Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Ik neem
De 5e prik, kom maar op 6 15,79%
Voor mij is het al de 6e 0 0%
Geen enkele prik voor mij 13 34,21%
2 of 3 prikken is al voldoende 12 31,58%
Prins Laurent president 7 18,42%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2023, 00:30   #181
gunter5148
Europees Commissaris

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ken persoonlijk heel goed een paar mensen die door dat soort middelen serieus geholpen zijn, want ik denk dat die op 2 mm waren van zich onder een trein te gooien.
Anekdotisch bewijs, patrick.

Ik ken persoonlijk de innere keuken van een bedrijf dat medicijnen verpakt. De absolute BERG anti-depressiva die daar buitengaat is hallucinant.

Bovendien, als het niet voor het geld is, waarom houdt men depressievelingen dan weg van de oorzaak maar leidt ze naar symptoombestrijding?
Oud 16 september 2023, 05:00   #182
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Bovendien, als het niet voor het geld is, waarom houdt men depressievelingen dan weg van de oorzaak maar leidt ze naar symptoombestrijding?
Het is nu toevallig zo dat ik een paar psychiaters in mijn familie heb, en het is ook zo dat ik in mijn omgeving enkele mensen ken die een depressie hebben meegemaakt. Ja, natuurlijk is dat anekdotisch. Maar 1 persoon heeft zich nooit laten behandelen de andere wel.

Een psychiater (mijn schoonbroer) is het met U totaal eens dat een depressie behandelen *in de eerste plaats* erin bestaat om de oorzaak ervan weg te nemen of proberen weg te nemen: datgene dat U triestig maakt in de eerste plaats. Natuurlijk hangt dat af van de omstandigheden. Men behandelt geen depressie als de oorzaak daar nog steeds is. Men erkent juist een depressie (te onderscheiden van een depressieve toestand) aan het gegeven dat er geen REDEN meer is om triest te zijn, maar men toch de ONCONTROLEERBARE mentale negatieve toestanden niet te boven komt, en dat blijft duren. In dat geval kan die medicatie wel degelijk helpen.

En ja, mijn schoonbroer vindt ook dat men VEEL TE SNEL en VEEL TE ONBEZONNEN met die dingen gooit, vooral huisartsen die nogal rap aan een patient die begint te bleiten rap een dozeke voorschrijft. Het is waarschijnlijk zo dat meer dan de helft of nog meer van de mensen die anti depressieva voorgeschreven krijgen, geen depressie hebben, maar gewoon een depressieve toestand hebben en/of waar de oorzaak niet bekeken wordt. Daar is het inderdaad geen goed idee.

Maar er zijn wel degelijk echte depressies en daar is het verschil tussen behandeling en geen behandeling wel degelijk serieus speelt: een onverzorgde depressie, daar kan het jaren duren, of komt ge nooit meer uit.

En ik heb dat effect trouwens gezien - toegegeven, anekdotisch bewijs. De onbehandelde persoon heeft er 3 jaar over gedaan om weer op te houden met te huilen en weer een normale nacht kunnen te slapen ; de andere was op 2 of 3 maanden weer up and running.

Maar bij de behandeling van een depressie hoort ook een opvolging door een psycholoog en dergelijke, om de oorzaak ook weg te halen.

Dat laatste kan volstaan als men nog geen depressie heeft, en dan heeft men geen "chemische" middelen nodig. Maar als men niet meer kan slapen en de dag door brengt met te huilen, en dat is al 3 weken bezig en daar is geen reden voor, dan helpen die dingen enorm.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 07:15   #183
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Nu we toch in een konijnenhol zijn gekropen.

In de familie is er een 1-eiige tweeling waarvan ene zwaar aan de depressiepillen zat, decennia lang en uit een tijd dat ze die vlot gaven. Op haar 70 nam ze elke dag een handvol pillen allerhande. Uiteindelijk kreeg ze zware Parkinson en is ondertussen gestorven aan 76. De andere tweeling nam ook antidepressiva maar veel later en minder, ze heeft nu ook Parkinson maar in mindere mate, we gaan zien hoe erg het nog wordt.

Parkinson zal in dit geval wel erfelijk zijn maar er moet ook een trigger zijn en dat lijkt me hier duidelijk de medicatie.

Het is uiteraard puur anekdotisch maar wel nogal overweldigend, voor ons is er weinig twijfel dat de medicatie een erg negatieve invloed had op lange termijn. Daarom hou ik de gezonde regel aan dat je enkel langdurig medicatie moet nemen als het echt niet anders kan, elke medicatie heeft een nadeel.

Maar ik hou me niet bezig met kwakzalvers die geschud water verkopen (homeopathie), steenopleggingen, energiebanen en andere gezever. Eventueel wel kruiden maar daar zijn de reguliere medicijnen grotendeels ook op gebaseerd en zijn dus eveneens gevaarlijk.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 16 september 2023 om 07:16.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 10:57   #184
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Anekdotisch bewijs, patrick.

Ik ken persoonlijk de innere keuken van een bedrijf dat medicijnen verpakt. De absolute BERG anti-depressiva die daar buitengaat is hallucinant.

Bijna één Belg op acht neemt antidepressiva

1 Belg op 8 zou depressief zijn...
Dit is dus het statistische bewijs voor die lezing van Peter Gotzsche die ik net linkte. Men versoepelt op criminele wijze de criteria om te spreken van een depressie. Bvb een jongen van 15 wiens lief het net heeft uitgemaakt, die zich 2 weken slecht voelt terwijl dat vroeger een half jaar moest zijn. En die ook nog minder eetlust eet of even slecht slaapt krijgt de diagnose al en wordt aan de pillen gezet.

Als 1 op 8 Belgen depressief zou zijn betekent dit dat er gigantisch overgediagnosticeerd wordt. Je moet niet vragen welke enorme som dit eist van de belastingbetaler, terwijl we van ditzelfde budget onder zorgverleners moeten betalen en de rusthuizen betaalbaar kunnen houden. En uiteraard is dat uit geldgewin voor de farmaceutische industrie. Moeten we dan trots zijn op Marc Coucke? Voor mij is die man eerder een gelegaliseerde drugsbaron dan een volksheld. En die loser die de baas is van Tiense Suiker (rijkste Belg) en nu de weightwatchers bezit, is al helemaal een misdadiger. Zelfs de Amerikaanse hartassociatie raadt aan dat niemand meer dan 25g suiker per dag zou consumeren, en die loser heeft hier een beleid gecreëerd waardoor in quasi alles wat we eten een massa suiker verwerkt zit. De suikertaks is hier al voorgesteld, maar komt er niet door omdat de grote jongens hun lobbyisten in de politiek hebben afgekocht. Diezelfde misdadiger die overal suiker in draait (als het ware een diabetesepidemie veroorzaakt) gaat nu via de weight watchers onze obese mensen adviseren hoe ze moeten afvallen?? En dit dan nog via een compleet leugenachtige benadering, het tellen van calorieën maar geen woord over de echte boosdoener genaamd suiker.

Gotzsche onderbouwt ook waarom die industrie gelijkaardig opereert aan de drugsmaffia. Ze hebben hun lobbyisten in de regering zitten. Er zijn talloze voorbeelden van omkoping van officials bij de FDA (Pfizer kreeg er een recordboete voor) om iets goed te keuren. In plaats van onafhankelijke instituten een medicament te laten goedkeuren, laat men het de producent zelf doen. Dit leidde tot alle pagina's met schadelijke neveneffecten die Pfizer achterhield.

En als je dit soort zaken weet en die informatie verspreidt, word je in diskrediet gebracht. En kennelijk is de meerderheid van de samenleving nog dom genoeg om daarin mee te gaan.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 16 september 2023 om 11:09.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 11:05   #185
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Nu we toch in een konijnenhol zijn gekropen.

In de familie is er een 1-eiige tweeling waarvan ene zwaar aan de depressiepillen zat, decennia lang en uit een tijd dat ze die vlot gaven. Op haar 70 nam ze elke dag een handvol pillen allerhande. Uiteindelijk kreeg ze zware Parkinson en is ondertussen gestorven aan 76. De andere tweeling nam ook antidepressiva maar veel later en minder, ze heeft nu ook Parkinson maar in mindere mate, we gaan zien hoe erg het nog wordt.

Parkinson zal in dit geval wel erfelijk zijn maar er moet ook een trigger zijn en dat lijkt me hier duidelijk de medicatie.

Het is uiteraard puur anekdotisch maar wel nogal overweldigend, voor ons is er weinig twijfel dat de medicatie een erg negatieve invloed had op lange termijn. Daarom hou ik de gezonde regel aan dat je enkel langdurig medicatie moet nemen als het echt niet anders kan, elke medicatie heeft een nadeel.

Maar ik hou me niet bezig met kwakzalvers die geschud water verkopen (homeopathie), steenopleggingen, energiebanen en andere gezever. Eventueel wel kruiden maar daar zijn de reguliere medicijnen grotendeels ook op gebaseerd en zijn dus eveneens gevaarlijk.
.
Jij kunt je best niet uitlaten en belachelijk maken over zaken waar je duidelijk geen kaas van gegeten hebt want als homeopathie niet zou werken en mensen ook niet zou genezen, dan bestond dat al heel lang niet meer.
Dat zijn feiten en pure logica, net zoals acupunctuur al duizenden jaren bestaat en niet meer zou bestaan als het niet zou werken.
Homeopathie is wel wat uitgebreider en ingewikkelder dan geschud water, wat een simplistisch, kleingeestig non-argument is van onwetenden.

Het is maar wat en wie je gelooft: tegenstanders van homeopathie die het zelf nooit geprobeerd hebben en enkel hun financiële belang voor reguliere medicijnen beschermen zonder mensen te kunnen genezen of getuigen, mensen die daadwerkelijk al genezen werden door homeopathie omdat de reguliere medicijnen hen niet konden helpen.
Het is maar wat je belangrijk vindt...zieke mensen wenden zich net tot alternatieven omdat reguliere medicijnen geen oplossing kan bieden voor hun gezondheidsprobleem.
En omdat er nogal wat charlatans en oplichters tussen zitten die misbruik maken van de wanhoop van die zieke mensen, wil dat daarom nog niet zeggen dat homeopathie niet werkt.

Overigens zijn reguliere medicijnen grotendeels chemisch en synthetisch.
En ja, big farma beweert dan met "natuurlijke middelen" te werken zoals een reguliere pijnstiller op basis van opiaten waarmee ze dan van de zieke mensen heroïne junkies maken die dan sterven aan de overdosis drugs in de pijnstiller.
Gij beweert dus dat alle reguliere medicijnen, want die zijn volgens jou grotendeels gebaseerd op kruiden, gevaarlijk zijn?
Jawadde...

En nog wat: homeopathie wordt zelfs als aanvullende opleiding aangeboden voor studenten geneeskunde op onze universiteiten om als homeopathische huisarts aan de slag te kunnen gaan.
Oud 16 september 2023, 11:12   #186
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom hou ik de gezonde regel aan dat je enkel langdurig medicatie moet nemen als het echt niet anders kan, elke medicatie heeft een nadeel.
Dat is dan ook het standpunt van mijn schoonbroer: die vindt dat vooral huisdokters veel en veel te gemakkelijk omspringen met anti depressiva ; maar dat wil niet zeggen dat er geen gevallen zijn waar die hun nut hebben.

En ja, elk werkend geneesmiddel heeft ook nadelen, wie het omgekeerde beweert is een zeveraar. Het moet dus ALTIJD zo zijn dat de winst gemaakt met die geneesmiddelen de nadelen overklast. Bij een zware depressie is dat het geval. Als ge aan het bleiten zijt omdat uw kat dood is, niet.
Oud 16 september 2023, 11:19   #187
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Maar nu zijn we ver afgeweken van de topic om nogmaals een "coronake" te doen:
Vlaams minister van Welzijn cd&v-er hilde crevits wil alle 65+ nog eens prikken met mRNA-experimentele vaccins om.....te vermijden dat ze sterven aan de corona-griep en een snotneus en daarvoor haalt de regimepers uit hun archief beelden van rijen oudjes die met een glimlach zich laten euthanaseren tijdens de vorige corona prikronde.

Crevits aarzelde en kreeg het woord "sterven" bijna niet uit haar strot tijdens het interview gisteren bij de regimepers, blijkbaar is ze zich ervan bewust dat die drogreden niet meer pakt...
De kwakzalvers, von ranzig, kameraad van klucht en co, zullen het weer als 'experts' moeten hebben van het "vermijden van een zware infectie", die ze niet kunnen voorspellen, of van het "vermijden om in het ziekenhuis te moeten liggen" dat ze ook onmogelijk kunnen weten.
Overigens is de proeffase van de vorige ronde met experimentele mRNA/corona-vaccins door pfizer nog steeds niet afgelopen==>februari 2024.
Ze hebben misschien nog meer proefkonijnen nodig? Of er zijn niet genoeg vaccinatie-doden gevallen?
Ze proberen het daarom nog maar eens?

Oh, ja en de regimepers liet zich nochalant ontvallen dat we opnieuw afstand zouden moeten houden, desinfecteren, vaker onze handen moeten wassen en zelfs op openbare plaatsen waar veel mensen samenkomen best opnieuw een mondmasker zouden dragen .....
Dus weer opnieuw en dezelfde NEP-maatregelen als graadmeter hoeveel angsthazen er nog zijn en om nog meer te verwoesten.

Op social media zullen deze arme, gehoorzame schapen uitgelachen worden die opnieuw deze nutteloze onzin en waanzin vrijwillig opvolgen en ze mogen met foto of video gepost worden want hun privacy blijft ongeschonden door de onherkenbaarheid van hun mondvod.

Het meest schandalige is dan nog de oproep (om angst te zaaien) van crevits naar kwetsbare groepen mensen met een verzwakt afweersysteem die zij vaccinatie aanraadt om daarmee hun leven zelf in gevaar te brengen door de overbelasting van hun reeds zwakke afweersysteem om een banale seizoensgriep te vermijden.
Politiek advies voor opzettelijke schade aan de volksgezondheid.
Oud 16 september 2023, 11:31   #188
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:

Hoewel dit niet erg gespecifieerd is, klopt het wel. En ik zal u zeggen dat de reden is omdat van heel veel medicamenten is aangetoond dat ze de huishouding van essentiële bacteriën in het maag - darmstelsel kapotmaken.

Ik citeer hier een laboratorium uit Antwerpen over maagzuurremmers. Besef dat de maag de frontlinie is van ons afweersysteem. De zuurtegraad die elders tussen 7.35 en 7.45 zit, daalt in de maag richting 2.0 met de bedoeling om schadelijke pathogenen uit te schakelen zodat ze niet in de dunne darm terecht komen om daar allerlei miserie te veroorzaken.

Ra ra wat er gebeurt bij het nemen van een maagzuurremmer? De PH in de maag stijgt van 2.0 naar 4-5, waardoor schadelijke pathogenen vrij spel krijgen om de het darmkanaal een hele hoop ellende te veroorzaken (SIBO, small intestinal bacterial overgrowth). Iets waar 1/3 van de bevolking aan lijdt, en wat uiteraard een oorzakelijke factor is voor massa's chronische aandoeningen.

Maar de conclusie is dan altijd "oorzaak onbekend"

De gevaren van chronisch gebruik van PPI's of maagzuurremmers

Citaat:

PPI’s of maagzuurremmers behoren tot de top 3 van meest voorgeschreven geneesmiddelen in de Westerse wereld. Over de laatste 2 decennia zagen we in West-Europa een toename met bijna 500% in het aantal voorschriften. Enerzijds wordt een toename geregistreerd van het aantal zuur gerelateerde klachten, anderzijds wordt steeds meer en steeds vaker meteen met PPI’s gestart bij eender welke maagklacht. Stoppen zit er niet altijd in. Maagzuurremmers hebben de reputatie om zeer doeltreffend te zijn met een goede tolerantie. Maar is dat wel zo? Zijn ze zo onschuldig als ze lijken?

PPI’s danken hun hoge efficiëntie aan hun specifieke werking waardoor maagzuurproductie geremd wordt. Terwijl de normale zuurtegraad (pH) van de maag varieert van 1-2,5 wordt met PPI’S de zuurtegraad opgetrokken naar 4-5. Dat deze oplossing te eenvoudig en zonder gevolgen blijft, is haast niet mogelijk.

Oneigenlijk gebruik
Farmaka.be.be maakt een onderscheid tussen langdurig en kort gebruik van PPI’s. Refluxoesofagitis graad A en B rechtvaardigen een gebruik van 4 tot 8 weken. Refluxoesofagitis graad C en D, inname van NSAID/ASA of het syndroom van Zollinger-Ellison zijn indicaties op lange termijn. Barrett wordt apart beschouwd als te behandelen bij symptomatische reflux of oesofagitis en valt dus onder gebruik op lange termijn.

Maagzuurremmers worden veel breder en langer ingezet dan hier vooropgesteld. Niet alleen blijkt dat PPI’s vaak voor eender welke maagklacht worden gebruikt, maar ook dat eens een PPI wordt opgestart er bij een herhaalvoorschrift niet altijd in vraag wordt gesteld of het effectief nog nodig is. Dit geeft aanleiding tot chronisch gebruik.

Verstandig gebruik
Dit is geen pleidooi tegen PPI’s. De middelen hebben belangrijke indicaties en bieden op korte termijn meer voordelen dan mogelijke nadelen.

Bezorgdheid voor lange termijngebruik met het effect op het darmmicrobioom, dysbiose en alle bijhorende gevolgen, zijn nog onvoldoende onder de aandacht gebracht. Verder onderzoek zal hier nog kunnen bijdragen.
Het inzetten van PPI’s voor de juiste indicaties, in een beperkte tijdspanne met regelmatige her-evaluatie en voorzichtigheid in bepaalde doelgroepen (ouderen, veelvuldig medicijngebruik, chronisch darmlijden, auto-immuunlijden) moet en kan als correcte leidraad gehanteerd worden.
Darmziekten
Op het niveau van de dunne darm zien we een beduidend hoger risico voor het ontstaan van Small Intestinal Bacterial Overgrowth (SIBO) met eerder vage klachten in de bovenbuik zoals een opgeblazen en zwaar gevoel na de maaltijd, malaise, vermoeidheid en pijn.

We zien ook een duidelijke toename van ernstige risico’s op spijsverteringsinfecties zoals Clostridium, Campylobacter, Salmonella en Shigella. En laat nu net deze infecties een belangrijke rol spelen in het prikkelbaredarmsyndroom (IBD/PDS). Ook IBD zoals Crohn of Colitis Ulcerosa worden vaak getriggerd door toenemende infectiewaarden.

Tot slot kan het ook intestinale hyperpermeabiliteit (Leaky Gut) veroorzaken, wat op zijn beurt leidt tot extra immuniteitsaandoeningen zoals laaggradige systemische ontstekingen of auto-immuun problematieken. Langdurig gebruik van PPI’s hebben dus een ingrijpende impact op onze gezondheid, die veel verder reikt dan in de bijsluiters wordt beschreven.
SIBO: alarm in de dunne darm
Oud 16 september 2023, 12:14   #189
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dus terug on topic...

Zou Ronnie de 5de al genomen hebben zo rond eind augustus / begin september ?
Ik denk het vrij zeker van wel op basis van de mededeling van onze "ter goeder trouw handelende" autoriteiten ().
https://www.laatjevaccineren.be/herf...-zorgpersoneel
Citaat:
"Zorgvoorzieningen en ziekenhuizen kunnen voor hun personeel al in de zomermaanden een vaccinatie organiseren."
En ook als men ziet hoe Ronnie overtuigd was van de werkzaamheid na 3 spuiten (), dat er nog een 4de bij moest.. ondanks de eerdere beweringen van sommige *kuch Damme * 'experten'
https://www.olijfboom.org/nieuws/wij...or-de-4de-prik
Citaat:
"Intussen hebben we aan den lijve ondervonden welke bescherming de vaccinatie brengt bij onze mensen, en vooral welke mogelijkheden dat geboden heeft om terug te keren naar het “normale” leven."
Ben ik wel vrij zeker van 'jawel'.

Zou Ronnie dan misschien het eerste (gepubliseerde) 'plots'geval zijn aan het begin van deze 5de ronde ?
https://www.hln.be/genk/directeur-wz...ntie~aa61df14/

't Zal wel toeval zijn zeker

Laatst gewijzigd door StV : 16 september 2023 om 12:21.
StV is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 14:31   #190
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Zou Ronnie dan misschien het eerste (gepubliseerde) 'plots'geval zijn aan het begin van deze 5de ronde ?

Dus zijn mensen die nu aan anderen spuitjes laten ZETTEN ook al in gevaar ?
(je denkt toch niet dat die kwiet zelf een spuitje genomen heeft he...)
Oud 16 september 2023, 15:02   #191
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dus zijn mensen die nu aan anderen spuitjes laten ZETTEN ook al in gevaar ?
Zorgpersoneel komt eerst aan bod en dit van in augustus/september al.

Citaat:
(je denkt toch niet dat die kwiet zelf een spuitje genomen heeft he...)
Tuurlijk wel ! Er lopen nog veel wappies rond, waarvan de kost/baten serieus overhelt naar kost, en die denken dat dit voor hun en hun medemens bescherming biedt.

Laatst gewijzigd door StV : 16 september 2023 om 15:03.
StV is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 15:24   #192
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Hoewel dit niet erg gespecifieerd is, klopt het wel. En ik zal u zeggen dat de reden is omdat van heel veel medicamenten is aangetoond dat ze de huishouding van essentiële bacteriën in het maag - darmstelsel kapotmaken.
Dat kan ik zeker geloven, ze beginnen nu nog maar het belang van de maag in te zien betreft bacteriehuishouden. Idem voor de noodzaak om bepaalde ziektes te moeten krijgen, dat is zo'n beetje hetzelfde. Alles is meer verbonden met elkaar dan ze dachten.

Maar daarom ben ik m'n geloof in de wetenschap en medicijnen nog niet kwijt, ze moeten alleen bekeken worden met wat gezond verstand erbij. Idem voor je eten en gelijk wat eigenlijk.
Oud 16 september 2023, 15:28   #193
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht

Dus terug on topic...

Zou Ronnie de 5de al genomen hebben zo rond eind augustus / begin september ?
Ik denk het vrij zeker van wel op basis van de mededeling van onze "ter goeder trouw handelende" autoriteiten ().

En ook als men ziet hoe Ronnie overtuigd was van de werkzaamheid na 3 spuiten (), dat er nog een 4de bij moest.. ondanks de eerdere beweringen van sommige *kuch Damme * 'experten'
https://www.olijfboom.org/nieuws/wij...or-de-4de-prik

Ben ik wel vrij zeker van 'jawel'.

Zou wel kunnen ja, eentje om het goeie voorbeeld te tonen.

Toch erg veel mensen die plots doodvallen, ik denk dat we nog steeds oversterfte hebben. Na een pandemie zou er ondersterfte moeten zijn dus eigenlijk gaan er nu meer mensen dood dan tijdens covid, dat wil toch al wat zeggen.
Oud 16 september 2023, 15:53   #194
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch erg veel mensen die plots doodvallen, ik denk dat we nog steeds oversterfte hebben.
Nee dus.

Van Statbel, tot 13 september: vergelijking 2023 met 2017-18-19
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  image.png‎
Bekeken: 20
Grootte:  95,9 KB
ID: 118383  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  image(2).png‎
Bekeken: 14
Grootte:  284,1 KB
ID: 118384  

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2023 om 15:55.
Oud 16 september 2023, 15:55   #195
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook het standpunt van mijn schoonbroer: die vindt dat vooral huisdokters veel en veel te gemakkelijk omspringen met anti depressiva ; maar dat wil niet zeggen dat er geen gevallen zijn waar die hun nut hebben.

En ja, elk werkend geneesmiddel heeft ook nadelen, wie het omgekeerde beweert is een zeveraar. Het moet dus ALTIJD zo zijn dat de winst gemaakt met die geneesmiddelen de nadelen overklast. Bij een zware depressie is dat het geval. Als ge aan het bleiten zijt omdat uw kat dood is, niet.
Als iemand aan het overwegen is om er een eind aan te maken door van een building te springen of van een brug of tegen een boom te knallen. Als hij dan voor zijn dokter, therapeut staat moet die niet beginnen zeiken dat zijn darmstelsel gaat beschadigd worden en dat hij alleen maar de grote famaceutische bedrijven rijker maakt.

Ik zou nooit bij een fanatieke dokter, therapeut stijl Euroseptic gaan in dat geval. Ook voor andere ziektes. Medicijnen en vaccins allerhande hebben al veel meer mensen gered dan dat ze er eventueel aan sterven. Op eender welke gebruiksaanwijzing van medicamenten staat er uitvoerig beschreven wat de eventuele nadelen kunnen zijn. Die wegen doorgaans niet op tegen de risico's dat iemand loopt om pakweg een hartinfarct of hersentrombose te krijgen.

Het is nogal evident dat een gezond en evenwichtig voedingspatroon beter is dan alle dagen aan het fritkot te staan en een zak chips in uw kloten te draaien met een fles Bacardi.

Maar zelfs mensen die zeer gezond leven, sporten en eten zijn niet vrij van ziektes. Dan zijn de correcte medicijnen onafwendbaar.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 16 september 2023 om 15:56.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 18:42   #196
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als iemand aan het overwegen is om er een eind aan te maken door van een building te springen of van een brug of tegen een boom te knallen. Als hij dan voor zijn dokter, therapeut staat moet die niet beginnen zeiken dat zijn darmstelsel gaat beschadigd worden en dat hij alleen maar de grote farmaceutische bedrijven rijker maakt.
Je zou je dan eens kunnen afvragen hoe het zo ver gekomen is. Veel van die mensen zijn sociaal geïsoleerd, hebben verslavingen (bvb alcohol) en zitten al 10 jaar in zo'n vicieuze cirkel. Die mensen moeten in therapie gaan en hun medicatie geleidelijk aan afbouwen. Maar mensen willen helemaal niks aan zichzelf doen, en dat is net het grote probleem. Ze gaan in het rijtje staan voor de gemakkelijke oplossing, die in feite een symptoombestrijder is en de oorzaak onbehandeld laat.

Citaat:
Medicijnen en vaccins allerhande hebben al veel meer mensen gered dan dat ze er eventueel aan sterven.
Sommigen wel. Anderen helemaal niet (psychofarmaca, en alles wat met diabetes en overgewicht te maken heeft). Ik heb nooit een probleem gehad met op virus gebaseerde vaccins. Die hebben inderdaad veel levens gered.

En als je ziet hoe vet de samenleving aan het worden is (49.3% van de Belgen heeft overgewicht en dit is aan het klimmen), hoeveel comorbiditeiten de afgelopen jaren compleet door het dak gaan, dan vind ik het heel vreemd dat mensen concluderen dat medicijnen in die zin goed werken. De samenleving wordt er alles behalve gezonder op. En da's echt niet omdat we plotseling inactiever zijn geworden dan vroeger.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 16 september 2023 om 19:08.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2023, 19:49   #197
Gipsy

Standaard

Citaat:
Je zou je dan eens kunnen afvragen hoe het zo ver gekomen is. Veel van die mensen zijn sociaal geïsoleerd, hebben verslavingen (bvb alcohol) en zitten al 10 jaar in zo'n vicieuze cirkel. Die mensen moeten in therapie gaan en hun medicatie geleidelijk aan afbouwen. Maar mensen willen helemaal niks aan zichzelf doen, en dat is net het grote probleem. Ze gaan in het rijtje staan voor de gemakkelijke oplossing, die in feite een symptoombestrijder is en de oorzaak onbehandeld laat.

Dat van mensen die sociaal geïsoleerd zijn klopt in veel gevallen niet. Soms speelt men comedie en blijft men doorgaan tegen 200 per uur in het privé en professioneel leven. Niemand ziet het, zelfs de eigen partner of familie, de professionele collega's, klanten en leveranciers, vrienden etc. Ze blijven grapjes maken en er hard tegenaan gaan.
Maar in het midden van de nacht liggen ze in angst aanvallen te denken hoe ze er een einde gaan aan maken. Met drie dozen slaappillen, van een building of een brug springen of met de auto tegen een brugpeiler vlammen.
Oud 16 september 2023, 20:34   #198
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Dat van mensen die sociaal geïsoleerd zijn klopt in veel gevallen niet.

Soms speelt men komedie en blijft men doorgaan tegen 200 per uur in het privé en professioneel leven. Niemand ziet het, zelfs de eigen partner of familie, de professionele collega's, klanten en leveranciers, vrienden etc. Ze blijven grapjes maken en er hard tegenaan gaan.
Maar in het midden van de nacht liggen ze in angst aanvallen te denken hoe ze er een einde gaan aan maken. Met drie dozen slaappillen, van een building of een brug springen of met de auto tegen een brugpeiler vlammen.
Als de partner dat niet merkt, stel ik me daar veel vragen bij. Iemand die met zulke gedachten rondloopt heeft het al veel te ver laten komen en moet zelf heel dringend hulp zoeken bij een psycholoog. Ikzelf ben er al bij verschillende gepasseerd. Ik kan alleen maar speculeren waarom zo veel mensen weigeren aan zichzelf te werken, en dan maar naar de pillen grijpen.
Oud 16 september 2023, 21:00   #199
Gipsy

Standaard

Citaat:
Als de partner dat niet merkt, stel ik me daar veel vragen bij. Iemand die met zulke gedachten rondloopt heeft het al veel te ver laten komen en moet zelf heel dringend hulp zoeken bij een psycholoog. Ikzelf ben er al bij verschillende gepasseerd. Ik kan alleen maar speculeren waarom zo veel mensen weigeren aan zichzelf te werken, en dan maar naar de pillen grijpen.
In de wereld lopen ongeveer 8 miljard individus rond. Die denken allemaal verschillend en die gaan noodzakelijk niet in een stramien lopen die Euroseptic heeft samengesteld.
Oud 16 september 2023, 22:02   #200
Erw

Erw's schermafbeelding

Standaard

De nazomer heeft het september planneke van de nazi's gedwarsboomd. Ze gaan hun volgende crisis tot oktober moeten uitstellen.

Citaat:
In de wereld lopen ongeveer 8 miljard individus rond. Die denken allemaal verschillend en die gaan noodzakelijk niet in een stramien lopen die Euroseptic heeft samengesteld.
Nochtans hebben ze zoveel gelijke gedachten dat ze samenwerken tot samenleven, alleen de overheidsbende deserteurs denkt verschillend.
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be