Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juli 2018, 09:31   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.232
Standaard Slechts ~1 werknemer per bedrijf kiest voor geld ipv "salariswagen".

Had iemand meer verwacht?

Citaat:
https://www.gva.be/cnt/dmf20180720_0...ilen-voor-cash

Amper 23 werknemers gaan in op voorstel om bedrijfswagen in te ruilen voor cash

Gisteren om 08:28 | Bron: BELGA

Hr-dienstenbedrijf SD Worx telt tot dusver amper 23 werknemers, uit 22 bedrijven, die hun bedrijfswagen ingeruild hebben voor een cashvergoeding.

Dat schrijft De Tijd vrijdag. SD Worx begeleidt bijna 24.000 bedrijven met meer dan 500.000 werknemers met een bedrijfswagen.

Een bedrijfswagen inruilen voor een licht belaste vergoeding in cash, met die maatregel wil de federale regering de files terugdringen. Maar twee maanden na de invoering lokt de ‘cash for car’-regeling dus allesbehalve een stormloop uit. “Voorlopig hebben 23 werknemers van 22 bedrijven hun bedrijfswagen ingeruild voor een cashvergoeding”, zegt Veerle Janssens van SD Worx in De Tijd.

Bij concurrent Acerta, die 40.000 bedrijven in portefeuille heeft, klinkt hetzelfde verhaal. “We stellen vast dat de interesse heel erg mager is”, zegt directeur Dirk Wijns in de krant. “We krijgen heel weinig vragen van bedrijven over cash for car. Het aantal dossiers waarin het systeem wordt gebruikt, kunnen we op twee handen tellen. We worden absoluut niet overdonderd.”

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juli 2018 om 09:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 15:47   #2
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Logisch en voorspelbaar.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 15:49   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Salariswagens en andere fiscale koterijen afschaffen!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 15:50   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.633
Standaard

Debiele politici. Eerst moet de ruimtelijke ordening anders. Dan volgt de mobiliteit vanzelf ... Maar men blijft verkavelen dus ... FTW.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 21 juli 2018 om 15:50.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 16:31   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

De tijd van "mijn auto da's mijn vrijheid" behoort definitief tot het verleden. Maar de voornaamste reden voor de weerstand tegen het alternatieve cash-voorstel is de in-treurige toestand van het Belgisch openbaar vervoer. Wat wil je, de Lijn en nog veel meer de NMBS zijn financieel een ramp en kosten de potentiële gebruikers elk jaar (per inwoner) duizenden euro's belastinggeld dat wegvloeit in de te dempen putten. Ze zijn bovendien volledig onderworpen aan de grillen van de in beide maatschappijen oppermachtige vakbonden. De keren dat ik er gebruik van maak ben ik reeds gedegouteerd wanneer ik een treinstel het station zie binnendenderen. De rijtuigen aan de buitenkant beklad met smerige graffiti en binnenin dikwijls ronduit vuil. En het betert er niet op. Het zal nog lang duren eer we hier de performantie zullen halen van het Zwitsers openbaar vervoer. Een tijdje geleden zag ik op TV verschillende afleveringen van een verslag over een reis die een Engelse dame dwars door Japan (van in het uiterste noorden van Hokkaido tot in Okinawa in het Zuiden). Een flink deel van die reis gebeurde per spoor. Het was verbluffend om de Japanse treinen de stations te zien binnen rijden. Ze blonken als gesimoniseerde auto's en de rijtuigen binnenin kraaknet. Het personeel bijna ceremonieel beleefd met witte handschoenen...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 19:23   #6
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Een salariswagen is een perfect wettelijke win-win deal tussen werkgever en werknemer.
Wie meent dat door het afschaffen ervan alle voormalige gebruikers van een salariswagen voortaan met de bakfiets naar het werk zullen gaan, of per overvolle stinktrein, is automatisch erelid van het Simplistisch Verbond.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 19:37   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Een salariswagen is een perfect wettelijke win-win deal tussen werkgever en werknemer.
Wie meent dat door het afschaffen ervan alle voormalige gebruikers van een salariswagen voortaan met de bakfiets naar het werk zullen gaan, of per overvolle stinktrein, is automatisch erelid van het Simplistisch Verbond.
Ik bewaar deze quote en je zal er toch geen bezwaar tegen hebben als ik hem gebruik tegen forummers die zitten te zagen over onze democratie.

‘Perfect wettelijk’

I like it
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 19:46   #8
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik bewaar deze quote en je zal er toch geen bezwaar tegen hebben als ik hem gebruik tegen forummers die zitten te zagen over onze democratie.
OK, maar alleen tegen sossen en groensels!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 19:49   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
OK, maar alleen tegen sossen en groensels!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 21:03   #10
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Een salariswagen is een perfect wettelijke win-win deal tussen werkgever en werknemer.
Wie meent dat door het afschaffen ervan alle voormalige gebruikers van een salariswagen voortaan met de bakfiets naar het werk zullen gaan, of per overvolle stinktrein, is automatisch erelid van het Simplistisch Verbond.
Het gebeurt niet vaak, maar ik sluit me volledig bij u aan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 22:09   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Belastingen op lonen verlagen voor iedereen zodat uitzonderingsregels zoals salariswagens niet meer nodig zijn.

En een salariswagen =! dienstwagen ter info. Een vertegenwoordiger moet zich kunnen verplaatsen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 22:15   #12
CeeSsss
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 juni 2010
Berichten: 36
Standaard

Je titel is nog duizend maal te genereus. Het is bijna 1 werknemer per 1000 bedrijven!


Citaat:
Hr-dienstenbedrijf SD Worx telt tot dusver amper 23 werknemers, uit 22 bedrijven, die hun bedrijfswagen ingeruild hebben voor een cashvergoeding.

Dat schrijft De Tijd vrijdag. SD Worx begeleidt bijna 24.000 bedrijven met meer dan 500.000 werknemers met een bedrijfswagen.
CeeSsss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2018, 08:28   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeSsss Bekijk bericht
Je titel is nog duizend maal te genereus. Het is bijna 1 werknemer per 1000 bedrijven!
Als je het zo leest ja, ik ben dan zeer genereus-optimist met het woord voorlopig 1000 maal te rekken...

Citaat:
Voorlopig hebben 23 werknemers van 22 bedrijven hun bedrijfswagen ingeruild voor een cashvergoeding”, zegt Veerle Janssens van SD Worx in De Tijd.
Ik neem aan dat de cash ook te weinig is om zomaar de (luxe)wagen te laten staan.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 juli 2018 om 08:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2018, 09:41   #14
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik neem aan dat de cash ook te weinig is om zomaar de (luxe)wagen te laten staan.
Uiteraard.

De groenen willen nog veel verder gaan en zien in het mobiliteitsdebat bijvoorbeeld een mooie kans op herverdeling.
Hun voorstel was om 'elke' werkende mens een mobiliteitsbudget te geven ter vervanging van de bedrijfswagens.
Dat is hetzelfde als ijveren voor een basisinkomen voor iedereen te verdelen uit de huidige som van uitkeringen.

Een dikke bak maakt deel uit van het salarispakket van een individu en zijn/haar arbeidsovereenkomst. Je kan dat niet zomaar vervangen door iets minderwaardigs, laat staan dat er genoeg gekken voor te vinden zijn om dat vrijwillig te doen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2018, 21:11   #15
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

ik heb erover gesproken met de gasten van HR: ze willen niet omdat de lease nog te recent is.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2018, 22:08   #16
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Vele bestellingen staan momenteel op hold bij vele garages omdat recentelijk de normen strenger geworden zijn en wagens die onder de 140mg/km uitkwamen (2 liters) nu min. 15mg/km hoger uitkomen.

Ach, we moeten daardoor een €150/mnd extra bijleggen. Als we voor zo'n €4000 per jaar met een Jaguar F-Pace van €85000 mogen rondtoeren, waarom niet?

We hebben nog getwijfeld om een Mercedes GLE (hybride) te nemen. Het hybride-gedoe is dan een mooi excuus om met een 3 liter benzine van 350pk rond te toeren. Who cares als je dat ding elke nacht vergeet in het stopcontact te steken.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 22 juli 2018 om 22:17.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be