Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 december 2015, 18:32   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard "Opwarming klimaat geen bedreiging voor kleinkinderen"

http://www.hln.be/hln/nl/2656/Global...s-absurd.dhtml

Los van het feit dat een aantal dingen die hij zegt nogal kort door de bocht zijn, zegt deze econoom toch wel een aantal interessant zaken.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 21 december 2015 om 18:32.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 19:46   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/2656/Global...s-absurd.dhtml

Los van het feit dat een aantal dingen die hij zegt nogal kort door de bocht zijn, zegt deze econoom toch wel een aantal interessant zaken.
Ik wil mij niet aan hem meten, maar dat is ook mijn discours hier he.

Ja, er is een klimaatsverandering, ja het komt door de mensen, ja het zal merkbaar zijn, nee het is geen ramp (in vergelijking met alle andere veranderingen die we zullen meemaken).

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 december 2015 om 19:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 20:17   #3
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.715
Standaard

Is dat de Richard Tol die zijn wetenschappelijke publicaties steeds moet intrekken omdat de Gremlins ermee rommelden ?
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 20:42   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, er is een klimaatsverandering, ja het komt door de mensen, ja het zal merkbaar zijn, nee het is geen ramp (in vergelijking met alle andere veranderingen die we zullen meemaken).
Of het enkel door de mensen komt, lijkt me toch niet zomaar een wetenschappelijke consensus uit te maken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 20:48   #5
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of het enkel door de mensen komt, lijkt me toch niet zomaar een wetenschappelijke consensus uit te maken.


bron
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 20:50   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
...
Vage, nietszeggende tekening.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 20:52   #7
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vage, nietszeggende tekening.
als ge er op klikt wordt ze minder vaag
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 13:01   #8
Morphy
Burger
 
Geregistreerd: 23 augustus 2013
Berichten: 129
Standaard

Heb je zelf al eens die excel die bij dat artikel zit bekeken?
Het grootste stuk van de onderzoeken gaan met moeite over over de opwarming van de aarde.
Je kan met dezelfde gegevens evengoed een grafiek maken met als onderschrift "99% of pear-reviewed climate articles doesn't predict catastrophic climate change"

DeSmogBlog is nu ook niet echt een objectieve blog ... . Niet dat er veel zijn die dat wel zijn.
Morphy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 14:13   #9
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of het enkel door de mensen komt, lijkt me toch niet zomaar een wetenschappelijke consensus uit te maken.
Multiple studies published in peer-reviewed scientific journals1 show that 97 percent or more of actively publishing climate scientists agree: Climate-warming trends over the past century are very likely due to human activities. In addition, most of the leading scientific organizations worldwide have issued public statements endorsing this position. The following is a partial list of these organizations, along with links to their published statements and a selection of related resources.

http://climate.nasa.gov/scientific-consensus/
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 15:14   #10
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Van alle artikels en gezever over het klimaat vind ik zijn visie de meest geloofwaardige. Milieu organisaties worden schatrijk door de mensen bang te maken. Politiekers gebruiken het als excuus om belastingen te heffen. Maar het is een storm in een glas water. Plus wat binnen 100 jaar zal veranderen = is niet mijn probleem. Dan ben ik allang vergeten en vergaan.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 15:50   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Het hangt er natuurlijk vanaf welke grafiek je wenst te bekijken:



of:



http://clivebest.com/blog/?p=985
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 17:20   #12
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

"The current emissions of CO2 from burning fossil fuels is about 5 Giga tons per year. A back of the envelope calculation estimates that 9 billion people will emit 3 Giga Tons of CO2 a year just by breathing ! Is it not time for a reality check ?"


5*10^9 tons per jaar? In 2014 was het 35*10^9. We zijn de goede weg op gegaan de laatste jaren (van 5 in 2009 tot 35 in 2014).

Voor mensen is het 0.6 * 365 * 9 *10^9 = 1971kg *10^9 of 1.9*10^9 tons

Onze bijdrage is dus ongeveer 5% indien we heel de dag zouden rustig adem halen. Verdubbel dat eventueel om onze sportieve medemensen in kaar te brengen, dan kom je nog maar aan 10%.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 08:36   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
"The current emissions of CO2 from burning fossil fuels is about 5 Giga tons per year. A back of the envelope calculation estimates that 9 billion people will emit 3 Giga Tons of CO2 a year just by breathing ! Is it not time for a reality check ?"


5*10^9 tons per jaar? In 2014 was het 35*10^9. We zijn de goede weg op gegaan de laatste jaren (van 5 in 2009 tot 35 in 2014).

Voor mensen is het 0.6 * 365 * 9 *10^9 = 1971kg *10^9 of 1.9*10^9 tons

Onze bijdrage is dus ongeveer 5% indien we heel de dag zouden rustig adem halen. Verdubbel dat eventueel om onze sportieve medemensen in kaar te brengen, dan kom je nog maar aan 10%.
Ademen is trouwens geen netto CO2 in de lucht brengen, want ademen is CO2 in de lucht brengen die er eerst werd uitgehaald (landbouw en veeteelt).

Elk koolstof atoom dat door ademen terug een CO2 wordt, is een koolstof atoom dat van een CO2 molecule komt die door fotosynthese in een plant werd ingebouwd.

Ademen is niks anders dan de CO2 terug in de lucht stoppen die fotosynthese er eerder had uitgehaald. Tenzij men koeievoer uit petroleum heeft gemaakt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 december 2015 om 08:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 18:06   #14
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik wil mij niet aan hem meten, maar dat is ook mijn discours hier he.

Ja, er is een klimaatsverandering, ja het komt door de mensen, ja het zal merkbaar zijn, nee het is geen ramp (in vergelijking met alle andere veranderingen die we zullen meemaken).
Tol gaat er nogal licht over. De simpele ziel in de straat zal het inderdaad niet erg vinden dat het een beetje warmer wordt, dan moet hij vb minder stoken in de winter. Wanneer hij echter een paar orkanen categorie 5 over zijn kop krijgt dan worden die meningen doorgaans even snel bijgesteld.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 19:11   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik ben onder de indruk van zijn argumenten. "Er leven evenzeer welvarende mensen in het koude canada als het snikhete Singapore."

of

"Het temperatuursverschil tussen ochtend en middag is ook al groter."



Economen moeten zich uit dit soort discussies houden. Het gevaar zit er in dat hele regios nu niet meer vruchtbaar worden, (drikbaar) water er schaarser wordt, en dat dit voor volksverhuizingen gaat zorgen. Met alle gevolgen van dien (oorlog). En ga zo maar door: het probleem is op zich niet de stijging van de temperatuur met 2 a 3 graden, maar wel de snelheid waar het gebeurt: de mensheid kan zich hier niet aan aanpassen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 26 december 2015 om 19:12.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 19:25   #16
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben onder de indruk van zijn argumenten. "Er leven evenzeer welvarende mensen in het koude canada als het snikhete Singapore."

of

"Het temperatuursverschil tussen ochtend en middag is ook al groter."



Economen moeten zich uit dit soort discussies houden. Het gevaar zit er in dat hele regios nu niet meer vruchtbaar worden, (drikbaar) water er schaarser wordt, en dat dit voor volksverhuizingen gaat zorgen. Met alle gevolgen van dien (oorlog). En ga zo maar door: het probleem is op zich niet de stijging van de temperatuur met 2 a 3 graden, maar wel de snelheid waar het gebeurt: de mensheid kan zich hier niet aan aanpassen.
Dat is niet zo erg. Ik vind het erg voor de dieren.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 20:38   #17
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Tol gaat er nogal licht over. De simpele ziel in de straat zal het inderdaad niet erg vinden dat het een beetje warmer wordt, dan moet hij vb minder stoken in de winter. Wanneer hij echter een paar orkanen categorie 5 over zijn kop krijgt dan worden die meningen doorgaans even snel bijgesteld.
De globale frekwentie van orkanen, van 1970 tot heden.
Trend: zero

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2015, 20:58   #18
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
het probleem is op zich niet de stijging van de temperatuur met 2 a 3 graden, maar wel de snelheid waar het gebeurt: de mensheid kan zich hier niet aan aanpassen.
Ik vind dat echt een verkeerd argument: de mens heeft zich al aangepast aan alle klimaten die er zijn, met uitzondering van een paar woestijnen en de polen. (en dan nog, zie de Toearegs en de Eskimo's)

Als ik morgen emigreer naar bvb Spanje, dan overkomt mij een klimaatverandering van een stuk meer dan 3 graden op 2 uur tijd.
In de zomer zal ik daar wat meer zweten, maar daar biedt de siesta een pragmatische oplossing. Is er in Spanje een nijpend gebrek aan bepaalde voedingsmiddelen door het hogere klimaatgemiddelde? Hebben de mensen daar "klimaatproblemen"?

Ik zou onnoemelijk veel meer klimaatproblemen hebben bij emigratie naar Finland. Daar zou ik nooit kunnen aarden, in Spanje wel.
Een nieuwe ijstijd: dat zou massale volksverhuizingen en echte problemen en mogelijk oorlogen veroorzaken.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 10:16   #19
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ik vind dat echt een verkeerd argument: de mens heeft zich al aangepast aan alle klimaten die er zijn, met uitzondering van een paar woestijnen en de polen. (en dan nog, zie de Toearegs en de Eskimo's)

Als ik morgen emigreer naar bvb Spanje, dan overkomt mij een klimaatverandering van een stuk meer dan 3 graden op 2 uur tijd.
In de zomer zal ik daar wat meer zweten, maar daar biedt de siesta een pragmatische oplossing. Is er in Spanje een nijpend gebrek aan bepaalde voedingsmiddelen door het hogere klimaatgemiddelde? Hebben de mensen daar "klimaatproblemen"?

Ik zou onnoemelijk veel meer klimaatproblemen hebben bij emigratie naar Finland. Daar zou ik nooit kunnen aarden, in Spanje wel.
Een nieuwe ijstijd: dat zou massale volksverhuizingen en echte problemen en mogelijk oorlogen veroorzaken.
Ik ben dit soort meningen een beetje beu. Ze getuigen van weinig inzicht in de materie en zijn op het randje van cafepraat.

Ten eerste wordt het midden oosten onbewoonbaar voor grote delen indien de temperatuur stijgt. Het zuiden van het middenlandse zeegebied wordt woestijn, zoals het nu al in spanje aan de gang is.

Dat gaat gevolgen hebben voor de voedselproductie, voor de leefbaarheid, voor de aanwezigheid van drinkbaar water.

In W-Europa zullen we daarmee overweg kunnen. In het Midden-Oosten en Afrika wordt dat oorlog, volksverhuizingen, massahonger....

Bevolkingen in kustgebieden, weeral in de armere landen, moeten massaal naar het binnenland verhuizen: alweer spanningen.

Onze kleinkinderen gaan veel slechter af zijn als wij, indien we actief niet hier iets aan doen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 27 december 2015 om 10:16.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 11:35   #20
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben dit soort meningen een beetje beu. Ze getuigen van weinig inzicht in de materie en zijn op het randje van cafepraat.

Ten eerste wordt het midden oosten onbewoonbaar voor grote delen indien de temperatuur stijgt. Het zuiden van het middenlandse zeegebied wordt woestijn, zoals het nu al in spanje aan de gang is.

Dat gaat gevolgen hebben voor de voedselproductie, voor de leefbaarheid, voor de aanwezigheid van drinkbaar water.

In W-Europa zullen we daarmee overweg kunnen. In het Midden-Oosten en Afrika wordt dat oorlog, volksverhuizingen, massahonger....

Bevolkingen in kustgebieden, weeral in de armere landen, moeten massaal naar het binnenland verhuizen: alweer spanningen.

Onze kleinkinderen gaan veel slechter af zijn als wij, indien we actief niet hier iets aan doen.
Uw voorspellingen zijn gebaseerd op klimaathysterie.
U zou geen slecht figuur slaan als Madame Blanche.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be