Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 november 2019, 14:09   #21
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Aja, en vergeet niet eerst op mijn hamvraag te antwoorden, de minuten van MR brother paul zijn overigens al lang om.

Waarom geven verzekeringen vandaag fikse omniumkortingen bij wagens met vergevorderde rijassistenten?

Vergevorderde rijassistenten vind je vanaf blz 95 tot 125:
https://www.tesla.com/sites/default/..._europe_nl.pdf
download: https://teslafacts.nl/model-3/downlo...andleiding.asp

Lees vooral de elfendertig attenties en/of let-op-verwittigingen gericht aan de bestuurder waar het systeem kan falen. Zo zekeren de automerken zich af.
ik heb het niet gemerkt aan mijn verzekering dat ik een 'FIKSE' korting krijg. FIKS is in mijn ogen 70%... ik denk dat ik 20% krijg, en tzal dan nog meer zijn door mijn ancienniteit en mijn bonus malus Zero status dan door die rijhulp...

Misschien leuk om alle nieuwe chauffeurs die rijhulp te verplichten aan te kopen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 14:25   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik heb het niet gemerkt aan mijn verzekering dat ik een 'FIKSE' korting krijg. FIKS is in mijn ogen 70%... ik denk dat ik 20% krijg, en tzal dan nog meer zijn door mijn ancienniteit en mijn bonus malus Zero status dan door die rijhulp...
Je kronkelt weer naar stropoppen omdat je niet kunt antwoorden:
Citaat:
Waarom geven verzekeringen vandaag specifieke omniumkortingen bij wagens met vergevorderde rijassistenten?


Citaat:
Misschien leuk om alle nieuwe chauffeurs die rijhulp te verplichten aan te kopen
In vrachtwagens vanaf bouwjaar 20** is het al verplicht standaard ingebouwd.

Citaat:
https://roadstars.mercedes-benz.com/...y-systems.html

Het aantal ongevallen waarbij een truck betrokken is, moet verder dalen. Met verordening 661/2009 streven de EU-wetgevers dit doel na. Voor nieuw geregistreerde trucks geldt daarom vanaf 1 november het volgende: trucks met een GVW van meer dan 3,5 ton mogen alleen nog maar worden geregistreerd als ze over een Lane Departure Warning System (LDWS) beschikken. Een LDWS waarschuwt de chauffeur zodra hij de rijbaan verlaat. Bovendien moeten luchtgeveerde trucks met een GVW van meer dan 8 ton een Advanced Emergency Braking System (AEBS) aan boord hebben. Een AEBS kan kop-staartbotsingen door middel van een autonoom remsysteem afzwakken. Offroadvoertuigen en trucks met meer dan drie assen vallen niet onder de verordening. In 2018 gaat de tweede fase van de verordening in – dan moeten alle lucht- en staalgeveerde voertuigen met een GVW van meer dan 3,5 ton met een AEBS uitgerust zijn.

In fase 1 moet het AEBS de snelheid van een truck bij een dreigende botsing met een bewegend obstakel met 50 km/u en bij een dreigende botsing met een stilstaand obstakel met 10 km/u verlagen, zodat de maximale botssnelheid respectievelijk 30 en 70 km/u bedraagt. In de tweede fase mag de maximumsnelheid bij een botsing respectievelijk nog 10 km/u (bewegend obstakel) en 60 km/u (stilstaand obstakel) bedragen. Een ongeval wordt dus nooit voorkomen, maar wel verlicht.

Mercedes-Benz loopt jaren voor op de verordening. De Active Brake Assist (ABA) is al sinds 2006 in de Actros aanwezig. De derde generatie – ABA 3 – is al sinds 2013 verkrijgbaar. Deze overtreft ruimschoots de eisen van AEBS-fase 2: vanaf 80 km/u remt dit systeem een truck bij bewegende en stilstaande obstakels binnen de systeemgrenzen af tot stilstand.

Het LDW-systeem spoorassistent is sinds 2000 verkrijgbaar voor trucks van Mercedes-Benz. Vanaf november 2015 behoort het samen met de Active Brake Assist tot de standaarduitrusting van voertuigen met een GVW vanaf 18 ton.
Zo Paul nu mag je rare verantwoordelijksvragen nog eens stellen gericht naar die Europese wetgever en beter naar Mercedes ofzo, stel eens voor die Mercedes vrachtwagenbestuurder rekent 100% op zijn AEBS maar die doet het plotseling niet. WIE GAAT DAT BETALEN? Wie is verantwoordelijk?

Dus als Mercedes claimt dat zij gaan remmen in mijn plaats ( ten alle tijde rempedaal loslaten), en dat ik daar bij moet zitten op de achterbank, dan doe je dat ook...
Als Mercedes claimt dat ze mijn oplettendheidsfouten gaan helpen voorkomen, dan heb ik daar geen probleem mee. Dus wat is het ?



Tja die "echte fikse" kortingen gaan er dan nog komen met level 4 autonoom vergevorderde assistenten? Wat zegt je glazen bol?

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2019 om 14:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 15:22   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je kronkelt weer naar stropoppen omdat je niet kunt antwoorden:




In vrachtwagens vanaf bouwjaar 20** is het al verplicht standaard ingebouwd.


Zo Paul nu mag je rare verantwoordelijksvragen nog eens stellen gericht naar die Europese wetgever en beter naar Mercedes ofzo, stel eens voor die Mercedes vrachtwagenbestuurder rekent 100% op zijn AEBS maar die doet het plotseling niet. WIE GAAT DAT BETALEN? Wie is verantwoordelijk?

Dus als Mercedes claimt dat zij gaan remmen in mijn plaats ( ten alle tijde rempedaal loslaten), en dat ik daar bij moet zitten op de achterbank, dan doe je dat ook...
Als Mercedes claimt dat ze mijn oplettendheidsfouten gaan helpen voorkomen, dan heb ik daar geen probleem mee. Dus wat is het ?



Tja die "echte fikse" kortingen gaan er dan nog komen met level 4 autonoom vergevorderde assistenten? Wat zegt je glazen bol?

kijk getallen als GIGANTISCH en FIKS zeggen niks..

Hoeveel procent ??

en hé ik heb mijn mercedes nog niet betrapt op fouten, want mijn neus is nog nooit korter geworden..

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 november 2019 om 15:23.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 15:55   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk getallen als GIGANTISCH en FIKS zeggen niks..

Hoeveel procent ??

en hé ik heb mijn mercedes nog niet betrapt op fouten, want mijn neus is nog nooit korter geworden..
Maar wie is nu verantwoordelijk als het eens mis gaat? Mercedes of jij?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 17:22   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Tesla zou al data hebben van 2 miljard mijl -*geactiveerde- autopilot sinds vandaag:

https://wholemars.net/2019/11/08/tes...day-or-sooner/

4 jaar hadden ze nodig voor 1 mrd mi, het 2e miljard heeft minder dan 1 jaar geduurd.

(in *shadow mode is het wslk meer dan het dubbele, nee vier maal meer)

https://lexfridman.com/tesla-autopil...-and-vehicles/

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2019 om 17:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 20:45   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar wie is nu verantwoordelijk als het eens mis gaat? Mercedes of jij?
mercedes zegt dat hij stopt, en hij stopt what is the problem ?

ik denk als hij weigert te stoppen,en je bent het systeem gewoon dat het stopt, dat je dan ergens een noodrem gaat doen, en uiteindelijk een lichtere botsing gaat hebben, en dan ga je argumenteren dat het systeem gefaald heeft, maar je gaat waarschijnlijk aan het kortste touw trekken,omdat zij dan met hun wiskunde gaan bewijzen dat het systeem niet faalde en ji te weinig geremd hebt

doe je het anders, je laat hem gezellig knallen tegen de andere en zeg je tegen mercedes ja kijk dat ding heeft gefaald en lees hem uit...

Maar normaal zie je gewoon de objectdetectie en dat het voertuig gaat vertragen, dus je hebt voldoende tijd om in te grijpen..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2019, 20:59   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
mercedes zegt dat hij stopt, en hij stopt what is the problem ?
Ik zeg toch als het niet stopt.

Citaat:
ik denk als hij weigert te stoppen,en je bent het systeem gewoon dat het stopt, dat je dan ergens een noodrem gaat doen, en uiteindelijk een lichtere botsing gaat hebben, en dan ga je argumenteren dat het systeem gefaald heeft, maar je gaat waarschijnlijk aan het kortste touw trekken,omdat zij dan met hun wiskunde gaan bewijzen dat het systeem niet faalde en ji te weinig geremd hebt

doe je het anders, je laat hem gezellig knallen tegen de andere en zeg je tegen mercedes ja kijk dat ding heeft gefaald en lees hem uit...

Maar normaal zie je gewoon de objectdetectie en dat het voertuig gaat vertragen, dus je hebt voldoende tijd om in te grijpen..
De bestuurder is dan fout. En de full-omniumverzekering gaat dan alles betalen, case closed.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2019 om 21:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2019, 00:55   #28
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik zeg toch als het niet stopt.


De bestuurder is dan fout. En de full-omniumverzekering gaat dan alles betalen, case closed.
ja kijk, geloof het of niet, maar de kostprijs van mijn auto's stellen niets voor tov mijn vermogen. Dus ik verzeker ze nooit omnium, tenzij zo de eerste 2 jaar bvb. Als uw auto bvb 20K waard is, en je hebt 200K vermogen, dan heb je toch echt geen moeite om een nieuwe auto te kopen ? snap je ? Dus waarom zou ik 1000 euro geven voor een risico die ik niet heb... De kans dat je een ongeval hebt die 5000euro kost, schat ik 1:100000km Omdat ik maar 5000km rijd is de kans dus 1 keer op 20 jaar... Dus ik zou 20.000 euro omnium betalen om 5000euro terug te krijgen...
t'is allemaal wiskunde hé, en nu eens nuttig gebruikt snap je
Bovendien kan ik met dat uitgespaard bedrag, gezellig nog eens om de 20 jaar een nieuwe auto kopen. Terwijl ik zo gezellig 20jaar rijd met een nearly new car, die in feite komt aan 30% korting. Dus rij ik in feite zelfs 70% goedkoper dan één die zo om de vier jaar een nieuwe auto koopt Je kan niet geloven hoe grappig dat is zuinig zijn en een beetje rekenen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 november 2019 om 01:00.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2019, 17:23   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Alweer een test gelukt met nieuwe software:

Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-auto...on-site-video/

Tesla’s Autopilot continues to get more refined with each new update, and if a recent video from a Model 3 owner is any indication, it appears that the driver-assist system is getting more capable in recognizing and reacting to unexpected incidents on the road. Take, for example, a rogue construction cone strangely placed in the Tesla’s lane.

Chris of the Dirty Tesla YouTube channel was conducting one of his “Tesla Challenge” videos when his Model 3, which was running 2019.40.1.1, encountered a construction site. The area was lined with numerous construction barrels, some of which started cutting off the Model 3’s lane. This proved to be no problem for Autopilot, as the driver-assist system simply moved to the next lane without missing a beat.

As with many things in the freeway, something unexpected happened. At the end of the row of construction cones was a barrel that was actually in the Model 3’s lane. Hands ready at the steering wheel, the Tesla owner prepared to take over just in case the Autopilot does not react properly. But it did. As could be seen in the footage, the Model 3 avoided the stray construction cone before moving back to the center of its lane.

This is quite an improvement in Tesla’s driver-assist system, as the Model 3 ended up almost crossing into the next lane when it maneuvered around the rogue construction barrel. A look at the footage from the vehicle’s built-in dashcam showed just how close the Model 3 was to crossing into the adjacent lane during its evasive maneuver. The vehicle did not reduce its speed either when it avoided the construction zone.

Unfortunately, Chris’ Model 3 is still equipped with Hardware 2.5 and thus, the construction cones on the road were not rendered on the vehicle’s center display. Had the car been equipped with HW 3.0, it would have likely depicted the exact location of the rogue barrel as Autopilot evaded it. This seemed to be the case, as Navigate on Autopilot’s blue line actually curved when the Model 3 was avoiding the construction barrel.

These incidents hint at the subtle Autopilot improvements that Tesla has been releasing to its fleet with each new software update. With each improvement, the electric car maker is stepping a bit forward towards Elon Musk’s goal of releasing a feature-complete version of Full Self-Driving to the company’s early access users by the end of the year. With references to inner-city driving being found in Tesla’s source code, and with Navigate on Autopilot becoming more and more robust, Musk’s optimistic target may prove to be feasible after all.

Watch Dirty Tesla‘s encounter with the stray construction barrel in the video below.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 13:00   #30
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Dus volgens u zit elke mens echt te wachten op level 4 van autonoom te rijden? Die enkelingen die met een E-wagen rijden misschien
Die model 3 eigenaars die zich door Musk hebben laten wijsmaken dat hun wagen in waarde gaat stijgen en hen zelfs $30k per jaar gaat opbrengen terwijl ze letterlijk slapen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 13:53   #31
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Die model 3 eigenaars die zich door Musk hebben laten wijsmaken dat hun wagen in waarde gaat stijgen en hen zelfs $30k per jaar gaat opbrengen terwijl ze letterlijk slapen.
Er is nog werk aan de winkel, gisteren in het nieuws...

Tesla on Autopilot slams into police cruiser (ABCNews)
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 14:16   #32
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Er is nog werk aan de winkel, gisteren in het nieuws...

Tesla on Autopilot slams into police cruiser (ABCNews)
Deze thread op Twitter is anders ook een eye-opener.

https://twitter.com/greentheonly/sta...77870088757251

Wie ook maar enigzins geloof hecht aan de statistieken die Tesla uitbrengt (biased tot en met), zou zijn/haar diploma moeten inleveren.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 18:02   #33
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Tesla model 3 en model X haalt de hoogste scores Safety Assist in EuroNCAP, 21 %-ptn beter dan Porsche Taycan, en 18%-ptn beter dan Audi e-tron.
Alle getest in 2019.

https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=2239

EuroNCAP is biased, lol.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 december 2019 om 18:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 18:19   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
eentje op het werk van mijn vrouw heeft deze maand zijn Tesla 3 gekregen:

kijk als hij een rond punt nadert moet hij zelf remmen...
en als hij een kruispunt nadert moet hij raad maar, zelf remmen....

dus wat het wonderbaarlijke verschil is met rijhulpsystemen van de andere merken is mij effe een raadsel...

misschien dat hij wat draait aan het stuur ifv van de weg die hij kan registreren met de camera ?
en misschien dat hij van vak verandert als je de pinker gebruikt en er niemand in de weg zit..

denk dus dat die Tesla goed handsfree op de snelweg kan rijden. thats it.
Bekijk de resultaten van EuroNCAP, en filmpjes zijn ook op Youtube.

Tesla zal wat sneller en nauwkeuriger zijn. En elke tiende van een seconde of 5 centimeter kan het verschil zijn tussen een aanrijding of niet-aanrijding.

Dat jij niet wil nadenken weet ik, de testers van EuroNCAP doen dat wel voor jou adhv hun metingen.

EuroNCAP schrijft dat Tesla ook in bepaalde kritische situaties goed reageert.

Citaat:
Comments
The AEB system performed well in tests of its response to other vehicles at highway speeds. The lane support system helps to prevent inadvertent drifting out of lane. The system can also intervene in some more critical situations.

https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=2253
Maar natuurlijk begrijp jij geen Engels.

Ik zal ff door ggl laten vertalen:

De Taycan:
Lane Support: 2,3/4


Het AEB-systeem presteerde voldoende (adequaat) in tests van zijn reactie op andere voertuigen bij snelwegsnelheden.
Het rijstrookondersteuningssysteem helpt voorkomen dat onbedoeld uit de rijstrook wordt gedreven.


De Teslas:
Lane Support: 4/4

Het AEB-systeem presteerde goed in tests van zijn reactie op andere voertuigen bij snelwegsnelheden.
Het rijstrookondersteuningssysteem helpt voorkomen dat onbedoeld uit de rijstrook wordt gedreven. Het systeem kan ook ingrijpen in enkele kritieke situaties.

Je begrijpt toch als je op een test 100% van de punten krijgt dat dit beter is dan 57,5% van de punten?

Laatst gewijzigd door Micele : 8 december 2019 om 18:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 18:55   #35
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

In 2012 was de zelf rijdende auto (level 5) voorzien tegen 2017.In 2019 verwachten ze hem niet voor 2023!
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2019, 19:11   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
In 2012 was de zelf rijdende auto (level 5) voorzien tegen 2017.
uw claim moet je aantonen. Er bestaat ook level 4 zelfrijdend.

Citaat:
In 2019 verwachten ze hem niet voor 2023!
En ook niet in 2025, maar wel level 4.

De meeste merken hebben dat aangekondigd.
vb Ford 2021:
Citaat:
https://corporate.ford.com/articles/...mous-2021.html

Looking Further

Ford will have a fully autonomous vehicle in operation by 2021

The effort to build fully autonomous vehicles by 2021 is a main pillar of Ford Smart Mobility: our plan to be a leader in autonomy, connectivity, mobility, customer experience and analytics. The vehicle will operate without a steering wheel, gas pedal or brake pedal within geo-fenced areas as part of a ride sharing or ride hailing experience. By doing this, the vehicle will be classified as a SAE Level 4 capable-vehicle, or one of High Automation that can complete all aspects of driving without a human driver to intervene.
Elon Musk (die dikwijls onhaalbare deadlines stelt) sprak september 2014 van nog 5 tot 6 jaar. Dat is dus 2019-2020.

Citaat:
https://newsmonkey.be/musk-tesla-wag...tische-piloot/
9 september 2014

Volgens een rapport van onderzoeksfirma IHS zouden zelfrijdende wagens pas in 2025 op de baan kunnen komen, maar de uitspraken van Elon Musk doen vermoeden dat ze bij Tesla goed bezig zijn. Volgens hem zullen er volledig autonome wagens klaar zijn over amper vijf tot zes jaar. “We zijn een versnelling hoger geschakeld zodat we Google en Volvo kunnen bekampen”, liet Musk optekenen in Japan.

“Ik denk dat op lange termijn alle Tesla-wagens een automatische piloot zullen hebben. Het volledige systeem en de software zal gebouwd worden door Tesla, maar uiteraard zullen we sensoren en andere componenten aankopen bij andere bedrijven”, zei Musk in Japan, waar hij de nieuwe Model S kwam introduceren.
En dan wslk nog enkel op autowegen en autosnelwegen (enkel die hebben specifieke verkeersregels). Dat telt ook.
Dus als de wetgeving het toelaat, daar ligt de bal bij de wetgever.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 december 2019 om 19:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2019, 11:04   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Nieuwe software-update sinds kerstavond.

Voice commands, multimedia enz...

Maar vooral de prille FSD-software en visualisatie wordt in de praktijk ff getest op de openbare weg:

specifiek vanaf 6 min 40":
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=DKm-...ture=emb_title

Tesla Autopilot 3 FSD Preview - First Look at New Visualizations and Features
Tesla is dus serieus begonnen met de FSD-software stap voor stap op te bouwen via hun aktief wagenpark (neuraal netwerk).
(FSD is een 6k optie, bovenop de standaard autopilot)

Samenvatting en andere filmpjes:
Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-holi...-improvements/

Tesla’s Neural Net can now identify red and green traffic lights, garbage cans, and detailed road markings
...

Tesla has since been working on improving its Autopilot software and FSD suite through data gathered by the company’s fleet of vehicles. This data is then fed into the company’s Neural Network, which improves depending on the data that it is fed. Tesla has been pretty quiet about the official capabilities of its Neural Net, but if visualizations from its recent FSD preview are any indication, it appears that the company’s vehicles have learned to recognize a lot of common inner-city objects that would most definitely be encountered once the Robotaxi service is introduced.

A few days ago, Elon Musk took to Twitter to state that an “FSD preview” will be included in an upcoming update. That update is software version 2019.40.50. The recently-released update is no joke either, as it added new features such as Driver Profiles, new Tesla Arcade Games, TRAX, and new services for Tesla Theater. But apart from these improvements, the update also included a “sneak peek” at Full Self-Driving. This sneak preview came in the form of updated visuals, many of which seemed to have been designed specifically for city driving.

Some of these features were chronicled by Tesla owner-enthusiast Steve Hamel, who shared some photos from his Model 3 after his vehicle received the 2019.40.50 update. Based on the Model 3 owner’s posts, it appears that Teslas are now able to recognize trash cans, lane lines, arrows that are painted on the road, and the changing colors of traffic lights. Stop signs and road markings are rendered accurately in the recent update as well. Performance-wise, the Tesla owner remarked on Twitter that features like Navigate on Autopilot have been improved.

Tesla owner Erik Strait from the popular DÆrik YouTube channel also took notice of railroad lane markings now appearing as part of the improved Driving Visualizations.

Of course, the new visualizations from Tesla are but the tip of the iceberg for the company and its full self-driving solutions. Releasing the updated visuals to the company’s fleet suggests that Tesla’s FSD efforts have seen large improvements over the past months. Nevertheless, seeing Tesla’s electric cars recognize otherwise ubiquitous objects on the road suggests that Autopilot and FSD are on the right path towards true autonomy. After all, what is visible is already impressive. One can only imagine just how advanced the system really is under the hood.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 december 2019 om 11:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2019, 11:59   #38
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Jij betaalt die omnium, maar die omnium zal wel een pak goedkoper zijn vanwege de lagere kans op ongevallen.

Waarom zou dat niet werken? Iedereen met gezond verstand zet dat spul zoveel mogelijk aan aangezien dat ding minder kans heeft op het veroorzaken van een ongeval dan jijzelf.
Volgens welke statistieken/studies? Er IS nog geen enkel L4/L5 voertuig op de markt. Niet eens L3.

Kom niet af met die statistiek waarmee Tesla mee op de proppen komt hé.

Er zijn daarentegen wel studies die aanwijzen dat langdurig 'monitoren' ipv besturen de aandacht van de bestuurder doet verslappen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 25 december 2019 om 12:01.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2019, 22:59   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Eigen auto in de toekomst alleen nog voor de rijken
'Zelfrijdende auto's zullen uiteindelijk leiden tot een verbod op zelf rijden op de meeste wegen'

Als we de voorspelling van de Amerikaanse auto-analist Adam Jones mogen geloven, is zelf even in je eigen auto stappen in de toekomst alleen nog maar weggelegd voor de rijken.

Dat is in elk geval de conclusie van een nieuw onderzoek dat de analist van de Amerikaanse zakenbank Morgan Stanley deze week uitbracht.

Jones staat niet alleen in zijn voorspelling. Hij wordt gesteund door niemand minder dan Elon Musk, die de elektrische Tesla op de markt bracht. Ook Musk denkt dat de zelfrijdende auto grote gevolgen gaat hebben op de manier waarop we autorijden.

Volgens de voorspelling van Jones gaat de verandering naar een totaal andere manier van vervoeren in vier fases verlopen.

Nu hebben we allemaal zelf nog een auto, of we leasen er een. We rijden gewoon nog zelf en de zelfrijdende auto staat nog in de kinderschoenen.

Door het succes van diensten als Uber zal de behoefte in grote steden om een eigen auto te rijden afnemen. Volgens Jonas is dit de tweede fase, de eerste stap naar een grote vloot van publieke, automatisch bestuurde auto’s.

De derde fase is die waarin de rijken hun ‘gewone’ auto zullen gaan inwisselen voor hun eigen zelfrijdende auto. Tesla is daar op dit moment al mee bezig. Deze week werd bekend gemaakt dat er een Tesla komt met een aantal automatische piloot functies.

Einde van de metro
De laatste fase in de evolutie van de autoindustrie, Jones verbindt er overigens geen jaartal aan, zal de tijd zijn waarin bija iedereen door automatische auto’s zal worden vervoerd, of die nu van een bedrijf zijn of onderdeel van een publieke dienst. Als gebruiker word je dan lid van deze nieuwe manier van vervoer. En volgens Jonas zal dit ook gaan leiden tot een verbod op het zelf rijden van auto’s en uiteindelijk zelfs tot het einde van openbaar vervoer zoals de metro.

De voorspellingen van Jonas doen denken aan een scene uit de beroemde animatiefilm Wall-E, waarin niemand meer zijn eigen auto rijdt, maar iedereen in losse ‘stoelen’ wordt vervoerd. Zou dat dan het vervoer van de toekomst worden?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2020, 19:57   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Het Tesla effect op 2 mensen, opgenomen met de sentry-cameras van die Tesla. lol.

https://twitter.com/cert_live/status...41747744063488
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be