Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 februari 2017, 00:57   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Op een aantal "Nederlandstaligen" in Brussel en de Vlaamse rand na....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 01:01   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat is jouw standpunt terzake?
Dat het moet kunnen dat een pro-Palestijnse betoger roept dat “alle joden de keel moet worden overgesneden”?


http://www.gva.be/cnt/dmf20170223_02...a-gelekte-mail

Dat zal wel.....
Ah Knuppel heb je niet gelezen dat Joods Actueel gelogen heeft? Zeer verwonderlijk want Joods Actueel is vermaard voor zijn objectiviteit

Die Palestijn zong: Oh joden, het leger van Mohamed zal terugslaan, blijkbaar een soort Vlaamse Leeuw of Ca Ira

en die objectieve en neutrale Joden hebben dat vertaald als: “alle joden de keel moet worden overgesneden

Michael Freilich zal vermoedelijk klaarheid scheppen. Lang leve
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 01:17   #43
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Waar lees jij in die mail waar unia het zou opnemen voor de beklaagde?

welke zin??

veel fantasy heb jullie.....
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 01:17   #44
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Waar lees jij de aanzet om Waalse kelen door te snijden? .
Hier:


Het wraaksein is gegeven, hij is hun tergen moe;
Met vuur in ’t oog, met woede springt hij den vijand toe.
Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk
En zegepralend grijnst hij op’s vijands trillend lijk.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 01:18   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Ik heb alleen het artikel gelezen over Minister Homans een doorlichting eist van Unia na gelekte mail van een medewerker.

http://www.gva.be/cnt/dmf20170223_02...a-gelekte-mail

Een mail waarin de rechterlijke veroordeling van een pro-Palestijnse betoger “kromspraak in plaats van rechtspraak” genoemd wordt. En neen, die medewerker heette niet Theo Francken.

Unia betreurt dat de interne mail is uitgelekt. “Hij geeft niet het officiële standpunt van Unia weer”, zegt woordvoerder Bram Sebrechts.
Vreemd, vermits hetzelfde centrum met zekerheid meent te kunnen stellen dat de veroordeelde Palestijn in beroep zal vrijgesproken worden. Hij wordt zeker verdedigd door een advocaat van de PVDA?

Wat jouw insinuatie betreft met "een soort Vlaamse leeuw", dat maakt jouw betoog alles behalve geloofwaardiger.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 01:23   #46
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ah Knuppel heb je niet gelezen dat Joods Actueel gelogen heeft? Zeer verwonderlijk want Joods Actueel is vermaard voor zijn objectiviteit

Die Palestijn zong: Oh joden, het leger van Mohamed zal terugslaan, blijkbaar een soort Vlaamse Leeuw of Ca Ira

en die objectieve en neutrale Joden hebben dat vertaald als: “alle joden de keel moet worden overgesneden

Michael Freilich zal vermoedelijk klaarheid scheppen. Lang leve
Volgens de hadith (die trouwens van a tot z verzonnen is) heeft Mohammed inderdaad een Joodse stam uitgemoord met zijn leger. (Invasion of Banu Qurayza)

Die leuze is dus absoluut niet onschuldig.

De Joden bedoeld in de kreet hebben bovendien niets te maken met Israel.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 01:29   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Waar lees jij in die mail waar unia het zou opnemen voor de beklaagde?

welke zin??

veel fantasy heb jullie.....

http://www.gva.be/cnt/dmf20170223_02...a-gelekte-mail
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 01:36   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Over fantasie gesproken.

Welk vredelievend volkske dreigde er mee om alle Joden in zee te drijven?

En wie was de Waalse journalist van Le Swaar die "grapte" dat de mensen van de N-VA op een vlot moesten worden gezet en in zee gedumpt?

Hebben die allemaal de inspiratie voor hun humor bij de Vlaamse leeuw gehaald?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 01:37   #49
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Volgens de hadith (die trouwens van a tot z verzonnen is) heeft Mohammed inderdaad een Joodse stam uitgemoord met zijn leger. (Invasion of Banu Qurayza)

Die leuze is dus absoluut niet onschuldig.

De Joden bedoeld in de kreet hebben bovendien niets te maken met Israel.
De Joden bebben volgens hun bijbel ook wel wat dingen afgeslacht. Dus wat wil je eigenlijk zeggen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 04:32   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Joden bebben volgens hun bijbel ook wel wat dingen afgeslacht. Dus wat wil je eigenlijk zeggen
Jij weet maar al te goed wat er bedoeld wordt. Er is maar één koning der Joden, en maar één zoon is de eerstgeborene die moest opgeofferd worden, maar de wereld zit vol met moslims én met ongelovigen.

In alle geval zijn er minder Joden dan moslims (voor een deel "dankzij" Hitler ) en zijn de Joden die overblijven niet zo bloeddorstig ten overstaan van ongelovigen als moslims. Dat zal allicht met hun beider "heilig" boek te maken hebben.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 februari 2017 om 04:39.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 05:04   #51
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Citaat:
Unia betreurt dat de interne mail is uitgelekt. “Hij geeft niet het officiële standpunt van Unia weer”, zegt woordvoerder Bram Sebrechts.
Betreuren. Niet het offiële standpunt. Bla bla bla. We dienen het maar weer tot in de treure plat te interpreteren.

Vreemd dat geen enkele journalist aan die woordvoerder heeft gevraagd wat de reden is dat er überhaupt een dergelijke email circuleert die niet het officiële standpunt weergeeft.

Van een centrum zoals Unia mag men toch verwachten dat bij iedereen die daar werkt de neuzen in dezelfde richting staan, niet?

Maar goed, niet dat het mij veel verwondert. Circe heeft ooit eens een prachtvoorbeeld gegeven van de twee maten en gewichten die door het centrum worden gehanteerd. Een specifieke klacht diende toen in een "bepaalde culturele context" te worden bekeken.

Ja, ja, ammehoela.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 05:43   #52
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Joachim Pohlmann is woordvoerder van Bart De Wever (N-VA)

Al is ze de mijne niet, die visie op zich is respectabel. Het probleem is dat ze de allure van een gedecreteerde ideologie heeft gekregen. En daardoor is Unia voor mij – als rechtse conservatief – een vijandige entiteit geworden die ik ervaar als een bedreiging voor mijn overtuiging en levenswijze.
Bron : http://www.demorgen.be/opinie/unia-i...rden-b53e628e/

Ik zie niet goed in waarom men persé een rechtse conservatief dient te zijn om het bestaansrecht van Unia in twijfel te trekken. Forummers die mij kennen, weten dat ik geen van beide ben. Toch deel ik dezelfde mening als deze man.

Citaat:
Unia is een door de overheid gefinancierd actiecomité dat met staatsmacht werd bekleed en deze positie misbruikt om een maatschappijvisie op te leggen.

Ik weiger dan ook het gezag van Unia over mij te erkennen. Wat mij eigenlijk inciviek maakt, al heb ik geen laakbare daad gesteld of mening geuit. Maar het vermanend vingertje kan zeer snel een vuistslag worden als je je niet conformeert en Unia je voor de rechtbank sleept.
Wijze woorden. Ik kan dit alleen maar volmondig beamen.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 08:15   #53
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
in deze mail staat er niets waaruit blijkt dat unia het zou opnemen voor de beklaagde.


maw. veel fantasy van julle weer. zoals gewoonlijk. een scheet in een glaswater.
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 25 februari 2017 om 08:17.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 08:53   #54
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.132
Standaard

Unia, wie gelooft die mensen nog...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 10:09   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Betreuren. Niet het offiële standpunt. Bla bla bla. We dienen het maar weer tot in de treure plat te interpreteren.

Vreemd dat geen enkele journalist aan die woordvoerder heeft gevraagd wat de reden is dat er überhaupt een dergelijke email circuleert die niet het officiële standpunt weergeeft.

Van een centrum zoals Unia mag men toch verwachten dat bij iedereen die daar werkt de neuzen in dezelfde richting staan, niet?

Maar goed, niet dat het mij veel verwondert. Circe heeft ooit eens een prachtvoorbeeld gegeven van de twee maten en gewichten die door het centrum worden gehanteerd. Een specifieke klacht diende toen in een "bepaalde culturele context" te worden bekeken.

Ja, ja, ammehoela.
Eigenlijk niet. Als het gaat over racisme verwacht ik dat men daar objectief over oordeelt en dat dus alle meningen aan bod kunnen komen.

Er is nu iemand veroordeeld tot 6 maand cel omwille van het zingen van een liedje.

Wat doen we dan hiermee:

https://www.youtube.com/watch?v=bzu01gO3pi4
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 11:09   #56
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Eigenlijk niet. Als het gaat over racisme verwacht ik dat men daar objectief over oordeelt en dat dus alle meningen aan bod kunnen komen.

Er is nu iemand veroordeeld tot 6 maand cel omwille van het zingen van een liedje.

Wat doen we dan hiermee:

https://www.youtube.com/watch?v=bzu01gO3pi4
Sorry, maar ik ben niet overtuigd. Wanneer men een gelekte mail betreurt is het wel degelijk de bedoeling geweest om deze intern te houden, lees : om te vermijden dat de vuile was wordt buiten gehangen.

Mocht een objectief oordeel (sta me toe hier mijn twijfels bij te hebben) en/of werkelijk alle meningen aan bod komen, waarom dan die email "betreuren"? Waarom dit feit dan niet toejuichen onder het mom van 'dit bewijst dat hier grondig wordt over nagedacht en/of alle meningen komen hier wel degelijk aan bod'?

Jammer dat Circe hier niet meer is, ze zou ongetwijfeld onmiddellijk kunnen refereren naar die emails waarover ze beschikte. Voor zover ik mij kan herinneren ging het om homohaat door moslims waarvan klachten door het toenmalige CGKR werden genegeerd onder het mom van één of andere "culturele context annex moslimgevoeligheden".
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 11:22   #57
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En wie was de Waalse journalist van Le Swaar die "grapte" dat de mensen van de N-VA op een vlot moesten worden gezet en in zee gedumpt?
Pierre Bouillon in "Carnet du Samedi" in Le Soir, 22 maart 2008

Het was wel een boot, geen vlot.

"Un plan tout bete pour sauver Leterme"
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 11:28   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Sorry, maar ik ben niet overtuigd. Wanneer men een gelekte mail betreurt is het wel degelijk de bedoeling geweest om deze intern te houden, lees : om te vermijden dat de vuile was wordt buiten gehangen.
Het artikel waarin staat dat Homans het centrum wil laten doorlichten werd verwijderd. Mijn link werkt in alle geval niet meer. Het lijkt er dus idd op dat er wordt geprobeerd om de vuile was intern te houden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 11:38   #59
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het artikel waarin staat dat Homans het centrum wil laten doorlichten werd verwijderd. Mijn link werkt in alle geval niet meer. Het lijkt er dus idd op dat er wordt geprobeerd om de vuile was intern te houden.
Of google gebruiken. De slinkse media heeft geen geheimen en een gratis update.

[gva.

update

De vraag is wie heeft de e-mail gelekt? Gaan we dat ook te weten komen?

Laatst gewijzigd door Jakko : 25 februari 2017 om 11:49.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 11:40   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Eigenlijk niet. Als het gaat over racisme verwacht ik dat men daar objectief over oordeelt en dat dus alle meningen aan bod kunnen komen.

Er is nu iemand veroordeeld tot 6 maand cel omwille van het zingen van een liedje.
Er werd onlangs een staatssecretaris door een rechter veroordeeld tot het betalen van een dwangsom omdat hij weigerde een visum te verlenen.
Die rechterlijke uitspraak hebben de poco's toen met hand en tand verdedigd. Ze beschuldigden Francken er zelfs van de democratie te ondergraven. Maar de ene rechterlijke uitspraak is de andere niet, nietwaar?

In jouw plaats zou ik beter héél hard deze keutel intrekken: "Als ze mijn standpunt volgen zijn ze neutraal.
Als ze me tegenspreken doen ze aan politiek".
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be