Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 februari 2018, 23:31   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard Franstalige atoombom voor arco-vergoeding door staat

Moet niet veel commentaar bij: een atoombom.

titel: Wouters: “Beweging.net grijpt liever naar de uier van de staatskas”
link: https://vuyewouters.be/2018/02/22/wo...-de-staatskas/


Citaat:
.....
De Waalse Vereniging voor Steden en Gemeenten (‘Union des Villes et Communes de Wallonie’) stelt nu dat indien de Arco-aandeelhouders een compensatie krijgen, zij daar ook recht op hebben. Ze vragen 220 miljoen euro indien de regering-Michel de verkoop van haar aandelen in Belfius zou gebruiken om de Arco-coöperanten te vergoeden. “De UVCW baseert zich daarvoor op het gelijkheidsbeginsel”, zegt Veerle Wouters in de Kamer. “Aandeelhouders zijn aandeelhouders en zij moeten inderdaad gelijk behandeld worden.”
.....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 09:22   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.927
Standaard

Dat is natuurlijk het risico: als de Arco aandeelhouders geld krijgen, waarom de anderen dan niet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2018, 11:25   #3
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Natuurlijk mag er geen geld van de overheid naar de ARCO-gedupeerden gaan.

Maar politiek gezien is het toch wel meer dan een beetje ironisch dat de grootste partij van het land nu moet rekenen op de Waalse PS-gemeenten om die ARCO-steun definitief te kelderen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 15:52   #4
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.773
Standaard

Haha, de vergoeding was al beperkt door Europa. Nu gaan de gemeenten nog eens een graantje meepikken... De ARCO vergoeding zal een druppel op een hete plaat worden.

Terecht eigenlijk. Voor mij moeten die mensen geen frank terug zien.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 15:58   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is natuurlijk het risico: als de Arco aandeelhouders geld krijgen, waarom de anderen dan niet.
Inderdaad.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 16:12   #6
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Haha, de vergoeding was al beperkt door Europa. Nu gaan de gemeenten nog eens een graantje meepikken... De ARCO vergoeding zal een druppel op een hete plaat worden.

Terecht eigenlijk. Voor mij moeten die mensen geen frank terug zien.
Akkoord maar verwacht dan ook niet dat ik nog maar 1 dag zal gaan werken en belastingen zal betalen. Mijn stem zal dan naar het VB gaan en ik neem het tienvoudige terug van wat ze destijds van mij gestolen hebben.

Dus besluit : alles van ARCO kwijt en u zegt goed zo. Ik zeg dan u mag belastingen betalen om mijn stempelgeld tot aan mijn pensioen te betalen. Wie laatst lacht best lacht
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 16:14   #7
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Moet niet veel commentaar bij: een atoombom.

titel: Wouters: “Beweging.net grijpt liever naar de uier van de staatskas”
link: https://vuyewouters.be/2018/02/22/wo...-de-staatskas/
Ze hebben gelijk. De Gemeenteholding (waar alle gemeenten hun aandelen van Gemeentekrediet/Dexia in ondergebracht hadden) was, net zoals Arco, een referentie-aandeelhouder van Dexia. Het principe van gelijkberechtiging van alle aandeelhouders moet onverkort gelden. Arco is geen bevoorrechte aandeelhouder die zo maar "recht heeft" op het geld van de belastingbetaler omdat hun belegging in Dexia-aandelen (door hun eigenste domme fout) gefaald heeft.

Laatst gewijzigd door quercus : 26 februari 2018 om 16:15.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 16:23   #8
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

Ik hoop dat die Waalse gemeenten daarvoor een rechtszaak aanspannen. Dat zal, dat hoop ik, misschien andere aandeelhouders (die hun belegging in Dexia hadden verwezenlijkt door aankoop op de de beurs) ertoe aanzetten om hetzelfde pad te volgen. Dit is nog een struikelsteen die voor gevolg kan hebben dat de zogenaamde "regeling" binnen de regeringscoalitie op een sisser zal uitlopen. Om maar te zwijgen over de mening van de Europese Commissie.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 16:30   #9
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is natuurlijk het risico: als de Arco aandeelhouders geld krijgen, waarom de anderen dan niet.
Franstaligen krijgen toch al geld via de transfers. Omgekeerd zou het nooit waar zijn geloof ik. Het is ook nooit genoeg he.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 februari 2018 om 16:31.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 16:55   #10
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Haha, de vergoeding was al beperkt door Europa. Nu gaan de gemeenten nog eens een graantje meepikken... De ARCO vergoeding zal een druppel op een hete plaat worden.

Terecht eigenlijk. Voor mij moeten die mensen geen frank terug zien.
2
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 16:57   #11
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ook dan in mijn geval +2.

Akkoord maar verwacht dan ook niet dat ik nog maar 1 dag zal gaan werken en belastingen zal betalen. Mijn stem zal dan naar het VB gaan en ik neem het tienvoudige terug van wat ze destijds van mij gestolen hebben.

Dus besluit : alles van ARCO kwijt en u zegt goed zo. Ik zeg dan u mag belastingen betalen om mijn stempelgeld tot aan mijn pensioen te betalen. Wie laatst lacht best lacht

Wie is er nu de sukkelaar
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 18:31   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Haha, de vergoeding was al beperkt door Europa. Nu gaan de gemeenten nog eens een graantje meepikken... De ARCO vergoeding zal een druppel op een hete plaat worden.

Terecht eigenlijk. Voor mij moeten die mensen geen frank terug zien.
Die mensen moeten alles terug krijgen. Tot de laatste centiem van de oude franc.
Ze werden opgelicht en daarom hebben ze recht op schadevergoeding.

Schadevergoeding te betalen door de criminele oplichter. Niet door de belastingbetaler.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 18:45   #13
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die mensen moeten alles terug krijgen. Tot de laatste centiem van de oude franc.
Ze werden opgelicht en daarom hebben ze recht op schadevergoeding.

Schadevergoeding te betalen door de criminele oplichter. Niet door de belastingbetaler.
Toch vinden zij dat de belastingbetaler hen wél moet vergoeden. Het is toch opvallend dat zowel de coöperanten zelf als diegenen op wie een gedeelte van hen heeft beroep gedaan om hun belangen te verdedigen (Deminor en advocaat Lenssens) zowel Belfius als de Staat aanvallen maar hun klep gesloten houden t.a.v. de werkelijke schuldige, met name ACW/beweging.net. Nu weet ik ook wel dat die schurken juridisch moeilijk te vatten zijn. Maar er is toch een zéér doeltreffend verweermiddel, eentje dat de leiding van het "christelijk" middenveld zonder de minste twijfel een diarree-aanval zou bezorgen: massaal uit alle geledingen van beweging.net stappen.

Vind je het niet merkwaardig dat ze er blijkbaar niet aan denken om die stap te zetten? Onder meer omwille van deze vaststelling begin ik er serieus aan te twijfelen of met de komende twee verkiezingen CD&V een flinke klap zal oplopen. Dat middenveld-volkje is hondstrouw aan de zuil.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 18:53   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Toch vinden zij dat de belastingbetaler hen wél moet vergoeden.
....
Ik denk dat de meesten wel zeer goed begrijpen hoe de vork aan de steel zit.

Nu ja, voor je centen terug te krijgen ...

De grootste criminelen waren/zijn gasten als Leterme en andere tsjeven die dachten van eens even wat belastingsgeld te kanaliseren ...
de sukkelaars van kleine beleggers zijn geen criminelen. Hoogstens naïevelingen die nu wel hun franc zal gevallen zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 18:55   #15
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
ik neem het tienvoudige terug van wat ze destijds van mij gestolen hebben.
Definieer 'ze'.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 19:38   #16
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het is toch opvallend dat zowel de coöperanten zelf als diegenen op wie een gedeelte van hen heeft beroep gedaan om hun belangen te verdedigen (Deminor en advocaat Lenssens) zowel Belfius als de Staat aanvallen maar hun klep gesloten houden t.a.v. de werkelijke schuldige, met name ACW/beweging.net.
http://trends.knack.be/economie/mens...al-540393.html

Francine Swiggers is ook aangesproken door Deminor. "Het ACW" is zo vaag als het maar kan zijn. De enige aanspreekbare link tussen "het ACW" en Arco zijn de natuurlijke personen die feiten namens Arco én ander ACW instanties hebben gepleegd.

Peter Dedecker zou strafklacht hebben neergelegd aan het adres van "het ACW" maar daar hoor je niets meer van.

Beweging.net is een nieuwe vzw die rechtspersoonlijkheid heeft verworven na de Arco feiten. Deze vzw is dus niet aanspreekbaar.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 20:09   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die mensen moeten alles terug krijgen. Tot de laatste centiem van de oude franc.
Ze werden opgelicht en daarom hebben ze recht op schadevergoeding.

Schadevergoeding te betalen door de criminele oplichter. Niet door de belastingbetaler.
Wanneer begint het proces?

De ACV-minister van justitie zal dat het best weten, de N-VA zit er samen mee in de federale, laat ze eens polsen hoe het zit.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 05:29   #18
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is natuurlijk het risico: als de Arco aandeelhouders geld krijgen, waarom de anderen dan niet.
De Fortis slachtoffer niet vergeten he, ook zij en vooral zij werden bestolen door de overheid.
De Arco aandeelhouders werden tenslotte maar bestolen door blindelings hun "idolen" te volgen.
Die "idolen" die Fortis nationaliseerden om hun eigen vel te redden.
Met dat vele geld dat ze er aan verdienden konden ze hun eigen bank recht houden.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 09:11   #19
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Definieer 'ze'.
Voor mijn part iedereen. Van die achter de vuilkar staat tot de Koning. Wie het uiteindelijk betaalt interesseert mij ook niet. Ik weet wel dat ik nog even in opzegtermijn zit en dat dan de Staat mij maandelijks mag onderhouden. Als je ziet hoe "ze" u elke dag kloten dan vraag ik mij af waarom ik nog moeite zou willen doen?

En neen ik ben niet pessimistisch of depressief maar ik heb er wel stilaan genoeg van dat ze de gewone mensen meer en meer pluimen. En wat mij bij Arco nog het ergste stoort is dat "ze" er allemaal mee lachen en dat de politiek denkt dat wij simpel van geest zijn. Min vrouw en ik hebben Arco. Ik reken er niet naar maar neem als getal 10.000 euro. Dus dat is dan minstens een jaar gaan stempelen en in de hangmat gaan liggen. En om ze te kloten doe ik het maal twee. En dan zullen we wel zien of we nog iets willen gaan doen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 09:38   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wanneer begint het proces?

De ACV-minister van justitie zal dat het best weten, de N-VA zit er samen mee in de federale, laat ze eens polsen hoe het zit.
Ge moet dat niet aan mij vragen, ge moet dat vragen aan die slachtoffers die klacht hebben ingediend, of aan hun advocaten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be