Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 januari 2020, 11:58   #21
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
t is een regenboogpad hé
Wat schattig!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2020, 13:49   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Is dit niet eerder uw agenda?
-De keuze tot abortus afschaffen is dwang.
- Homoseksualiteit opnieuw bekijken als te behandelen afwijking en opnieuw in het strafrecht plaatsen is dwang.
- Vrouwen aanmoedigen tot huis en haard is ook beperkend voor de kansen van vrouwen op de arbeidsmarkt.
-Je kinderen niet toestaan om het geloof te verlaten is dwang...
Neen, dat is mijn (?) pad niet. Al meermaals heb ik onderstreept hoe ik als democraat de waarde van de vrije meningsuiting heel hoog acht. U niet, want u hebt al meermaals aangegeven dat u bepaalde meningen als strafbare zaken ziet.

Dan even het rijtje overlopen:

Als de Belgische overheid hard drugs strafbaar acht, ontneemt ze de burger een bepaalde keuze in de genotmiddelen. Is dat dan ook dwang?

Nergens schreef ik homoseksualiteit strafbaar te stellen of van overheidswege als "te behandelen afwijking" te omschrijven. Beweert u het tegendeel, voel u vrij mij als bewijs te citeren.

Vrouwen de financiële zekerheid bieden dat ze omwille van gezin of andere situaties (bijvoorbeeld inwonende zieke bejaarde), is helemaal niet beperkend. Het is bevrijdend.

In het geloof zijn mijn kinderen vrij. Geloof binnen de context van dwang en druk is geen levendig geloof. In ons gezin wordt het geloof beleefd en vormt een onderwerp van gesprek. Niet van "moeten of je-gaat-wat-meemaken".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2020, 16:52   #23
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, dat is mijn (?) pad niet. Al meermaals heb ik onderstreept hoe ik als democraat de waarde van de vrije meningsuiting heel hoog acht. U niet, want u hebt al meermaals aangegeven dat u bepaalde meningen als strafbare zaken ziet.

Dan even het rijtje overlopen:

Als de Belgische overheid hard drugs strafbaar acht, ontneemt ze de burger een bepaalde keuze in de genotmiddelen. Is dat dan ook dwang?

Nergens schreef ik homoseksualiteit strafbaar te stellen of van overheidswege als "te behandelen afwijking" te omschrijven. Beweert u het tegendeel, voel u vrij mij als bewijs te citeren.

Vrouwen de financiële zekerheid bieden dat ze omwille van gezin of andere situaties (bijvoorbeeld inwonende zieke bejaarde), is helemaal niet beperkend. Het is bevrijdend.

In het geloof zijn mijn kinderen vrij. Geloof binnen de context van dwang en druk is geen levendig geloof. In ons gezin wordt het geloof beleefd en vormt een onderwerp van gesprek. Niet van "moeten of je-gaat-wat-meemaken".
U bent anders hier op het forum iets te duidelijk geweest om nu de vermoorde onschuld te spelen.
Voor u stond homoseksualiteit op dezelfde lijn als pedofilie, u pleit er steeds voor die perversiteit te laten behandelen, gelooft in aversietherapie en duivelsuitdrijving.
U vindt ook en daarover was u ook duidelijk, dat ouders beslissen voor hun kinderen en dus strikt geloof moet ook zo worden doorgegeven. Waar is de keuze?

Wel van mij mag u als man gerust thuis blijven om voor anderen te zorgen, voor de financiele zekerheid kan uw vrouw zorgen , toch? Nee he? U ziet dit als de rol voor vrouwen maar niet voor mannen!
Maar mocht je jezelf bedacht hebben, prima hoor, dan gloort er hoop aan de horizon!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2020, 17:03   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U bent anders hier op het forum iets te duidelijk geweest om nu de vermoorde onschuld te spelen.
Voor u stond homoseksualiteit op dezelfde lijn als pedofilie, u pleit er steeds voor die perversiteit te laten behandelen, gelooft in aversietherapie en duivelsuitdrijving.
U vindt ook en daarover was u ook duidelijk, dat ouders beslissen voor hun kinderen en dus strikt geloof moet ook zo worden doorgegeven. Waar is de keuze?
Ja, pedofilie en homofilie horen in hetzelfde schuitje: afwijkingen op het normale seksueel patroon. Een man voelt zich aangetrokken tot een vrouw en omgekeerd. Wie zich aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht, wijkt hiervan af. Wie zich seksueel aangetrokken voelt tot niet-mature kinderen, wijk hiervan ook af.

In onze vrije democratische rechtstaat mag ik inderdaad geloven dat er voor die oriëntaties misschien wel eens genezing of beheersing mogelijk is. "Duiveluitdrijving" heb ik in deze nooit aangehaald of ter sprake gebracht. Hier laat uw geheugen u toch in de steek, beste alice.

Natuurlijk beslissen ouders over allerlei zaken voor hun kinderen. Je beslist als ouder niet zelden over de school van je kind. Je stemt in of keurt af dat je kind met bepaalde vriendjes en vriendinnetjes omgaat. Je neemt een beslissing over cadeautjes. En het is normaal dat een ouder ook op het gebied van waarden, levensbeschouwing het kind opvoedt binnen een bepaald patroon. Alleen laat geloof zich niet dwingen. Je kan een kind wel aangeven dat het zijn bord moet leeg eten, maar je kan een kind niet de opdracht geven "En nu ga je geloven". Geloofsoverdracht gebeurt dan ook binnen de beleving van dat waardenpatroon, zoals wij hier doen binnen ons gelovig gezin.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2020, 17:04   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wel van mij mag u als man gerust thuis blijven om voor anderen te zorgen, voor de financiele zekerheid kan uw vrouw zorgen , toch? Nee he? U ziet dit als de rol voor vrouwen maar niet voor mannen!
Maar mocht je jezelf bedacht hebben, prima hoor, dan gloort er hoop aan de horizon!
Waarom zou een vrouw niet mogen zorgen voor bijvoorbeeld haar gehandicapte man? Toch vreemd dat u tot zo'n conclusie komt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2020, 17:24   #26
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou een vrouw niet mogen zorgen voor bijvoorbeeld haar gehandicapte man? Toch vreemd dat u tot zo'n conclusie komt.
Vreemd is uw conclusie , het moet een vrouw zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2020, 17:29   #27
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, pedofilie en homofilie horen in hetzelfde schuitje: afwijkingen op het normale seksueel patroon. Een man voelt zich aangetrokken tot een vrouw en omgekeerd. Wie zich aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht, wijkt hiervan af. Wie zich seksueel aangetrokken voelt tot niet-mature kinderen, wijk hiervan ook af.

In onze vrije democratische rechtstaat mag ik inderdaad geloven dat er voor die oriëntaties misschien wel eens genezing of beheersing mogelijk is. "Duiveluitdrijving" heb ik in deze nooit aangehaald of ter sprake gebracht. Hier laat uw geheugen u toch in de steek, beste alice.

Natuurlijk beslissen ouders over allerlei zaken voor hun kinderen. Je beslist als ouder niet zelden over de school van je kind. Je stemt in of keurt af dat je kind met bepaalde vriendjes en vriendinnetjes omgaat. Je neemt een beslissing over cadeautjes. En het is normaal dat een ouder ook op het gebied van waarden, levensbeschouwing het kind opvoedt binnen een bepaald patroon. Alleen laat geloof zich niet dwingen. Je kan een kind wel aangeven dat het zijn bord moet leeg eten, maar je kan een kind niet de opdracht geven "En nu ga je geloven". Geloofsoverdracht gebeurt dan ook binnen de beleving van dat waardenpatroon, zoals wij hier doen binnen ons gelovig gezin.
U stigmatiseert en discrimineert, pedofilie is strafbaar, homoseksualiteit daar mee vergelijken is bewust dit doen.

Niet mijn geheugen laat me in de steek, wel uw morele eerlijkheid, het gaat niet over " misschien wel eens" maar gewoon stellen dat je als homoseksueel geen recht op bestaan hebt vanuit die identiteit.

Het " normale seksuele patroon" bestaat niet, wel diversiteit, waar pedofilie omdat het gaat over ongelijke relaties niet onder valt. U weet dit heel goed maar uw religieuze dogma's maken ieder redelijk gesprek tot een mentaal bloedbad. Erger, u wilt er nog een lintje voor ook.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2020, 17:31   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Ach ja, waarom niet.

Maar, niet één en de rest zo laten, regenboogzebrapaden, ok, maar dan allemaal in het hele land.

We zijn toch niet voor niets een volk van onnozelaars.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2020, 17:40   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U stigmatiseert en discrimineert, pedofilie is strafbaar, homoseksualiteit daar mee vergelijken is bewust dit doen.
Ik stel vast: afwijking van het normale patroon. Die vaststelling staat los van de morele en de juridische dimensie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2020, 19:00   #30
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Guido De Regenboogpadt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 19 januari 2020 om 19:01.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2020, 19:36   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Alain Yzermans, voorzitter van sp.a-Limburg haalt fors uit naar de twee sp.a’ers uit Beringen die het voorstel van Groen voor de aanleg van een regenboogzebrapad in hun stad niet steunen. Zo’n pad staat symbool voor een holebivriendelijk beleid.

Vlaams Belang stemde ook tegen het HoLeBi-regenboogpad: Een oversteekplaats heeft witte strepen, geen gekleurde. Punt aan de lijn.

Wat vindt U van zo'n "Regenboog-pad"? Noodzakelijk of promoten van een minderheidsgroep?
Zebrapaden zijn gereglementeerde verkeersmarkeringen. Daar horen geen regenbogen of Vlaamse Leeuwen op.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2020, 19:37   #32
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
De formateur moet daaraan likken en *poof* een magische regering verschijnt.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2020, 22:22   #33
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De formateur moet daaraan likken en *poof* een magische regering verschijnt.
Voer ze cognac tijdens de koffietafel na de begrafenis van de formateur, dan is de formatie zo gepiept.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 19 januari 2020 om 22:23.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2020, 22:31   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zebrapaden zijn gereglementeerde verkeersmarkeringen. Daar horen geen regenbogen of Vlaamse Leeuwen op.
Groen, de moslim-knuffelaars, dat holebi's in een aantal wijken niet meer in het straatbeeld gewenst zijn op bevel van de islam, dat vinden ze prima.

Regenboogpaden, om de holebi's te steunen, ongeloofwaardige parvenu's.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 12:09   #35
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik stel vast: afwijking van het normale patroon. Die vaststelling staat los van de morele en de juridische dimensie.
Er wijkt heel wat af van het normale patroon maar homofilie gelijk stellen aan pedofilie is een moreel oordeel, dat ook juridisch niet klopt. Bij u staat dit dus niet los van mekaar, dus wat stelt u vast? Dat u vanuit uw vaststelling stigmatiseert en veroordeeld.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 12:29   #36
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De formateur moet daaraan likken en *poof* een magische regering verschijnt.
hopelijk is het ne gifkikker dan.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be