Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 30 april 2011, 17:46   #81
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Libie en Syria zijn 1. Al domineert de een de andere. Aanslagje vergeten enkele jaren terug?
Best mogelijk. Welke aanslag ? Verfrist U even mijn grijze massa ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 30 april 2011, 18:28   #82
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Tibetanen zijn geen chinezen. Volgens mij hebben de Tibetanen recht op hun eigen cultuur en zelfbeschikking. De chinezen moeten daar niet de macht naar zich toe trekken, ze zijn de allochtonen. En willen de chinezen zich dan niet overal moeien vanuit eigen voordeel, zoals in Korea en Afrika?
Tibet is een deel van China, net als Alaska een deel van de VS is...

De chinezen komen zelden of nooit militair tussenbeide. Ze dringen zichzelf niet op. Ze bouwen wegen, fabrieken, enzovoort, maar ze gooien geen regeringen omver.
tomm is nu online  
Oud 1 mei 2011, 12:19   #83
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-13250309

Iran ondertussen is redelijk kalm...hoewel de Sji'as op het Arabisch schiereiland,onder auspicien van de Saudi's,met honderden weggemaaid worden, en bondgenoot Syrie blijkbaar wat dieper in de problemen zit dan verwacht...

Maar blijkbaar zijn er toch (weer) scheuringen in het regime,waardoor Iran weer vooral met zichzelf zal bezig zijn...
kelt is offline  
Oud 1 mei 2011, 19:10   #84
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Meer dan eigenhandige sancties opleggen kunnen ze niet doen. Een VN resolutie voor een no-fly zone zal er niet komen.

Assad blijft zitten waar die zit en enkel de Syriers kunnen daar wat aan doen.

Ik eis het vertrek van Mccain en die andere idioten.
Citaat:
Regime change in Syria was a foregone conclusion as early as 1991. General Wesley Clark in a 2007 speech in California California relayed a 1991 conversation between himself and then Under Secretary of Defense Paul Wolfowitz. Wolfowitz indicated that America had 5-10 years to clean up old Soviet "client regimes," namely Syria, Iran, and Iraq, before the next super power rose up to challenge western hegemony. The "next super power" includes ironically Russia, recovering from the treasonous attempted sellout by oligarchs like Mikhail Khodorkovsky, and of course a rising China.
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=82
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 1 mei 2011, 19:20   #85
Oblique
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 1.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Insinueert ge dat ze weer buiten de VN om een soeverein land gaan binnenvallen?

Daar komt geen VN interventie.
Oblique is offline  
Oud 1 mei 2011, 19:37   #86
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Jazeker, Syrië, Afghanistan, Libië en gaan…………. De volgende!

België vecht mee!

Geen geld voor pensioenen?

De schulden van de wereld per land:

http://www.visualeconomics.com/gdp-v...bt-by-country/
corse is offline  
Oud 1 mei 2011, 19:41   #87
Oblique
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 april 2011
Berichten: 1.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Jazeker, Syrië, Afghanistan, Libië en gaan…………. De volgende!

België vecht mee!

Geen geld voor pensioenen?

De schulden van de wereld per land:

http://www.visualeconomics.com/gdp-v...bt-by-country/
Gij gaat er gamakshalve van uit dat China én Rusland zouden meedoen? In geen honderd jaar. Schrijf een VN interventie dus maar op uw buik.
Oblique is offline  
Oud 2 mei 2011, 16:18   #88
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Libisch scenario voor Syrië

Citaat:
U.S. And NATO Allies Initiate Libyan Scenario For Syria
Rick Rozoff



On April 29 the White House issued an executive order to enforce new and more stringent sanctions against Syria and appealed to European North Atlantic Treaty Organization allies to follow suit.

In a letter to the Speaker of the House of Representatives President Barack Obama wrote, "I have determined that the Government of Syria's human rights abuses....constitute an unusual and extraordinary threat to the national security, foreign policy, and economy of the United States, and warrant the imposition of additional sanctions."

His order targeted among others Syrian President Bashar Assad's brother Mahir and cousin Atif Najib and also included - in an indication that broader objectives are also being pursued however tenuous, even farfetched, the link - the Iranian Islamic Revolutionary Guard Corps, with the presidential demarche contending: "Despite the Government of Iran's public rhetoric claiming revolutionary solidarity with people throughout the region, Iran's actions in support of the Syrian regime place it in stark opposition to the will of the Syrian people."

Immediately afterward a White House official threatened that President Assad himself could be sanctioned next.

On February 25 Obama issued a comparable - in fact an almost identical - order against Libya, only ten days after anti-government protests began in the nation and three weeks before U.S. cruise missiles and bombs landed on its soil.

...

http://www.opednews.com/articles/U-S...10430-814.html
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline  
Oud 17 mei 2011, 22:31   #89
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard Christenen eerste slachtoffer van de Arabische herfst

‘CHRISTENEN DREIGEN SLACHTOFFER TE WORDEN VAN SYRISCHE MACHTSWISSEL’
BRUSSEL (KerkNet/Kipa-Apic) – De Libanese missionaris Paul Karam vreest voor de toekomst van Syrische christenen na de val van het regime van de Syrische alawitische president Bashar el Assad. “Christenen dreigen met een nieuw Irak geconfronteerd te worden”, aldus de pater, die directeur is van de Pauselijke Missiewerken in Syrië. Volgens Karam worden christenen een gemakkelijk doelwit indien er een machtsvacuüm ontstaat na de ineenstorting van het regime, waarin het sunnitisch fundamentalisme en fanatisme kan groeien en het politieke klimaat zich kan radicaliseren. Van de 21 miljoen inwoners in Syrië is ruim 90% moslim. Slechts 10% is christen.
(www.kerknet.be)

Net zoals in de meeste landen met een moslimmeerderheid, is er ook in Syrië geen godsdienstvrijheid: moslims mogen zich niet bekeren, openlijk afvallig zijn, of openlijk atheïst worden is verboden. Het bouwen van kerken of andere gebedshuizen is verboden, ook het verspreiden of prediken van een andere religie is verboden. Tot zover het huidige gedoogbeleid in Syrië.
Als Assad (een gematige moslim of alawiet) echter wegvalt en de islamisten het voor het zeggen zullen krijgen, zullen de christenen net zoals in Irak worden verjaagd, vervolgd, gedood...
Neptunus is offline  
Oud 17 mei 2011, 22:51   #90
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
‘CHRISTENEN DREIGEN SLACHTOFFER TE WORDEN VAN SYRISCHE MACHTSWISSEL’
BRUSSEL (KerkNet/Kipa-Apic) – De Libanese missionaris Paul Karam vreest voor de toekomst van Syrische christenen na de val van het regime van de Syrische alawitische president Bashar el Assad. “Christenen dreigen met een nieuw Irak geconfronteerd te worden”, aldus de pater, die directeur is van de Pauselijke Missiewerken in Syrië. Volgens Karam worden christenen een gemakkelijk doelwit indien er een machtsvacuüm ontstaat na de ineenstorting van het regime, waarin het sunnitisch fundamentalisme en fanatisme kan groeien en het politieke klimaat zich kan radicaliseren. Van de 21 miljoen inwoners in Syrië is ruim 90% moslim. Slechts 10% is christen.
(www.kerknet.be)

Net zoals in de meeste landen met een moslimmeerderheid, is er ook in Syrië geen godsdienstvrijheid: moslims mogen zich niet bekeren, openlijk afvallig zijn, of openlijk atheïst worden is verboden. Het bouwen van kerken of andere gebedshuizen is verboden, ook het verspreiden of prediken van een andere religie is verboden. Tot zover het huidige gedoogbeleid in Syrië.
Als Assad (een gematige moslim of alawiet) echter wegvalt en de islamisten het voor het zeggen zullen krijgen, zullen de christenen net zoals in Irak worden verjaagd, vervolgd, gedood...
Of zoals in Egypte waar christenen langzaam worden uitgemoord.
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline  
Oud 18 mei 2011, 07:46   #91
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

als die "dictator" rust in zijn land brengt laat men deze beter zitten, dan een democratie waar iedereen elkaar mag vermoorden.
liever een dictator die mij in de bak steek als ik zeg dat het nen slechte vent is . dan mijne gebuur die mij hofke steelt door mij te vermoorden, met toestemming van allahhhhh.
fernand is offline  
Oud 18 mei 2011, 15:10   #92
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door silo Bekijk bericht
Tot die de petrodollar wil doen instorten zeker.
heb geen petrodollars. alleen wat nuchter verstand
fernand is offline  
Oud 18 mei 2011, 16:26   #93
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
als die "dictator" rust in zijn land brengt laat men deze beter zitten, dan een democratie waar iedereen elkaar mag vermoorden.
liever een dictator die mij in de bak steek als ik zeg dat het nen slechte vent is . dan mijne gebuur die mij hofke steelt door mij te vermoorden, met toestemming van allahhhhh.
Zo is het,

Ik voel mij een vrije mens in Cuba, zelfs veel vrijer dan hier!
corse is offline  
Oud 18 mei 2011, 16:39   #94
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Zo vrij als een lobster...
die opgegeten wordt...
freelancer is offline  
Oud 18 mei 2011, 16:53   #95
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
als die "dictator" rust in zijn land brengt laat men deze beter zitten, dan een democratie waar iedereen elkaar mag vermoorden.
liever een dictator die mij in de bak steek als ik zeg dat het nen slechte vent is . dan mijne gebuur die mij hofke steelt door mij te vermoorden, met toestemming van allahhhhh.
http://www.youtube.com/watch?v=e9MjYKPEq0s
corse is offline  
Oud 18 mei 2011, 16:59   #96
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
als die "dictator" rust in zijn land brengt laat men deze beter zitten, dan een democratie waar iedereen elkaar mag vermoorden.
liever een dictator die mij in de bak steek als ik zeg dat het nen slechte vent is . dan mijne gebuur die mij hofke steelt door mij te vermoorden, met toestemming van allahhhhh.
Daarom soevereiniteit: (Cuba)

Elk alternatief of ander systeem, hoe eigenaardig het voor ons ook lijkt moet een kans krijgen om zich te ontwikkelen en ontplooien op onze planeet, dan pas kunnen we ons menswaardig en soeverein achten, dit met respect voor andere systemen en culturen en zonder deze te verstoren en vooral door hun soevereiniteit te leren respecteren.
Een systeem kan plots evolueren naar een zeer goed systeem, als het maar de kans krijgt om te evolueren, deze verscheidenheid maakt de mens en zijn samenleving zo uniek.
Zoals wij en ook ons systeem geëvolueerd is naar een aanvang van een democratische vorm en daar ook tijd en geduld voor nodig hadden, dit is nu éénmaal evolutie: leren.
We moeten voorkomen dat vrije markt monopoliseert, dit ontaard in arm en rijk en een milieucatastrofe wat nu het geval is!
De huidige vrije marktmonocultuur waarvan niemand kan bevestigen dat dit het beste of het ideale systeem op onze planeet is, zoals ook rijkdom voor enkele stijgt, stijgt ook de armoede voor vele.
Monocultuur en monopolisering van systemen lijden naar eenzijdigheid en naar de ondergang.
We hebben dringen nood aan alle soorten van alternatieve systemen waarvan we in een later stadium wat van kunnen leren!
Het neoliberaal fundamentalisme duld geen enkele vorm van ideologische concurrentie.
Het huidige vrije marktsysteem moet dringend beconcurreerd worden, dit is het doel van alle alternatieve systemen of tegenpolen.
Individuen staan nooit los van hun politieke of economische systemen, tradities of hun omgeving, dit benadrukt tegelijkertijd ook het feit dat deze inbedding (geconditioneerdheid) nooit mag leiden tot onderdrukking van het kritische denken, verbeeldingskracht en openheid voor andere levensstijlen.
Het goede uit andere levensstijlen benutten brengt een samenleving dichter bij een meer ideale manier van leven.
Een voorbeeld als Cuba, waar de mens zich integreert in het ecologisch geheel, een respectabel alternatief voor vrije markteconomie waar deze de allesvernietigende ecologische factor is!
corse is offline  
Oud 18 mei 2011, 17:22   #97
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard



Men moet in Cuba 1.300.000 ambtenaren zonder werk zetten omdat men deze niet meer kan betalen...
en de voedselbons (in welk land vindt men dat nog ) worden afgeschaft... bij gebrek aan centjes...

En dat is erg voor de Cubananen... Natuurlijk niet voor de leiders...

En mensen met kritiek op het systeem moeten op een versleten autoband de VS trachten te bereiken.. of krijgen jaren gratis verblijf + voeding (zonder bons) in goed beveiligde gebouwen....

Laatst gewijzigd door freelancer : 18 mei 2011 om 17:22.
freelancer is offline  
Oud 18 mei 2011, 17:39   #98
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Cuba lobster eten:

http://www.youtube.com/watch?v=vZK65oQNw8w

http://www.youtube.com/watch?v=5Jjg4p8poO8
corse is offline  
Oud 31 juli 2011, 18:27   #99
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

tiens,moet er niet "onverwijld" iets gedaan worden tegen die stoute Syrische Regering?

Een Mijnenjager zenden om..euh...enfin....of wat F-16's om de boel te helpen democratiseren misschien? (als de VS ons nog wat bommekes wensen door te verkopen)

Of loopt het nu onze NATO en EU-leiders wat dunnetjes in de broek,want daar,in Syrie, is duidelijk een leger dat VECHT,en zelfs een zekere genadeloosheid vertoont....

Na decennialange besparingen in militaire uitgaven(het afbouwen in aantallen troepen is weinig gecompenseerd in mobiele middelen) stellen de strijdkrachten die Europese landen kunnen inzetten eigenlijk maar weinig meer voor.....dat blijkt al in zandbak Libie.

Jammer genoeg staan momenteel in de EU nog politici aan het hoofd die dat amper begrijpen...."moreel gezag" afdwingen (eigenlijk even erg als godsdienstfanatisme,het verschil met AQ en consoorten wordt erg klein voor diegene die de afdwinging moet ondergaan)zonder forse stok achter de deur gaat niet......je veroorzaaktr aanslepende problemen ...en je bent uiteindelijk onmenselijker bezig dan de dikatator die je wenst op te kuisen....

Laatst gewijzigd door kelt : 31 juli 2011 om 18:30.
kelt is offline  
Oud 1 augustus 2011, 01:08   #100
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Ik vraag mij soms af of jij geen agent provocateur bent die Cuba in een slecht daglicht wilt stellen.
tomm is nu online  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be