Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 28 april 2012, 20:29   #21
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Niet iedereen die voor mensenrechten opkomt is automatisch 'links' te noemen.
kom liever af met bewijzen voor deze zogezegde bedreiging...
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 28 april 2012, 20:36   #22
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
kijk dan maar eens in de spiegel met je Westen en VS haat hier op het forum
Mijn kritiek op het gedrag van het westen is niet geboren uit haat. Ik haat ook mijn vrienden uit de VS niet, ook niet als ik van mening verschil met hun over de politieke koers die hun land voert.

Degenen die het onderscheid tussen kritiek en haat niet kunnen of willen maken tonen hun incapaciteit zich in de positie van de ander te plaatsen en maken alzo conflicten waarschijnlijker.

Het is niet zo dat men dient te haten om iemand op zijn fouten te wijzen, zijn leugens te doorprikken of zijn hypocrisie aan te klagen. Het is niet zo dat degenen die je bekritiseerd automatisch je vijanden zijn. Het is niet zo dat je over je vrienden slechts het goede dient te vermelden of dat je hun fouten dient goed te praten. Een moeilijke les voor sommigen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 april 2012 om 20:41.
Johan Bollen is offline  
Oud 28 april 2012, 20:40   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
kom liever af met bewijzen voor deze zogezegde bedreiging...
Ik heb de verwijzing naar dit gebeuren anoniem gehouden, ook omdat ik geen zin heb te gaan zoeken in oude berichten naar iets dat weinig aan de discussie bijdraagt. Maar de moderatie werd indertijd wel op de hoogte gebracht.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 april 2012 om 20:40.
Johan Bollen is offline  
Oud 28 april 2012, 21:13   #24
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Niet iedereen die voor mensenrechten opkomt is automatisch 'links' te noemen.
Dat lijkt er maar niet in te gaan.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline  
Oud 28 april 2012, 21:40   #25
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Niet iedereen die voor mensenrechten opkomt is automatisch 'links' te noemen.
nee zeker niet, maar dat mensenrechtenexcuus is één hypocriete boel, links is zowat de grootste misbruiker ervan door er alleen de 'andere kant' mee om de oren te slaan en de massale schendingen door de eigen 'clan' dood te zwijgen of te verpakken als racisme...

Chavez is een notoir schender ervan...
Eigenzinnig is offline  
Oud 28 april 2012, 22:19   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
nee zeker niet, maar dat mensenrechtenexcuus is één hypocriete boel, links is zowat de grootste misbruiker ervan door er alleen de 'andere kant' mee om de oren te slaan en de massale schendingen door de eigen 'clan' dood te zwijgen of te verpakken als racisme...

Chavez is een notoir schender ervan...
Een slachtoffer van propaganda?
Tegen gewillig zelfbedrog kan ik niet op. Straks ga je ook nog napapegaaien dat de media in Venezuela onvrij zijn, of dat de NATO Libië bevrijdt heeft omdat ze zo inzitten met het lot van de Libiërs onder een of andere vreselijke dictator, of neem je het Syrische oppositiediscours over dat ik elke dag te horen krijg op Radio France International en de rest van de niet al te objectieve media waarmee de gemiddelde Europeaan omringd wordt.

Maar zwijgen zal je over de rechtse staatsgreep en daaropvolgende repressie in Honduras natuurlijk. en de mensenrechtenschendingen in Mexico is natuurlijk enkel 'drug' geweld, en de systematsiche verdwijningen van 'Linksen' in Colombia daar weet je niet eens van...want het wordt je niet gezegd via de main stream Europese media.

Zo verdween op 16 april 2012 Martha Cecilia Guevara Oyola, communautair leidr van leider van San Vicente del Caguán en gevinculeerd aan de politieke beweging Marcha Patriótica. Op 18 april 2012 boerenbeider Hernan Henry Diaz, lid van het patriottisch comité van het departement Putumayo. En zo gaat dat dag in dag uit in Colombia...boerenleiders, syndicalisten, milieuactivisten... Gedwongen verdwijningen van mensen die nooit meer terug gevonden worden. Maar daarover geen woord in de westerse pers, want Colombia is lekker 'rechts' en liberaal....Nee laten we op Venezuela zaniken waar zo'n dingen niet gebeuren. We zoeken wel iets. Desnoods een leugen. Laat de idioten herhalen dat Chavez een dictator is terwijl de mensenrechten in het buurland stukken erger met de voeten getreden worden. Dat is hoe de westerse pers te werk gaat. Spelen met mensenlevens. Het is elke dag te zien voor wie wil.

17 moorden op journalisten in Honduras sinds de VS gesteunde staatsgreep tegen de democratie...geen probleem voor het westen. (en Zelaya was niet eens een linkse, maar hij werd zo voorgesteld omdat hij niet gehoorzaam genoeg was aan de westerse potenties.)

Wie legt er hier de echte dictatuur op? Wie waagt er zijn leven voor vrijheid tegen de belangen van een imperium in, en wie laat zich verrijken in ruil voor niet te veel de corporatieve belangen van het westen voor het hoofd te stoten?

Dwaas degene die zich geïnformeerd waant door zijn dagelijkse nieuws op de kabel en zijn krant in de bus. De westerse pers zet de wereld op haar kop en dat spel wordt gespeeld met mensenlevens.

En ben ik daarom 'links'? Omdat ik me niet wil laten beliegen door mijn leiders? Dan is dat maar zo. Als dat de etikettenklevers in hun binaire links-rechts heelal een gevoel van begrip van hun werkelijkheid kan geven, van mijn part.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 april 2012 om 22:28.
Johan Bollen is offline  
Oud 28 april 2012, 22:44   #27
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een slachtoffer van propaganda?
Tegen gewillig zelfbedrog kan ik niet op. Straks ga je ook nog napapegaaien dat de media in Venezuela onvrij zijn, of dat de NATO Libië bevrijdt heeft omdat ze zo inzitten met het lot van de Libiërs onder een of andere vreselijke dictator, of neem je het Syrische oppositiediscours over dat ik elke dag te horen krijg op Radio France International en de rest van de niet al te objectieve media waarmee de gemiddelde Europeaan omringd wordt.

Maar zwijgen zal je over de rechtse staatsgreep en daaropvolgende repressie in Honduras natuurlijk. en de mensenrechtenschendingen in Mexico is natuurlijk enkel 'drug' geweld, en de systematsiche verdwijningen van 'Linksen' in Colombia daar weet je niet eens van...want het wordt je niet gezegd via de main stream Europese media.

Zo verdween op 16 april 2012 Martha Cecilia Guevara Oyola, communautair leidr van leider van San Vicente del Caguán en gevinculeerd aan de politieke beweging Marcha Patriótica. Op 18 april 2012 boerenbeider Hernan Henry Diaz, lid van het patriottisch comité van het departement Putumayo. En zo gaat dat dag in dag uit in Colombia...boerenleiders, syndicalisten, milieuactivisten... Gedwongen verdwijningen van mensen die nooit meer terug gevonden worden. Maar daarover geen woord in de westerse pers, want Colombia is lekker 'rechts' en liberaal....Nee laten we op Venezuela zaniken waar zo'n dingen niet gebeuren. We zoeken wel iets. Desnoods een leugen. Laat de idioten herhalen dat Chavez een dictator is terwijl de mensenrechten in het buurland stukken erger met de voeten getreden worden. Dat is hoe de westerse pers te werk gaat. Spelen met mensenlevens. Het is elke dag te zien voor wie wil.

17 moorden op journalisten in Honduras sinds de VS gesteunde staatsgreep tegen de democratie...geen probleem voor het westen. (en Zelaya was niet eens een linkse, maar hij werd zo voorgesteld omdat hij niet gehoorzaam genoeg was aan de westerse potenties.)

Wie legt er hier de echte dictatuur op? Wie waagt er zijn leven voor vrijheid tegen de belangen van een imperium in, en wie laat zich verrijken in ruil voor niet te veel de corporatieve belangen van het westen voor het hoofd te stoten?

Dwaas degene die zich geïnformeerd waant door zijn dagelijkse nieuws op de kabel en zijn krant in de bus. De westerse pers zet de wereld op haar kop en dat spel wordt gespeeld met mensenlevens.

En ben ik daarom 'links'? Omdat ik me niet wil laten beliegen door mijn leiders? Dan is dat maar zo. Als dat de etikettenklevers in hun binaire links-rechts heelal een gevoel van begrip van hun werkelijkheid kan geven, van mijn part.
nee daarom ben je een marxist, een extreem-linkse dus, die in alles en overal imperialisme zien als hun 'marxistische' droom belaagd wordt door de realiteit...

Chavez is een knettergekke boerenlul die , los van zijn overtuiging, totaal ongeschikt is om een land te leiden...maar voor u is dan natuurlijk maar westerse propaganda...terwijl er nergens zoveel persvrijheid is als in het westen
Eigenzinnig is offline  
Oud 28 april 2012, 22:54   #28
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
nee daarom ben je een marxist, een extreem-linkse dus, die in alles en overal imperialisme zien als hun 'marxistische' droom belaagd wordt door de realiteit...
Waar is die dubbele facepalm.

Citaat:
Chavez is een knettergekke boerenlul die , los van zijn overtuiging, totaal ongeschikt is om een land te leiden
Dat is uw mening

Citaat:
...maar voor u is dan natuurlijk maar westerse propaganda...
Nee, dat is uw mening

Citaat:
terwijl er nergens zoveel persvrijheid is als in het westen
Het zal nog een stuk slechter dienen te gaan in het 'westen' vooraleer men zijn misplaatste superioriteitsgevoelens zal laten varen denk ik.
Johan Bollen is offline  
Oud 29 april 2012, 08:13   #29
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard Andere "open brief"

Mijn "open brief" zou er toch anders uitzien.
Hier gaan we:

Beste Maarten Malaise,

De laatste dagen is het bestaan bekend geworden van het forum "Ban the Fascists".
Op dat forum blijken een aantal leden van dit forum actief te zijn, soms met dezelfde nick als hier, soms met een andere. Ook een aantal van onze seriële overbruggingsnickers blijken daar actief te zijn geweest.
De discussies op dat forum hadden voornamelijk betrekking op het doen en laten op forum.politics.be.

Vandaar de volgende reactie van mod chinaski:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chinaski Bekijk bericht
Beste forummers, de moderatie is intussen op de hoogte van deze draad en verzamelt op dit ogenblik alle informatie om zo in overleg met de forumbeheerder eventuele maatregelen te kunnen treffen. U kunt intussen rustig verder discussiëren, maar wij willen er wel op wijzen dat de forumregels nog steeds gewoon gelden. Hou het dus een beetje beschaafd.

Met vriendelijke forumgroet
chinaski
Ik vertrouw er op dat de moderatie en de forumbeheerders de nodige maatregelen zullen treffen.

Toch wil ik even de volgende punten benadrukken.

1. Sommige leden van "Ban the Fascists" hebben weinig of helemaal niet gepost op dat forum. Ik denk hierbij onder meer (maar niet uitsluitend) aan Raf, Pietje, Robinus V en Kallikles. Ik hoop dat de forumbeheerders bij het treffen van de nodige maatregelen selectief te werk zullen gaan.

2. De wijze waarop het bestaan van "Ban the Fascists" publiek is gemaakt is alles behalve onschuldig. Wie echt begaan is met dit forum en met de sfeer op dit forum had de link discreet aan de forumbeheerders doorgespeeld. Nu werd de sfeer op dit forum nog meer verpest door de wijze waarop de informatie druppelsgewijs werd vrijgegeven. Bovendien kan men zich vragen stellen over de timing van de lekken, daar de meeste activiteit op dat forum al maanden geleden plaatsvond.
Ik vertrouw er op dat de forumbeheerders ook dit aspect van deze zaak onderzoeken, en ook hierrond de nodige maatregelen treffen.

3. Moderator chinaski wijst er op dat ook in de "Banmededelingen k&k"-thread de forumregels van toepassing blijven. Helaas zijn daar de laatste dagen nogal wat overtredingen van de forumregels gebeurd, en is chinaski's oproep het een beetje beschaafd te houden dode letter gebleken.

Omdat ik voor de rest vriendelijk ben in deze open brief zal ik me twee bitcherige zinnen veroorloven. Dit hele stormpje had vermeden kunnen worden door het bestaande forumreglement streng maar rechtvaardig en consistent toe te passen. Ik verwijs hierbij onder meer naar wat Arbiter hier schreef over Vetes en clanoorlogen, en dat spijtig genoeg niet consistent en streng genoeg werd toegepast.
Uiteraard staan de beste stuurlui aan wal, en dat geldt evengoed voor mij.

Met vriendelijke groeten,

Firestone (*)

(*) Eén van die vele Internetgebruikers die gratis en voor niks gebruik en misbruik maken van de faciliteiten van dit politiek discussieforum, waarvoor nogmaals dank.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 29 april 2012 om 08:37.
Firestone is offline  
Oud 29 april 2012, 12:30   #30
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

ik heb dit forum altijd beschouwd als een virtueel café waar ik (en anderen) hun mening kon ventileren..
Als blijkt dat dit forum toestaat dat bepaalde groepen georganiseerd komen provoceren om andersdenkenden juridisch te kunen rapporteren dan houdt het hier op voor mij..

aan die stasi praktijken doe ik niet mee..ik zal dan wel in de stembus mijn voorkeur laten blijken..

Ik heb altijd geweten dat hier extremisten actief waren voor wie dit forum geen tijdverdrijf was maar een plaats waar zij hun ideologie tot in het extreme kunnen propaganderen met of zonder hulp van externen...fuck die bende zielige losers...ik ben normaal jullie niet..
Eigenzinnig is offline  
Oud 29 april 2012, 13:41   #31
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
De laatste dagen is het bestaan bekend geworden van het forum "Ban the Fascists".
Bedankt voor de link. Ik zal eens gaan kijken.

Citaat:
1. Sommige leden van "Ban the Fascists" hebben weinig of helemaal niet gepost op dat forum. Ik denk hierbij onder meer (maar niet uitsluitend) aan Raf, Pietje, Robinus V en Kallikles. Ik hoop dat de forumbeheerders bij het treffen van de nodige maatregelen selectief te werk zullen gaan.
Maatregelen omdat mensen posten op meerdere forums? Het is me onduidelijk wat het 'delict' is waarnaar u hier verwijst.

Citaat:
2. De wijze waarop het bestaan van "Ban the Fascists" publiek is gemaakt is alles behalve onschuldig. Wie echt begaan is met dit forum en met de sfeer op dit forum had de link discreet aan de forumbeheerders doorgespeeld. Nu werd de sfeer op dit forum nog meer verpest door de wijze waarop de informatie druppelsgewijs werd vrijgegeven. Bovendien kan men zich vragen stellen over de timing van de lekken, daar de meeste activiteit op dat forum al maanden geleden plaatsvond.
Ik vertrouw er op dat de forumbeheerders ook dit aspect van deze zaak onderzoeken, en ook hierrond de nodige maatregelen treffen.
Maatregelen omwille het 'druppelsgewijs' doorspelen van links . Wat is daar verkeerd aan?

Citaat:
3. Moderator chinaski wijst er op dat ook in de "Banmededelingen k&k"-thread de forumregels van toepassing blijven. Helaas zijn daar de laatste dagen nogal wat overtredingen van de forumregels gebeurd, en is chinaski's oproep het een beetje beschaafd te houden dode letter gebleken.

Omdat ik voor de rest vriendelijk ben in deze open brief zal ik me twee bitcherige zinnen veroorloven. Dit hele stormpje had vermeden kunnen worden door het bestaande forumreglement streng maar rechtvaardig en consistent toe te passen. Ik verwijs hierbij onder meer naar wat Arbiter hier schreef over Vetes en clanoorlogen, en dat spijtig genoeg niet consistent en streng genoeg werd toegepast.
Uiteraard staan de beste stuurlui aan wal, en dat geldt evengoed voor mij.

Met vriendelijke groeten,

Firestone (*)

(*) Eén van die vele Internetgebruikers die gratis en voor niks gebruik en misbruik maken van de faciliteiten van dit politiek discussieforum, waarvoor nogmaals dank.
Nu weet ik nog niet waar er hier het forumreglement overtreden werd. Uw brief is verwarrend en verondersteld voorkennis van deze zaak. Dat probleem heeft men meestal niet met goed geschreven open brieven.

Misschien is de brief echter verwarrend omdat er hier keet geschopt wordt om niets. Wie weet zijn er wel 'fascisten' aan het werk die medeforummers de mond willen snoeren met wat misplaatste verontwaardiging. Of wie weet kan er iemand echt uitleggen wat er eigenlijk aan de hand is met een concreet voorbeeld bijvoorbeeld.
Johan Bollen is offline  
Oud 29 april 2012, 13:43   #32
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Klopjachten/banpogingen/valse meldingen
Als wij doorkrijgen dat u bewust probeert een politieke tegenstander verbannen te krijgen wordt u zonder opgaaf van redenen zelf bestraft.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 april 2012 om 14:08.
Johan Bollen is offline  
Oud 29 april 2012, 13:45   #33
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Het is niet 'Ban the fascists' maar 'Bash the fascists'.

Je moet registreren om de inhoud te zien. Daar heb ik nu geen zin in.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 april 2012 om 14:08.
Johan Bollen is offline  
Oud 29 april 2012, 14:14   #34
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
u bent dat heerschap dat mij een permban toewenst maar blijkbaar geen problemen mee heeft dat dit forum door het slijk gehaald wordt door een extremistische clan ?

Als ik een permban krijg en de wisordclan niets dan weet ik waar dit forum voor staat en zal niemand nog last hebben van mij..

Als samenzweren met een permbanner die dit forum juridisch wou aanklagen door de vingers wordt gezien dan kan en mag alles..

P.S. deze 'open brief' werd eveneens verzonden via PM naar Maarten Malaise..hij ziet maar wat hij ermee aanvangt..

Je maakt dus klakkeloos je PM aan MM openbaar....

Maar ja, je geniet dan ook Goddelijke bescherming. Wie is die almachtige God van jou?
smosty is offline  
Oud 29 april 2012, 14:31   #35
smosty
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
ik heb dit forum altijd beschouwd als een virtueel café waar ik (en anderen) hun mening kon ventileren..
Als blijkt dat dit forum toestaat dat bepaalde groepen georganiseerd komen provoceren om andersdenkenden juridisch te kunen rapporteren dan houdt het hier op voor mij..

aan die stasi praktijken doe ik niet mee..ik zal dan wel in de stembus mijn voorkeur laten blijken..

Ik heb altijd geweten dat hier extremisten actief waren voor wie dit forum geen tijdverdrijf was maar een plaats waar zij hun ideologie tot in het extreme kunnen propaganderen met of zonder hulp van externen...fuck die bende zielige losers...ik ben normaal jullie niet..
En wat vind je van het koosnaampje dat ik speciaal voor jou gecoind heb omdat jij het altijd op mij gemunt had?
Raf zal me cullen voor dit soort woordgebruik...
smosty is offline  
Oud 29 april 2012, 15:05   #36
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Mijn "open brief" zou er toch anders uitzien.
Hier gaan we:

Beste Maarten Malaise,

De laatste dagen is het bestaan bekend geworden van het forum "Ban the Fascists".
Op dat forum blijken een aantal leden van dit forum actief te zijn, soms met dezelfde nick als hier, soms met een andere. Ook een aantal van onze seriële overbruggingsnickers blijken daar actief te zijn geweest.
De discussies op dat forum hadden voornamelijk betrekking op het doen en laten op forum.politics.be.

Vandaar de volgende reactie van mod chinaski:



Ik vertrouw er op dat de moderatie en de forumbeheerders de nodige maatregelen zullen treffen.

Toch wil ik even de volgende punten benadrukken.

1. Sommige leden van "Ban the Fascists" hebben weinig of helemaal niet gepost op dat forum. Ik denk hierbij onder meer (maar niet uitsluitend) aan Raf, Pietje, Robinus V en Kallikles. Ik hoop dat de forumbeheerders bij het treffen van de nodige maatregelen selectief te werk zullen gaan.

2. De wijze waarop het bestaan van "Ban the Fascists" publiek is gemaakt is alles behalve onschuldig. Wie echt begaan is met dit forum en met de sfeer op dit forum had de link discreet aan de forumbeheerders doorgespeeld. Nu werd de sfeer op dit forum nog meer verpest door de wijze waarop de informatie druppelsgewijs werd vrijgegeven. Bovendien kan men zich vragen stellen over de timing van de lekken, daar de meeste activiteit op dat forum al maanden geleden plaatsvond.
Ik vertrouw er op dat de forumbeheerders ook dit aspect van deze zaak onderzoeken, en ook hierrond de nodige maatregelen treffen.

3. Moderator chinaski wijst er op dat ook in de "Banmededelingen k&k"-thread de forumregels van toepassing blijven. Helaas zijn daar de laatste dagen nogal wat overtredingen van de forumregels gebeurd, en is chinaski's oproep het een beetje beschaafd te houden dode letter gebleken.

Omdat ik voor de rest vriendelijk ben in deze open brief zal ik me twee bitcherige zinnen veroorloven. Dit hele stormpje had vermeden kunnen worden door het bestaande forumreglement streng maar rechtvaardig en consistent toe te passen. Ik verwijs hierbij onder meer naar wat Arbiter hier schreef over Vetes en clanoorlogen, en dat spijtig genoeg niet consistent en streng genoeg werd toegepast.
Uiteraard staan de beste stuurlui aan wal, en dat geldt evengoed voor mij.

Met vriendelijke groeten,

Firestone (*)

(*) Eén van die vele Internetgebruikers die gratis en voor niks gebruik en misbruik maken van de faciliteiten van dit politiek discussieforum, waarvoor nogmaals dank.
Bedankt voor de link naar eerdere toelichting over kampvorming en clanoorlogen, en dergelijke op dit forum.

Ik herinner me dat ik doorover een bericht ontving van mevrouw A die ervan uitging dat ik zou zijn aangesproken door de moderatie.
Dat was niet het geval; maar dat kreeg je er niet in bij die mevrouw, die bleef doordrammen dat ik loog. Door te negeren raakte ik van het gestalk af.

Maar wanneer de moderatie dit standpunt verkondigde kunnen ze nu de zaak niet zo laten en moeten er consequenties aan verbonden worden.
Ik wacht dus even op hun standpunt,hopelijkduurt dit niet lang.
alice is offline  
Oud 29 april 2012, 15:13   #37
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Misschien is de brief echter verwarrend omdat er hier keet geschopt wordt om niets. Wie weet zijn er wel 'fascisten' aan het werk die medeforummers de mond willen snoeren met wat misplaatste verontwaardiging. Of wie weet kan er iemand echt uitleggen wat er eigenlijk aan de hand is met een concreet voorbeeld bijvoorbeeld.
Misschien moet u eens eerst de zaak ten gronde bekijken alvorens u anderen belachelijk maakt omdat u gewoon uw 'vaste kant' kiest zonder enig benul te hebben waar het over gaat...
Eigenzinnig is offline  
Oud 29 april 2012, 15:19   #38
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het is niet 'Ban the fascists' maar 'Bash the fascists'.
Inderdaad, een fout in mijn post. De link is wel juist.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline  
Oud 29 april 2012, 15:30   #39
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bedankt voor de link naar eerdere toelichting over kampvorming en clanoorlogen, en dergelijke op dit forum.

Ik herinner me dat ik doorover een bericht ontving van mevrouw A die ervan uitging dat ik zou zijn aangesproken door de moderatie.
Dat was niet het geval; maar dat kreeg je er niet in bij die mevrouw, die bleef doordrammen dat ik loog. Door te negeren raakte ik van het gestalk af.
Nu lieg jij, Alice.
Ik heb je één PM gestuurd. Op 3 April 2011, 09:38
Dat noem jij dus doordrammen!

Citaat:
Maar wanneer de moderatie dit standpunt verkondigde kunnen ze nu de zaak niet zo laten en moeten er consequenties aan verbonden worden.
Ik wacht dus even op hun standpunt,hopelijkduurt dit niet lang.
Ik heb nooit gemerkt dat de moderatie dit toepaste.
http://forum.politics.be/showpost.ph...74&postcount=1
artisjok is offline  
Oud 29 april 2012, 16:01   #40
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nu lieg jij, Alice.
Ik heb je één PM gestuurd. Op 3 April 2011, 09:38
Dat noem jij dus doordrammen!


Ik heb nooit gemerkt dat de moderatie dit toepaste.
http://forum.politics.be/showpost.ph...74&postcount=1
Kunt u stoppen om eenmaal per week me van leugens te beschuldigen?
Nergens staat de bewering dat het om meerdere berichten zou gaan

We hopen nu te mogen merken, gezien de situatie, dat de moderatie ook toepast wat destijds gecommuniceerd is en waarvan u dus perfect op de hoogte was.
alice is offline  
Discussie gesloten


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be