Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 september 2003, 18:09   #1
Sprot
Burger
 
Sprot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Berichten: 130
Standaard

Nachtwacht ! zaterdag 6 september om 22.30u op Canvas

De inhoud :
" Een jaar geleden dook hij op uit het niets. Binnen de kortste keren scandeerden allochtone jongeren zijn naam, dreigde premier Verhofstadt ermee zijn Arabisch-Europese Liga te verbieden, en werd hij tot in de Amerikaanse pers de Belgische Malcolm X genoemd. Zijn deelname aan de verkiezingen met de lijst Resist liep met een sisser af, maar dat wijt hij aan de samenwerking met de extreem-linkse PVDA. Want een enquête in Nederland wees uit dat 48% van de Turken en 34% van de Marokkanen zou stemmen voor een democratische moslimpartij zoals Abou Jahjah die heeft opgericht... Met een duidelijke doelstelling:

"België moet een moslim-democratie worden."

Abou Jahjah ziet geen enkele reden waarom moslims afstand zouden nemen van islamitische principes. Integendeel, ze moeten net de autochtone bevolking overtuigen om een aantal van die principes over te nemen. Zo kent de Islam de traditie van de sjoera, een overlegmodel dat veel democratischer is dan het westerse model van de parlementaire democratie. En de Islam heeft een soort vermogensbelasting van 2,5%, de zakath. Waarom zouden de westerse democratieën die niet overnemen?

Veel mensen geloven natuurlijk niks van die mooie principes: voor hen wil Abou Jahjah gewoon onze democratie ondermijnen en oproer kraaien. En hun argwaan zou wel eens gewettigd kunnen zijn: zo valt het op dat Abou Jahjah veel radicaler klinkt wanneer hij zich tot allochtonen richt dan wanneer hij zich uitspreekt in de media.

In elk geval verzet hij zich met hand en tand tegen elke vorm van assimilatie van allochtonen. Marokkaanse en Turkse jongeren moeten net hun eigen cultuur gaan herontdekken en beleven, óók als ze hier geboren zijn. En dat doen ze het best door eigen organisaties en zelfs door een eigen televisiezender.

Tegenover Abou Jahjah zit Etienne Vermeersch, virulent anti-racist maar allesbehalve opgezet met de manier waarop Abou Jahjah de allochtone gemeeschap opjut. Beweren dat allochtone jongeren die hier geboren zijn tóch per definitie behoren tot de moslimcultuur, dat is gewoon bloedafkomst en cultuur verbinden, zegt Vermeersch, en daarmee staan Abou Jahjah en het Vlaams Blok op één lijn. Trouwens, die cultuur houdt óók in dat je je vrouw mag slaan en meisjes van straat moet houden, wat men daar ook over beweert. En een moslim-democratie, dat kan gewoon niet bestaan. Geloof is per definitie niet democratisch. "
__________________
Ni dieu, ni maître !
Of zoals mijne mémé zaliger zei: 'Noch god, noch gebod!'
Geen tolerantie voor intolerantie!
http://dutch.faithfreedom.org/forum/
Sprot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 18:15   #2
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Allemaal rechtse rakkers!

__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 18:23   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

De VRT zoekt naar alle mogelijke manieren om die straatvent Jajah toch maar op het scherm te krijgen. 't Is binnenkort verkiezingen, hé.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 18:32   #4
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De VRT zoekt naar alle mogelijke manieren om die straatvent Jajah toch maar op het scherm te krijgen. 't Is binnenkort verkiezingen, hé.
Ik denk dat u spoken ziet.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 19:09   #5
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Was ie net uit de media verdwenen en nu beginnen ze opnieuw? Wie is er nu gevaarlijk?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 19:35   #6
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

ik houd dit maar even bovenaan, voor het geval dat ik het vergeet!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 19:44   #7
Nom@d
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
En de Islam heeft een soort vermogensbelasting van 2,5%, de zakath. Waarom zouden de westerse democratieën die niet overnemen?
hebben ze al gedaan want ik betaal me "blauw" aan belastingen .



Citaat:
In elk geval verzet hij zich met hand en tand tegen elke vorm van assimilatie van allochtonen. Marokkaanse en Turkse jongeren moeten net hun eigen cultuur gaan herontdekken en beleven, óók als ze hier geboren zijn. En dat doen ze het best door eigen organisaties en zelfs door een eigen televisiezender.

en waarom niet er is toch niet voor niets wetenschap die dat mogelijk maakt.
wij zouden ook eens wat aan onze cultuur mogen doen en niet klakkeloos de cultuur overnemen van landen zoals de VS .
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2003, 20:31   #8
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Ik heb nu al een aantal debatten met Jahjah gevolgd en het valt me telkens weer op dat ik niets van de agressiviteit en opjutterij merk, die steeds aan hem wordt toegeschreven.
Niet alleen is hij steeds beleefd tov van gasten en moderator, hij is ook nog eens een zeer goed debater. Waar men nu niet moet uit concluderen dat ik het eens ben met hen.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2003, 20:45   #9
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Ik heb nu al een aantal debatten met Jahjah gevolgd en het valt me telkens weer op dat ik niets van de agressiviteit en opjutterij merk, die steeds aan hem wordt toegeschreven.
Niet alleen is hij steeds beleefd tov van gasten en moderator, hij is ook nog eens een zeer goed debater. Waar men nu niet moet uit concluderen dat ik het eens ben met hen.
Volgens vele journalisten die hem volgen toont ie zich iets radicaler tegenover Moslims dan wanneer ie het tegen de pers heeft.
Hij is blijkbaar flexibel. Wat niet verboden is natuurlijk.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2003, 20:49   #10
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Abou Jahjah sprak altijd met "MENEER Vermeerch".
Vermeerch vond het niet nodig en hield het bij "Jahjah" (wat nog een belediging is ook). Het is ABOU Jahjah.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2003, 21:10   #11
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Abou Jahjah sprak altijd met "MENEER Vermeerch".
Vermeerch vond het niet nodig en hield het bij "Jahjah" (wat nog een belediging is ook). Het is ABOU Jahjah.
Vergelijk die twee dikkertjes van woordjes. Of liever, de ontbrekende woordjes ervoor.
Je moet in zo'n geval die mens drie keer vergeven. Ik zeg niet dat dit in de Koran staat, ik zeg dat het er zou moeten instaan. (l'arrogance!)
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 09:07   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Abou Jahjah sprak altijd met "MENEER Vermeerch".
Vermeerch vond het niet nodig en hield het bij "Jahjah" (wat nog een belediging is ook). Het is ABOU Jahjah.
Hoe die Jajah van moslim titel ook is (abou, kakou of papou) dat interesseert geen mens.

En het is PROFESSOR Vermeersch a.u.b.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 09:18   #13
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Abou Jahjah sprak altijd met "MENEER Vermeerch".
Vermeerch vond het niet nodig en hield het bij "Jahjah" (wat nog een belediging is ook). Het is ABOU Jahjah.
Meneer Vermeerch bleef wel de ganse tijd rustig, daar waar meneer Jahjah vaak zijn stem verhefte (precies begon te roepen), volledig naast de kwestie sprak en de meest eenvoudige ja/neen vragen doodleuk onbeantwoord liet door af te wijken van de vraag.
Veel geblaat, maar weinig wol!
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 11:50   #14
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Hebben jullie ook niet de indruk dat dat debat niets bijgebracht heeft?
Ze waren nog niet eens op gang gekomen of ze mochten overstappen naar de volgende vraag. Dit is niet de eerste keer dat prof. Vermeersch (excuses professor)moet ondervinden hoe weinig tijd men bereid is te geven op de televisie. Zoiets is dan natuurlijk weer voordelig voor bepaalde mensen die liever een inhoudelijke discussie over de Islam uit de weg gaan.
Jammer, we zouden kunnen bijleren.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 12:00   #15
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Aan iedereen: Vermeerch? Dilexie?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 12:34   #16
pwvb
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: gent
Berichten: 214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Hebben jullie ook niet de indruk dat dat debat niets bijgebracht heeft?
Ze waren nog niet eens op gang gekomen of ze mochten overstappen naar de volgende vraag. Dit is niet de eerste keer dat prof. Vermeerch moet ondervinden hoe weinig tijd men bereid is te geven op de televisie. Zoiets is dan natuurlijk weer voordelig voor bepaalde mensen die liever een inhoudelijke discussie over de Islam uit de weg gaan.
Jammer, we zouden kunnen bijleren.
klopt honderd procent, nachtwacht laat je uitspreken zei het spotje, vergeet het!!!! De heer Jahjah slaagde erin om steeds rond het onderwerp te laveren en wanneer prof vermeersch naar de kern ging dan was 't kot te klein. Mijns inziens moest de nadruk gelegd worden op het feit dat een democratie('moslim-democratie',... wat dan ook) niet moet gefundeerd worden op eeuwen oude teksten, door deze teksten te interpreteren. Een grondwet mag bijna geen interpretatie toelaten, tenzij deze interpretatie er voor zorgt dat er meer vrijheden zijn.

MvG,
PWVB
pwvb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 14:25   #17
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Aan iedereen: Vermeerch? Dilexie? :wink:
Ach verdorie, en ik het nog wijzigen!
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 15:26   #18
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Stad Antwerpen
Berichten: 862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De VRT zoekt naar alle mogelijke manieren om die straatvent Jajah toch maar op het scherm te krijgen. 't Is binnenkort verkiezingen, hé.

Inderdaad altijd maar publiciteit geven aan dat krapuleus ventje. Jahjah is een arabische racist zijn Arabische superioriteit probeert ten toon te stellen. Voor mij is de boodschap duidelijk: Nationaliteit afnemen en terug naar Libanon!!!
__________________
Bluelagune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2003, 15:29   #19
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Stad Antwerpen
Berichten: 862
Standaard

.;;;
__________________
Bluelagune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2003, 18:05   #20
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De VRT zoekt naar alle mogelijke manieren om die straatvent Jajah toch maar op het scherm te krijgen. 't Is binnenkort verkiezingen, hé.

Inderdaad altijd maar publiciteit geven aan dat krapuleus ventje. Jahjah is een arabische racist zijn Arabische superioriteit probeert ten toon te stellen. Voor mij is de boodschap duidelijk: Nationaliteit afnemen en terug naar Libanon!!!
Neen, hij moet hetzelfde behandeld worden als anderen die oproepen tot steun aan terroristische activiteiten. Er is nog plaats genoeg in Cuba.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be