weder geboren kan worden?

Of is die Godin er dan plotseling niet meer en naar de hel getransporteerd?
En dan natuurlijk ook nog met de grootmoeder erbij, de moeder van God of zou God geen moeder hebben?
En is Jezus zijn eigen moeder vergeten, Maria dus, die toch volgens de katholieken ook naar de hemel is gegaan.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 10 augustus 2015 om 08:25.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2015, 07:16   #115
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Logion 16

Jezus zei:
Mensen denken misschien dat ik gekomen ben
om vrede op de wereld te brengen.
Zij weten niet dat ik gekomen ben
om verdeeldheid te zaaien in de wereld:
vuur, zwaard en oorlog.
Want er zullen er vijf zijn in een huis,
drie zullen tegen twee zijn, en twee tegen drie*.
De vader tegen de zoon, de zoon tegen de vader.
En zij zullen staan als eenlingen.

Nu, de vraag is of hierin door de brave Jezus ook in een derde wereldoorlog is voorzien, en wie dan die Vader en die Zoon zijn?
Mogen wij dat bijvoorbeeld vertalen in islam als Vader en het jodendom en het christendom als Zoon?

En is hier niet het bewijs dat volgens Aton Jezus eigenlijk een Zeloot was en geen prediker van de liefde en de vrede?

*Zijn hiermede de twee ouders en de drie kinderen bedoeld?
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2015, 22:43   #116
Hypatia
Burger
 
Geregistreerd: 2 januari 2015
Berichten: 179
Standaard

Ik denk dat gewoon bedoeld wordt dat ieder mens die een eigen visie of mening heeft constant in conflict komt met anderen ofwel: die ook een eigen visie of mening hebben ofwel met sekteleden die zelf niet nadenken en alleen geloven wat hun goeroe hun voorhoudt te geloven en dat anderen willen opdringen. Ik zie dat in mijn gezin, wij hebben alle vier andere meningen over wat er gebeurd in de wereld, soms zo heftig dat we hebben afgesproken om over bepaalde onderwerpen niet meer te discussiëren.

Ik denk dat Jezus een wijs man was die door zijn nieuwe zienswijze waarschijnlijk de woede van veel orthodoxen op zijn nek haalde. Die orthodoxe joden zijn nog altijd oorlog aan 't voeren met vuur en zwaard op de Palestijnen.
Hypatia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 00:33   #117
microwezen
Parlementsvoorzitter
 
microwezen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Locatie: Cranleigh, UK
Berichten: 2.398
Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dan zouden ze dat moeten bewijzen door hun leger te tonen en een slag aan te gaan tegen de Russen of de Engelsen.
Raar dat je die filosofie niet geloofd.
Waarom moeten zij wél met tastbare bewijzen komen en jij niet?
Dus kom maar op met de resultaten van je deeltjesversneller.

Of anders moet je de handel even herschrijven: Atomen bestaan uit ballonnen.
Zo zijn ze bij het CERN ook begonnen:
__________________
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING!
Atheïsme is geen geloofssysteem.
Het vertelt niet hoe en wat je moet denken.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 08:52   #118
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypatia Bekijk bericht
Ik denk dat gewoon bedoeld wordt dat ieder mens die een eigen visie of mening heeft constant in conflict komt met anderen ofwel: die ook een eigen visie of mening hebben ofwel met sekteleden die zelf niet nadenken en alleen geloven wat hun goeroe hun voorhoudt te geloven en dat anderen willen opdringen. Ik zie dat in mijn gezin, wij hebben alle vier andere meningen over wat er gebeurd in de wereld, soms zo heftig dat we hebben afgesproken om over bepaalde onderwerpen niet meer te discussiëren.
Ja, zo kan je dat bekijken, maar dan zou Jezus het anders moeten zeggen, namelijk dat zijn nieuwe leer conflicten over de wereld zal brengen.
Maar Hij zegt alsof Hij bewust er op uit is verdeeldheid te zaaien, dus dat zijn leer niet die van de liefde is, maar van de haat.
Citaat:
Ik denk dat Jezus een wijs man was die door zijn nieuwe zienswijze waarschijnlijk de woede van veel orthodoxen op zijn nek haalde. Die orthodoxe joden zijn nog altijd oorlog aan 't voeren met vuur en zwaard op de Palestijnen.
Inderdaad, maar de christenen hebben evenzeer hun leer met geweld over de wereld gebracht.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 09:01   #119
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Raar dat je die filosofie niet geloofd.
Waarom moeten zij wél met tastbare bewijzen komen en jij niet?
Ze mogen het ook theoretisch bewijzen door over hun vorige leven als Napoleon te vertellen en dat door historici te laten checken op de juistheid ervan.
Citaat:
Dus kom maar op met de resultaten van je deeltjesversneller.
Ik heb geen deeltjesversneller en ik denk ook niet dat het daarmede te bewijzen valt.
Citaat:
Of anders moet je de handel even herschrijven: Atomen bestaan uit ballonnen.
Zo zijn ze bij het CERN ook begonnen:
Dat lijkt mij meer iets voor jou om daarmede te beginnen, want aan mijn atoomtheorie ben je nog lang niet toe, en de wetenschap evenmin, die is nog veel te blij met haar fantasie dat alles uit een Oerknal is ontstaan en atomen slechts dode dingetjes zouden zijn, die zichzelf op wonderbaarlijke wijze, dus zo maar vanzelf tot levende wezens zouden hebben georganiseerd.
Dan is zelfs de oude Bijbel nog beter die God heeft als scheppende Geest.
Nu maar wachten tot dat ballonnetje zal ploffen ....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 09:04   #120
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.773
Standaard

Logion 17

Jezus zei:
Ik zal je geven wat geen oog heeft gezien
en wat geen oor heeft gehoord
en wat geen hand heeft aangeraakt
en wat boven elke gedachte verheven is.

Ik neem aan dat Jezus hier de Liefde bedoeld, maar of deze boven de Geest van het denken verheven is, dat is nog maar de vraag.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be