Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2018, 11:47   #41
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Et zijn ook altijd historische banden geweest tussen "het Hof", de adel, de politiek, en de heilige kerk, meer specifiek de piskoppen.
Waar zouden die laatsten het geld verstoppen dat ook zij de belastingbetaler kosten?
In de offerblokken? Geen mens die daar nog naar kijkt, prima schuilplaats. En de paar centjes die er toch nog in vallen vormen de intresten...

Laatst gewijzigd door andev : 21 juni 2018 om 11:47.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 14:11   #42
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Absoluut ! Ik ontken dat toch niet ? Zelfs vlaams blokkers hebben stemrecht.
Allez gij.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 23:12   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

De Lorre trekt zijn klacht in. Volgens zijn advocaat volstaat het voor Lorre dat zijn aanklager niet meer over een valse aangifte spreekt maar een onvolledige.

Alsof dat een wezenlijk verschil is. Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat dit de reden is dat de Lorre zich bedacht. Zijn advocaat heeft hem er allicht van kunnen overtuigen dat de Lorre het alleen maar erger maakt met een klacht. Daardoor gaat er immers dieper gegraven worden om bewijzen/tegenbewijzen te vinden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 juni 2018 om 23:13.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 07:45   #44
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Heel dat Koningshuis afschaffen en ze op water en brood in de vergeetput steken
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 07:53   #45
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Lorre trekt zijn klacht in. Volgens zijn advocaat volstaat het voor Lorre dat zijn aanklager niet meer over een valse aangifte spreekt maar een onvolledige.

Alsof dat een wezenlijk verschil is. Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat dit de reden is dat de Lorre zich bedacht. Zijn advocaat heeft hem er allicht van kunnen overtuigen dat de Lorre het alleen maar erger maakt met een klacht. Daardoor gaat er immers dieper gegraven worden om bewijzen/tegenbewijzen te vinden.
je bedoelt dat de parlementairen vandaag hun controlefunctie niet naar behoren uitvoeren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 08:18   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je bedoelt dat de parlementairen vandaag hun controlefunctie niet naar behoren uitvoeren.
Ik bedoel dat de Lorre voorkomen heeft dat er dieper gegraven zal worden door zijn klacht in te trekken. Zijn advocaat twijfelde er niet aan dat de N-VA-er zich zou excuseren, waardoor hij geen been meer zou hebben gehad om op te staan. Dat zou immers betekenen dat hij toegaf gelogen te hebben over hetgeen hij de Lorre ten laste legde. Case closed. Toen er geen verontschuldigingen kwamen werd de klacht ingetrokken om erger te voorkomen. Met een ongeloofwaardig foefje als verklaring. Door de beschuldiging te herformuleren werd de Lorre de kans geboden om zich zonder teveel gezichtsverlies uit de voeten te maken.

Maar ik snap waar je op aanstuurt. De parlementairen hebben hoe dan ook reden zat om dieper te gaan graven, maar je weet evengoed als ik hoe dat hier gaat als het koningshuis ter sprake komt. Zonder de N-VA in de regering was het zo goed als zeker dat er niet zou geraakt geweest zijn aan de dotatie van de Lorre. Ik las trouwens dat die aftrek eenmalig is. Volgend jaar trekt de Lorre dus weer evenveel op.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 08:25   #47
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik bedoel dat de Lorre voorkomen heeft dat er dieper gegraven zal worden door zijn klacht in te trekken. Zijn advocaat twijfelde er niet aan dat de N-VA-er zich zou excuseren, waardoor hij geen been meer zou hebben gehad om op te staan. Dat zou immers betekenen dat hij toegaf gelogen te hebben over hetgeen hij de Lorre ten laste legde. Case closed. Toen er geen verontschuldigingen kwamen werd de klacht ingetrokken om erger te voorkomen. Met een ongeloofwaardig foefje als verklaring. Door de beschuldiging te herformuleren werd de Lorre de kans geboden om zich zonder teveel gezichtsverlies uit de voeten te maken.

Maar ik snap waar je op aanstuurt. De parlementairen hebben hoe dan ook reden zat om dieper te gaan graven, maar je weet evengoed als ik hoe dat hier gaat als het koningshuis ter sprake komt. Zonder de N-VA in de regering was het zo goed als zeker dat er niet zou geraakt geweest zijn aan de dotatie van de Lorre. Ik las trouwens dat die aftrek eenmalig is. Volgend jaar trekt de Lorre dus weer evenveel op.
Sorry, Knuppel, N-VA zal van mij geen lof krijgen voor dat knippen in de dotatie van Laurent hoor.

geneuzel in de marge. Heel lafhartig Laurent pesten ...

N-VA krijgt van mij alleen t verwijt dat ze een dotatie laten bestaan voor iemand die nummer 17 is in de troonopvolging. Dat is de ware schande en onbehoorlijk bestuur.

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 juni 2018 om 08:26.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 09:22   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Ik begrijp je kritiek, en deel ze zelfs. Voor een deel toch. Dat de N-VA meer had moeten doen dan voor één jaar te snoeien in de dotatie van het zware schaap van de koninklijke roedel is waar, maar we mogen niet vergeten dat ze tegen een muur staan van lijfeigenen van het belzieke vvorstenhuis.

Ik ben veel benieuwder naar hetgeen de N-VA gaat doen in verband met de geplande aankoop van legervliegtuigen, maar dat is voor een andere draad.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 09:35   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Sorry, Knuppel, N-VA zal van mij geen lof krijgen voor dat knippen in de dotatie van Laurent hoor.

geneuzel in de marge. Heel lafhartig Laurent pesten ...

N-VA krijgt van mij alleen t verwijt dat ze een dotatie laten bestaan voor iemand die nummer 17 is in de troonopvolging. Dat is de ware schande en onbehoorlijk bestuur.
Je hoopte dat wij zo koppig zouden zijn dat we voor dit item de eer zouden gelaten hebben aan Di Rupo II ?

Dan weet ge van de eerste keer wat het verschil is tussen ons het het Blok. Realo's tegenover fundi's.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 09:43   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hoopte dat wij zo koppig zouden zijn dat we voor dit item de eer zouden gelaten hebben aan Di Rupo II ?

Dan weet ge van de eerste keer wat het verschil is tussen ons het het Blok. Realo's tegenover fundi's.
Stop maar beter met overdrijven, schoof. Toen de regering gevormd kende niemand de reden waarom de Lorre het één jaartje met wat minder dotatie zou moeten doen. Het was niet de N-VA maar Michel die heeft belet dat Di Rupo met de eer ging lopent. De N-VA heeft véél meer dan 'dit item" moeten prijsgeven om de plaats te MOGEN innemen van Di Rupo.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 09:50   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hoopte dat wij zo koppig zouden zijn dat we voor dit item de eer zouden gelaten hebben aan Di Rupo II ?

Dan weet ge van de eerste keer wat het verschil is tussen ons het het Blok. Realo's tegenover fundi's.


Ik weet wat het verschil is, voor de N-VA moet Belgie blijven bestaan en moet de Vlaamse beweging ophouden met bestaan, voor het VB geld het omgekeerde.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 09:52   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hoopte dat wij zo koppig zouden zijn dat we voor dit item de eer zouden gelaten hebben aan Di Rupo II ?

Dan weet ge van de eerste keer wat het verschil is tussen ons het het Blok. Realo's tegenover fundi's.
deze post mist alleen nog een finale, "nen bloemequé", Schoof, zo jammer dat je er niet "leve België!!" onder schreef.

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 juni 2018 om 09:53.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 09:56   #53
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
deze post mist alleen nog een finale, "nen bloemequé", Schoof, zo jammer dat je er niet "leve België!!" onder schreef.
Als ze dan in een peiling en de komende verkiezing een pak (de Vlaamse stem) stemmen verliezen, dan zijn ze verbaasd.

Hadden we niet zien komen...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 09:59   #54
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als ze dan in een peiling en de komende verkiezing een pak (de Vlaamse stem) stemmen verliezen, dan zijn ze verbaasd.

Hadden we niet zien komen...
ik zie de beelden al, verkiezingsavond een uur of 10 ... Dewever, Kennis en Homans in Antwerpen ... aangeslagen, niks zien komen ... een zwarte avond.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 10:00   #55
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

en dan mss Schoof die hier op p.be komt wijzen op het persoonlijk goede resultaat van Franken, terwijl het voor de rest overal en voor iedereen in t rood staat.

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 juni 2018 om 10:02.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 10:04   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en dan mss Schoof die hier op p.be komt wijzen op het persoonlijk goede resultaat van Franken, terwijl het voor de rest overal en voor iedereen in t rood staat.
De schoofzak ja, de fanaticus die de VB'ers "fundi's" noemt...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 10:45   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
deze post mist alleen nog een finale, "nen bloemequé", Schoof, zo jammer dat je er niet "leve België!!" onder schreef.

Dat is als een baksteen van een huizenhoog gebouw naar beneden getuimeld toen de kopstukken van zijn geliefde partij hem publiekelijk tegenspraken, en dat weet zelfs na de 100ste afgang niet wat het verschil is tussen "ons" en "de fundi's".
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 11:31   #58
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is als een baksteen van een huizenhoog gebouw naar beneden getuimeld toen de kopstukken van zijn geliefde partij hem publiekelijk tegenspraken, en dat weet zelfs na de 100ste afgang niet wat het verschil is tussen "ons" en "de fundi's".
veel grappiger nog was toen een lid van de partijraad van N-VA hem hier een paar dagen geleden voor de voeten smeet dat "hij niet relevant is voor n-va"

arme schoof...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 11:32   #59
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hoopte dat wij zo koppig zouden zijn dat we voor dit item de eer zouden gelaten hebben aan Di Rupo II ?

Dan weet ge van de eerste keer wat het verschil is tussen ons het het Blok. Realo's tegenover fundi's.
"het paleis" dankt u nu al voor zoveel "realo" inzet. Hou uw brievenbus maar in het oog, misschien wordt ge wel uitgenodigd op 21 juli.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2018, 11:34   #60
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De schoofzak ja, de fanaticus die de VB'ers "fundi's" noemt...
hij zegt ook dat VB-ers "vuil" zijn.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be