Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2018, 09:05   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ik heb nog de tijd gekend dat rondlopen met een hanekam ook door onverdraagzame kwezels als een provokatie werd beschouwd. Want het werd ook niet gesmaakt dat die punks "speciaal moesten doen". Precies hetzelfde soort argumenten als tegen de vrije keuze om een hoofddoek te dragen. Punks werden toen zelfs met geweld bedreigd. Punks moesten ook opkomen voor hun bestaansrecht en voor hun recht om zichzelf te mogen zijn, ook al was dit dan "anders".


vandaar dat vrouwen die deze vrije keuze niet willen maken, beschimpt, bespuugd en in vele landen vervolgd worden ... gij zijt nog ni rap verlegen, zo'n leugenachtige vergelijking maken!!

Anarchie!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 09:27   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ik heb nog de tijd gekend dat rondlopen met een hanekam ook door onverdraagzame kwezels als een provokatie werd beschouwd. Want het werd ook niet gesmaakt dat die punks "speciaal moesten doen". Precies hetzelfde soort argumenten als tegen de vrije keuze om een hoofddoek te dragen. Punks werden toen zelfs met geweld bedreigd.Punks moesten ook opkomen voor hun bestaansrecht en voor hun recht om zichzelf te mogen zijn, ook al was dit dan "anders".
Vervang punks door moslims (zonder hoofddoek) en we zijn er.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 10:38   #43
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Wat moet deze draad nu eigenlijk aantonen? Dat stalking strafbaar is? Wow, dat is nog eens nieuws zeg.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 11:23   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ik heb nog de tijd gekend dat rondlopen met een hanekam ook door onverdraagzame kwezels als een provokatie werd beschouwd. Want het werd ook niet gesmaakt dat die punks "speciaal moesten doen". Precies hetzelfde soort argumenten als tegen de vrije keuze om een hoofddoek te dragen. Punks werden toen zelfs met geweld bedreigd. Punks moesten ook opkomen voor hun bestaansrecht en voor hun recht om zichzelf te mogen zijn, ook al was dit dan "anders".
Valse vergelijking. Punks, voor zover ik weet, stonden niet voor een doctrine waarbij niet-punks als Untermenschen moesten behandeld worden ; ik heb nooit gehoord dat punks gingen eisen dat iedereen een punk werd (waarschijnlijk niet, hun bedoeling was van afwijkend te zijn, en als iedereen een hanekam op zijn hoofd zou hebben zou dat veel te conformistisch zijn). En voor zover ik weet gooiden punks geen mensen in kostuum en kort haar van gebouwen.

Ik weet wel dat de gutmensch het dragen van een hoofddoek wil doen overkomen alsof het gewoon een vorm van non-conformisme is, maar het tegendeel is waar: het is het symbool van een fascistische doctrine die al 2 miljard mensen in haar greep heeft. Conformistischer kan niet, maar dan wel het conformisme dat ons als hun vijand heeft verklaard.

Nog eens, de beste analogie is af te komen met een zwarte swastika op een witte cirkel op een rode achtergrond. Ik neem aan dat als kaalgeschoren kerels met leren jekkers en zo een armbandje langskomen, en als een paar ouwbollige conformistische kleinburgers zich daaraan storen, dat je ook zal opkomen voor die mensen die zich non-conformistisch met hun armbandje willen opstellen en de les lezen aan die dwaze kleinburgertjes die zo vreselijk onverdraagzaam zijn ? Of niet ?

Ik zeg niet dat de hoofddoek verboden moet worden ; in tegendeel, het is belangrijk dat de vijand zijn uniform draagt, zodat we beter kunnen mikken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 juni 2018 om 11:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 11:40   #45
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ik heb nog de tijd gekend dat rondlopen met een hanekam ook door onverdraagzame kwezels als een provokatie werd beschouwd. Want het werd ook niet gesmaakt dat die punks "speciaal moesten doen". Precies hetzelfde soort argumenten als tegen de vrije keuze om een hoofddoek te dragen. Punks werden toen zelfs met geweld bedreigd. Punks moesten ook opkomen voor hun bestaansrecht en voor hun recht om zichzelf te mogen zijn, ook al was dit dan "anders".
Dat slaat toch nergens op...stond die hanenkam voor je verantwoordelijkheid als vrouw voor het seksueel gedrag van mannen? ik welke landen krijg je stokslagen wanneer je de hanenkam, verplicht vanaf pubertijd, niet draagt?
Welke zus, vrouw, meisje wordt bedreigd door broers omdat ze zonder hanenkam op straat liep?
Dit soort kwezelfeminisme zoals je in je mening weergeeft is ergerlijk.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 11:48   #46
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Vervang punks door moslims (zonder hoofddoek) en we zijn er.
Religie = zichzelf te mogen zijn?

Links is echt debiel geworden.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 13:14   #47
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ik heb nog de tijd gekend dat rondlopen met een hanekam ook door onverdraagzame kwezels als een provokatie werd beschouwd. Want het werd ook niet gesmaakt dat die punks "speciaal moesten doen". Precies hetzelfde soort argumenten als tegen de vrije keuze om een hoofddoek te dragen. Punks werden toen zelfs met geweld bedreigd. Punks moesten ook opkomen voor hun bestaansrecht en voor hun recht om zichzelf te mogen zijn, ook al was dit dan "anders".
Ik heb anders nog nooit punkers of "hanekammen" gezien die dienst deden als loketbediende in een stadhuis of ander gebouw van publiek nut.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 13:18   #48
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ik heb nog de tijd gekend dat rondlopen met een hanekam ook door onverdraagzame kwezels als een provokatie werd beschouwd. Want het werd ook niet gesmaakt dat die punks "speciaal moesten doen". Precies hetzelfde soort argumenten als tegen de vrije keuze om een hoofddoek te dragen. Punks werden toen zelfs met geweld bedreigd. Punks moesten ook opkomen voor hun bestaansrecht en voor hun recht om zichzelf te mogen zijn, ook al was dit dan "anders".
in een religie is niks vrije keuze, en al zeker niet in de kut-islam.
In Marokko kreeg een jongen recent nog een boete omdat hij water had gedronken tijdens de ramadan (toen het meer dan 40°C warm was).
Zo vrij is de keuze dus binnen de islam.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 14:25   #49
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard

Vrije keuze ... Het eerste wat je ziet op deze wereld is je moeder met een kopvod. Op alle mogelijke manieren maken ze je wijs dat een "goede" vrouw een kopvod draagt. Anders ben je een hoer, ongelovige, loslopend wild, slechte dochter, ... Je moet al zeer sterk in je schoenen staan om het te weigeren. De mentale/sociale druk is enorm hoog. Daarna merk je dat je vader al eens zijn vuisten durft te gebruiken om de "vrije keuze" kracht bij te zetten. Verstoting en zelfs moord zijn daarna nog mogelijkheden die fervente aanhangers van de kopvod durven te gebruiken. Dat er nog mensen in deze wereld rondlopen die geloven in het "vrije keuze kopvod sprookje" is voor mij onbegrijpelijk.
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!

Laatst gewijzigd door bf62 : 20 juni 2018 om 14:49.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 15:03   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.373
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Iets gelijkaardigs:

https://www.gva.be/cnt/dmf20180618_0...zettend-zielig



En dan begint dat ventje nog te janken ook.
En dat zonder UNIA...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 15:37   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Haat is anders best een boeiend onderwerp, maar omvat dit ook de haat van moslims of anderen tegenover alles wat Westers is?
Of gaat dat door voor " mondig"?

Kijk maar even op dit forum, het gescheld en gekanker op " witmensjes" en dat is volgens mij geen oud opaatje.
Of de mening van een aantal " gelovigen" over homo's of vrouwen die voor abortus zijn.
IK erger me er aan dat dit altijd wordt weggezet onder " geloof" alsof dat dan ineens discriminatie goed maakt.
En vrouwen met hoofddoeken zie ik niet als mondig, wel als bedreigend, uiteindelijk dragen ze uit dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor het seksueel gedrag van mannen, mocht dit de " nieuwe emancipatie "zijn dan pis ik mentaal op die mondigheid en bijbehorend gedachtengoed!
Inderdaad. De manier waarop Doomy hier op zijn klaroen zit te blazen is opvallend. Het getuigt van een geestesgesteldheid die het best omschreven wordt als "oikofobie". Afkeer van de eigen autochtone samenleving en misdadig-naïeve adoratie van alles wat allochtoon is.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 16:38   #52
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ik heb nog de tijd gekend dat rondlopen met een hanekam ook door onverdraagzame kwezels als een provokatie werd beschouwd. Want het werd ook niet gesmaakt dat die punks "speciaal moesten doen". Precies hetzelfde soort argumenten als tegen de vrije keuze om een hoofddoek te dragen. Punks werden toen zelfs met geweld bedreigd. Punks moesten ook opkomen voor hun bestaansrecht en voor hun recht om zichzelf te mogen zijn, ook al was dit dan "anders".
Hanekam-punkers zijn in feite meestal gefrustreerden die hopeloos zoeken naar aandacht. Losers dus.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 16:55   #53
djoebidoebidoe
Gouverneur
 
Geregistreerd: 30 augustus 2014
Locatie: Binnnen-mongolië
Berichten: 1.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hanekam-punkers zijn in feite meestal gefrustreerden die hopeloos zoeken naar aandacht. Losers dus.
Dat zijn ook vooral bange mensen, die net zoals mensen met tattoeages er gevaarlijk(of labiel) willen uitzien.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 17:19   #54
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Straf dat er precies nooit veroordelingen zijn tov wat islammers over ons te vertellen hebben en de manier waarop ze ons aanspreken op straat en zo...
We koesteren de wurgslang die ons straks als etentje zal gebruiken.
"De mondige moslima": precies een titel uit Suske en Wiske.

Laatst gewijzigd door andev : 20 juni 2018 om 17:23.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 22:23   #55
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Vrije keuze ... Het eerste wat je ziet op deze wereld is je moeder met een kopvod. Op alle mogelijke manieren maken ze je wijs dat een "goede" vrouw een kopvod draagt. Anders ben je een hoer, ongelovige, loslopend wild, slechte dochter, ... Je moet al zeer sterk in je schoenen staan om het te weigeren. De mentale/sociale druk is enorm hoog. Daarna merk je dat je vader al eens zijn vuisten durft te gebruiken om de "vrije keuze" kracht bij te zetten. Verstoting en zelfs moord zijn daarna nog mogelijkheden die fervente aanhangers van de kopvod durven te gebruiken. Dat er nog mensen in deze wereld rondlopen die geloven in het "vrije keuze kopvod sprookje" is voor mij onbegrijpelijk.
Inderdaad. Brainwashing van in de kindertijd. Als dat nog niet het gewenste resultaat oplevert worden niet zelden meer doortastende maatregelen genomen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 22:25   #56
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Punks werden toen zelfs met geweld bedreigd. Punks moesten ook opkomen voor hun bestaansrecht en voor hun recht om zichzelf te mogen zijn, ook al was dit dan "anders".
En nu worden homo's met geweld bedreigd. Meestal door gasten die hun vrouw of hun zuster(s) verplichten een hoofddoek te dragen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 02:47   #57
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Er wordt hier vanalles over die Yasmien beweert. Ze wordt hier vanalles en nog wat in de schoenen geschoven. Maar wat zegt ze daar nu eigenlijk zelf over? Eens opgezocht. Blijkt :

*) dat ze het opneemt tegen diskriminatie van holebi's,
*) dat ze het recht van vrouwen om naakt rond te lopen verdedigt en vindt dat mannen hun poten moeten thuishouden,
*) dat ze een jeugdhuis oprichtte om jongeren een platform voor ondernemen aan te bieden,
*) dat ze een vzw oprichtte voor hulp aan kansarmen zowel in België en Marokko (die onder andere voedselpakketten aan daklozen geeft),
*) dat ze jongeren oproept om zelf het heft in handen te nemen om maatschappelijke problemen aan te pakken,
*) dat ze van eenvoudige afkomst is en zich naar omhoog heeft gewerkt op de sociale ladder,...

Dat ziet er mij echt geen seut uit. Zelfs "Vlaams Belang"-voorzitter Tom Van Grieken geeft toe dat ze goed geïntegreerd is. Als Westvlaming heb ik respekt voor haar ondernemingszin. Sommige lamzakken van het "eigen volk" die altijd de anderen de schuld geven van hun mizerie zouden daar beter eens een voorbeeld aan nemen.

Iets heel anders dus dan hier wordt beweerd. Ik denk dat sommigen hier gewoon jaloers zijn op haar talent en haar ondernemingszin waarmee ze haarzelf omhoog heeft gewerkt op de maatschappelijke ladder, en het niet kunnen hebben dat een "bruinen"/jonge vrouw/moslima voor haar mening uitkomt.

Yasmien Naciri: 'Op het internet krijg je te maken met mensen die maar één doel voor ogen hebben: jou neerhalen'
http://www.veto.be/artikel/yasmien-n...-jou-neerhalen

Knack in gesprek met Yasmien Naciri, 'voor rechts te links en voor links te rechts'
http://www.knack.be/nieuws/belgie/kn...al-856477.html

Strijd tegen gaybashing behoeft geen politieke recuperatie
https://www.demorgen.be/opinie/strij...atie-b3ca6cde/

Amana voedseldonaties
http://amanatrust.be/voedseldonaties/

Yasmien Naciri dient Tom Van Grieken van antwoord: "Ik kan absoluut niet tegen "Jij bent anders""
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/06...-ik-kan-absol/

Enkele citaten uit deze artikels:

-----------------

Waar komt die ongelooflijke betrokkenheid bij de maatschappij vandaan?

'Ik heb die drang al van kinds af aan: Dat ik iets wil doen, iets wil betekenen, iets wil veranderen. Het klinkt echt onnozel (lacht), maar ik heb heel veel superheldenfilms gezien. Je hebt geen superkrachten natuurlijk, maar dat betekent niet dat je niets kunt veranderen.'

'Ook mijn achtergrond zal er iets mee te maken hebben. Ik ben de eerste uit ons gezin die verder studeert. Mijn ouders zijn niet hoogopgeleid. Ik wou zelf zoveel doen, maar er waren zoveel obstakels. Je krijgt in die positie niet veel ondersteuning.'

'Thuis hebben wij ook armoede gekend. Dus ik weet hoe het voelt. Dat heeft mij ook wel een beetje gepusht om anderen te helpen die iets gelijkaardigs hebben ervaren. Sommigen hebben het ook veel erger uiteraard. Wij hadden nog steeds een dak boven ons hoofd.'

(...)

'Toen ik bij De Morgen aan de slag ging, zeiden ze me dat ik de eerste opiniemaker was met een hoofddoek. ‘What’s the big deal?’ dacht ik toen. Ik ben toch ook maar een mens, waarom is mijn hoofddoek weer het belangrijkste?'

(...)

Een pioniersfunctie bezorgt je niet alleen positieve reacties. Op sociale media moet je ook heel wat heftige beschuldigingen slikken. Hoe ga je daar mee om?
'Even voor de duidelijkheid: die reacties kreeg ik ook al voor mijn opiniestukken bij De Morgen. Ik denk dat mijn hoofddoek dat grotendeels uitlokt, dat werkt echt als een rode lap op een stier.'

'Om eerlijk te zijn, in het begin ging ik echt wel in dialoog. Ik heb dat ook van thuis meegekregen: als je te maken krijgt met racisme, ga de dialoog aan. Toon het goede voorbeeld en die persoon zal wel veranderen.
Maar via het internet is het een totaal ander verhaal. Je krijgt te maken met mensen die maar één doel voor ogen hebben: jou neerhalen omdat je een bepaalde mening vertolkt.'

'Ik was naïef, ik ging met hen in discussie, maar toen kwam ik op een punt waarop ik besefte dat ze eigenlijk geen argumenten gebruiken. Dus ik heb de klik gemaakt dat als ze een dialoog willen, dat het dan face to face zal moeten. Al helemaal niet met anonieme mensen.'

'Ik krijg ook heel wat bedreigingen uit het niets. Nu blokkeer ik die anonieme berichten.'

(...)

Maar je zit dus niet op Facebook de comment section te herladen om te kijken wat mensen allemaal zeggen?

'Dat is echt een beerput. Ik heb een tijdje geleden een column geschreven voor vrouwendag. Op Facebook waren er misschien 300 reacties. Allemaal gingen ze over mij en ik ben ze allemaal af gegaan.'

'Ik heb op Twitter zitten roepen: ‘Hoe kan dat nu?’ Ik schrijf iets over vrouwenrechten, over vrouwen die verplicht worden om zich op een bepaalde manier te kleden of die verplicht worden om hun hoofddoek af te doen, die verplicht worden om hakken te dragen op het werk.'

'Ik heb verschillende voorbeelden aangehaald, om maar aan te tonen dat vrouwenrechten heel belangrijk zijn en dat de keuzevrijheid van die vrouwen gerespecteerd moet worden, ook al druist die in tegen jouw waarden. Ook al wil een vrouw naakt rondlopen, het is niet jouw lichaam, dus je hebt niets te zeggen.'

'Niemand gaf een moer om wat er in stond. Plots ging het zelfs over Saudi-Arabië en Iran. Wat de link met mij betreft, ik heb geen idee. Vaak ook onbeschofte reacties, zoals ‘hoer’ en van die zaken. Ik durf het zelfs niet luidop uit te spreken. Dat doe ik absoluut nooit meer.'


-----------------

"De voorbije jaren trekken verschillende getuigenissen uit het lgbtq-kamp (lesbian, gay, bisexual, transgender en queer/questioning) de aandacht. Van discriminatie op de arbeidsmarkt tot pestgedrag bij voetballers en geweld op straat. Zo doen er op sociale media regelmatig getuigenissen van slachtoffers de ronde over het geweld en de haat waarmee ze werden geconfronteerd. Zelf herinner ik me nog heel goed hoe een homoseksuele jongeman uit Nederland zijn hart luchtte over de manier waarop zijn huisgenoten hem hadden weggepest. Ook de moord op drie transgendervrouwen in de Verenigde Staten staat nog steeds in mijn geheugen gegrift."

-----------------

"Ik moet u toch even onderbreken", antwoordt Naciri hem. "Precies dat uitzonderingsprincipe komt in mijn boek aan bod. "Jij bent anders!" Ik kan daar absoluut niet tegen. Ik ben een kleinkind van een mijnwerker, ik heb een migratieachtergrond, ik ben hoogopgeleid en ik ben ondernemingsgezind, maar ik heb het geluk gehad dat ik de steun kreeg van mijn leerkrachten en professoren."

"Succes is een samenraapsel van factoren: een netwerk, de omgeving, onderwijs, mensen die in je geloven en je duwen en ondersteunen. Veel andere jongeren met veel capaciteiten en potentieel krijgen die kansen niet. Oneliners als "Jij bent anders!" zijn misschien als compliment bedoeld, maar dat zijn ze absoluut niet. Het is niet de realiteit."

-----------------

U vindt het wenselijk dat politieagenten een hoofddoek mogen dragen?

Naciri: Canada en het Verenigd Koninkrijk tonen dat het kan, dat het geen invloed hoeft te hebben op hoe ze werken. Dus waarom niet? Ik heb er geen probleem mee dat iemand zijn religiositeit uitdraagt. Zolang ikzelf maar neutraal behandeld word. Een politiekorps met alleen maar blanke mannen is ook niet neutraal.

(...)

Wat is dat, 'Europees' of 'westers'? Ik vind van mezelf dat ik modern - en dus westers - gekleed ga. Maar veel Vlamingen vinden een hoofddoek juist oosters. Het is ook echt fout om de hoofddoek of de djellaba af te doen als ouderwets. Waarom is een autochtone Vlaming met een baard een hipster en wordt in een migrant met even lange baard een potentiële integrist gezien?

Begrijpt u niet dat sommige autochtonen bang zijn van moslims? De recente golf van aanslagen is toch op het conto van moslimfundamentalisten te schrijven?

Naciri: Denkt u dat moslims niet bang zijn voor aanslagen? Ik pendel elke dag van Mol naar Antwerpen. Mijn mama heeft me aangeraden om niet meer de trein in Antwerpen-Centraal te nemen, maar om uit te wijken naar het station van Berchem: 'Daar is het risico kleiner.'

Het debat over de islam is verziekt. Ik weet niet meer wie oprecht begaan is met de samenleving en wie moslims gratuit beschuldigt omdat hij eigenlijk uit eigenbelang handelt. Neem nu Francken Theo (sic). Hij postte op de sociale media een filmpje van een moslim die Moederdag onrein noemt. Waar háált hij het? In onze cultuur worden moeders op handen gedragen, en in verschillende Noord-Afrikaanse landen is Moederdag een officiële feestdag. Alle moslims vieren hun moeder. Maar nee, een lid van de federale regering vindt ergens een filmpje van een van de meest conservatieve moslims die er rondlopen en uitgerekend dát verspreidt hij. Zo stigmatiseert deze staatssecretaris in één klap alle moslims van dit land. Waarom eigenlijk?

-----------------
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 21 juni 2018 om 03:10.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 05:52   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Dat ziet er mij echt geen seut uit. Zelfs "Vlaams Belang"-voorzitter Tom Van Grieken geeft toe dat ze goed geïntegreerd is.
Juist, ja. Op dat "hakenkruis" op hare kop na. Waarom wil ze absoluut die kopvod dragen, dan ? Niet dat ze niet mag, maar wat is haar boodschap daarmee ? Je gaat mij niet vertellen dat het is om esthetische redenen, of omdat het een overblijfsel is van haar adolescentencrisis of zo.
Het is duidelijk dat het haar een "speciaal statuut" geeft, en dat ze het commercialiseert. Moest zij een bekwame meid zijn (die ze is) die zonder die kopvod door het leven zou gaan, dan zou ze zoveel bekijks niet hebben. Ze zou gewoon een bekwame meid zijn, zoals er vele zijn. Ze zou niet opvallen. Ze zou, inderdaad, perfect geintegreerd zijn. Er zou geen verschil zijn tussen haar, en een andere jonge vrouw wiens achtergrootouders in de polders leefden. Ze zou - tot haar grote spijt waarschijnlijk - niet lastig gevallen worden, ze zou - tot haar grote spijt waarschijnlijk - geen slachtoffer zijn van "racisme". Men zou zich haar origines niet aantrekken. En dat is nu net precies wat ze niet verdraagt: dat men er geen lap zou om geven wat haar origines zijn. Ze verdraagt niet dat ze zou geintegreerd zijn, want dat is dus iets wat ze blijkbaar fundamenteel niet wil: vandaar het symbool van de doctrine die heerst waar ze vandaan komt, en waar ze zich fier wil mee profileren. Maw, ze schreeuwt langs alle kanten "ik wil niet geintegreerd zijn, ik ben apart, ik ben niet zoals jullie, kijk maar naar het symbool dat ik op mijn hoofd draag en dat staat voor de vernietiging van jullie waardensysteem!". En als die aandachtshoer dan uiteindelijk krijgt waar ze zit om te smeken, dan kan ze EINDELIJK slachtoffertje spelen en zeggen dat de mensen zoals zij niet voldoende correct geintegreerd worden - dat zij wel chance heeft gehad, maar dat het zo simpel niet is.

Een kopvod dragen die staat voor de doctrine die een einde wil stellen aan onze beschaving, en dan schreeuwen "ik verdraag niet dat ze zeggen 'jij bent anders' ". Wat een hypocriete trut. Ze doet er alles aan opdat we toch maar zouden zien dat ze "anders" is want anders zou ze niet opvallen en vonden we ze niet "anders".

Mens toch. Zet uw hoofddoek af, en ge zijt er een van ons. Maar dat is nu net precies wat ge niet wilt, omdat de doctrine die door die hoofddoek is gesymboliseerd, nu net precies die haat uitdraagt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juni 2018 om 05:54.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 08:05   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Er wordt hier vanalles over die Yasmien beweert. Ze wordt hier vanalles en nog wat in de schoenen geschoven. Maar wat zegt ze daar nu eigenlijk zelf over? Eens opgezocht. Blijkt :
En wat wordt hier over Yasmien beweert?
Ik zie hier vooral reacties op wat u hier neerpende.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 08:59   #60
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Er wordt hier vanalles over die Yasmien beweerD. -
het is vooral een islamiet MET kopvod (symbool van onderdrukking vd vrouw, binnen de islam)
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be