Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2018, 18:29   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard De Croo: ‘N-VA speelt recht in de kaarten van PS’

Het verwondert de Croo hoe snel de N-VA en de PS elkaar gevonden hebben. Diegene die je het meest blij maakt met vervroegde verkiezingen is Elio Di Rupo. Didier Reynders en Kris Peeters zien in vervroegde verkiezingen niet de oplossing. En De Croo nog veel minder. We weten allemaal waarom, zeker?

Wat IK niet begrijp is dat de Croo zo snel verwonderd is als we zijn eigen verwezenlijkingen eens naast elkaar leggen. En dat zijn niet alleen de meest recente. Is De Croo nog wel bij zijn verstand als hij nog steun verwacht van de partij die voor het oog van de wereld ten schande werd gemaakt door de premier? De Croo vindt het blijkbaar normaal dat een partij die voor één keer niet instemt met de Vlaams-onvriendelijke Belgische compromiscultuur, de ene dag aan de foute kant van de geschiedenis wordt gezet, maar waar hij één dag later van verwacht dat ze steun betuigt aan kloothommels zoals De Croo. En dat zonder één excuus of toegeving.

Ik herinner er de stekkertrekker bij deze even aan dat HIJ de regering liet vallen over een ongrondwettelijke kieskring. Een kieskring waar nota bene paars, dus zijn eigen partij en de PS verantwoordelijk voor waren. En wie noemde het Lombardakkoord weer "perfide maar efficiënt?

De Croo is vergeten dat Belgique na de door hem uitgelokte val van de regering het absolute wereldrecord regeringsvormen brak.

De Croo is vergeten dat het ZIJN partij was die er ook toen alles aan deed om de N-VA uit de regering te houden.

De Croo koos er voor om maar liefst twee regeringen te vormen met de PS. Twee regeringen met de PS en evenveel staatshervormingen. Meer nog. De Croo onderhandelde het Vlinderakkoord van Di Rupo! Waar slaat die vlinder anders op dan op het strikske van Di Rupo?
Maar nu Di Rupo de confederale kaart trekt en de N-VA een wortel voor de confederale neus hangt deugt de PS opeens langs geen kanten meer in de ogen van de Croo. Of is het wéér alleen de N-VA die niet deugt omdat ze niet meer bereid is om aan de leiband van de kutpartijtjes van de Croo en Michel te lopen?

De Croo zou beter zijn hand eens in eigen boezem steken. Hij heeft de N-VA samen met Michel en het voltallige parlement uitgelachen en moet daar nu de gevolgen van dragen.

De Croo is glad vergeten dat zijn voorzitster het confederalisme uit het programma van de VLD schrapte en kijkt nu op zijn neus omdat de N-VA steun uit een andere hoek krijgt dan van De Croo en de lafhartige labbekakken die de N-VA op de valreep uit de regering werkten.

Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten. De Croo had beter twee keer nagedacht vooraleer de N-VA op de meest schandelijke wijze te schofferen. Hij had beter de N-VA gesteund de eerste en enige keer dat die partij het been stijf hield. Hij had beter premier Michel ter verantwoording geroepen na diens schaamteloze uitlatingen in Marrakesh.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 19:13   #2
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het verwondert de Croo hoe snel de N-VA en de PS elkaar gevonden hebben. Diegene die je het meest blij maakt met vervroegde verkiezingen is Elio Di Rupo. Didier Reynders en Kris Peeters zien in vervroegde verkiezingen niet de oplossing. En De Croo nog veel minder. We weten allemaal waarom, zeker?

Wat IK niet begrijp is dat de Croo zo snel verwonderd is als we zijn eigen verwezenlijkingen eens naast elkaar leggen. En dat zijn niet alleen de meest recente. Is De Croo nog wel bij zijn verstand als hij nog steun verwacht van de partij die voor het oog van de wereld ten schande werd gemaakt door de premier? De Croo vindt het blijkbaar normaal dat een partij die voor één keer niet instemt met de Vlaams-onvriendelijke Belgische compromiscultuur, de ene dag aan de foute kant van de geschiedenis wordt gezet, maar waar hij één dag later van verwacht dat ze steun betuigt aan kloothommels zoals De Croo. En dat zonder één excuus of toegeving.

Ik herinner er de stekkertrekker bij deze even aan dat HIJ de regering liet vallen over een ongrondwettelijke kieskring. Een kieskring waar nota bene paars, dus zijn eigen partij en de PS verantwoordelijk voor waren. En wie noemde het Lombardakkoord weer "perfide maar efficiënt?

De Croo is vergeten dat Belgique na de door hem uitgelokte val van de regering het absolute wereldrecord regeringsvormen brak.

De Croo is vergeten dat het ZIJN partij was die er ook toen alles aan deed om de N-VA uit de regering te houden.

De Croo koos er voor om maar liefst twee regeringen te vormen met de PS. Twee regeringen met de PS en evenveel staatshervormingen. Meer nog. De Croo onderhandelde het Vlinderakkoord van Di Rupo! Waar slaat die vlinder anders op dan op het strikske van Di Rupo?
Maar nu Di Rupo de confederale kaart trekt en de N-VA een wortel voor de confederale neus hangt deugt de PS opeens langs geen kanten meer in de ogen van de Croo. Of is het wéér alleen de N-VA die niet deugt omdat ze niet meer bereid is om aan de leiband van de kutpartijtjes van de Croo en Michel te lopen?

De Croo zou beter zijn hand eens in eigen boezem steken. Hij heeft de N-VA samen met Michel en het voltallige parlement uitgelachen en moet daar nu de gevolgen van dragen.

De Croo is glad vergeten dat zijn voorzitster het confederalisme uit het programma van de VLD schrapte en kijkt nu op zijn neus omdat de N-VA steun uit een andere hoek krijgt dan van De Croo en de lafhartige labbekakken die de N-VA op de valreep uit de regering werkten.

Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten. De Croo had beter twee keer nagedacht vooraleer de N-VA op de meest schandelijke wijze te schofferen. Hij had beter de N-VA gesteund de eerste en enige keer dat die partij het been stijf hield. Hij had beter premier Michel ter verantwoording geroepen na diens schaamteloze uitlatingen in Marrakesh.
Maar dat is toch la Belgique ten volle uit... In la Belgique is er geen plaats voor Vlaamse verzuchtingen...
Zulke verkozen met hun partijen zouden moeten geweigerd worden om als Vlaamse vertegenwoordigers door het leven te gaan.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 19:35   #3
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ach, het dokterke moet zijn spin komen doen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 20:15   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

De Croo zou beter zijn mond houden. Wat zit hij nu de nva te verwittigen dat er in de kaart van de ps gespeeld wordt?
Wil hij de nva behoeden voor een afstraffing door de kiezer.

Neen dus.
De Croo en zijn liberalen hebben de recentst afgenomen peilingen voor intern gebruik gelezen en ... zijn verschoten.
Er is nu maar één opdracht voor gans de vld: vervroegde verkiezingen vermijden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 20:17   #5
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Croo zou beter zijn mond houden.
Tuurlijk, tis gene NVA'er
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 20:24   #6
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
.....................De Croo is vergeten dat Belgique na de door hem uitgelokte val van de regering het absolute wereldrecord regeringsvormen brak.............................De Croo is vergeten dat het ZIJN partij was die er ook toen alles aan deed om de N-VA uit de regering te houden. De Croo koos er voor om maar liefst twee regeringen te vormen met de PS.................Maar nu Di Rupo de confederale kaart trekt en de N-VA een wortel voor de confederale neus hangt deugt de PS opeens langs geen kanten meer in de ogen van de Croo. ........................De Croo zou beter zijn hand eens in eigen boezem steken. Hij heeft de N-VA samen met Michel en het voltallige parlement uitgelachen en moet daar nu de gevolgen van dragen.................De Croo is glad vergeten dat zijn voorzitster het confederalisme uit het programma van de VLD schrapte ................Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten. De Croo had beter twee keer nagedacht vooraleer de N-VA op de meest schandelijke wijze te schofferen. Hij had beter de N-VA gesteund de eerste en enige keer dat die partij het been stijf hield. Hij had beter premier Michel ter verantwoording geroepen na diens schaamteloze uitlatingen in Marrakesh.
Open VLD en CD&V had beter twee keer nagedacht vooraleer de N-VA op de meest schandelijke wijze te schofferen..... op straat te zetten!.

!!!!!!!!!Premier Michel: “Mijn regering of chaos”!!!!!!!!

Congolese Joseph Kabila praktijke om aan de macht te blijven. Michel, door zich zelf verheven tot humaan Leider heeft zich NU zelf verheven tot dictator met de hulp voorlopige van judassen!

Voorlopig want judassen hoereren en planten graag messen in de rug.

Meneer de Croo, zelfs Prof De Vos bevestigde het dat het nu een staatsgreep minderheid formatie is.

Cruciaal: Bovendien knikte prof. De Vos bevestigend bij de opmerking van BDW: In alle andere landen gaat men kiezen in situaties zoals wij ons nu in bevinden, hier durft men géén verkiezing uit te schrijven uit vrees dat men nooit meer en regering zal kunnen samen stellen! Wat dus inhoud dat ons politiek systeem niet meer functioneert!

En net daardoor pleegt Michel, CD&V, Open VLD een staatsgreep om nog tot mei tijd te hebben om hun zelf in te dekken met….????.... “niemand-weet-nog-hoe-wat-toestand”
Wanneer als ons land niet meer instaat blijkt te zijn een federale regering samen te stellen! kan alleen nog maar gerekend worden op een deelstaat regering!

Of jullie er nooit meer in slagen in dit huidig politiek systeem een federale regering samen te stellen zal mij worst wezen >>> ik wil gaan kiezen!

Al de regeringen tot heden, hebben bewezen niet te kunnen zorgen voor de bedrijven meneer De Croo, meneer Peeters van daar onze achterstand tot concurrentie met buitenland! Dus blaas gedrocht ze op ....

Hopelijk worden de kaarten dan zo gelegd dat het oude opgerot tot op de draad opgebrand politiek gedrocht zinkt als de Titanic.

Er hedendaagse oplossingen geïnstalleerd worden, waar echte democratie is, het volk beslist als voorbeeld nemend Het economische en politiek zéér goed werkend Zwitsers politiek systeem!

Waar en persoon echt in staat is eens voor en “links” voorstel/oplossing/ Wet/ toepassing te kiezen en bij volgend referendum en "rechts" verkiest voorstel/oplossing/ Wet/ toepassing waardoor de Zwitserse maatschappij op wieltjes loop.

Zelfs de treinen ze klok vast rijden in een geografisch zwaar landschap, ener energie is om de winter door te komen zonder in het buitenland duur te moeten inkopen. De staats Werk schulden van Zwitserland minimaal zijn, terwijl het land géén economisch voordelen hebben door havens......

En wil men protocollaire premier + protocollaire de koning , laat het volk kiezen hé, ook via referendum!

Dus ja ik wil gaan kiezen, k’ heb goesting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 15 december 2018 om 20:39.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 20:37   #7
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Croo zou beter zijn mond houden. Wat zit hij nu de nva te verwittigen dat er in de kaart van de ps gespeeld wordt?
Wil hij de nva behoeden voor een afstraffing door de kiezer.

Neen dus.
De Croo en zijn liberalen hebben de recentst afgenomen peilingen voor intern gebruik gelezen en ... zijn verschoten.
Er is nu maar één opdracht voor gans de vld: vervroegde verkiezingen vermijden.
Hij weet dat de NVA en SP de grote winnaars gaan worden bij verkiezingen.
Het wordt geen Michel III ,maar een confederale hervorming in de onderhandeling NVA -PS.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 20:38   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Wonderbaarlijk...

We hadden al vernomen dat "De N-VA eigenhandig VB weer op de kaart heeft gezet" en nu wordt ons ervan kond gedaan dat de N-VA de PS aan het bevoordeligen is.

Waarlijk;deze partij gaat luidens bepaalde lieden zeer "breed-spectrum" tekeer in ons politiek landschap,tot zelfs in landsdelen waar ze niet bestaat......
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 15 december 2018 om 20:40.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 20:41   #9
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Hij weet dat de NVA en SP de grote winnaars gaan worden bij verkiezingen.
Het wordt geen Michel III ,maar een confederale hervorming in de onderhandeling NVA -PS.
Denk ik ook
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 20:43   #10
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wonderbaarlijk...

We hadden al vernomen dat "De N-VA eigenhandig VB weer op de kaart heeft gezet" en nu wordt ons ervan kond gedaan dat de N-VA de PS aan het bevoordeligen is.

Waarlijk;deze partij gaat luidens bepaalde lieden zeer "breed-spectrum" tekeer in ons politiek landschap,tot zelfs in landsdelen waar ze niet bestaat......
T'ja in de maand van de sint, de kerstman en t'kindeke mag blijkbaar zelfs een staatsgreep minderheid bende ook hun theater opvoeren...........

Dit in schril contrast met de zéér verduidelijkende steeds beleefde analyse door BDW en zelfs aangevuld door prof de Vos gisteren in de afspraak!

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afsp...dag-d20181214/
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 15 december 2018 om 20:49.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 20:50   #11
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wonderbaarlijk...

We hadden al vernomen dat "De N-VA eigenhandig VB weer op de kaart heeft gezet" en nu wordt ons ervan kond gedaan dat de N-VA de PS aan het bevoordeligen is.

Waarlijk;deze partij gaat luidens bepaalde lieden zeer "breed-spectrum" tekeer in ons politiek landschap,tot zelfs in landsdelen waar ze niet bestaat......
Pas op he een stem voor VB is een stem voor links volgens NVA.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2018, 21:27   #12
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Pas op he een stem voor VB is een stem voor links volgens NVA.
Klopt toch!

Omdat een protest stem, zelfs "believers" stem voor VB verzeild in het ON-democratischh cordon gedrocht>>> caramboleert >>>>ten voordele voor PS Wallonië De Vlaamse meerderheid % geldige bruikbare kies resultaat doet slinken in het federale parlement.

Zodoende totaal waardeloos is als vertegenwoordiging voor mensen die leven op Vlaamse bodem om daad werkelijk iets te bereiken in het federaal parlement.... het gaat nu toch over de federale chaos!

Maar dat wist U natuuuuuuuuuuuuuuur wel hé,
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 15 december 2018 om 21:30.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 01:19   #13
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Klopt toch!

Omdat een protest stem, zelfs "believers" stem voor VB verzeild in het ON-democratischh cordon gedrocht>>> caramboleert >>>>ten voordele voor PS Wallonië De Vlaamse meerderheid % geldige bruikbare kies resultaat doet slinken in het federale parlement.

Zodoende totaal waardeloos is als vertegenwoordiging voor mensen die leven op Vlaamse bodem om daad werkelijk iets te bereiken in het federaal parlement.... het gaat nu toch over de federale chaos!

Maar dat wist U natuuuuuuuuuuuuuuur wel hé,
't Wil niet zeggen, omdat ze in het geval van de N-VA niet uitgesproken het woord Cordon gebruikt hebben dat ze het niet toepassen hé. N-VA zit vanaf nu juist zoals het VB in een cordon en daar zat voordien het VU ook in. Alleen wanneer ze echt niet anders kunnen dan met het N-VA te regeren zullen ze het N-VA aanvaarden, en dat hebben ze destijds met het VU ook gedaan. En als de kaarten door de kiezer zo geschut worden dat ze niet zouden kunnen zonder het VB dan wordt zelfs het VB aanvaard, wees daar maar zeker van, dat is de politiek.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 december 2018 om 01:24.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 01:24   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
't Wil niet zeggen, omdat ze in het geval van de N-VA niet uitgesproken het woord Cordon gebruikt hebben dat ze het niet toepassen hé. N-VA zit vanaf nu juist zoals het VB in een cordon.
Niet als ze incontournable zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 01:29   #15
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Niet als ze incontournable zijn.
Gij vergeet hoe vroeger de socialisten geweerd werden zeker? Ge ging naar de hel als je daarop durfde te stemmen,... tot ze ze nodig hadden en vanaf dan waren het vriendjes. Er is een enkele beerput die harder stinkt dan de politiek.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 06:32   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
't Wil niet zeggen, omdat ze in het geval van de N-VA niet uitgesproken het woord Cordon gebruikt hebben dat ze het niet toepassen hé. N-VA zit vanaf nu juist zoals het VB in een cordon en daar zat voordien het VU ook in. Alleen wanneer ze echt niet anders kunnen dan met het N-VA te regeren zullen ze het N-VA aanvaarden, en dat hebben ze destijds met het VU ook gedaan. En als de kaarten door de kiezer zo geschut worden dat ze niet zouden kunnen zonder het VB dan wordt zelfs het VB aanvaard, wees daar maar zeker van, dat is de politiek.
Het De VU
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 07:24   #17
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Gij vergeet hoe vroeger de socialisten geweerd werden zeker? Ge ging naar de hel als je daarop durfde te stemmen,... tot ze ze nodig hadden en vanaf dan waren het vriendjes. Er is een enkele beerput die harder stinkt dan de politiek.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 07:45   #18
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ach, telkens De Croo, Peeters of Michel hun mond open doen om kritiek te geven op NVA krijgt NVA een hoop stemmen erbij. Als dit zo doorgaat tot aan de verkiezingen volgend jaar dan wordt NVA electoraal slapend rijk.

Eigenlijk zou het beste voor de huidige regering zijn dat ze voor zeer lange tijd hun mond houden maar dat kunnen ze natuurlijk niet: de zwarte piet zal en moet doorgeschoven worden naar NVA. Dat dit omgekeerd werkt hebben ze nog lang niet door.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 07:47   #19
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

En Knuppel, je zou moeten weten hoeveel mensen er op Alexander De Croo stemmen omdat het een ideale schoonzoon type is die degelijk en betrouwbaar overkomt, uw broek zakt af
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2018, 09:10   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Pas op he een stem voor VB is een stem voor links volgens NVA.
In de omstandigheden waarin dat gezegd werd, klopte dit voor de volle 100 procent.
Kijk maar eens wie er verplicht mee opgenomen moet worden in de meerderheid in Antwerpen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be