Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2017, 19:42   #13981
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat ziet u toch wel volledig verkeerd. Op een wafelijzer van Nova staat "made in China", ook al is het een van oorsprong Belgische merk dat nu onder een Nederlands bedrijf zit dat zijn hoofdzetel in Nederland heeft. De wafelijzers worden evenwel in China geproduceerd.
sorry, maar catalonie IS Spanje.
U ziet het dus volledig verkeerd.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 19:45   #13982
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Door de Belgische staat te herleiden tot een omhulsel. Dan is Vlaanderen de facto onafhankelijkheid.
Geloof je dat echt zelf? Dat omhulsel moet wel met één stemspreken naar Europa, dus consensus met Wallonië en Brussel, en Duitstalig België.
Vertel eens waar die onafhankelijkheid zit?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 19:50   #13983
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bent u dus tegen de Europese boycot tegen Rusland naar aanleiding van de gebeurtenissen op de Krim?
En wat dan met de Russische boycot tegen Europese producten, bvb Belgische peren?

heb jij al resultaat gezien? tenzij gebrek in Rusland voor de gewone burger, en overschotten hier , bij de kwekers.

Zal de leiders van beide instanties worst wezen, wat de kleine middenstander of de gewone burger daar last van heeft.

Als ze niet meer doortastend durven optreden, dat ze het dan laten.

Dit zijn "symbolische" maatregelen om elkaar niet echt zeer te doen, die afgewenteld worden op de burger.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 22:44   #13984
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
sorry, maar catalonie IS Spanje.
U ziet het dus volledig verkeerd.
Ja, met een matrak boven mijn hoofd en een bottine van een guardia civil ongeveer voor mijn neus, klaar om mij een trap te verkopen, zou ik je gelijk geven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 22:55   #13985
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, met een matrak boven mijn hoofd en een bottine van een guardia civil ongeveer voor mijn neus, klaar om mij een trap te verkopen, zou ik je gelijk geven.
Een matrak in uw anus zal u misschien eindelijk leren normaal te spreken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2017, 23:42   #13986
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een matrak in uw anus zal u misschien eindelijk leren normaal te spreken.
NVA'er op een stokje, hmmm lekker
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 07:26   #13987
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

CATALAANSE CRISIS

Aanklager onverwacht overleden

Best raar?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 07:56   #13988
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, met een matrak boven mijn hoofd en een bottine van een guardia civil ongeveer voor mijn neus, klaar om mij een trap te verkopen, zou ik je gelijk geven.
Nog altijd niet verwerkt dat het mislukt is hé.
Die mislukking heeft niets te maken met het overdreven optreden van de politie, maar alles met blind nationalisme zonder meerderheid van de betrokkenen en zonder internationale steun.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 08:05   #13989
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Dit is alleszins Catalonië niet, maar wel Madrid van Rajoy, met Hitlergroeten en al wat er bij hoort: het verjaardagsfeestje van het overlijden van Franco:

https://www.youtube.com/watch?v=7A92B6ps-Vk
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 08:06   #13990
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een matrak in uw anus zal u misschien eindelijk leren normaal te spreken.
Dat vind ik geen aangename verwensing van uwentwege.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 08:09   #13991
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
NVA'er op een stokje, hmmm lekker
Eigenlijk is dat geen zicht hee, de forumwoordvoerder van N-VA met een matrak als suppositoire...
Arme schoof...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 08:10   #13992
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
CATALAANSE CRISIS

Aanklager onverwacht overleden

Best raar?
iemand moest de eerste zijn hee, het was te verwachten dat de conspiracy club actief ging worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 08:12   #13993
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Nog altijd niet verwerkt dat het mislukt is hé.
Die mislukking heeft niets te maken met het overdreven optreden van de politie, maar alles met blind nationalisme zonder meerderheid van de betrokkenen en zonder internationale steun.
Om het onverwerkte verdriet om de mislukte coup te kunnen draaglijk maken, gaan de vendeliers nog een blik Franco opentrekken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 08:16   #13994
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.199
Standaard

We zitten bijna aan bericht 14.000 in dit draadje.

Ik vraag me af of Carles & Co in de spaanse jail gaan zitten voor dat we aan 15.000 berichten zitten of niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 08:51   #13995
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.199
Standaard De Tijd : Juncker: 'Nationalisme is een vergif'

De vlaamse zakenkrant De Tijd geeft het interview van europees commissievoorzitter Juncker weer. Die is snoeihard voor de opstandelingen in catalonië en waarschuwt hen dat Rajoy de brede steun van europa heeft.
Duidelijke taal, zo hoort het in de politiek.

Giene ziever.


Citaat:
De voorzitter van de Europese Commissie waarschuwt de Catalaanse separatisten niet te onderschatten hoeveel steun de Spaanse premier Rajoy in Brussel geniet.

Eén maand voor de door Madrid uitgeschreven verkiezingen van 21 december in Catalonië laat Jean-Claude Juncker, voorzitter van de Europese Commissie, er geen twijfel over bestaan. In de bittere strijd tussen Madrid en de Catalaanse separatisten heeft de onbuigzame Spaanse premier Mariano Rajoy de volle rugdekking van Brussel.

In een uurlang interview met de Spaanse krant El Pa?*s trekt Juncker zondag keihard van leer tegen de naar België gevluchte Catalaanse leider Carles Puigdemont, die volgens hem 'de rechtsstaat overtrad' en zo 'tegen de Europese waarden inging'.

Op de vraag of Europa de jongste tijd meer bezig was met Catalonië of met brexit, antwoordt Juncker. 'Eerlijk, ik weet het niet. Catalonië is een enorme kopzorg. De toestand heeft niet alleen Spanje intern verscheurd, maar ook Catalonië zelf. Dat is zonde, het had nooit zo ver moeten komen'.

Juncker voegt er aan dat dat wat hem betreft het gevaar voor een opmars van populisme en nationalisme ook na de verkiezing van Emmanuel Macron tot Frans president nooit geweken is.

En gevraagd of er een link is tussen Catalonië en wat Frans Timmermans, de nummer twee van de Commissie, 'nationalistisch populisme' noemt, geeft Juncker zonder 'ja' te zeggen een duidelijke sneer aan de Catalaanse separatisten: 'Nationalisme is een vergif. Ik geloof niet dat nationalisme en populisme exact hetzelfde zijn. Er zijn nuances. Maar ik houd niet van de idee dat als je deel uitmaakt van de winnaars binnen een natie dat jou toelaat te vertrekken wanneer en hoe je maar wil'.

'Ik geloof in een Europa van de regio's. Maar dat wil niet zeggen dat we die regio's in al hun avonturen gaan volgen. Omdat die avonturen soms een vreselijke vergissing zeker, zeker als er een eenzijdige onfhankelijkheid uitgeroepen wordt op basis van een betwistbaar referendum'.

Juncker benadrukt dat Madrid en de Generalitat (de Catalaanse regering, red.) de mate van autonomie kunnen onderhandelen. 'Maar Europa is een club van naties en ik duld niet dat regio's tegen naties ingaan. En zeker niet als ze tegen de wet ingaan.'

De Commissevoorzitter toont zich opvallend mild voor de Spaanse premier Mariano Rajoy, ook al kreeg die bakken kritiek voor zijn onbuigzame strikt juridische aanpak en het harde optreden van de politie tijdens het Catalaanse onafhankelijksreferendum van 1 oktober. 'Het klopt, Rajoy heeft een sterk legalistische aanpak. Maar moeten we hem dat verwijten? Ik weiger dat alleszins te doen. Te meer daar dat optreden ingegeven is door het illegale gedrag van de Catalaanse leiders.'

Zelfs de beelden van de Spaanse politie die vreedzame Catalaanse betogers met de matrak te lijf gaat, kunnen Juncker niet overtuigen. 'Er kwam een moment waarop de politie moest tussenbeide komen. Ik was er niet bij. Ik heb veel beelden gezien en veel 'fake news', ik ben niet in staat de twee te onderscheiden en dus oordeel ik niet'.

Juncker geeft nog een boodschap mee aan Carles Puigdemont. 'De Catalaanse autoriteiten onderschatten best niet de brede steun die Rajoy in Europa geniet. Anders maken ze een zware fout.'
bron : https://www.tijd.be/dossier/Europare...&ts=1511163192
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 09:48   #13996
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Tjah ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 november 2017 om 09:49.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 09:50   #13997
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
sorry, maar catalonie IS Spanje.
U ziet het dus volledig verkeerd.
Ja, ja, de duistere middeleeuwen liggen nog altijd niet achter ons...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 09:50   #13998
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
iemand moest de eerste zijn hee, het was te verwachten dat de conspiracy club actief ging worden.
Het was inderdaad te verwachten ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 09:51   #13999
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ja, ja, de duistere middeleeuwen liggen nog altijd niet achter ons...
Er zijn bepaalde groepen mensen die nog steeds in de Middeleeuwen leven zo is dat.

Back To Basics?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2017, 09:53   #14000
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Geloof je dat echt zelf? Dat omhulsel moet wel met één stemspreken naar Europa, dus consensus met Wallonië en Brussel, en Duitstalig België.
Vertel eens waar die onafhankelijkheid zit?
Zo lang Vlaanderen verplicht moet samenleven met de Francofonie is er geen onafhankelijkheid, noch binnen, noch buiten het Begische cordon...
En Europa komt meer en meer naar voren als een grote hinder ipv als een beschermer voor zijn onderdanen (burgers zou ik ze niet meer willen noemen)
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be