Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2008, 19:47   #1
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard Letherme is een hypocriet

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...rachutes.dhtml

In bovenstaand artikel staat te lezen dat ze de gouden parachutes gaan aanpakken, maar als je dan goed kijkt naar het voorstel gaat dit niks veranderen. Integendeel de parachutes kunnen nog groter worden.

Wat een hypocriete bende oplichters die we nu aan de macht hebben. Wie stemt er voor deze huichelaars ??
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 20:30   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...rachutes.dhtml

In bovenstaand artikel staat te lezen dat ze de gouden parachutes gaan aanpakken, maar als je dan goed kijkt naar het voorstel gaat dit niks veranderen. Integendeel de parachutes kunnen nog groter worden.

Wat een hypocriete bende oplichters die we nu aan de macht hebben. Wie stemt er voor deze huichelaars ??

Weet je,het is eigenlijk aan de "privé" om spaanders te hakken in deze!
Ik vind het ook vreselijk dat nu de overheid zich,van arremoede,dient te bemoeien,maar wat wil je !
Leterme en Reynders hebben onlangs 3 weken aan een stuk,24/7 hun kl*ten afgedraaid ,te land en in de lucht,om te proberen de schade te beperken en blijkt dat ondertussen de VEROORZAKERS van de problemen nog ff een aanslag op de kassa georganiseerd hebben,MET TOESTEMMING VAN DE TOENMALIGE DIRECTIE,terwijl die directie toen al heel goed moest geweten hebben dat de boel aan het kapseizen was!...


De organisaties van het bedrijfsleven faalden hierin,ze zijn altijd klaar om groeibeperkingen te bekomen op de lonen van de gewone werknemers,ze zagen al jaren (zonder succes gelukkig)om de ontslagregelingen voor gewone werknemers zo snel,eenvoudig en goedkoop mogelijk te bekomen, maar zijn blijkbaar wel bereid om VERTREKKENDE topmanagers zo duur mogelijk uit te doen wuiven....

Toen Gerolf Annemans vandaag vroeg in het parlement of het "nu gedaan" is moest Premier Leterme ,naar waarheid waarschijnlijk,mededelen dat het waarschijnlijk nog niet over is.....



Het ergste vind ik dat de politiekers verweten worden,terwijl ze gewoon proberen deze brand bij de gewone spaarders weg te houden ...het is als de brandweerlui hinderen bij hun werk....

Erger nog,dit wereldwijd geklungel,van het "supermanageriaat" houdt overal ter wereld regeringen weg van het andere regeerwerk en beschadigd (vermoedlijk tijdelijk) alle begrotingsbesprekingen.....


Laat ons dus kritiek aan de juiste personen richten
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 20:49   #3
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Letherme zegt dat hij verontwaardigd is over deze ontslagvergoedingen en beloofde een wet maar die wet blijkt nu niks te gaan veranderen aan de zaak en laat zelfs nog hogere vergoedingen toe en daar gaat het me om. Letherme is een hypocriet.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:13   #4
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Is het weer geen verkapte vorm om het mes te zetten in de ontslagvergoedingen van de bedienden in het algemeen ?
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 18:33   #5
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Is het weer geen verkapte vorm om het mes te zetten in de ontslagvergoedingen van de bedienden in het algemeen ?
Ik zat gisteren net hetzelfde te denken ... . Ik zat toen te denken dat dit weer de gewone man gaat pakken en dat de grote jongens hun miljoenen gaan kunnen blijven opstrijken. Ik ben dus blijkbaar niet de enige die er zo over denkt. Deze nieuwe wet is een echte schande en Letherme en de rest van de regering zijn hypocrieten. Maar jammer genoeg snappen de meeste mensen het niet ... . Daarnaast blijft de vraag ook wat is het alternatief ... ik bedoel volgend jaar zijn er verkiezingen en op dit moment denk ik eraan om blanco te stemmen. Er is geen enkele partij met een ernstig programma dat voor de gewone mensen goed is op lange termijn.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 18:48   #6
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

als je blanco stemt wordt je stem bij de grootste partij geteld geloof ik. Beter thuis blijven en een advocaat laten uitvechten waarom je op dit manier niet je mening zou mogen uiten.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 10:52   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Ik moet nu al begrijpen dat het Letermes schuld is dat er zo een "uitstapclausules" in privé-bedrijven getekend worden....

Nee,hij kan aan een juridisch sluitend contract niks meer veranderen,zo werkt de rechtsstaat,en bemerk,die kerel daar toont zijn gebrek aan moreel inzicht door niet zelf aan te bieden de premie terug te storten...(hij zou vermoedelijk nog liever een advocaat betalen ermee )

Het zal alleszins niet meer kunnen in die banken waar de Staat,noodgedwongen,een hoofdaandeelhouder van geworden is ...18 maanden opzegvergoeding lijkt me dan nog zeer ruim(dat schijnt een gemiddelde te zijn in de EU)...laat het VBO en consoorten nooit meer zeggen dat we "concurrentieel nadeel" gaan ondervinden nu.....(zelden zoveel zever in een paar woordjes gelezen,alsof er een oorzakelijk verband is tussen een DURE VERTREKKENDE manager en een succesvol bedrijf... )

Laatst gewijzigd door kelt : 25 oktober 2008 om 10:53.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 11:55   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

T'is natuurlijk wel waar; CEO krijgen een beetje teveel waar de gewone werkmens veel te weinig van krijgt.

Maar politiekers krijgen mijn gedacht eveneens teveel waar een gewone werkmens van te weinig krijgt.
Hoeveel bestuursmandaten hebben ze soms wel niet als politieker en hoeveel uitstap vergoeding ligt er voor hen wel niet klaar?

Wat dat betreft mogen CEO' en politiekers elkander een handje geven.

Maar de werkmens...staat waar hij stond.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 12:02   #9
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
T'is natuurlijk wel waar; CEO krijgen een beetje teveel waar de gewone werkmens veel te weinig van krijgt.

Maar politiekers krijgen mijn gedacht eveneens teveel waar een gewone werkmens van te weinig krijgt.
Hoeveel bestuursmandaten hebben ze soms wel niet als politieker en hoeveel uitstap vergoeding ligt er voor hen wel niet klaar?

Wat dat betreft mogen CEO' en politiekers elkander een handje geven.

Maar de werkmens...staat waar hij stond.
Op termijn kan men "de werkmens" nog vervangen door"de Slaaf"
Tijd om een nieuwe vorm van sosliberalimse op te richten,zelfs China en Rusland zijn hier vragende partij in
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 25 oktober 2008 om 12:02.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be