Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2018, 14:42   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard Opnieuw meer migranten op mediterrane route

Opnieuw meer migranten op mediterrane route

Iemand die wat anders verwacht had nu die migranten goed genoeg weten dat ze nog overal opgevangen zullen worden?

De Coast Guard die afgeladen vol met vluchtelingen zat en een Spaanse haven aangedaan heeft om ze daar netjes af te zetten is op dat punt zwaar in de fout gegaan want die had ze terug moeten varen vanwaar ze ingescheept geweest waren.

Iemand die nu nog een reisje naar Spanje gaat boeken?

Laten we met zen allen zingen van 'Valenciaaaaa!!' de bootvluchtelingen die namen op het schip de danspasjes al voor hun rekening.

Dit gaat echt van kwaad naar erger ...

p.s.

Francken over Aquarius: "Grote aantallen komen uit Bangladesh"

Citaat:
Er zijn "grote aantallen uit Bangladesh" bij de opvarenden van het reddingsschip Aquarius dat deze ochtend is aangekomen in de Spaanse stad Valencia. "Welk recht hebben zij om zo in de Europese Unie te komen?", reageerde staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) op Twitter.
‘Merkel wil aparte Europese top over migratie’

Citaat:
De Duitse bondskanselier Angela Merkel werkt volgens de krant Bild aan een topontmoeting met verschillende EU-landen waar net als Duitsland de vluchtelingencrisis fors toeslaat. De topontmoeting zou nog voor de gewone Europese top van 28 en 29 juni plaatsvinden.
Zij die de vluchtelingen ronselde en de EU er liet met overspoelen, gaat zij (om het op boten te houden) een andere koers varen?

Citaat:
Merkel staat onder druk omdat zusterpartij CSU een harder asielbeleid eist.
Dat lijkt mij echt hoog tijd dat men in Europa uiteindelijk eens een veel harder asielbeleid gaat voeren.

Ook 'leuk' -> Trukendoos
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 juni 2018 om 15:07.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 16:10   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Opnieuw meer migranten op mediterrane route

Iemand die wat anders verwacht had nu die migranten goed genoeg weten dat ze nog overal opgevangen zullen worden?

De Coast Guard die afgeladen vol met vluchtelingen zat en een Spaanse haven aangedaan heeft om ze daar netjes af te zetten is op dat punt zwaar in de fout gegaan want die had ze terug moeten varen vanwaar ze ingescheept geweest waren.

Iemand die nu nog een reisje naar Spanje gaat boeken?

Laten we met zen allen zingen van 'Valenciaaaaa!!' de bootvluchtelingen die namen op het schip de danspasjes al voor hun rekening.

Dit gaat echt van kwaad naar erger ...

p.s.

Francken over Aquarius: "Grote aantallen komen uit Bangladesh"



‘Merkel wil aparte Europese top over migratie’



Zij die de vluchtelingen ronselde en de EU er liet met overspoelen, gaat zij (om het op boten te houden) een andere koers varen?



Dat lijkt mij echt hoog tijd dat men in Europa uiteindelijk eens een veel harder asielbeleid gaat voeren.

Ook 'leuk' -> Trukendoos
Het eigenaardige is dat de vluchtelingen bootjes op een drukke vaarroute zitten van koopvaardijschepen, maar die hen niet oppikken.

Die doen dat niet, omdat zij en hun rederij dan de volledige verantwoordelijkheid dragen over de opgepikte drenkelingen.
Die verantwoordelijkheid gaat zelfs zo ver, dat het schip en de rederij zelfs zelfs opdraaien voor de kosten om die drenkelingen op te vangen in de haven waar ze worden afgezet en voor hun repatriëring naar hun thuisland of het thuisland van het schip als de drenkeling daarvoor niet verzekerd is en er zelf geen geld voor heeft.

Een haven mag zelfs eisen dat een schip met drenkelingen eerst in afzondering word gehouden gedurendend meerdere weken, voor het de haven binnen mag, dit om mogelijke besmettelijke ziektes buiten te houden.
De haven moet dan wel de nodige bevoorrading leveren aan het schip als dat daar om vraagd, maar wel op kosten van de rederij.

Nu Gibraltar is grondgebied van het VK. De Aquarius is dus een Brits schip. Volgens de zeewetten is het VK dus verplicht deze drenkelingen op te vangen tot ze naar hun thuisland worden teruggebracht of hen als Brits onderdaan op te nemen.


Maar binnen de hele discussie rond de vluchtelingen en gelukszoekers is er NIEMAND die het er over heeft, dat het VK niet alleen het Europese beleid rond vluchtelingen negeerd, maar ook nog eens de oude zeewetten niet respecteerd.

Net zoals het schip van de Amerikaanse marine normaal de door hen opgepikte drenkelingen niet moet overzetten op een ander schip, maar hen naar een Amerikaanse basis moet brengen en daar moet opvangen tot ze naar hun thuisland of de VS worden gebracht.

Heel het spel rond de opgepikte vluchtelingen word door de NGO's en de overhede, van de landen onderwelke vlag ze varen dus niet eerlijk gespeeld.
Het is ook niet zonder reden dat het Amerikaans marine schip buiten de territoriale water van Italië wacht om zijn drenkelingen op een ander schip te zetten.
Eens binnen die territoraile wateren, moet de Amerikaanse marine aan Italië melden dat ze die drenkelingen aan boord heeft en er alle verantwoordleijkheid en kosten voor dragen.

Daarnaast zou het een internationale rel veroorzaken, als de VS illegalen naar Europa zou brengen, terwijl het zelf niet erg vriendelijk is tegenover illegalen
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 17:21   #3
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Hou Theo Francken zijn Twitter in het oog...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 20:19   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Hou Theo Francken zijn Twitter in het oog...
Beste, ik gebruik geen Twitter en geen Facebook.

Mocht ik dat nog moeten nalezen wat daar allemaal nog opstaat op die 'kanalen' dan zit ik één van de volgende dagen in een gewatteerde kamer met een 'identiteitskaartje' om de hals waar op geschreven staat: Verwarde!

Voor alle duidelijkheid

Theo Francken (N-VA) scherp over migranten op Aquarius: “Welk recht hebben zij om zo in EU te komen?”

Citaat:
Er zijn “grote aantallen uit Bangladesh” bij de opvarenden van het reddingsschip Aquarius dat zondagochtend is aangekomen in de Spaanse stad Valencia. “Welk recht hebben zij om zo in de Europese Unie te komen?”, reageerde staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) op Twitter.
Het antwoord op die vraag lijkt mij vrij simpel, ze eigenen zich gewoon zelf dat recht toe omdat zij (vluchtelingen) goed genoeg weten dat ze opgevangen zullen worden, zorg, eten en onderdak zullen krijgen en dat er niemand maar ook niemand dat in de weg zal staan of het stokken in de 'wielen' zou kunnen steken dat ze de EU blijven binnenstromen.

Om het menselijk te houden, opvang, eten, eerste zorg, kleding maar daarna gelijk terugvaren vanwaar ze ingescheept geweest zijn.

Problem solved, case closed.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 juni 2018 om 20:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 21:11   #5
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Een sos als Mitterrand zou die bootjes naar de zeebodem sturen.
Helaas zijn er geen sossen meer.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 21:25   #6
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Een sos als Mitterrand zou die bootjes naar de zeebodem sturen.
Helaas zijn er geen sossen meer.
Mitterand President. Ik herinner het me nog.
Die slogan is blijven hangen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 02:05   #7
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Beste, ik gebruik geen Twitter en geen Facebook.

Mocht ik dat nog moeten nalezen wat daar allemaal nog opstaat op die 'kanalen' dan zit ik één van de volgende dagen in een gewatteerde kamer met een 'identiteitskaartje' om de hals waar op geschreven staat: Verwarde!

Voor alle duidelijkheid

Theo Francken (N-VA) scherp over migranten op Aquarius: “Welk recht hebben zij om zo in EU te komen?”

Het antwoord op die vraag lijkt mij vrij simpel, ze eigenen zich gewoon zelf dat recht toe omdat zij (vluchtelingen) goed genoeg weten dat ze opgevangen zullen worden, zorg, eten en onderdak zullen krijgen en dat er niemand maar ook niemand dat in de weg zal staan of het stokken in de 'wielen' zou kunnen steken dat ze de EU blijven binnenstromen.

Om het menselijk te houden, opvang, eten, eerste zorg, kleding maar daarna gelijk terugvaren vanwaar ze ingescheept geweest zijn.

Problem solved, case closed.
Citaat:
Er zijn “grote aantallen uit Bangladesh” bij de opvarenden van het reddingsschip Aquarius dat zondagochtend is aangekomen in de Spaanse stad Valencia. “Welk recht hebben zij om zo in de Europese Unie te komen?”, reageerde staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) op Twitter.
Het blijkt om welgeteld drie inwoners uit Bangladesh te gaan.
Dat lijken me geen "grote aantallen uit Bangladesh".

Toegegeven, het is een zeer verre reis om
helemaal vanuit Bangladesh
uiteindelijk de Middellandse Zee over te varen.
Dat moet daar nogal een hellegat zijn, in Bangladesh.

Die drie hebben de omgekeerde reis gemaakt van Vasco Da Gama.
Die voer per schip vanuit Portugal naar Indië.
Hij vertrok vanuit Lissabon in 1497.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 05:33   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het blijkt om welgeteld drie inwoners uit Bangladesh te gaan.
Dat lijken me geen "grote aantallen uit Bangladesh".

Toegegeven, het is een zeer verre reis om
helemaal vanuit Bangladesh
uiteindelijk de Middellandse Zee over te varen.
Dat moet daar nogal een hellegat zijn, in Bangladesh.

Die drie hebben de omgekeerde reis gemaakt van Vasco Da Gama.
Die voer per schip vanuit Portugal naar Indië.
Hij vertrok vanuit Lissabon in 1497.
Francken trok te hard van leer inderdaad.

Citaat:
Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) heeft een tweet aangepast waarin hij het had over het aantal vluchtelingen ui Bangladesh die met de Aquarius naar Spanje zijn gebracht. Eerst had hij het over "grote aantallen", maar toen bleek dat het maar om drie mensen ging, paste hij zijn tweet aan. *bron*
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 06:32   #9
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Het zegt toch al veel als er economische vluchtelingen uit Bangladesh naar Europa komen. West-Europa staat al lang gekend als het OCMW van de wereld en nu komen alle sukkelaars van over de hele wereld ook naar Europa.

Niet te geloven dat het hier nog vol zit met links strontvolk dat alle klaplopers ter wereld hier gretig wil binnen laten en hen en hun familie vervolgens levenslang willen laten onderhouden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 06:37   #10
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Het blijkt om welgeteld drie inwoners uit Bangladesh te gaan.
Dat lijken me geen "grote aantallen uit Bangladesh".
Ook al was er slechts één iemand uit Bangladesh aan boord, als er één komt dan komen er steeds meer en meer of denkt u dat ze in Bangladesh geen smartphone/internet hebben misschien?

Het overgrote deel van die illegalen bestaat trouwens uit Nigerianen en Eritreeërs, eveneens veilige landen vanwaar enkel economische vluchtelingen naar hier komen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 10:25   #11
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De wereld om zeep helpen , da's al wa'ze wil (proberen) !!
Ik heb geen enig greintje respect voor die trees , die verdient het om op haar zuur bakkes te gaan !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 10:43   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
De wereld om zeep helpen , da's al wa'ze wil (proberen) !!
Ik heb geen enig greintje respect voor die trees , die verdient het om op haar zuur bakkes te gaan !!
Ik zag dat helemaal in het begin al aankomen dat die merkel Europa de afgrond in zou sturen en zie nu ...

Op huidig ogenblik begint ze het roer ene klein beetje om te gooien maar dat zal te maken hebben met dat ze best wel eens veel stemmen zou kunnen verliezen.

Er zijn mensen, in het verleden die een bepaalde politiek standpunten wisten uit te bazuinen, die sneller afgeknald geweest zijn.

Ik heb van dat mens nooit wat moeten hebben.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 12:05   #13
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Misschien moet ze een rennie nemen , wel eentje met muntsmaak !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 14:09   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Niet langer Europa's deurmat

Citaat:
Gisteren haalde Salvini, opnieuw op de sociale media, al uit naar ngo's die mensen in de Middellandse Zee redden. Hij viseerde toen schepen van Sea-Eye en Mission Lifeline. "Deze heren weten dat Italië niet langer medeplichtig wil zijn aan illegale immigratie, dus zullen ze andere (niet-Italiaanse) havens moeten vinden om aan te meren", aldus Salvini.

Toen Lifeline op die boodschap reageerde, haalde hij de werking van de ngo's opnieuw over de hekel. "Wij zijn de baas in ons eigen huis. De goede tijden voor jullie zijn ECHT VOORBIJ, begrepen? Beledigingen en bedreigingen houden ons niet tegen."
Toch iemand die een beetje lef toont en de vele jaknikkers in de EU eens niet wil volgen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 14:11   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Misschien moet ze een rennie nemen , wel eentje met muntsmaak !!
Aan de vele 'slipborden' op de foto te zien maakte zijn héél zware slipper maar daar zijn we allemaal al wel getuige van geweest.

Ze probeerde haar slippertjes nog te verdoezelen onder de naam: Wir schaffen das.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 00:56   #16
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ze probeerde haar slippertjes nog te verdoezelen onder de naam: Wir schaffen das.
Haar beleid: Wir Scheiße Das !!

Ze slipte over haar eigen prrrrt !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be