Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2018, 19:14   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Teveel werkstress, teveel pendelen, teveel agressiviteit op de weg, verloren tijd enzovoort. Eigenlijk ben ik tot het besef gekomen dat werken voor zotten is. Enkel de (r)overheid wordt er beter van. Ik ben net de 50 gepasseerd en het is goed geweest. Ik kom zelfs nu nog weinig op de PC en nog minder op het internet. En ik voel mij veel gelukkiger en vooral gezonder. Soms lees ik nog wel wat maar ik reageer bijna nooit meer. En wat de politiek aan het doen is? Laat ze maar de werkende mensen verder uitpersen. Laat ze maar de economie stuk maken. Vandaag is er wereldwijd geen enkele politicus die echt iets voor de burgers doet. Ze vullen allemaal hun eigen zakken, zonder uitzondering. Ik las vandaag dat ze overal oproepen tot het blokkeren van de grote opslagplaatsen van diesel en benzine? Het zou goed zijn dat ze het land eens lam leggen. Misschien dat mensen dan eens zouden beseffen dat het allemaal niet zo meer moet zijn. Leren gelukkig leven zonder hun prullaria en werkstress zou al een goed begin zijn.
Eigenlijk ben je gewoon een depressiegeval.

Gaat wel over. Goede sex en/of lange vakantie doen deugd.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 06:45   #42
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Depressiegeval? Helemaal niet. Ik voel mij nu supergelukkig en zie enkel een mooie toekomst. Juist al een uur gaan joggen en gedoucht. Naar de bakker geweest en als sebiet mijn vrouwke opstaat staat de ontbijttafel gedekt. En dit weekend eens kijken wanneer we nog eens enkele dagen op vakantie gaan. Over de seks thuis mag ik niet klagen en een lange vakantie nemen? Ik ben aan mijn heel lange vakantie begonnen

Om te besluiten : auto alsmaar grotere melkkoe voor begroting : ja dus dat is wel meer dan duidelijk. Het is de eenvoudigste manier om mensen de centen uit hun zakken te halen. Want geen auto is voor velen niet op het werk geraken. De politiek beseft niet dat ze hun eigen economie stuk aan het maken zijn. En dit allemaal omdat ze stomweg in een EU zijn gestapt en waar ze nu onder het mom "milieu" miljarden euro's van de burgers willen stelen. Want ik noem dit stelen,niet meer dan dieven die iets komen halen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 08:53   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Depressiegeval? Helemaal niet. Ik voel mij nu supergelukkig en zie enkel een mooie toekomst. Juist al een uur gaan joggen en gedoucht. Naar de bakker geweest en als sebiet mijn vrouwke opstaat staat de ontbijttafel gedekt. En dit weekend eens kijken wanneer we nog eens enkele dagen op vakantie gaan. Over de seks thuis mag ik niet klagen en een lange vakantie nemen? Ik ben aan mijn heel lange vakantie begonnen

Om te besluiten : auto alsmaar grotere melkkoe voor begroting : ja dus dat is wel meer dan duidelijk. Het is de eenvoudigste manier om mensen de centen uit hun zakken te halen. Want geen auto is voor velen niet op het werk geraken. De politiek beseft niet dat ze hun eigen economie stuk aan het maken zijn. En dit allemaal omdat ze stomweg in een EU zijn gestapt en waar ze nu onder het mom "milieu" miljarden euro's van de burgers willen stelen. Want ik noem dit stelen,niet meer dan dieven die iets komen halen.
De supergelukkige mens.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 10:52   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat is al algemeen geweten dacht ik maar laten we dat onder de noemer "het ene 'gat' met het andere vullen" plaatsen.
Is dat wel zo? Werden de belastingen m.b.t. de wagen dan op een bepaalde manier verhoogd? Of zijn er gewoon meer wagens ingeschreven of wagens van een bepaalde categorie die financieel interessant zijn voor de overheid?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 11:15   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Toch iemand die post 16 begrepen heeft.

En het stond nochtans al jarenlang op voorhand in de kranten (aangekondigde taxshift en vergroening wagenpark), dat de vele jaren in de watten gelegde dieselrijders nu eens hun onterechte eco-watjes moesten terugbetalen via de pomp en een hogere BIV, en de verguisde benzinerijder die al die jaren veel meer moest ophoesten in de vorm van hogere accijnzen nu eens verschoond zou worden.

Citaat:
https://radio1.be/dieselrijders-beta...betalen-minder

Dieselrijders betalen 30 procent meer belastingen dan 3 jaar geleden, benzinerijders betalen minder.

12 april 2018

De voorbije drie jaar is de gemiddelde fiscale factuur voor de dieselrijder met 30 procent gestegen, terwijl ze in dezelfde periode met 5 procent daalde voor benzinerijders. Dat heeft mobiliteitsorganisatie VAB berekend. "Maar toch is dit geen zwart-witverhaal", waarschuwt VAB. In "De ochtend" op Radio 1 gaf Maarten Matienko van VAB ten slotte nuttige tips voor de aankoop van een nieuwe of tweedehandswagen.

In 2012 hervormde de overheid al de inschrijvingstaks, waardoor een dieselauto inschrijven duurder werd dan het inschrijven van een benzinewagen.

Maar ook de voorbije drie jaar heeft de overheid dieselrijden verder ontmoedigd: de nieuwe verkeersbelasting van 1 januari 2016, het gelijkschakelen van de accijnzen voor diesel en benzine aan de pomp (onlangs nog werd diesel voor het eerst duurder aan de pomp dan benzine), en de invoering van Lage Emissiezones in steden als Antwerpen en Brussel (andere steden zoals Gent en Mechelen volgen tegen 2020).
Maar toch blijken bepaalde Belgen maar steeds zwaardere dieselwagens te kopen of te zware benzines, 36 % aandeel echte SUVs volgens Febiac (post 16) Die hoge SUVs met dubbele bodemvrijheid is zeker nodig voor 70-90- 120 km max en vooral in de file vroem vroem...

Wie niet horen wil moet vo€len.

Of wie graag meer betalen wil voor een veel te zware wagen doet dat maar...

Wie onwetend de praatjes van zijn dealer blijft geloven doet dat maar...

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2018 om 11:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 11:19   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Toch iemand die post 16 begrepen heeft.
Ik sta altijd verbaasd als ik zie hoe sommigen hier in de buurt met een zware, grote wagen rijden, terwijl die eigenlijk niet beantwoordt aan hun mobiliteit. Wat is de meerwaarde van bijvoorbeeld een SUV als je die alleen gebruikt om langs doorsnee wegen naar je werk te rijden, waarbij je, naast jezelf, enkel je boterhammendoos moet vervoeren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 11:34   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik sta altijd verbaasd als ik zie hoe sommigen hier in de buurt met een zware, grote wagen rijden, terwijl die eigenlijk niet beantwoordt aan hun mobiliteit. Wat is de meerwaarde van bijvoorbeeld een SUV als je die alleen gebruikt om langs doorsnee wegen naar je werk te rijden, waarbij je, naast jezelf, enkel je boterhammendoos moet vervoeren?
Omdat de andere buur ook een vette-SUV heeft?

Ik begrijp het alleszins niet.

Wie veel kinderen heeft koopt zich trouwens beter een monovolume (die laag bij de grond ligt en dus meer ruimte kan bieden dan een opgebokte SUV), of een ruime break.
De stats van Febiac tonen heel wat anders aan...

Breaks en Monovolumes blijven dalen, SUVs stijgt nog meer...

Ook kleine en compacte gezinswagens dalend... alles daalt quasi voor dat SUVs fenomeen, pure terreinwagens is ook nog licht stijgend...


Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2018 om 11:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 11:39   #48
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik sta altijd verbaasd als ik zie hoe sommigen hier in de buurt met een zware, grote wagen rijden, terwijl die eigenlijk niet beantwoordt aan hun mobiliteit. Wat is de meerwaarde van bijvoorbeeld een SUV als je die alleen gebruikt om langs doorsnee wegen naar je werk te rijden, waarbij je, naast jezelf, enkel je boterhammendoos moet vervoeren?
Dat is simpel te verklaren hoor.

Thuis met zen allen broeksriem aantrekken maar op straat de buren proberen te overdonderen met een grote wagen voor de deur te stallen.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 11:44   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat is simpel te verklaren hoor.

Thuis met zen allen broeksriem aantrekken maar op straat de buren proberen te overdonderen met een grote wagen voor de deur te stallen.
Ongetwijfeld, maar het blijft in mijn ogen een ongerijmdheid. Blijkbaar blijft een wagen bij de doorsnee Vlaming een statussymbool, waarvoor men een flinke hap uit het gezinsbudget voor over heeft.

En dan maar klagen dat de overheid allerlei belastingen heft...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 12:29   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat is simpel te verklaren hoor.

Thuis met zen allen broeksriem aantrekken maar op straat de buren proberen te overdonderen met een grote wagen voor de deur te stallen.

De meeste mensen hebben nu zo'n bak van het werk. Iedereen betaalt daar mee voor. Alleen de ambtenaren en gepensioneerden moeten nog zelf hun auto bekostigen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 12:31   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik sta altijd verbaasd als ik zie hoe sommigen hier in de buurt met een zware, grote wagen rijden, terwijl die eigenlijk niet beantwoordt aan hun mobiliteit. Wat is de meerwaarde van bijvoorbeeld een SUV als je die alleen gebruikt om langs doorsnee wegen naar je werk te rijden, waarbij je, naast jezelf, enkel je boterhammendoos moet vervoeren?
Als je die krijgt van het bedrijf waarom zou je dan weigeren ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 12:44   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als je die krijgt van het bedrijf waarom zou je dan weigeren ?
Bedrijven die een SUV aanbieden? Ik betwijfel het sterk...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 12:45   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De meeste mensen hebben nu zo'n bak van het werk. Iedereen betaalt daar mee voor. Alleen de ambtenaren en gepensioneerden moeten nog zelf hun auto bekostigen.
Ik ken weinig arbeiders die "zo'n bak van het werk" krijgen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 13:02   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik sta altijd verbaasd als ik zie hoe sommigen hier in de buurt met een zware, grote wagen rijden, terwijl die eigenlijk niet beantwoordt aan hun mobiliteit. Wat is de meerwaarde van bijvoorbeeld een SUV als je die alleen gebruikt om langs doorsnee wegen naar je werk te rijden, waarbij je, naast jezelf, enkel je boterhammendoos moet vervoeren?
Dat is gemakkelijker om in en uit te stappen.
In de meeste gevallen de reden van aankoop. Zit ook goed .
Maar ik weet niet goed waarom andere mensen daar altijd een probleem mee hebben?
Soit mijn prive wagen is een coupe model en sommigen hebben daar ook last van blijkbaar?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 13:18   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is gemakkelijker om in en uit te stappen.
In de meeste gevallen de reden van aankoop. Zit ook goed .
Maar ik weet niet goed waarom andere mensen daar altijd een probleem mee hebben?
Soit mijn prive wagen is een coupe model en sommigen hebben daar ook last van blijkbaar?
De redenen zijn al eerder uiteengezet: de aard van de voertuig past best bij je eigen mobiliteit.

Of kruipt u ook in een tank om een zak pistolets bij de bakker te halen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 13:56   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De redenen zijn al eerder uiteengezet: de aard van de voertuig past best bij je eigen mobiliteit.

Of kruipt u ook in een tank om een zak pistolets bij de bakker te halen?
Een tank dan nog wel.

Ik heb wel al een paar jeeps gehad dat wel. Dat is nog wat straffer dan SUV. Bah mensen reageren daar allemaal zo op?
Waarom?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 14:03   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een tank dan nog wel.

Ik heb wel al een paar jeeps gehad dat wel. Dat is nog wat straffer dan SUV. Bah mensen reageren daar allemaal zo op?
Waarom?
Al gezegd: het is onlogisch. Een bepaald type wagen beantwoordt aan een type mobiliteit. Wie in de outback van Australië woont, gebruikt heel terecht een SUV of een jeep. Op het Vlaamse platteland is daar geen reden toe.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 14:12   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bedrijven die een SUV aanbieden? Ik betwijfel het sterk...
De mensen die ik ken hebben een budget. Aan hun de keuze wat ze ermee bestellen van auto. Er wordt wel bepaald of het benzine of diesel moet zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 14:14   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De mensen die ik ken hebben een budget. Aan hun de keuze wat ze ermee bestellen van auto. Er wordt wel bepaald of het benzine of diesel moet zijn.
De discussie gaat niet over de vrijheid die eenieder toekomt, maar wel of een bepaalde keuze logisch is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 14:16   #60
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al gezegd: het is onlogisch. Een bepaald type wagen beantwoordt aan een type mobiliteit. Wie in de outback van Australië woont, gebruikt heel terecht een SUV of een jeep. Op het Vlaamse platteland is daar geen reden toe.
Er zijn wel veel dingen waar geen reden toe is. Waarom hebben kinderloze mensen die nooit thuis zijn een tuin nodig van 12 are en een leefruimte van 100 m² ? Maar ja je moet toch iets doen met uw overschot aan middelen.
Waarom moet een auto een motor hebben van 300 pk en halve race banden als je nog amper 50 mag en kan rijden ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be