Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2020, 14:17   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard Corona:welke wereldleider/organisatie heeft de moed China verantwoordelijk te stelle?

Het is intussen genoeg duidelijk hoe het Coronavirus is kunnen ontstaan: een Chinese arts waarschuwde al heel vroeg, maar werd opgepakt, en bedreigd om het verhaal stil te houden. Pas toen er massa's mensen in Wuhan werden besmet drong de ernst van de situatie door, maar toen was het te laat.

Nu biedt de Chinese regering haar excuses aan aan de familie van de (intussen overleden) arts. Een ondubbelzinnige schuldbekentenis.

Wacht eens even!!!!

Tienduizenden doden and counting, een ineenstorting van de wereldeconomie, een totale stilstand van het sociaal, cultureel, sportief leven wereldwijd. Ontelbare miljarden verlies, nog afgezien van het menselijke leed...

... en China biedt zijn excuses aan aan de familie van de dokter.

Wil er dringend een wereldleider opstaan die deze wanstaat voor zijn verantwoordelijkheid plaatst?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...nliang-die-al/
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 14:55   #2
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het is intussen genoeg duidelijk hoe het Coronavirus is kunnen ontstaan: een Chinese arts waarschuwde al heel vroeg, maar werd opgepakt, en bedreigd om het verhaal stil te houden. Pas toen er massa's mensen in Wuhan werden besmet drong de ernst van de situatie door, maar toen was het te laat. Nu biedt de Chinese regering haar excuses aan aan de familie van de (intussen overleden) arts. Een ondubbelzinnige schuldbekentenis.
Wacht eens even!!!! Tienduizenden doden and counting, een ineenstorting van de wereldeconomie, een totale stilstand van het sociaal, cultureel, sportief leven wereldwijd. Ontelbare miljarden verlies, nog afgezien van het menselijke leed... ... en China biedt zijn excuses aan aan de familie van de dokter.

Wil er dringend een wereldleider opstaan die deze wanstaat voor zijn verantwoordelijkheid plaatst?
Van diene wereldleider heb ik geen weet maar jouw fotoke heeft mijn goesting naar Paté d'Ardennes helemaal doen overgaan.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 16:03   #3
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het is intussen genoeg duidelijk hoe het Coronavirus is kunnen ontstaan: een Chinese arts waarschuwde al heel vroeg, maar werd opgepakt, en bedreigd om het verhaal stil te houden. Pas toen er massa's mensen in Wuhan werden besmet drong de ernst van de situatie door, maar toen was het te laat.

Nu biedt de Chinese regering haar excuses aan aan de familie van de (intussen overleden) arts. Een ondubbelzinnige schuldbekentenis.

Wacht eens even!!!!

Tienduizenden doden and counting, een ineenstorting van de wereldeconomie, een totale stilstand van het sociaal, cultureel, sportief leven wereldwijd. Ontelbare miljarden verlies, nog afgezien van het menselijke leed...

... en China biedt zijn excuses aan aan de familie van de dokter.

Wil er dringend een wereldleider opstaan die deze wanstaat voor zijn verantwoordelijkheid plaatst?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...nliang-die-al/
Dat zijn allemaal verhalen met een geopolitieke bijbedoeling. Net zoals Putin tegen zijn bevolking gezegd zou hebben dat ze gewoon buiten moeten komen en vooral veel wodka moeten consumeren (werd zo gesteld op VTM). Ik geloof zo'n dingen pas als ik het zelf op video zie.

Ik acht het net zo goed mogelijk dat de CIA het virus opzettelijk in China heeft losgelaten. Ron Paul, ervaren Amerikaans senator, stelt dat er maanden voor de outbreak van corona al over werd vergaderd en dat John Bolton daarbij aanwezig was.

We zullen het nooit weten
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 16:05   #4
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dat zijn allemaal verhalen met een geopolitieke bijbedoeling. Net zoals Putin tegen zijn bevolking gezegd zou hebben dat ze gewoon buiten moeten komen en vooral veel wodka moeten consumeren (werd zo gesteld op VTM). Ik geloof zo'n dingen pas als ik het zelf op video zie.

Ik acht het net zo goed mogelijk dat de CIA het virus opzettelijk in China heeft losgelaten. Ron Paul, ervaren Amerikaans senator, stelt dat er maanden voor de outbreak van corona al over werd vergaderd en dat John Bolton daarbij aanwezig was.

We zullen het nooit weten
²

Ge zou net zo goed Italië verantwoordelijk kunnen stellen of gewoon individuen die het niet zo nauw namen ondanks dat ze het wisten
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 16:14   #5
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Dat zijn allemaal verhalen met een geopolitieke bijbedoeling. Net zoals Putin tegen zijn bevolking gezegd zou hebben dat ze gewoon buiten moeten komen en vooral veel wodka moeten consumeren (werd zo gesteld op VTM).
Putin heeft dat niet gezegd maar wel die president van Wit-Rusland.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 16:49   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Putin heeft dat niet gezegd maar wel die president van Wit-Rusland.
Integendeel, de President van Wit Rusland stelde voor het gif Vodka niet meer te zuipen, maar te gebruiken om de handen mee te wassen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 19:15   #7
schaakspeler
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Het is intussen genoeg duidelijk hoe het Coronavirus is kunnen ontstaan: een Chinese arts waarschuwde al heel vroeg, maar werd opgepakt, en bedreigd om het verhaal stil te houden. Pas toen er massa's mensen in Wuhan werden besmet drong de ernst van de situatie door, maar toen was het te laat.

Nu biedt de Chinese regering haar excuses aan aan de familie van de (intussen overleden) arts. Een ondubbelzinnige schuldbekentenis.

Wacht eens even!!!!

Tienduizenden doden and counting, een ineenstorting van de wereldeconomie, een totale stilstand van het sociaal, cultureel, sportief leven wereldwijd. Ontelbare miljarden verlies, nog afgezien van het menselijke leed...
... en China biedt zijn excuses aan aan de familie van de dokter.

Wil er dringend een wereldleider opstaan die deze wanstaat voor zijn verantwoordelijkheid plaatst?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...nliang-die-al/
Ten tijde van de eerste besmettingen in China was covid19 nog totaal onbekend en begrijp ik dat er niet adequaat gereageerd werd.
Desondanks hebben de Chinezen die haard relatief snel kunnen doven.

Vele weken later, toen Wuhan en het gevaar van corona reeds overal bekend waren, ontstonden besmettingshaarden in Europa, Amerika en elders.
De reactie van onze gewetensvolle leiders was toen helaas "het is niet erger dan een griepje" en er werden geen maatregelen voor een efficiënte bestrijding getroffen.
Dat lijkt me stukken minder excusabel.
schaakspeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 19:40   #8
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Welke wereldleider/organisatie heeft er weer geld geroken ?

Zou deze titel niet beter zijn ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 19:56   #9
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Welke wereldleider/organisatie heeft er weer geld geroken ?

Zou deze titel niet beter zijn ?
Ah komaan, een dokter in de bak gooien omdat hij een nieuw virus meldt, in welke wanstaat is zoiets mogelijk? China is de schuld voor deze miserie. De excuses zijn niet min of meer dan een schuldbekentenis.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 19:58   #10
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht

Wil er dringend een wereldleider opstaan die deze wanstaat voor zijn verantwoordelijkheid plaatst?
En wat met de verantwoordelijkheid van al die reizigers die de ziekte geïmporteerd hebben en vervolgens verspreid hebben? Moeten zij niet verantwoordelijk gesteld worden?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 20:29   #11
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
En wat met de verantwoordelijkheid van al die reizigers die de ziekte geïmporteerd hebben en vervolgens verspreid hebben? Moeten zij niet verantwoordelijk gesteld worden?
maar lees nu toch eens mijn artikel. Indien men de dokter die het virus ontdekte, toen er nog maar een handvol mensen het hadden (=indambaar) had laten waarschuwen in plaats van hem in de bak te gooien, dan was het allemaal zover niet gekomen.

Zonder het te weten een virus verspreiden is toch iets totaal anders dan een dokter die wil waarschuwen, in de bak gooien.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 20:44   #12
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Sossenland China heeft het doen uitbreken en vervolgens heeft Sossenland Italie het laten uitbarsten in Europa.

Het is dus de schuld van de sossen
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!



Laatst gewijzigd door Eduard Khil : 22 maart 2020 om 20:44.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 20:44   #13
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ah komaan, een dokter in de bak gooien omdat hij een nieuw virus meldt, in welke wanstaat is zoiets mogelijk? China is de schuld voor deze miserie. De excuses zijn niet min of meer dan een schuldbekentenis.
Ze hebben hem ondertussen vrijgelaten en in ere hersteld.

China wou in het begin nog wat hun gezicht redden, door elke vorm van paniek te vermijden.
Deels kan ik dat wel begrijpen. Deels.... Het is ook een beetje hun manier van doen.
Of ik zo'n toestanden nu ga goedpraten, dat is natuurlijk helemaal iets anders....
Maar of dat nu het bewijs is dat China nu alle schuld zou treffen (voor alle gevolgen van het virus) vind ik wel wat overdreven.
Het Westen had ondertussen ook al door dat er ergens iets niet pluis was.
Met of zonder die dokter.

Enne, hier blijf ik wel bij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Welke wereldleider/organisatie heeft er weer geld geroken ?

Zou deze titel niet beter zijn ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 22 maart 2020 om 20:46.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 20:50   #14
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
maar lees nu toch eens mijn artikel. Indien men de dokter die het virus ontdekte, toen er nog maar een handvol mensen het hadden (=indambaar) had laten waarschuwen in plaats van hem in de bak te gooien, dan was het allemaal zover niet gekomen.

Zonder het te weten een virus verspreiden is toch iets totaal anders dan een dokter die wil waarschuwen, in de bak gooien.
Dat waarschuwen aan het brede publiek, dat was er te veel aan voor de Chinese overheid. Hun imago, hun systeem. Daarom moest hij den bak in.
De overheid heeft nadien wél al het nodige gedaan, maar het virus was hen iets te snel af.
China, dichtbevolkt. Veel heb je dan niet nodig om er een pandemie van te maken.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 22:04   #15
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dat waarschuwen aan het brede publiek, dat was er te veel aan voor de Chinese overheid. Hun imago, hun systeem. Daarom moest hij den bak in.
De overheid heeft nadien wél al het nodige gedaan, maar het virus was hen iets te snel af.
China, dichtbevolkt. Veel heb je dan niet nodig om er een pandemie van te maken.
op het moment dat er een paar gevallen waren, was dat zeker nog indambaar. Eénmaal men de ernst van de situatie inzag was het virus al zodanig verspreid dat het een pandemie werd.

Citaat Kojak: (...)Ze hebben hem ondertussen vrijgelaten en in ere hersteld.(...)

1. De man is dood
2. Is ook zoveel als zeggen: ik heb met opzet een groot probleem doodgezwegen waardoor er een ramp is gebeurd, maar nu zeg ik "sorry". En daarmee is het dan okee zeker?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 22:18   #16
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Niemand natuurlijk.

Behalve Trump die 't virus, afkomstig uit China, consistent 't "Chinavirus" blijft noemen.

Maar die man is dan ook 'n idioot en 'n racist.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 22:51   #17
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Niemand natuurlijk.

Behalve Trump die 't virus, afkomstig uit China, consistent 't "Chinavirus" blijft noemen.

Maar die man is dan ook 'n idioot en 'n racist.
In Iran zit er ook eentje die dan weer beweert dat het virus een bacteriologisch wapen van de VS is...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 23:09   #18
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
In Iran zit er ook eentje die dan weer beweert dat het virus een bacteriologisch wapen van de VS is...
China beschuldigt toch ook Amerikaanse militairen die 't bij hen zou binnengebracht hebben.

Vandaar dat Li Wenliang 't zwijgen werd opgelegd.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 23:23   #19
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Sossenland China heeft het doen uitbreken en vervolgens heeft Sossenland Italie het laten uitbarsten in Europa.

Het is dus de schuld van de sossen
En sossenland Amerika gaat binnenkort de koploper worden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 23:24   #20
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ze hebben hem ondertussen vrijgelaten en in ere hersteld.

China wou in het begin nog wat hun gezicht redden, door elke vorm van paniek te vermijden.
Deels kan ik dat wel begrijpen. Deels.... Het is ook een beetje hun manier van doen.
Het verhaal vd dictator en de docter.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be