Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2018, 12:08   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Fred, haal eens rustig adem en laat die trappist even staan. Er scheelt wat aan de sintaxis van uw zin. Een normaal mens begrijpt dit niet.
Iedere stoet zo levert extra stemmen op voor de juiste partij(en) alias Schoof.

Ik heb dat heel goed begrepen en heel wat anderen hier ook.

PS. Sinds ik overgeschakeld ben op Omer ben ik rustiger dan ooit

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 april 2018 om 12:11.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 12:13   #42
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Iedere stoet zo levert extra stemmen op voor de juiste partij(en) alias Schoof.

Ik heb dat heel goed begrepen en heel wat anderen hier ook.

PS. Sinds ik overgeschakeld ben op Omer ben ik rustiger dan ooit
Omer? Gij zijt niet goed wijs zeker, koop u een deftige trappist.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 12:39   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht


Het gedacht van Francken om geen asielzoekers meer toe te laten in België en de opvang buiten Europa te verzorgen , is één van de weinige punten van het eerste 70 punten programma dat nog niet gerealiseerd werd.
Nu komt hij daar mee af, 30 jaar te laat.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 14:52   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht


Het gedacht van Francken om geen asielzoekers meer toe te laten in België en de opvang buiten Europa te verzorgen , is één van de weinige punten van het eerste 70 punten programma dat nog niet gerealiseerd werd.
Nu komt hij daar mee af, 30 jaar te laat.
Ik geloof je op je woord. Dat aspect is dan ook geen punt. Opvang is opvang. Hier of ginder. Opvang is humaan.

Toch vraag ik je om een link.
Ik heb zo iets dat het Blok zelfs amper aan ontwikkelingshulp wou doen, en dus zeker geen rotte frank wou uitgeven buiten Europa.
(aanvankelijk zelfs niet tegenover Spanjaarden, Bulgaren ....)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 14:56   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik vind "Aanpassen of opkrassen" nochtans nog altijd één van de betere slogans.
Het VB is tenonder gegaan aan de ruzie tussen Frank Vanhecke/Morel
en de kliek rond Dewinter.
En de verbaal sterke De Wever heeft daar op het juiste moment van geprofiteerd.
Er zijn nog rake slagzinnen van het Blok die ik kan smaken.

Waar zit het geld voor uw pensioen? In de pocket van Mohammed.
Crimigranten ...

Doe verder geen moeite. Blokkers vreten stront en dus ga ik met hen niet muilen. Zelfs niet als ze hun tanden regelmatig poetsen zodat het er voor even weer goed uit ziet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 14:58   #46
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik geloof je op je woord. Dat aspect is dan ook geen punt. Opvang is opvang. Hier of ginder. Opvang is humaan.

Toch vraag ik je om een link.
Ik heb zo iets dat het Blok zelfs amper aan ontwikkelingshulp wou doen, en dus zeker geen rotte frank wou uitgeven buiten Europa.
(aanvankelijk zelfs niet tegenover Spanjaarden, Bulgaren ....)
Je kan dat 70 punten programma toch opzoeken hé Schoof.
Toen zou dat resultaat gegeven hebben, nu is dat ruim onvoldoende.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 15:05   #47
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn nog rake slagzinnen van het Blok die ik kan smaken.

Waar zit het geld voor uw pensioen? In de pocket van Mohammed.
Crimigranten ...

Doe verder geen moeite. Blokkers vreten stront en dus ga ik met hen niet muilen. Zelfs niet als ze hun tanden regelmatig poetsen zodat het er voor even weer goed uit ziet.
Je pensioen, dat zit inderdaad in de pocket van Mohamed. Door het feit dat we de instroom van analfabeten nu al jarenlang betalen, moeten we nu langer werken? of dacht je misschien dat we dezelfde euro verschillende keren kunnen uitgeven?
En crimigranten? Wil je nu ontkennen dat den bak vol zit met dat volk?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 15:32   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je pensioen, dat zit inderdaad in de pocket van Mohamed. Door het feit dat we de instroom van analfabeten nu al jarenlang betalen, moeten we nu langer werken? of dacht je misschien dat we dezelfde euro verschillende keren kunnen uitgeven?
En crimigranten? Wil je nu ontkennen dat den bak vol zit met dat volk?
Schoof zijn pensioen ? Ik dacht het niet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 15:49   #49
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Schoof zijn pensioen ? Ik dacht het niet.
Voor de Schoof niet uiteraard, die is al sinds mensenheugnis op pensioen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 17:32   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Voor de Schoof niet uiteraard, die is al sinds mensenheugnis op pensioen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 19:54   #51
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Die feiten wijzen op een aantal onrustbarende tendensen:
  • Een tribalisering van onze maatschappij en de opkomst van inter-tribaal geweld.
  • De hulpdiensten zoals brandweer en politie - de achillespees van onze samenleving - worden het mikpunt van geweld, met als enige doel om het geweldsmonopolie van de overheid en het wederzijds vertrouwen tussen burger & hulpdiensten te ondermijnen.
  • Rellen en plunderingen kunnen met gemak ontstaan zonder enige noemenswaardige aanleiding. En op een schaal die de capaciteit van de politiediensten vaak vele malen te boven gaat.
  • De "feministen" en weldenkende opiniemakers in ons land zijn intussen zodanig gehersenspoeld in het cultuurmarxisme dat een paar SMS'en van Bart De Pauw een veelvoud aan ophef veroorzaakt in vergelijking met de gedwongen prostitutie van honderden minderjarige meisjes.



Er zijn een aantal misdaad-categorieën opvallend afwezig uit Matthias Somers zijn goed-nieuws-show. Hij zwijgt als vermoord over dit rapport: http://www.stat.policefederale.be/as...5-2016_PCS.pdf

Zie hoofdstuk: "Stijgingen in 2016".

Hoe gebeurt de weging tussen de categorieën misdrijven eigenlijk?

Wanneer er één minderjarig meisje extra een jaar lang vastzit in seksslavernij, met 15 "klanten" per dag, hoeveel moet het aantal gauwdiefstallen dat jaar dan dalen vooraleer de politie spreekt van een daling van de criminaliteit?



Het enige slechte nieuws voor het VB is dat ze al 40 jaar lang gelijk heeft gehad.

Dit is ook slecht nieuws voor elke partij die probeert lering te trekken uit haar vroegere stommiteiten: onze grote steden zijn nu eenmaal demografisch gedoemd om moslim enclaves te worden.

Wat jij feiten noemt is in werkelijkheid propaganda.
2
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2018, 20:07   #52
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ken dat rapport. Ook in dat rapport staat dat er een dalende trend is inzake criminaliteit in het algemeen. Als je feit per feit gaat bekijken zullen er natuurlijk altijd feiten zijn die zijn toegenomen.

Dus conclusie blijft dat de criminaliteit in de algemene zin daalt.

Verder is het mij een raadsel in welke zin het VB zou hebben gelijk gehad ? Veel kan dat niet zijn opdat ik ze eigenlijk nooit iets zinnigs heb weten zeggen behalve dan wat oproerkreten lanceren en wat simpele antwoorden geven op complexe problemen.
Kortom roepen en brullen wat zatte Pros graag horen wil.

Het doemscenario dat het VB steeds voorspelde en nu nog doet is er niet.

En de sociaal economische problemen mobiliteit en dergelijke die er nu zijn daar had het VB toch geen mening over en al zeker geen oplossingen.

Trouwens wie is die partij. Buiten de 4 kopstukken ?

Ik verplaats me nog altijd vrolijk en vree in de hoofdstad. en geniet nog alle dagen van het leven ondanks dat het VB voorspelde dat ik nu op een kameel zou zitten.
Het discours van het VB was veel te grof en ja, de oplossingen die ze voorstelden waren onrealistisch en ja, hun programma was eerder beperkt, maar ze hadden wel de verdienste om als eersten te luisteren naar mensen die temidden van de nieuwkomers woonden en daar inderdaad samenlevingsproblemen mee ondervonden. Ondertussen is men hier en daar in andere partijen toch al een beetje opgeschoven in de richting van het
VB (zonder dat toe te geven uiteraard). Zelfs John Crombez vond dat we een beetje flinks moesten zijn. Natuurlijk zijn er nog altijd meer dan genoeg mensen die nog steeds denken dat er geen vuiltje aan de lucht is, zelfs niet nu we met bomaanslagen worden geconfronteerd en we niks van enige allure meer kunnen organiseren zonder draconische veiligheidsmaatregelen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 10:48   #53
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je pensioen, dat zit inderdaad in de pocket van Mohammed.
U begrijpt het niet: de Mohammed heeft nú uw pensioen in zijn broekzak, maar dat is enkel om het op te bewaren tot u gepensioneerd bent. Dan zal hij het vanzelfsprekend aan u uitbetalen. Dat is toch de reden waarom we Mohammed naar hier gehaald hebben. Dat hebben de sossen zélf gezegd.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 13:03   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je pensioen, dat zit inderdaad in de pocket van Mohamed. Door het feit dat we de instroom van analfabeten nu al jarenlang betalen, moeten we nu langer werken? of dacht je misschien dat we dezelfde euro verschillende keren kunnen uitgeven?
En crimigranten? Wil je nu ontkennen dat den bak vol zit met dat volk?
Ik zeg net dat dat enkele slagzinnen zijn van het Belang, die ik wel kan smaken.
Maak je toch niet altijd zo vlug zo boos ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 13:05   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Voor de Schoof niet uiteraard, die is al sinds mensenheugnis op pensioen.
Ja, lach maar met mijn ouderdom ... (alhoewel dat wel meevalt hoor, aangezien ik met pensioen gegaan ben op de eerste mogelijke dag dat dit kon; langer blijven voor wat meer pensioen, was niet aan mij besteed: ik kan mij inhouden ... op financieel vlak)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 13:33   #56
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zeg net dat dat enkele slagzinnen zijn van het Belang, die ik wel kan smaken.
Mooi! Maar je post was wat onduidelijk op dat vlak.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 14:08   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Het discours van het VB was veel te grof en ja, de oplossingen die ze voorstelden waren onrealistisch en ja, hun programma was eerder beperkt, maar ze hadden wel de verdienste om als eersten te luisteren naar mensen die temidden van de nieuwkomers woonden en daar inderdaad samenlevingsproblemen mee ondervonden. Ondertussen is men hier en daar in andere partijen toch al een beetje opgeschoven in de richting van het
VB (zonder dat toe te geven uiteraard). Zelfs John Crombez vond dat we een beetje flinks moesten zijn. Natuurlijk zijn er nog altijd meer dan genoeg mensen die nog steeds denken dat er geen vuiltje aan de lucht is, zelfs niet nu we met bomaanslagen worden geconfronteerd en we niks van enige allure meer kunnen organiseren zonder draconische veiligheidsmaatregelen.
Het VB heeft zeker de verdienste dat het veel problemen heeft blootgelegd en de beerput heeft opengemaakt.
Problemen aankaarten is een verdienste maar haalbare en realistische oplossingen aanreiken is nog iets anders.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 14:47   #58
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het VB heeft zeker de verdienste dat het veel problemen heeft blootgelegd en de beerput heeft opengemaakt.
Problemen aankaarten is een verdienste maar haalbare en realistische oplossingen aanreiken is nog iets anders.
En wie heeft er naar uw mening al haalbare en realistische oplossingen aangereikt?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 15:38   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
En wie heeft er naar uw mening al haalbare en realistische oplossingen aangereikt?
Zowat iedereen behalve het VB. Niet verwonderlijk want oplossingen aanreiken daarvoor zou echt wel verlieslatend zijn voor hun winkel.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 april 2018 om 15:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2018, 15:51   #60
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het VB heeft zeker de verdienste dat het veel problemen heeft blootgelegd en de beerput heeft opengemaakt.
Problemen aankaarten is een verdienste maar haalbare en realistische oplossingen aanreiken is nog iets anders.
En wie van de andere partijen zie jij haalbare en realistische oplossingen naar voren schuiven???
Ik in ieder geval geen enkel Belgische...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be