Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 januari 2015, 11:12   #21
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Bwa, 'k vind dat wel knap zo nen Tesla, discreet, en niet zo in your face
Mijn motto is: als ik in een Maserati bij een klant arriveer, dan denkt die onmiddellijk "Mmmm, die consultant betaal ik teveel". Sinds ik in mijn Tesla bij een klant arriveer, is die onmiddellijk geïnteresseerd, en bestookt hij mij met allerlei positieve vragen over die wagen en over elektrisch rijden.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 11:20   #22
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Mijn motto is: als ik in een Maserati bij een klant arriveer, dan denkt die onmiddellijk "Mmmm, die consultant betaal ik teveel". Sinds ik in mijn Tesla bij een klant arriveer, is die onmiddellijk geïnteresseerd, en bestookt hij mij met allerlei positieve vragen over die wagen en over elektrisch rijden.
En toch kijk ik niet meer om naar een Tesla van zodra ik een Maserati zie (of hoor )
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 11:54   #23
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Ik vind zo'n Tesla toch echt wel ne dikke bak. Maar das voor de meeste mensen simpelweg onbetaalbaar. Zolang er geen wagen op de markt komt die er fatsoenlijk uitziet, comfortabel is, een mooie autonomie behaald én een prijskaartje heeft dat niet te ver af ligt van de huidige diesel en benzinewagens zal elektrisch rijden toch maar een hele kleine niche blijven.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 12:27   #24
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Dit is een beetje een kip-en-het-ei problematiek, die Tesla probeert te doorbreken. En ze doen dat in 2 fazen:
(1) Een paar topmodellen (de Roadster, de Model S & de Model X) uitbrengen aan een stevige prijs, zodat ze snel aan voldoende budget raken voor hun R&D.
(2) Vervolgens investeren in een betaalbaar model voor iedereen (de Model III), die binnen een paar jaar concreet gaat worden.

En intussen rollen ze een netwerk van Superchargers uit over heel Europa (over heel de wereld, eigenlijk).
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 13:06   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Met een 90% volgeladen batterij (wat beter is voor de levensduur), op een parcours van 80% autosnelweg (@ 120 km/u) - 20% file, nu en dan een sprintje, in een heuvelachtige context (Ardennen), en in winteromstandigheden, haal ik rond de 350 km.

Met een 100% lading, vlakke wegen, maximum 90 �* 100 km/u en zomerse temperaturen is de 400 km makkelijk haalbaar. Maar dan heb je niet zoveel rijplezier niet meer, uiteraard.

Op de batterijen wordt er 8 jaar waarborg gegeven, by the way... Dus daar maak ik me niet al teveel zorgen over.
De eerste Tesla Roadsters (vanaf 2008) kunnen dit jaar nog een serieuze update 3.0 bestellen, wat ook een uptodate accupack inhoudt van de old 56 kWh naar 70 kWh, + aerokit + verminderde rolweerstand ook eventjes tot + 250 km meer rijbereik zou kunnen geven (~ 650 km ipv ~ 400 km old)

Voor jou zal dat tegen 2020 zijn ofzo ? Minstens een dubbel rijbereik dan... als je ondertussen geen Dual Drive hebt.

NL: http://tweakers.net/nieuws/100460/ni...vergroten.html
Tesla bron:
Citaat:
http://www.teslamotors.com/blog/roadster-30
December 26, 2014

The Roadster 3.0 package applies what we've learned in Model S to Roadster. No new Model S battery pack or major range upgrade is expected in the near term.

Battery technology has continued a steady improvement in recent years, as has our experience in optimizing total vehicle efficiency through Model S development. We have long been excited to apply our learning back to our first vehicle, and are thrilled to do just that with the prototype Roadster 3.0 package. It consists of three main improvement areas.

1. Batteries
The original Roadster battery was the very first lithium ion battery put into production in any vehicle. It was state of the art in 2008, but cell technology has improved substantially since then. We have identified a new cell that has 31% more energy than the original Roadster cell. Using this new cell we have created a battery pack that delivers roughly 70kWh in the same package as the original battery.

2. Aerodynamics
The original Roadster had a drag coefficient (Cd) of 0.36. Using modern computational methods we expect to make a 15% improvement, dropping the total Cd down to 0.31 with a retrofit aero kit.

3. Rolling Resistance
The original Roadster tires have a rolling resistance coefficient (Crr) of 11.0 kg/ton. New tires that we will use on the Roadster 3.0 have a Crr of roughly 8.9 kg/ton, about a 20% improvement. We are also making improvements in the wheel bearings and residual brake drag that further reduce overall rolling resistance of the car.

Summary
Combining all of these improvements we can achieve a predicted 40-50% improvement on range between the original Roadster and Roadster 3.0. There is a set of speeds and driving conditions where we can confidently drive the Roadster 3.0 over 400 miles. We will be demonstrating this in the real world during a non-stop drive from San Francisco to Los Angeles in the early weeks of 2015.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 januari 2015 om 13:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2015, 13:18   #26
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Dit is een beetje een kip-en-het-ei problematiek, die Tesla probeert te doorbreken. En ze doen dat in 2 fazen:
(1) Een paar topmodellen (de Roadster, de Model S & de Model X) uitbrengen aan een stevige prijs, zodat ze snel aan voldoende budget raken voor hun R&D.
(2) Vervolgens investeren in een betaalbaar model voor iedereen (de Model III), die binnen een paar jaar concreet gaat worden.

En intussen rollen ze een netwerk van Superchargers uit over heel Europa (over heel de wereld, eigenlijk).
Awel, ik hoop dat ze het ook klaarspelen.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 01:54   #27
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Wat een denigrerende aanduiding voor het andere geslacht...

Hier, zie, "doorsnee griet": https://www.youtube.com/watch?v=N_N52q2goeM
OK, als ik het geld moest hebben zou ik, als ik elektrisch wou blijven dan toch voor de BMW i8 kiezen. Een van de mooiste wagens ooit IMHO. Ik heb altijd BMW's gehad en nu even niet want onbetaalbaar.

Als ik ook heel eerlijk mag zijn vind ik de Tesla gewoon lelijk van binnen. Dat grote display is dus veel te groot en lelijk. Van buiten kan hij er nog net door qua vormgeving.

En ja, gegarandeerd meer blikken die zullen omdraaien bij een i8. Bij de introductie van die wagen kon ik gewoon mijn ogen niet geloven.

https://www.youtube.com/watch?v=Qh9BQOVNdkc
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2015, 10:00   #28
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
OK, als ik het geld moest hebben zou ik, als ik elektrisch wou blijven dan toch voor de BMW i8 kiezen. Een van de mooiste wagens ooit IMHO. Ik heb altijd BMW's gehad en nu even niet want onbetaalbaar.

Als ik ook heel eerlijk mag zijn vind ik de Tesla gewoon lelijk van binnen. Dat grote display is dus veel te groot en lelijk. Van buiten kan hij er nog net door qua vormgeving.

En ja, gegarandeerd meer blikken die zullen omdraaien bij een i8. Bij de introductie van die wagen kon ik gewoon mijn ogen niet geloven.

https://www.youtube.com/watch?v=Qh9BQOVNdkc
Elektrisch blijven met een BMW i8???

Ten eerste is een i8 een hybride, geen elektrische wagen.
Bovendien heeft hij een ridicuul klein elektrisch bereik. Genoeg om uit uw garage te rijden en even tot aan de hoek van de straat te accelereren, bij manier van spreken.
Bovendien is het geen 5+2 berline, maar eerder een 2+2 sportwagen.
Bovendien beschikt hij niet over twee volwaardige koffers.
En geloof me, niets gaat boven die dubbele iPad in de Tesla (ongeacht wat je voor het overige van de display vindt - de gustibus et coloribus non disputatur, nietwaar).
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 12:31   #29
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Zo'n i8 ziet er natuurlijk wel gelikt uit

Maar idd: kleiner, trager en duurder. Ik zou BMW nog een paar jaar tijd geven om ervaring op te doen alvorens naar de i8 te kijken als valabel alternatief.

Aan de andere kant: in 2017 komt Tesla al met een nieuwe roadster...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 13:21   #30
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Die i8 ziet er inderdaad prachtig uit.

Maar ik vroeg mij onmiddellijk af: waarom hebben ze die niet ontworpen zoals een Tesla: beginnen met een stevige laag batterijen onderaan, en de rest van het chassis daarop. Zo hadden ze misschien een 100% elektrische versie met voldoende autonomie kunnen bekomen.

De klassieke autobouwers blijven in de eerste plaats helaas echte petrolheads, hee.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 13:22   #31
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Zo'n i8 ziet er natuurlijk wel gelikt uit
Maar idd: kleiner, trager en duurder. Ik zou BMW nog een paar jaar tijd geven om ervaring op te doen alvorens naar de i8 te kijken als valabel alternatief.
Aan de andere kant: in 2017 komt Tesla al met een nieuwe roadster...
Een halve seconde trager in de 0-100 spurt maakt in de praktijk weinig uit. Trager ook niet want niet begrenst op "slechts" 250km/h. Je zal hem waarschijnlijk ook duidelijk "horen" optrekken, wat ik toch prettiger zou vinden dan die geluidloze Tesla.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 14:00   #32
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Je zal hem even hard 'horen' optrekken als een mini cooper, waar hij de motor mee deelt...

En voor degenen die 120k op tafel leggen voor hun auto zal je ervan versteld staan hoe belangrijk die halve seconde is . <4s brengt je tussen de supercars, 4,5s zet je naast bakken van 40k...
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 14:02   #33
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

En niet alleen die halve seconde is belangrijk, maar ook die dubbele iPad!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 16:06   #34
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Die iPad wil ik nog niet gratis. Is voor geobsedeerden. Welke mens met een strict minimum aan gezond verstand koopt nu een iPad ? Een iPad is trouwens voor kinderen.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 2 februari 2015 om 16:09.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 16:35   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Een halve seconde trager in de 0-100 spurt maakt in de praktijk weinig uit. Trager ook niet want niet begrenst op "slechts" 250km/h. Je zal hem waarschijnlijk ook duidelijk "horen" optrekken, wat ik toch prettiger zou vinden dan die geluidloze Tesla.
Geluidloos of geen lawaai?

Daar kan aan verholpen worden voor "de geluidsliefhebbers":

onderste video:
http://www.motorauthority.com/news/1...n-rubber-video

of volledige video ttz best vanaf 7´15 " : "the new sound of electric vehicles en uitleg ..."
https://www.youtube.com/watch?v=mWdatUMNmTI

Toch een beetje up to date blijven hé.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 2 februari 2015 om 16:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 17:11   #36
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Die iPad wil ik nog niet gratis. Is voor geobsedeerden. Welke mens met een strict minimum aan gezond verstand koopt nu een iPad ? Een iPad is trouwens voor kinderen.
Die mening deel ik ook wel. Het voegt misschien wel wat toe in de 'auto van de toekomst, maar ik blijf fan van fysieke knoppen

Ik vraag me altijd af wie er in godsnaam fan is van dat schermpje in een prius waarop je kan volgen hoe de aandrijving op dat moment gestuurd wordt. Misschien leuk het eerste uur je ermee rijdt, maar erna wilt ge dat toch vooral af kunnen zetten
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 17:48   #37
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Die iPad wil ik nog niet gratis. Is voor geobsedeerden. Welke mens met een strict minimum aan gezond verstand koopt nu een iPad ? Een iPad is trouwens voor kinderen.
Wel, dan voelen mijn echtgenote en ik ons als uitstekend geobsedeerde kinderen met een volslagen gebrek aan gezond verstand. En we hebben ons nog nooit zo geamuseerd in onze Model S!

En nu is 't weer aan u, seh!

Laatst gewijzigd door Bartjeuh : 2 februari 2015 om 17:49.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 02:21   #38
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Wel, dan voelen mijn echtgenote en ik ons als uitstekend geobsedeerde kinderen met een volslagen gebrek aan gezond verstand. En we hebben ons nog nooit zo geamuseerd in onze Model S!
En nu is 't weer aan u, seh!
En moet ik nu weten wat een model "S" is ? Het nieuwste model van iPad zeker, want daar had ik het over, niettegenstaande het hier over auto's ging in mijn zelfgestarte draad. Het feit dat ze bij een Tesla zo'n pure bucht als een iPad geven doet mij aan heel dat Tesla project twijfelen. Heel spijtig dat ze zo laag vallen door iPad te promoten op die manier.

En vooraleer ge hier verder op ingaat, ik ben een iPad hater van het eerste uur en van de ergste soort die ge U maar kunt inbeelden.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 10:06   #39
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
En moet ik nu weten wat een model "S" is ? Het nieuwste model van iPad zeker, want daar had ik het over, niettegenstaande het hier over auto's ging in mijn zelfgestarte draad.
De Model S is de 5+2 berline van Tesla, die ondanks haar 2,3 ton gewicht toch van 0 naar 100 sprint in minder dan 4 seconden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Het feit dat ze bij een Tesla zo'n pure bucht als een iPad geven doet mij aan heel dat Tesla project twijfelen. Heel spijtig dat ze zo laag vallen door iPad te promoten op die manier.
Zucht! Er zit helemaal geen iPad in de Model S, maar wel een touchscreen van ongeveer tweemaal de grootte van een iPad. Operating system is een variant van Embedded Linux. Niets te maken met iOS, dus.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2015, 11:49   #40
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
"M'as-tu vu effect"??? Think again, man!
Naar een Porsche kijkt geen kat meer om.
Maar ik moet op de autosnelwegen constant mijn dode hoek in de gaten houden om "observatoren" die daar geïnteresseerd blijven in hangen te kunnen vermijden.
En bijna elke keer als ik uitstap, komt er wel iemand met een paar vragen af ("Welke auto is dat?" - "Wablief, is die 100% elektrisch???" - "Hoe laad je die op?" - "Mag ik het dashboard eens bekijken?" - "Wat heeft die gekost?" - "Hoe snel gaat die?" -...)
Even omdraaien. Een tesla ziet er uit als de zoveelste mazda, toyota of hyundia. Met een porsche wordt je nagekeken. Niet met het zoveelste 911 standaard modelleke maar met de eyecatchers. Ik kom met de panamera ook elektrisch aangereden. En die heeft ook heel veel bekijks. Gaat wel maar in 5,5 seconden naar de 100. Maar met de 991 gaat het in 3,1 seconden naar de 100 (turbo S). En het zal een cliché blijven maar waarmee ik ook ergens kom aangereden, zowel de panamera als de 991, de lintjes van de vipparking gaan open. En dan zie ik wat verder in het slijk o.a. een tesla staan. En OK een tesla is 120% fiscaal in te brengen. Maar dat is ook zijn enige pluspunt. De 700PK versie heeft het tweede pluspunt om als een speer vooruit te gaan. Maar meer pluspunten zie ik niet.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be