Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2018, 09:08   #441
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik denk niet dat je Belgie kunt vergelijken met een niet-westers land wel met de VS.
En Belgie doet het op de meeste vlakken beter dan de VS, zeker wat ouderen, ziektezorg, kinderarmoede etc betreft, dus waarom zouden we hun systeem moeten overnemen?
Wat Rusland betreft de situatie in de jaren 90 was vreselijk op Afrikaans niveau bijna maar het land is er nu veel beter aan toe al zitten ze nog Lang niet op ons niveau.
Poetin is nu van plan om rappers te gaan verbieden, omdat deze muzikanten aanzetten tot drugsgebruik.
Wel niveau is dat?
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 17:09   #442
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Blijkbaar was het een wansmakelijke bedoening op de parlementsvergadering. Moesten Calvo en Peeters Mandril's geweest zijn dan hadden ze hun rood achterste laten zien aan Michel, zo happig waren ze om de NV-A te vervangen. Pure lijkenpikkerij. Schaamteloos volk en wij betalen die er dan nog voor.
Vergeet de sssissende slang Servais niet die met de neus in de lucht zijn gif uitspuwde; en de briesende De Wael die nu zijn zijn masker afviel ,zijn bril niet meer op zijn gezicht kon houden.


Ja; de maskers zijn gevallen, klaar en duidelijk.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 17:48   #443
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Sommigen willen onze sociale rechten aanvallen en naar een systeem gaan zoals in de VS. Dat is goed voor de rijken en slecht voor de werknemers.
Er moet een vangnet zijn voor mensen die ziek worden of hun ontslag krijgen.

De multiculturele en open grenzen retoriek van de linkerzijde is echter zo degoutant dat velen dit willen opgeven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 22:01   #444
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Er moet een vangnet zijn voor mensen die ziek worden of hun ontslag krijgen.

De multiculturele en open grenzen retoriek van de linkerzijde is echter zo degoutant dat velen dit willen opgeven.
Rechts wil het hele sociale vangnet opdoeken. Dat dit bedoeld is voor mensen met de Belgische nationaliteit die werken en belastingen betalen (Tenzij ze op pensioen zijn of ernstig Ziek) lijkt mij vanzelfsprekend. Dat sommigen aan de linkerzijde dat niet snappenbegrijp ik dan weer niet.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2018, 22:04   #445
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Rechts wil het hele sociale vangnet opdoeken. Dat dit bedoeld is voor mensen met de Belgische nationaliteit die werken en belastingen betalen (Tenzij ze op pensioen zijn of ernstig Ziek) lijkt mij vanzelfsprekend. Dat sommigen aan de linkerzijde dat niet snappenbegrijp ik dan weer niet.
De linkerzijde moet en zal het OCMW van de wereld spelen.

Dan kan je het evengoed opdoeken via rechts, want dit systeem gaat instorten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 12:09   #446
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Is "niet productieven middelen laten consumeren" werkelijk "het beter doen" ?
Die zekerheid is voor de hele maatschappij positief. In de VS is er meer onveiligheid, en zitten er verhoudingsgewijs meer mensen in de gevangenis.

Wat is jouw plan, wie niet productief is (bvb. wegens ouderdom of ziekte) laten verhongeren?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 12:10   #447
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Poetin is nu van plan om rappers te gaan verbieden, omdat deze muzikanten aanzetten tot drugsgebruik.
Wel niveau is dat?
Ik heb dat artikel ook gelezen, het maakt vooral deel uit van een campagne om de Russische cultuur te vrijwaren van teveel Amerikaanse invloed.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 12:14   #448
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De linkerzijde moet en zal het OCMW van de wereld spelen.

Dan kan je het evengoed opdoeken via rechts, want dit systeem gaat instorten.
Anderzijds, ik heb iemand uitgenodigd uit Afrika, daar waren heel wat voorwaarden aan verbonden, zoals het afsluiten van een goede ziekteverzekering die heel de periode dekt. (net als garanties dat ik ervoor zou opdraaien moest de persoon niet terugkeren, en ook garanties dat de persoon of zijn/haar familie daar een goede baan heeft en bezittingen)
Het probleem zijn de illegalen, maar die worden wel degelijk uitgewezen. Alleen zou dat veel efficiënter en vlugger kunnen, maar eigenlijk alleen op EU niveau, en daar wringt het schoentje. Overigens de linkse Griekse regering is evenmin voorstander van massa immigratie, net zomin als de linkse 5 sterren beweging in Italië.
Het is een leugen dat iedereen hier zomaar asiel krijgt, de meerderheid wordt uitgewezen. Maar mensen uitwijzen die echt politieke vluchtelingen zijn, of die uit oorlogsgebied komen, is wettelijk niet mogelijk (en misschien maar best)
Maar drogredenen zoals " we wonen in een dictatuur" zijn niet genoeg om asiel te krijgen, misschien vroeger maar het is veel strenger geworden.

Er wordt eigenlijk te veel gezeverd, maar het is een technisch dossier.
Francken is niet volledig eerlijk, het is duidelijk dat hij zich wil laten opvallen voor electorale redenen.
Links help hen door te doen alsof zij voor volledig open grenzen zijn, maar bij mijn weten is geen enkele partij dat. De zusterpartij van de PVDA in Griekenland laat heel veel mensen uitzetten, maar vindt zich niet genoeg gesteund door de EU. En daar hebben ze een punt. De Oost-Europeanen trekken zich er niets van aan. Ze willen geen migranten, niet bijdragen aan de bestrijding van het fenomeen, en zowiezo willen migranten daar niet wonen want te arm.
De landen die er het meest last van hebben zijn de Zuid-Europese, daar komen ze allemaal toe, en door verstrengde controles geraken ze daar niet meer weg. De EU voert niet echt een beleid.
Het kan nochtans gemakkelijk, gewoon migranten niet meer het recht geven zich onbeperkt in Europa te vestigen maar slechts tijdelijk. Eisen dat ze zich aanmelden in een ambassade van een buurland of het land zelf en daar wachten op een beslissing. Selecteren op hun toegevoegde waarde voor de Belgische economie. En alles veel sneller laten gaan. Waarom moeten mensen maanden en jaren wachten op een beslissing?

Een interessant artikel gelezen in De Standaard. Het ging over een interview met Ivo Belet, Europarlementariër. Het ging erover dat bvb. Bulgaren binnenkort na een dag in België gewerkt te hebben hier al werkloosheidsuitkering kunnen krijgen. Onze werkloosheidsuitkering ligt 5 keer hoger dan het minimumloon in Bulgarije. Je moet geen genie zijn om te weten dat dit voor enorme mistoestanden zal zorgen. Belet antwoordt wollig en uitwijkend, in typische eurocraten taal. Belet is niet links.
Gewoon de EU die ondoorzichtig is en beslissingen neemt die tegen het belang van de bevolking ingaan.

Er zijn weinig problemen die niet opgelost kunnen worden. Gewoon een kwestie van incompetentie, veel gekakel en weinig eieren.

Heel dat debat tussen links en rechts over migratie is vals. Rechts stelt dat links iedereen hier wil uitnodigen, wat niet waar is, en links doet weinig om deze perceptie recht te zetten.
Door de ideologische discussie en de structuur van de EU is geen eenduidig, efficiënt beleid mogelijk.

Laatst gewijzigd door tomm : 18 december 2018 om 12:42.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 22:04   #449
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Rechts wil het hele sociale vangnet opdoeken.
Daar merk ik toch niets van. Wel van responsabilisering. En dat is wel een goede zaak (waarmee ik niet stel dat ik iedere maatregel op dat terrein door deze regering beaam).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 22:06   #450
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Een interessant artikel gelezen in De Standaard. Het ging over een interview met Ivo Belet, Europarlementariër. Het ging erover dat bvb. Bulgaren binnenkort na een dag in België gewerkt te hebben hier al werkloosheidsuitkering kunnen krijgen. Onze werkloosheidsuitkering ligt 5 keer hoger dan het minimumloon in Bulgarije. Je moet geen genie zijn om te weten dat dit voor enorme mistoestanden zal zorgen. Belet antwoordt wollig en uitwijkend, in typische eurocraten taal. Belet is niet links.
Gewoon de EU die ondoorzichtig is en beslissingen neemt die tegen het belang van de bevolking ingaan.
Dat één dag werken = werkloosheidsuiterking is bij mijn weten iets van het EP. Het is nog al lang niet duidelijk of dit in nationale wetgeving zal vertaald worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2018, 01:11   #451
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar merk ik toch niets van. Wel van responsabilisering. En dat is wel een goede zaak (waarmee ik niet stel dat ik iedere maatregel op dat terrein door deze regering beaam).
Responsabilisering is ok, maar wat ik zie gaat de richting van de VS op.
Er is een groot verschil tussen die 2. Vooral wat budgetten betreft, minder voor openbaar vervoer, minder voor zorg, en meer cadeaus voor de superrijken.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2018, 01:13   #452
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat één dag werken = werkloosheidsuiterking is bij mijn weten iets van het EP. Het is nog al lang niet duidelijk of dit in nationale wetgeving zal vertaald worden.
Ik hoop van harte van niet, en ik hoop dat U het met me eens bent. De EU moet eindelijk eens beseffen dat er grote economische (naast culturele, etc.) verschillen zijn tussen de verschillende EU lidstaten.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be