Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 januari 2007, 14:42   #41
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Maar daar werkt het alleen omdat de verkozenen zijn verkozen met de meerderheid van de stemmen dus hier zou dat nooit werken!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 14:47   #42
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Maar daar werkt het alleen omdat de verkozenen zijn verkozen met de meerderheid van de stemmen dus hier zou dat nooit werken!
Tja, democratische instrumenten werken alleen in een democratisch bestel. Daar heb je een punt...

Maar afgezien daarvan, waarom zou het niet mogelijk zijn om bijvoorbeeld een Vlaams minister afzetbaar te maken mits een referendum in heel Vlaanderen? Het is tenslotte iemand die heel Vlaanderen bestuurt, waar hij verkozen is doet er dan minder toe. Idem voor federale ministers etc.

En waarom zou Guy Verhofstadt niet kunnen afgezet worden als volksvertegenwoordiger door een referendum in zijn kiesarrondissement Gent?
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 5 januari 2007 om 14:47.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 14:49   #43
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Maar afgezien daarvan, waarom zou het niet mogelijk zijn om bijvoorbeeld een Vlaams minister afzetbaar te maken mits een referendum in heel Vlaanderen? Het is tenslotte iemand die heel Vlaanderen bestuurt, waar hij verkozen is doet er dan minder toe. Idem voor federale ministers etc.
Dat referendum zou 3 miljoen kiezers moeten tellen dus niet zo realistisch denk ik!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 14:52   #44
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Dat referendum zou 3 miljoen kiezers moeten tellen dus niet zo realistisch denk ik!
4 miljoen, neem ik aan. En wat zou daar mis mee zijn?

In Californië neemt een veelvoud daarvan deel aan referenda. En in Zwitserland hebben jaarlijks verschillende referenda plaats met minstens evenveel kiezers.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 14:56   #45
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
4 miljoen, neem ik aan. En wat zou daar mis mee zijn?

In Californië neemt een veelvoud daarvan deel aan referenda. En in Zwitserland hebben jaarlijks verschillende referenda plaats met minstens evenveel kiezers.
Je mag proberen maar ik denk niet dat je zoveel stemmen zal krijgen voor de volgende verkiezingen er zijn of de premier zou al zoiets erg moeten gedaan hebben en dan dwingt de oppositie het wel! Niet erg nodig vind ik!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 15:01   #46
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Je mag proberen maar ik denk niet dat je zoveel stemmen zal krijgen voor de volgende verkiezingen er zijn of de premier zou al zoiets erg moeten gedaan hebben en dan dwingt de oppositie het wel!
Ik hoef helemaal geen stemmen te krijgen voor niets. Ik wil de invoering van de democratie in België, en dat omvat het recht om vertegenwoordigers bij eenvoudige meerderheid af te zetten.

Dat de oppositie de premier kan afzetten is irrelevant. Het gaat er om dat de burger dat recht heeft en dus ook het instrument daartoe moet krijgen.

Citaat:
Niet erg nodig vind ik!
Democratie is zeker nodig. Het is het enige politieke systeem dat recht doet aan de menselijke waardigheid, en dat de maatschapij vlot kan doen draaien.
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 5 januari 2007 om 15:02.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 15:09   #47
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Democratie is zeker nodig. Het is het enige politieke systeem dat recht doet aan de menselijke waardigheid, en dat de maatschapij vlot kan doen draaien.
Democratie is inderdaad nodig maar ik denk dat dit systeem niet veel zal veranderen wel vind ik dat er meer referendums zouden moeten worden gehouden om de mening van het volk in bepaalde zaken te weten maar niet direct over het afzetten van bepaalde politici!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 15:12   #48
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Democratie is inderdaad nodig maar ik denk dat dit systeem niet veel zal veranderen wel vind ik dat er meer referendums zouden moeten worden gehouden om de mening van het volk in bepaalde zaken te weten maar niet direct over het afzetten van bepaalde politici!
Je redeneert vanuit het standpunt van de politieke klasse ("de mening van het volk te weten"...).

De macht is eigendom van het volk, en moet terug in handen van het volk komen. Referenda horen niet door politici uitgeschreven te worden. Elke burger moet de procedure voor de realisatie van een referendum kunnen in gang zetten, door een vastgelegde handtekeningendrempel te halen, waarna zijn voorstel automatisch aan het voltallige kiezerskorps voorgelegd wordt. Beroepspolitici hebben daar verder geen zaken mee.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 15:20   #49
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Je redeneert vanuit het standpunt van de politieke klasse ("de mening van het volk te weten"...).

De macht is eigendom van het volk, en moet terug in handen van het volk komen. Referenda horen niet door politici uitgeschreven te worden. Elke burger moet de procedure voor de realisatie van een referendum kunnen in gang zetten, door een vastgelegde handtekeningendrempel te halen, waarna zijn voorstel automatisch aan het voltallige kiezerskorps voorgelegd wordt. Beroepspolitici hebben daar verder geen zaken mee.
Daar ben ik het over eens maar ik denk dat de enige referenda die de mensen zullen zijn over het aftreden van politici terwijl politieke thema's en belangrijke beslissingen in de vergeethoek zullen worden gedrukt wat uiteindelijk veel belangrijker is dan het aftreden van politici!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2007, 15:29   #50
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
ik denk dat de enige referenda die de mensen zullen zijn over het aftreden van politici terwijl politieke thema's en belangrijke beslissingen in de vergeethoek zullen worden gedrukt
Waarom denk je dat?

Hier vind je bijvoorbeeld een lijst van referenda in alle staten van de VS (voor 2004) met de uitslagen: http://www.iandrinstitute.org/BW%202...20Summary).pdf.

Kijk eens naar de onderwerpen die de burgers daar op de agenda plaatsten, dat gaat over vanalles, niet in het minst over belangrijke staatszaken.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 10:58   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Elke burger moet de procedure voor de realisatie van een referendum kunnen in gang zetten, door een vastgelegde handtekeningendrempel te halen, waarna zijn voorstel automatisch aan het voltallige kiezerskorps voorgelegd wordt. Beroepspolitici hebben daar verder geen zaken mee.
Wie gaat die drempel vastleggen? Waarop gaat men zoiets baseren? Kan die drempel dan ook door "het volk" verlaagd of zelfs afgeschaft worden?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 11:05   #52
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wie gaat die drempel vastleggen? Waarop gaat men zoiets baseren? Kan die drempel dan ook door "het volk" verlaagd of zelfs afgeschaft worden?
Het systeem is bij ons onmogelijk om dat wij met meer dan twee partijen hebben! Hier worden er nooit echte verkiezingen gehouden tussen twee grote maar tussen verschillende! Trouwens als een gemeenteraadslid 1000 voorkeurstemmen haalt en wordt verkozen op een stem opkomst van 100.000 hoeveel zouden dan die enquête moeten invullen zodat dat gemeenteraadslid moet aftreden?? 99.500???
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 11:12   #53
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wie gaat die drempel vastleggen?
De op dat moment bevoegde wetgever.

Citaat:
Waarop gaat men zoiets baseren?
Er bestaan drempels van 5 tot 50 pct, naar gelang het geval, het land of het niveau, de betreffende materie en het democratisch gehalte van het bestel.

Citaat:
Kan die drempel dan ook door "het volk" verlaagd of zelfs afgeschaft worden?
Vanzelfsprekend. Of verhoogd. Eenmaal de burger beschikt over het instrument om wetgevend werk te verrichten, kan hij de wetten wijzigen volgens de op dat moment geldend regels.

Als Verhofstadt bijvoorbeeld, zoals hij beloofd heeft, het bindend referendum op volksinitiatief zou invoeren, maar met een veel te hoge handtekeningendrempel, dan zou mijn eerst burgerinitiatief erin bestaan om een wetsvoorstel in te dienen dat die drempel zou verlagen. Ik zou dat vanzelfsprekend moeten doen met de op dat moment geldende, veel te hoge drempel.
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 6 januari 2007 om 11:12.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 13:03   #54
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Vanzelfsprekend. Of verhoogd. Eenmaal de burger beschikt over het instrument om wetgevend werk te verrichten, kan hij de wetten wijzigen volgens de op dat moment geldend regels.
Als "het volk" m.a.w. beslist om die drempel eenvoudigweg af te schaffen, kan jan-met-de-pet dus oneindig veel wetsvoorstellen indienen en kunnen we met z'n allen drie maal per dag naar de stembus hollen om allerlei referenda te beantwoorden... Dat gaat nogal een chaos worden...

Nee bedankt, ik hou het toch maar liever bij de representatieve democratie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 13:29   #55
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Als "het volk" m.a.w. beslist om die drempel eenvoudigweg af te schaffen, kan jan-met-de-pet dus oneindig veel wetsvoorstellen indienen en kunnen we met z'n allen drie maal per dag naar de stembus hollen om allerlei referenda te beantwoorden... Dat gaat nogal een chaos worden...
U gaat ervan uit dat alles zomaar kan, dat eenieder zomaar gelijk wat kan laten goedkeuren?

U heeft een, zacht gezegd, vreemde kijk op uw medeburgers. Vrij irreëel zou ik zeggen.

Kijk maar naar Zwitserland. Is het daar een chaos? Het is een van de stabielste landen van Europa.

Citaat:
Nee bedankt, ik hou het toch maar liever bij de representatieve democratie.
Ja, want in België, waar democratie met geen vergrootglas te vinden is, is geen spoor van chaos te vinden, het is hier een toonbeeld van stabiliteit nietwaar?
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 6 januari 2007 om 13:29.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 14:01   #56
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
U gaat ervan uit dat alles zomaar kan, dat eenieder zomaar gelijk wat kan laten goedkeuren?
Natuurlijk. Dat was toch de essentie van uw "democratie"?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 14:54   #57
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Natuurlijk. Dat was toch de essentie van uw "democratie"?
Helemaal niet. Alleen als een burgermeerderheid (50 + 1) via de op dat moment geldende regels een beslissing goedkeurt. Zoals in de representatieve "democratie" het parlement beslissingen met 50 + 1 van de stemmen goedkeurt.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 14:57   #58
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Kijk maar naar Zwitserland. Is het daar een chaos? Het is een van de stabielste landen van Europa.

...

Ja, want in België, waar democratie met geen vergrootglas te vinden is, is geen spoor van chaos te vinden, het is hier een toonbeeld van stabiliteit nietwaar?
Vreemd genoeg sla je deze opmerkingen over, Raf. Zou je gedwongen worden te twijfelen als je er zou op ingaan?

Zou er echt geen band kunnen zijn tussen de Belgische chaos en het al even Belgische gebrek aan democratie? Of tussen de aanslepende Europese crisis en het Europese gebrek aan democratie? Of nog: tussen de Zwitserse stabiliteit en het democratische bestel aldaar?
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 6 januari 2007 om 14:58.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 17:18   #59
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Helemaal niet. Alleen als een burgermeerderheid (50 + 1) via de op dat moment geldende regels een beslissing goedkeurt. Zoals in de representatieve "democratie" het parlement beslissingen met 50 + 1 van de stemmen goedkeurt.


De essentie was dat "het volk" de vooropgestelde handtekeningendrempel probleemloos kan afschaffen in uw theorietje, met als gevolg dat iedere burger een oneindig aantal voorstellen met de daaruit voortvloeiende referenda kan lanceren. We zouden ons het pleuris lopen van het ene referendum naar het andere... Of al die voorstellen dan uiteindelijk goedgekeurd worden, staat daar los van.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2007, 17:20   #60
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Vreemd genoeg sla je deze opmerkingen over, Raf. Zou je gedwongen worden te twijfelen als je er zou op ingaan?

Zou er echt geen band kunnen zijn tussen de Belgische chaos en het al even Belgische gebrek aan democratie? Of tussen de aanslepende Europese crisis en het Europese gebrek aan democratie? Of nog: tussen de Zwitserse stabiliteit en het democratische bestel aldaar?
Ik zie geen verschil tussen België en Zwitserland, wat stabiliteit betreft.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be