Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2016, 23:19   #41
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nog nooit een vrouwelijke taxichauffeur gezien, hoor.
lol watch this guinestar

https://www.youtube.com/watch?v=wZQEH2nuQNI
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 00:05   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Welnee, eerst Burg Ir geflest 1964 . Dan HTI Oostende.
Van de univ naar de technische.

Zeker weten dat je niet van je 14 j op den traveau stond?
Of garnalen aan het pellen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 december 2016 om 00:09.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 00:11   #43
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nice Ik ken het vervolg reeds, haha ^^
Er komt ook nieuw bij...Ik raak wel aan een dertigtal. .

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 december 2016 om 00:20.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 00:31   #44
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Acht jaar werken met verlies. Da's langer dan ik.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 15:37   #45
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Niet in staat om een rittenblad in te vullen.
Nog geen week bezig en de secretaresse van de bazin laat mij opdraven op haar bureau om me te vertellen dat ik niet in staat ben om een rittenblad in te vullen. Rittenblad: het enige en cruciaal document van de taximan met vertrek en eindpunt, tijden, meterstanden, kilometerstanden, waarop zijn schaarse loon berekend wordt. Ik was me scherp bewust dat ik niet in staat was dat eenvoudig document behoorlijk in te vullen, en dit niettegenstaande een paar dagen opleiding. Het was niet voor niets dat ik gelogen had in mijn curriculum vitae over mijn medische precedenten. Ik was, na psychiatrische behandeling, nog steeds in volle crisis en depressie, mijn masterstudie Open Universiteit Culturele Wetenschappen had ik moeten opgeven na het behalen van de Bachelor, ik was na 22 jaar vers gescheiden (ze wou niet verder met een werkloze ex-psychiatrische patient plus nog een paar andere begrijpelijke redenen) , en taxirijden leek de enige reddingsplank. Er is altijd vraag naar taxichauffeurs, ze worden dan ook even snel weer afgedankt, zeker als ze het minimumloon niet halen dat de baas verplicht is uit te betalen, of ze stappen zelf snel op voor beter, zodra ze de kans krijgen; zo'n taxibedrijf is een echt duivenkot. Wat kon ik anders doen dan me vastklemmen aan die waterkans? Ik lachte vol schijnbaar zelfvertrouwen en zei haar bemoedigend: geef me nog een paar dagen om te wennen. Het zou evenwel nog moeten blijken of ik dat stressvol beroep aankon in mijn gedelapideerde geestelijke conditie. Nou, ze gaf me dat uitstel en ik hoorde er verder niets meer van. Blijkbaar had ik de elementaire administratie dan toch onder de knie gekregen. Niettemin was ik een jaar later nog steeds verward genoeg om niet in staat te zijn mijn eigen belastingaangifte in te vullen. Ik moest op een consultant beroep doen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 december 2016 om 15:49.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 15:43   #46
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
27 min en geen enkele passagier...
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 15:47   #47
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Acht jaar werken met verlies. Da's langer dan ik.
Dat had ik niet opgevangen. 8 jaar al geen passagiers en neurotisch met een lege taxi blijven rondrijden
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 09:22   #48
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat had ik niet opgevangen. 8 jaar al geen passagiers en neurotisch met een lege taxi blijven rondrijden
Het zal toch niks met haar geloof te maken hebben zeker ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2016, 22:34   #49
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
27 min en geen enkele passagier...
Ze kan altijd met Uber aan de slag, speaking of which: die zetten tegenwoordig zelfs fietskoeriers in, no kidding
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 11:32   #50
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

V tax was toen een bedrijf in de Overpoort van meer dan 50 werknemers met en sterke vakbondsvertegenwoordiging. In het begin had ik daar zo geen zicht op. Maar na verloop van tijd werd het me duidelijk dat de vakbonden er in feite de plak zwaaiden. Bijna elk ontslag werd door hen teruggedraaid, voor de arbeidsrechtbank zo nodig. Daar geef ik verder nog een voorbeeld van. Ik stond dus voor de keus: aansluiten of niet. Als industrieel vertegenwoordiger had ik 15 jaar lang geen vakbond (nodig) gehad en daarna ook niet als dopper. Mijn uitbetalingsinstelling was die van de overheid: de HVW. Dus besliste ik dat de bazin maar mijn prestatie moest aankijken Waarbij ik haar de kans gaf mij te ontslaan zonder verdediging noch verhaal. Maar dat gebeurde niet en slechts een jaar later sloot ik me uiteindelijk aan bij het ABBV. Je krijgt dan een eindejaarspremie via de vakbond (betaald door de werkgever en in functie van diens evaluatie van je werk) die je als niet-lid niet uitbetaald krijgt. Waardoor ik jaarlijks ook de Bond Moyson binnenstapte. het historische gebouw en organisatie van ten tijde van het begin van de sociale strijd, op de Vrijdagmarkt. (1875) .

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 december 2016 om 11:39.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 11:56   #51
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Nice
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2016, 12:07   #52
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat had ik niet opgevangen. 8 jaar al geen passagiers en neurotisch met een lege taxi blijven rondrijden
Wat een taxidermist lijden kan...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 14:44   #53
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2016, 14:54   #54
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Taxirijden als laatste redmiddel voor de wanhopigen staat natuurlijk onder zware bedreiging.
Citaat:
The traditional logic of the job market has made sitting behind a wheel a fall-back option – if all else fails, you can always drive a cab. But no more: what was once one of the labour market’s most dependable redoubts is now among its more precarious elements.
https://www.theguardian.com/commenti...future-jobs-go
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 17:30   #55
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

In the heath of the night...

Sta ik rond een uur of twee 's nachts op de Zwijnaardse Steenweg aan een totaal verlaten kruispunt citadellaan/overpoort te wachten. Bij overschakeling op groen rij ik het kruispunt op. Van rechts zie ik plots op een kritisch korte afstand twee bolides naast elkaar met een rotvaart op me af stuiven. Die kunnen onmogelijk nog stoppen voor het rood, en laten me ook geen tijd om me gas gevend in veiligheid te brengen. Ik rem en kom stil te staan midden het kruispunt om ze beter de gelegenheid te geven me als niet-bewegend object te ontwijken. En inderdaad. Ze splitsen. De ene zoeft me vooraan in volle vaart voorbij met een kleine stuurcorrectie, de andere achteraan hetzelfde. Ze duiken weer naast elkaar in op de éénrichtings tweevaksbaan van de citadellaan zonder elkaar een milimeter winst of verlies toegeven te hebben. Adembenemend om zo eens betrokken te raken als hindernis bij een nachtelijke car-race.

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 december 2016 om 17:34.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2016, 21:55   #56
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In the heath of the night...

Sta ik rond een uur of twee 's nachts op de Zwijnaardse Steenweg aan een totaal verlaten kruispunt citadellaan/overpoort te wachten. Bij overschakeling op groen rij ik het kruispunt op. Van rechts zie ik plots op een kritisch korte afstand twee bolides naast elkaar met een rotvaart op me af stuiven. Die kunnen onmogelijk nog stoppen voor het rood, en laten me ook geen tijd om me gas gevend in veiligheid te brengen. Ik rem en kom stil te staan midden het kruispunt om ze beter de gelegenheid te geven me als niet-bewegend object te ontwijken. En inderdaad. Ze splitsen. De ene zoeft me vooraan in volle vaart voorbij met een kleine stuurcorrectie, de andere achteraan hetzelfde. Ze duiken weer naast elkaar in op de éénrichtings tweevaksbaan van de citadellaan zonder elkaar een milimeter winst of verlies toegeven te hebben. Adembenemend om zo eens betrokken te raken als hindernis bij een nachtelijke car-race.
Amai adembenemend indeed
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 19:02   #57
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard


Oprolbaar:

Met heeft het altijd over flexibiliteit. Ik heb daar een ander woord voor: Als taxichauffeur was ik oprolbaar.
Maar goed. Ik had dan ook geen gezinsleven. Met zo'n glijdend uurrooster tussen 5h 's morgens opkomen overdag en 8h 's morgens eindigen 'snachts , zaterdag zondag en feestdagen werken kan je best geen gezinsleven aanhouden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2016 om 19:07.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2016, 20:03   #58
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Oprolbaar:

Met heeft het altijd over flexibiliteit. Ik heb daar een ander woord voor: Als taxichauffeur was ik oprolbaar.
Maar goed. Ik had dan ook geen gezinsleven. Met zo'n glijdend uurrooster tussen 5h 's morgens opkomen overdag en 8h 's morgens eindigen 'snachts , zaterdag zondag en feestdagen werken kan je best geen gezinsleven aanhouden.
Hallucinant inderdaad....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2017, 12:06   #59
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Een knappe jonge vrouw stapt in op de Koornmarkt en zegt: "je mag met mij alles doen wat je wilt". Ik had met haar zo naar huis kunnen rijden om haar een beurt te geven....In plaats daarvan maken we een doelloos ritje waarbij ze geen bestemming wil opgeven en ik zet haar terug af aan de Koornmarkt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2017, 00:19   #60
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Een knappe jonge vrouw stapt in op de Koornmarkt en zegt: "je mag met mij alles doen wat je wilt". Ik had met haar zo naar huis kunnen rijden om haar een beurt te geven....In plaats daarvan maken we een doelloos ritje waarbij ze geen bestemming wil opgeven en ik zet haar terug af aan de Koornmarkt.
Oulala
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be