Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 december 2017, 08:22   #201
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Nederland wordt die stap inderdaad veel sneller en ook veel gemakkelijker gezet.
Ik weet niet hoe de BTW en taksregelingen ivm kopen en verkopen van woningen in Nederland in elkaar zit.
Wat ik wel weet is dat het verkopen en kopen van een woning in België een kapotgeneukteregelneverij en dure zaak is.
Iemand gaat die grijpende hand van de Roverheid vullen. De koper of de verkoper, dat maakt niet uit.
1 van de redenen waarom "normale" mensen in België niet zo gemakkelijk verhuizen uit hun eigendomswoning.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 08:32   #202
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik weet niet hoe de BTW en taksregelingen ivm kopen en verkopen van woningen in Nederland in elkaar zit.
Wat ik wel weet is dat het verkopen en kopen van een woning in België een kapotgeneukteregelneverij en dure zaak is.
Iemand gaat die grijpende hand van de Roverheid vullen. De koper of de verkoper, dat maakt niet uit.
1 van de redenen waarom "normale" mensen in België niet zo gemakkelijk verhuizen uit hun eigendomswoning.
Dat is juist, de belasting wordt beter geheven via het kadastraal inkomen, maar dan eentje die echt wel meer de waarde van het huis reflecteert dan eentje op theoretische basis van een lijst Sie al vijftig jaar niet meer gecontroleerd is
Als 100.000 doppers opgelegd worden om dat te controleren moeten ze elk een huis bekijken per week en hebben ze na een jaar alle huizen van belgie gedaan. Bij wijze van spreken, hoe gek geniaal eenvoudig is dat niet. Kamertjes tellen, badkamers tellen, oppervlakte ramen via Sattelietfotos, fotootjes trekken gis gelinkt, afwerking coderen, eens kijken of er zonnepanelen liggen, verbindingen bekijken telefoon, internet, tv, gas, electriciteit, water, riool gesplitst en gedaan

Normaal kunnen ze toch wel een huis per dag controleren, dus zouden ze klaar moeten zijn in een jaar tijd met 20.000 doppers in gemeenschapsdienst...

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 december 2017 om 08:34.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 08:37   #203
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.812
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is juist, de belasting wordt beter geheven via het kadastraal inkomen, maar dan eentje die echt wel meer de waarde van het huis reflecteert dan eentje op theoretische basis van een lijst Sie al vijftig jaar niet meer gecontroleerd is
Als 100.000 doppers opgelegd worden om dat te controleren moeten ze elk een huis bekijken per week en hebben ze na een jaar alle huizen van belgie gedaan. Bij wijze van spreken, hoe gek geniaal eenvoudig is dat niet. Kamertjes tellen, badkamers tellen, oppervlakte ramen via Sattelietfotos, fotootjes trekken gis gelinkt, afwerking coderen, eens kijken of er zonnepanelen liggen, verbindingen bekijken telefoon, internet, tv, gas, electriciteit, water, riool gesplitst en gedaan

Normaal kunnen ze toch wel een huis per dag controleren, dus zouden ze klaar moeten zijn in een jaar tijd met 20.000 doppers in gemeenschapsdienst...

Leuk idee, maar ik ga geen doorsnee Bembemachtige in mijn huis toelaten. Ik laat zelfs geen politieagent binnen zonder huiszoekingsbevel.

Om maar een vraag te stellen, hoe gaat die doorsnee "dopper" controleren dat de riolering gescheiden is? (aan moemoe vragen wonende in haar nooit gemoderniseerd jaren 60 huisje, veel geluk. Of aan een huiseigenaar die de geplogenheden wel kent...)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 08:44   #204
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hangt van het deel van de bouw af nietwaar.
Een "elektricien" die moderne domotica aanlegt heeft een heel andere set vaardigheden dan een "elektricien" die krachtstroomkabels tussen verdeelstations trekt.

Ook is er een enorm verschil tussen een betonijzervlechter en een metser.

Maar u hebt wel een punt, wat er nu uit school komt, en al zeker 95% van de diplomalozen is zelfs niet in staat zelfstandig mortel te maken.
Ze hebben jaren de domste kinderen doorgesluisd naar loodgieter, die kunnen echt geen verwarming berekenen, een wartmecalculatie doen, een sturing programmeren etc
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 10:07   #205
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Nederland wordt die stap inderdaad veel sneller en ook veel gemakkelijker gezet.
Van horen zeggen?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 10:14   #206
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En hij heeft gelijk. Een mooie stad als Brussel is in de jaren vijftig-zestig kapotgereten door de betonwoede. De auto was keizer en koning tegelijkertijd. Bijgevolg moest de auto overal kunnen rijden. Het resultaat is een kleine ring die Brussel doet verstikken. En een grote waarvan de invloed ook niet is om naar huis over te schrijven.
"Betonwoede", wat een label. Heb je liever keuterboerklinkers of gravelpadjes door de hoofdstad? De kleine ring en tunnels zijn ook niet meer deftig aangepast of onderhouden sinds een halve eeuw, zoals de autostrades. Om dan te constateren dat er een capaciteitsprobleem is.

De grote ring zit vast omdat ze door kortzichtigheid niet doorgetrokken is langs het zonienwoud zodat iedereen langs noord gaat.

Een mooie hoofdstad moet efficient verkeer hebben waar het nodig is. Er moet zowel vrachtverkeer als personenvervoer vlot in en uit kunnen. Dat kan met respect voor historische kern.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 11:07   #207
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Van horen zeggen?
Neen ervaring.

De grootste congestie heb je daar in de randstad (rotterdam, den haag, leiden, utrecht, amsterdam, delft,....). Toevallig heb je daar ook een goed uitgewerkt netwerk van treinen, trams en bussen. En een fatsoenlijk fietsnetwerk.

Ik heb er jaren gewoond en ik had toen geen auto nodig. Eenmaal terug in BE heb ik meteen een auto gekocht, want met het spoor en de lijn geraakte je nergens op een deftige manier.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 14:28   #208
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
"Betonwoede", wat een label. Heb je liever keuterboerklinkers of gravelpadjes door de hoofdstad? De kleine ring en tunnels zijn ook niet meer deftig aangepast of onderhouden sinds een halve eeuw, zoals de autostrades. Om dan te constateren dat er een capaciteitsprobleem is.

De grote ring zit vast omdat ze door kortzichtigheid niet doorgetrokken is langs het zonienwoud zodat iedereen langs noord gaat.

Een mooie hoofdstad moet efficient verkeer hebben waar het nodig is. Er moet zowel vrachtverkeer als personenvervoer vlot in en uit kunnen. Dat kan met respect voor historische kern.
Hoe wil je in een historische stad als Brugge "vlot vrachtverkeer" organiseren? Reitjes volgooien en er een autoweg van maken om zo tot het hart van de stad te kunnen komen.

Zwaar vervoer hoort in wijken en stadskernen uitzonderlijk te zijn. Alle doorgaand verkeer moet er verbannen worden. De leefbaarheid van de bewoners staat immers bovenaan. Niet het mobiliteitsconcept van de jaren zeventig waarbij men toen Brugge liet volproppen met auto's en vrachtwagens. Brugge werd toen vuil, onleefbaar. Met als resultaat dat Brugge een stadsvlucht meemaakte.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 16:27   #209
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe wil je in een historische stad als Brugge "vlot vrachtverkeer" organiseren? Reitjes volgooien en er een autoweg van maken om zo tot het hart van de stad te kunnen komen.

Zwaar vervoer hoort in wijken en stadskernen uitzonderlijk te zijn. Alle doorgaand verkeer moet er verbannen worden. De leefbaarheid van de bewoners staat immers bovenaan. Niet het mobiliteitsconcept van de jaren zeventig waarbij men toen Brugge liet volproppen met auto's en vrachtwagens. Brugge werd toen vuil, onleefbaar. Met als resultaat dat Brugge een stadsvlucht meemaakte.
Ah kick als ze de dikke nek willen uithangen en de hoofsstad van europa huisvesten ga je toch ergens moeten de bereikbaarheid verzorgen. Dus treinverkeer en metro's in onderlopende tunnels, luchthaven gestremd door geluidsnormen, autoverkeer verboden dankzij lez normen. Ze zijn daar goed bezig
Zodanig zoeken om Vlamingen te klxxten dat ze hun eigen aan het amputeren zijn
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 20:23   #210
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

ff tussendoor, als ik mag storen tenminste.

In Knack staat net een artikel ivm het fileprobleem.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/dr...on-933891.html

Best interessant om eens te lezen.

'Drie ongemakkelijke waarheden voor wie het fileprobleem wil oplossen'

'De file is mijn beste bondgenoot om te komen tot wat nodig is: gedragsverandering', schrijft docent verkeerskunde Willy Miermans (UHasselt). 'Pijnloze oplossing voor fileprobleem bestaat niet, hoe graag politici ook geit en kool willen sparen''
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 21:59   #211
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
ff tussendoor, als ik mag storen tenminste.

In Knack staat net een artikel ivm het fileprobleem.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/dr...on-933891.html

Best interessant om eens te lezen.

'Drie ongemakkelijke waarheden voor wie het fileprobleem wil oplossen'

'De file is mijn beste bondgenoot om te komen tot wat nodig is: gedragsverandering', schrijft docent verkeerskunde Willy Miermans (UHasselt). 'Pijnloze oplossing voor fileprobleem bestaat niet, hoe graag politici ook geit en kool willen sparen''
Die link is al eens geplaatst ergens anders.
Ik neem aan dat die gedragsverandering niet van het mobilteitsbeleid komt...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 23:54   #212
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
ff tussendoor, als ik mag storen tenminste.

In Knack staat net een artikel ivm het fileprobleem.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/dr...on-933891.html

Best interessant om eens te lezen.

'Drie ongemakkelijke waarheden voor wie het fileprobleem wil oplossen'

'De file is mijn beste bondgenoot om te komen tot wat nodig is: gedragsverandering', schrijft docent verkeerskunde Willy Miermans (UHasselt). 'Pijnloze oplossing voor fileprobleem bestaat niet, hoe graag politici ook geit en kool willen sparen''
waar zijn zijn oplossingen, behalve gedragsverandering?
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 00:01   #213
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Als men het probleem wil oplossen moet men ook analyseren wie er voornamelijk voor overlast zorgt.

Bv in vakantie periodes van scholen is het meestal filevrij.
Dus scholieren zorgen voor overlast op onze wegen.
Brengen..afhalen enz

Verleg hun uren...zou al veel oplossen.
In steden zorgt dan openbaar vervoer voor veel files.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 00:11   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als men het probleem wil oplossen moet men ook analyseren wie er voornamelijk voor overlast zorgt.

Bv in vakantie periodes van scholen is het meestal filevrij.
Dus scholieren zorgen voor overlast op onze wegen.
Brengen..afhalen enz
Hoeveel scholieren rijden er dan wel op de Brusselse ring in het spitsuur?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 00:46   #215
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoeveel scholieren rijden er dan wel op de Brusselse ring in het spitsuur?
Vele duizenden.
Ze rijden sms niet zelf maar worden gebracht en dan pas mss verder met ov.

Duizenden iedere dag meerdere keren.

Gent heeft iets tussen de 50000 en 60000 scholieren.
Dat is 100000 a 120000 verplaatsingen iedere dag.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 7 december 2017 om 00:49.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 01:38   #216
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
waar zijn zijn oplossingen, behalve gedragsverandering?
Ik heb het zelf nog niet 100% doorgenomen, geef ik toe, maar wat ze volgens mij willen zeggen dat er door iedereen een inspaning zal moeten geleverd worden die tja.... Wel eens pijn zou kunnen doen.
Ik kan me bvb voorstellen dat een verschuiving naar het openbaar vervoer niet echt als aangenaam zal ervaren worden. Mijn auto is immers mijn vrijheid.
En er is natuurlijk ook het rijgedrag.
1 ongeval bvb op de ring van Brussel, meestal aan de wisselaar met de E40, en héél de ring zit bijna potdicht. (roekeloos rijgedrag maw)
Dat alleen al, zal een groot probleem zijn, want iedereen rijdt altijd 'voorbeeldig'. 't zijn altijd de 'anderen'. Snap je ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 01:42   #217
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
...Verleg hun uren...zou al veel oplossen...
Ik vrees dat die optie al ver opgebruikt is.
Vroeger had je alleen maar files in de piekuren. Nu is het al bijna de hele dag aan één stuk, met een paar extra pieken in het geheel. Het geheel is maw gesatureerd.

Rest is voor morgen, moest trouwens ook eerst nog wat bijgelezen hebben. Srry...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 02:36   #218
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik heb het zelf nog niet 100% doorgenomen, geef ik toe, maar wat ze volgens mij willen zeggen dat er door iedereen een inspaning zal moeten geleverd worden die tja.... Wel eens pijn zou kunnen doen.
Ik kan me bvb voorstellen dat een verschuiving naar het openbaar vervoer niet echt als aangenaam zal ervaren worden. Mijn auto is immers mijn vrijheid.
En er is natuurlijk ook het rijgedrag.
1 ongeval bvb op de ring van Brussel, meestal aan de wisselaar met de E40, en héél de ring zit bijna potdicht. (roekeloos rijgedrag maw)
Dat alleen al, zal een groot probleem zijn, want iedereen rijdt altijd 'voorbeeldig'. 't zijn altijd de 'anderen'. Snap je ?
Dat laatste is héél erg kort door de bocht. Daar passeren dagelijks meer dan 100.000 voertuigen. Moest roekeloos rijgedrag een algemeen probleem zijn, zou ja daar dagelijks al meer dan 1000 voertuigen van de vangrail kunnen krabben.

Een beetje nadenken voor belachelijke stellingen te poneren is te veel gevraagd zeker?
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 08:44   #219
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vele duizenden.
Ze rijden sms niet zelf maar worden gebracht en dan pas mss verder met ov.

Duizenden iedere dag meerdere keren.

Gent heeft iets tussen de 50000 en 60000 scholieren.
Dat is 100000 a 120000 verplaatsingen iedere dag.
Ongetwijfeld steunt dat op allerlei studies?

Vroeger trokken er inderdaad heel veel Vlaamse scholieren naar de Brusselse middelbare scholen. Die tijd is evenwel al lang voorbij.

Ooit al eens de fietsstallingen van de Gentse scholen bekeken? Of eens 's ochtends postgevat in de Savaanstraat om te zien welke enorme aantallen leerlingen met de fiets komen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 09:02   #220
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe wil je in een historische stad als Brugge "vlot vrachtverkeer" organiseren? Reitjes volgooien en er een autoweg van maken om zo tot het hart van de stad te kunnen komen.

Zwaar vervoer hoort in wijken en stadskernen uitzonderlijk te zijn. Alle doorgaand verkeer moet er verbannen worden. De leefbaarheid van de bewoners staat immers bovenaan. Niet het mobiliteitsconcept van de jaren zeventig waarbij men toen Brugge liet volproppen met auto's en vrachtwagens. Brugge werd toen vuil, onleefbaar. Met als resultaat dat Brugge een stadsvlucht meemaakte.
Ik spreek over Brussel, en jij begint een case studie over Brugge?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be