Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2018, 15:23   #21
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.418
Standaard

Ik vind zelf ook dat trollen niet strafbaar moet zijn. Stalken wel, en ik hoop dat dit geval echt erg was. Ik zou haar zeker ook geen schouderklopje geven.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 15:28   #22
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waarom 'trut' eigenlijk?

Heb je dan geen sterkere beledigingen? 'Trut', da's voor mietjes...
Sterker dan 'trut' mag niet. Er is immers net bewezen dat er grenzen zijn aan vrije meningsuiting op het internet (tenzij je voornaam Jihad is natuurlijk; in dat geval zijn je beledigingen een ticketje richting de functie van redacteur sociale media bij de openbare zender).
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 15:31   #23
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niet "mondig", niet "huidskleur", wel hoofddoek. Hoofddoek dragen in een westers land is een beetje als een armband met hakenkruis aandoen in een synagoge. Het is het symbool van een fascistische doctrine die een einde wil stellen aan onze waarden. Het is als rondlopen met een groot portret van de paus in een homo bar. Een symbool van onverdraagzaamheid.
Heeft zij begrip voor de Westerse manier van denken? Dat is de hamvraag. Zit er waarheid in ons denken? Als zij denkt dat er 0% waarheid in zit heeft ze geen begrip.

Moslims claimen veel zonder het fatsoenlijk te staven. Alle religies doen dat veelal. Ik ben hoger omdat ik moslim ben of christen ben of fascist ben..... Dit is verdraagzaamheid verbergen onder de noemer van een superioriteitsgevoel...

Alles begint met wederzijds begrip. Als dat er niet is kan je niet verder.

Dus de hoofddoek is een symbool van onbegrip en superioriteit. Ik ben speciaal omdat ik een hoofddoek draag.

Westerlingen kunnen dat ook doen met bijvoorbeeld het kostuum perfect op maat. Ik hoor tot een selecte klasse en jullie niet als er dan nog begrip is en je kan staven dat je tot een selecte klasse hoort is het nog altijd maar een claim en geen wederzijds begrip.

Alles begint met begrip...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 15:34   #24
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Een jonge, mondige en geëmancipeerde moslima heeft een twittertrol die haar jarenlang stalkte lik op stuk gegeven. Voor de rechtbank had de twittertrol niet meer zoveel praats. Het bleek een zielig en verlegen opaatje te zijn.

----------------------

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180614_03563333

DE STANDAARD - VRIJDAG 15 JUNI 2018 - BINNENLAND

TWITTER IS NIET STRAFFELOOS
van onze redacteur Dominique Deckmyn

Voor het eerst is in ons land een anonieme twittertrol veroordeeld. ‘Neem hun anonimiteit af, dan zijn ze machteloos!’

BRUSSEL - Het gelijkekansencentrum Unia liet het haast terloops vallen tijdens de voorstelling van zijn jaarverslag: een anonieme twittertrol is veroordeeld, en dat was nog nooit eerder gebeurd. De 59-jarige man bediende zich van de twitternamen Kolonel Pfaff en De Kafirbrigade. Zijn favoriete slachtoffer was een jonge studente met een hoofddoek en een mening: Yasmien Naciri, inmiddels zelfstandig ondernemer en sinds kort ook schrijfster.

‘De Kafirbrigade heeft mij jarenlang gestalkt’, zegt Naciri (26) aan de telefoon. ‘Dat ik mondig ben, een hoofddoek draag en een andere huidskleur heb, daar hadden ze een probleem mee. Ik heb in 2016 een klacht ingediend. Ik verwachtte er weinig van, maar ik dacht: ik wil hun naam en adres weten, ik wil hun anonimiteit afnemen.’

Een opaatje

Tot Naciri’s niet geringe verbazing werd een van de trollen geïdentificeerd en kwam het tot een proces. Unia adviseerde haar tijdens die periode. ‘Hij was op Twitter zo groot, maar in de rechtbank was hij zo klein’, zegt Naciri. ‘Hij bleek totaal niet mondig te zijn, superoud, superverlegen. Een echt opaatje uit Sint-Niklaas. Ik kreeg medelijden met hem.’

De man werd schuldig bevonden aan belaging (stalking) en veroordeeld tot een werkstraf van 48 uur. Hij moest ook een schadevergoeding van 350 euro betalen. Als hij ook schuldig was bevonden aan inbreuken op de antiracismewet, had dat de straf kunnen verzwaren. Maar dat lukte niet, zegt Naciri, omdat de bewuste twitteraccounts vliegensvlug werden gewist en ze niet genoeg screenshots had bewaard. De les die zij daaruit trekt: ‘Maak dat je een echt dossier aanlegt.’

Lang heerste het idee dat je op het internet – en zeker op Twitter – zo goed als alles kunt zeggen, tegen iedereen. ‘Ik was nooit eerder met zo veel haat geconfronteerd dan toen ik op Twitter begon’, zegt Naciri. ‘Puur omdat ik besta, omdat ik moslim ben. Over de inhoud ging het nooit.’

‘Ik jaag op jullie’

Zelf heeft ze er nooit aan gedacht Twitter vaarwel te zeggen – ‘Ik laat mij niet censureren!’ – en inmiddels heeft ze veel minder last van trollen. Naciri vermoedt dat de rechtszaak daar iets mee te maken heeft. ‘Als je denkt dat ik een slachtoffer ben, dan denk je verkeerd. Ik jaag op jullie!’

Dat Twitter zelf actief optreedt tegen trollen, is een heel recente ontwikkeling. Nu houdt ook het Belgische gerecht zich er dus mee bezig. ‘Dat we nu pas de eerste uitspraken zien voor misbruik van de sociale media, is niet zo vreemd’, zegt Peggy Valcke, professor ICT-recht aan de KU Leuven. ‘Het gaat tenslotte om een jong medium.’

Er zijn wel degelijk grenzen aan de vrije meningsuiting, ook op Twitter. ‘Je moet niet vrezen dat je in de gevangenis belandt voor een tweet’, zegt Valcke. ‘Maar je moet wel beseffen dat wat je op Twitter zet openbaar is, en dat daar dezelfde wetten gelden die ook offline van kracht zijn.’

‘Als je te maken hebt met trollen: dien een klacht in, en neem hen hun anonimiteit af’, besluit Yasmien Naciri. ‘Dan zijn ze machteloos.’


Die twittertrol had maar moeten inroepen dat het om jeugdzonden ging.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 15:35   #25
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Haat is anders best een boeiend onderwerp, maar omvat dit ook de haat van moslims of anderen tegenover alles wat Westers is?
Of gaat dat door voor " mondig"?
Kijk maar even op dit forum, het gescheld en gekanker op " witmensjes" en dat is volgens mij geen oud opaatje.
Of de mening van een aantal " gelovigen" over homo's of vrouwen die voor abortus zijn.
IK erger me er aan dat dit altijd wordt weggezet onder " geloof" alsof dat dan ineens discriminatie goed maakt.
En vrouwen met hoofddoeken zie ik niet als mondig, wel als bedreigend, uiteindelijk dragen ze uit dat vrouwen verantwoordelijk zijn voor het seksueel gedrag van mannen, mocht dit de " nieuwe emancipatie "zijn dan pis ik mentaal op die mondigheid en bijbehorend gedachtengoed!
Het is vooral een superioriteitsgevoel extra in de verf zetten, die hoofddoek. Ik ben speciaal.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 15:46   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het is vooral een superioriteitsgevoel extra in de verf zetten, die hoofddoek. Ik ben speciaal.
Is al duidelijk door het smalend woordgebruik.
Imand van 59 is nog niet echt een opaatle.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 15:48   #27
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Sterker dan 'trut' mag niet. Er is immers net bewezen dat er grenzen zijn aan vrije meningsuiting op het internet (tenzij je voornaam Jihad is natuurlijk; in dat geval zijn je beledigingen een ticketje richting de functie van redacteur sociale media bij de openbare zender).
Vrije meningsuiting? Ik dacht dat het om stalking ging...

Nu ja, ook op P.be mag je niet zomaar iemand beledigen, hé.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 18:22   #28
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Nu ja, ook op P.be mag je niet zomaar iemand beledigen, hé.
Naar het schijnt
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 22:05   #29
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Tsjah, voor opa, als ge mensen wilt blijven ambeteren ook niet bleiten als ge het deksel op de neus krijgt.
Internetwarriors
2
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 22:13   #30
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
2
Je mag best fier zijn op uw muilkorfwetten.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 22:29   #31
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Wat een heldin: een bompa voor de rechter slepen.

Toevallig was hij geen moslim.

Zotte doos.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2018, 22:37   #32
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Een jonge, mondige en geëmancipeerde moslima
Hoe kan je nu een geëmancipeerde moslima zijn en een hoofddoek dragen?

Deze dame voert een dubbele moraal: feministisch gebrabbel tegen niet-moslims.

En achter de schermen buigen voor de imam.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 00:27   #33
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Je mag best fier zijn op uw muilkorfwetten.
Het gaat hier wel om stalking.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 00:32   #34
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niet "mondig", niet "huidskleur", wel hoofddoek. Hoofddoek dragen in een westers land is een beetje als een armband met hakenkruis aandoen in een synagoge. Het is het symbool van een fascistische doctrine die een einde wil stellen aan onze waarden. Het is als rondlopen met een groot portret van de paus in een homo bar. Een symbool van onverdraagzaamheid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dus de hoofddoek is een symbool van onbegrip en superioriteit. Ik ben speciaal omdat ik een hoofddoek draag.
Ik heb nog de tijd gekend dat rondlopen met een hanekam ook door onverdraagzame kwezels als een provokatie werd beschouwd. Want het werd ook niet gesmaakt dat die punks "speciaal moesten doen". Precies hetzelfde soort argumenten als tegen de vrije keuze om een hoofddoek te dragen. Punks werden toen zelfs met geweld bedreigd. Punks moesten ook opkomen voor hun bestaansrecht en voor hun recht om zichzelf te mogen zijn, ook al was dit dan "anders".
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 20 juni 2018 om 00:37.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 07:35   #35
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niet "mondig", niet "huidskleur", wel hoofddoek. Hoofddoek dragen in een westers land is een beetje als een armband met hakenkruis aandoen in een synagoge. Het is het symbool van een fascistische doctrine die een einde wil stellen aan onze waarden. Het is als rondlopen met een groot portret van de paus in een homo bar. Een symbool van onverdraagzaamheid.
Tom Hanks wist het in de Da Vinci code (eerste film) nog zo mooi uit te leggen dat de 'swastika symbool' eigenlijk staat voor levenskracht, geluk of zelfs 'heiligheid' en het teken zijn oorsprong vond in het hindoeïsme en jaïnisme en wordt het ook gebruikt in het boeddhisme.

Het zou, zoals ik al eerder schreef, best wel eens voor problemen kunnen zorgen voor er in een klas in de school onenigheid over ontstaat en er een leerling die een baseball pet je met het teken op draagt omdat hij/zij er geloof aan hecht en zich naast de hoofddoek dragende zich dat recht ook gaat toe eisen om het te dragen.

Hoe reageer je daar op als leerkracht? Zet je ze beiden op de gang?

Ik zou om het leuk te houden in de klas toch eerder gaan voor een vergiet.


In mijn geval zou het wel gaan omdat ik graag spaghetti eet en dat ook enige graagte met iedereen zou willen delen.

Uiteindelijk gaat het er maar om hoe opdringerig een bepaald symbool overkomt of wat zij die het dragen er met willen bereiken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 juni 2018 om 07:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 07:46   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ik heb nog de tijd gekend dat rondlopen met een hanekam ook door onverdraagzame kwezels als een provokatie werd beschouwd. Want het werd ook niet gesmaakt dat die punks "speciaal moesten doen". Precies hetzelfde soort argumenten als tegen de vrije keuze om een hoofddoek te dragen. Punks werden toen zelfs met geweld bedreigd. Punks moesten ook opkomen voor hun bestaansrecht en voor hun recht om zichzelf te mogen zijn, ook al was dit dan "anders".
Exact wat het hoofddoek anno 201X uitdraagt in West Europa :"ik ben een vrouwelijke muzelkwezel en haat alles en iedereen die niet hetzelfde gedachtengoed volgt als ik".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 08:08   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ik heb nog de tijd gekend dat rondlopen met een hanekam ook door onverdraagzame kwezels als een provokatie werd beschouwd. Want het werd ook niet gesmaakt dat die punks "speciaal moesten doen". Precies hetzelfde soort argumenten als tegen de vrije keuze om een hoofddoek te dragen. Punks werden toen zelfs met geweld bedreigd. Punks moesten ook opkomen voor hun bestaansrecht en voor hun recht om zichzelf te mogen zijn, ook al was dit dan "anders".
Inderdaad en die tijd komt blijkbaar terug.
Toen waren het de katolieke kwezels.
Nu zijn het de muzelkwezels die alles wat niet hetzelfde gedachtengoed heeft als zij veroordelen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 08:18   #38
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tom Hanks wist het in de Da Vinci code (eerste film) nog zo mooi uit te leggen dat de 'swastika symbool' eigenlijk staat voor levenskracht, geluk of zelfs 'heiligheid' en het teken zijn oorsprong vond in het hindoeïsme en jaïnisme en wordt het ook gebruikt in het boeddhisme.

Het zou, zoals ik al eerder schreef, best wel eens voor problemen kunnen zorgen voor er in een klas in de school onenigheid over ontstaat en er een leerling die een baseball pet je met het teken op draagt omdat hij/zij er geloof aan hecht en zich naast de hoofddoek dragende zich dat recht ook gaat toe eisen om het te dragen.

Hoe reageer je daar op als leerkracht? Zet je ze beiden op de gang?

Ik zou om het leuk te houden in de klas toch eerder gaan voor een vergiet.


In mijn geval zou het wel gaan omdat ik graag spaghetti eet en dat ook enige graagte met iedereen zou willen delen.

Uiteindelijk gaat het er maar om hoe opdringerig een bepaald symbool overkomt of wat zij die het dragen er met willen bereiken.
delen is mooi, maar van mijn eten blijf je af.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 08:57   #39
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ik heb nog de tijd gekend dat rondlopen met een hanekam ook door onverdraagzame kwezels als een provokatie werd beschouwd. Want het werd ook niet gesmaakt dat die punks "speciaal moesten doen". Precies hetzelfde soort argumenten als tegen de vrije keuze om een hoofddoek te dragen. Punks werden toen zelfs met geweld bedreigd. Punks moesten ook opkomen voor hun bestaansrecht en voor hun recht om zichzelf te mogen zijn, ook al was dit dan "anders".
Hoeveel slachtoffers hebben punkers via aanslagen op hun geweten in vergelijking met islamieten?

Punk (foert aan alle wetten en regeltjes) vergelijken met de islam (er is maar één wet, die van allah, de sharia, en die moet tot in het detail worden gevolgd), je moet het maar doen.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2018, 09:02   #40
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Iets gelijkaardigs:

https://www.gva.be/cnt/dmf20180618_0...zettend-zielig

Citaat:
Een Nederlandse radiopresentatrice, die erotisch getinte berichten kreeg van een luisteraar, heeft de man in kwestie opgebeld. “Dit is een beetje lullig”, zei de man, die na een paar minuten boos werd. “Lullig is het juiste woord”, antwoordde de presentatrice.
En dan begint dat ventje nog te janken ook.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be