Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 maart 2015, 20:55   #41
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.768
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Vanuit het dagelijkse leven kom ik tot de vaststelling dat de meest godsdienstige mensen juist de meest hypocriete mensen zijn.

Er zijn tal van voorbeelden, gaande van de diepgelovige Bush die vervolgens massa's mensen aan stukken bombardeert, over pedofiele priesters en atleten die doping gebruiken. In de laatste context als voorbeeld de bokslegende Evander Holyfield; betrapt op het gebruik van doping, 11 kinderen met 6 verschillende vrouwen, heeft zijn vrouwen afgeslagen ... en natuurlijk diepgelovig.

https://www.youtube.com/watch?v=xgNq5RCCvn8

Hoe is uw ervaring met godsdienstige mensen?
Er is nog hoop, er is nog hoop: Gobinde en/of Gopala

https://www.youtube.com/watch?v=DXibqupia4E

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 maart 2015 om 21:12.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 09:07   #42
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Vanuit het dagelijkse leven kom ik tot de vaststelling dat de meest godsdienstige mensen juist de meest hypocriete mensen zijn.

Er zijn tal van voorbeelden, gaande van de diepgelovige Bush die vervolgens massa's mensen aan stukken bombardeert, over pedofiele priesters en atleten die doping gebruiken. In de laatste context als voorbeeld de bokslegende Evander Holyfield; betrapt op het gebruik van doping, 11 kinderen met 6 verschillende vrouwen, heeft zijn vrouwen afgeslagen ... en natuurlijk diepgelovig.

https://www.youtube.com/watch?v=xgNq5RCCvn8

Hoe is uw ervaring met godsdienstige mensen?
Nog een voorbeeldje hebben? De meeste hoeren zijn ook zeer gelovig. Maar ja, het is gemakkelijk hé, gelovig te zijn. Je mag, als je maar gelovig bent, eender wat mispeuteren, met een handgift aan de kerk en een paar weesgegroetjes is je alles weer vergeven. Is dat niet plezant?

Laatst gewijzigd door Garry : 12 maart 2015 om 09:09.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 09:21   #43
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Sommige "godsdienstige" mensen zijn inderdaad de grootste hypocrieten die er op deze wereld rondlopen maar anderzijds geldt dat natuurlijk ook voor niet-godsdienstige mensen...
om als een goed mens door het leven te gaan heb je geen Godsdienst nodig en al zeker niet te leven naar de normen van die zogenaamde God van die Godsdienst, want dat is helemaal geen goede hoor. Die is van het grootste uitschot te zien wat hij als almachtige had kunnen voorkomen en desalniettemin gewoon laat gebeuren. Daar moet ge een serieus stuk crapuul voor zijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 09:27   #44
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Hypocrisie is niet noodzakelijk iets slecht, als het alternatief is uw idealen te laten zakken naar het niveau van uw handelen.
De mens is nu eenmaal geen mooi beestje en de wereld had veel beter af geweest zonder de mens dan met. Nu als er een god is die de mens geschapen heeft naar zij eigen evenbeeld, kunnen we al niet spreken van zijn eerste kemel die de onfeilbare gedaan heeft maar moet de rotzak het bewust gedaan hebben om zich verder te kunnen verkneukelen , zoals mensen kijken naar stierengevechten of hanengevechten, als er maar bloed bij komt te zien.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2015, 10:51   #45
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
om als een goed mens door het leven te gaan heb je geen Godsdienst nodig en al zeker niet te leven naar de normen van die zogenaamde God van die Godsdienst, want dat is helemaal geen goede hoor. Die is van het grootste uitschot te zien wat hij als almachtige had kunnen voorkomen en desalniettemin gewoon laat gebeuren. Daar moet ge een serieus stuk crapuul voor zijn.
Onder het mom van in armoede leven voor een goede god.
stelen de grootste dieven.

http://www.franciscanen.nl/nieuws/ac...-meer-gebeuren
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2015, 11:33   #46
Edward De Vere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 januari 2015
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Vanuit het dagelijkse leven kom ik tot de vaststelling dat de meest godsdienstige mensen juist de meest hypocriete mensen zijn.

Er zijn tal van voorbeelden, gaande van de diepgelovige Bush die vervolgens massa's mensen aan stukken bombardeert, over pedofiele priesters en atleten die doping gebruiken. In de laatste context als voorbeeld de bokslegende Evander Holyfield; betrapt op het gebruik van doping, 11 kinderen met 6 verschillende vrouwen, heeft zijn vrouwen afgeslagen ... en natuurlijk diepgelovig.

https://www.youtube.com/watch?v=xgNq5RCCvn8

Hoe is uw ervaring met godsdienstige mensen?
Nu heb ik al heel veel draden van jou gezien, en telkens ben ik zo goed als niet (of helemaal niet) akkoord.

De stelling die u hier maakt, vormt de uitzondering.
U heeft dan ook volkomen gelijk.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2015, 11:36   #47
Edward De Vere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 januari 2015
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Mijn ervaring is dat het veel betere kwaliteit mensen zijn dan moraalloze atheïsten.

De beste kwaliteit mensen zijn regieuze joden in Israel.
Van moraal gesproken ... 'wij zijn de beste, de andere zijn slecht'
Bij ons noemen ze dat veralgemenen. Ik wil nog net niet het woord discriminatie in de mond nemen; want dat vind ik vanuit mijn goddeloze moraal niet gepast.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2018, 12:30   #48
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

https://www.gva.be/cnt/dmf20140711_0...ronald-janssen

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...zand~ae580573/

__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 12:04   #49
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.768
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dat kan je toch niet menen, dat is zuivere nazi-praat: Ich Ubermensch! Niet meer of niet minder. Als jood zou je beter moeten weten.

Ik verdenk je ervan gewoon een kwaadaardige trol te zijn.
De katholieke neo-nazis zijn blijkbaar niet eens zo ver weg als we Apache van maart mogen geloven. Zelfs de naam Jambon (zoon van-) duikt hier weer op.




Een school met heimwee naar het Derde Rijk.


"Neonazi’s, antisemieten en geradicaliseerde geestelijken vinden elkaar in het Oude Klooster Maleizen (Overijse). Dat biedt onderdak aan een fundamentalistische school en herbergt een extreemrechts, ultra katholiek netwerk.

Een hele reeks gelekte foto’s brengt de hoofdrolspelers binnen dat netwerk in beeld. Het gaat om een onderzoeker aan de KUL, de zoon van een minister, een handvol bestuurders met heimwee naar het Derde Rijk en enkele geestelijken die samenzweren tegen de progressieve bisschoppen en tegen het ‘verloederde Katholiek Onderwijs’.

Zelfs de neofascistische Vlaamse Schild en Vrienden, bekend van het trollenleger op internet en van de beveiliging van de lezingen van staatssecretaris Theo Francken (N-VA) krijgen onderdak in het klooster."


Dat weten we dan ook alweer.





Oude Klooster Maleizen, ontmoetingsplaats voor katholiek extreem-rechts?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 mei 2018 om 12:27.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 13:33   #50
Hephaistos
Burger
 
Hephaistos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2015
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De katholieke neo-nazis zijn blijkbaar niet eens zo ver weg als we Apache van maart mogen geloven. Zelfs de naam Jambon (zoon van-) duikt hier weer op.
Je mag Apache geloven. Ik ben zelf in aanraking gekomen met die kring, en het is echt niet prettig.
__________________
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, …

Veel haal ik er zelf ook niet terug uit.

Doei.
Hephaistos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 22:37   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hephaistos Bekijk bericht
Je mag Apache geloven. Ik ben zelf in aanraking gekomen met die kring, en het is echt niet prettig.
Om uw woorden te gebruiken: ik ken heel goed "die kring", maar ik zie geen tekenen om die als "echt niet prettig" te beschouwen. Blijkbaar is voor sommigen iedere vorm van trouw katholicisme tegenwoordig als "echt niet prettig". Misschien ligt het juist aan de diepe vervreemding van het katholiek geloof die bij velen in Vlaanderen nu eenmaal een onmiskenbaar feit is geworden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 22:43   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Een school met heimwee naar het Derde Rijk.
De fantasie van sommigen slaat weer op hol. De kloosterorde die in Maleizen huist, is de Congregatie van de Dienaren van Jezus en Maria, opgericht door een Duitser en waarvan het moederhuis nu in Oostenrijk bevindt. De Duitse stichter was nog een kind toen de laatste wereldoorlog ten einde liep. Deze orde doet het goed in de Duitstalige wereld en de bisschoppen aldaar staan er heel welwillend tegenover. Heel anders dan in België.

En de Duitse bisschoppen kan men maar moeilijk verdenken van enig "heimwee naar het Derde Rijk".

Voor sommigen is de Duitstalige achtergrond van de orde al genoeg om alle stoppen te laten doorslaan...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2018, 23:56   #53
Hephaistos
Burger
 
Hephaistos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2015
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Om uw woorden te gebruiken: ik ken heel goed "die kring", maar ik zie geen tekenen om die als "echt niet prettig" te beschouwen.
Ja, jij natuurlijk niet.

Heb je in Februari ook de e-mail ontvangen omtrent de uitspattingen van Calle? Die mail werd verstuurd door de kring rond Jacqmin, geloof ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Blijkbaar is voor sommigen iedere vorm van trouw katholicisme tegenwoordig als "echt niet prettig".
Trouw katholicisme?

Een eigen school oprichten, buiten het katholieke onderwijsnet? Buiten de bisschoppen om? Uitdrukkelijk bekritiseerd door woordvoerders van de bisschoppen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien ligt het juist aan de diepe vervreemding van het katholiek geloof die bij velen in Vlaanderen nu eenmaal een onmiskenbaar feit is geworden.
Oh, nochtans wordt de RK-godsdienstles naar mijn weten nog erg vaak door leerlingen gevolgd.
__________________
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, …

Veel haal ik er zelf ook niet terug uit.

Doei.

Laatst gewijzigd door Hephaistos : 20 mei 2018 om 23:56.
Hephaistos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 00:00   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hephaistos Bekijk bericht
Ja, jij natuurlijk niet.

Heb je in Februari ook de e-mail ontvangen omtrent de uitspattingen van Calle? Die mail werd verstuurd door de kring rond Jacqmin, geloof ik.
Wat heeft priester Jacqmin te maken met Maleizen? Of is dit weer eens een onhandige vluchtpoging?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 00:02   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hephaistos Bekijk bericht
Trouw katholicisme?

Een eigen school oprichten, buiten het katholieke onderwijsnet? Buiten de bisschoppen om? Uitdrukkelijk bekritiseerd door woordvoerders van de bisschoppen.
Schijnbaar ontgaat het de bisschoppen dan dat katholiek onderwijs geen exclusieve bevoegdheid is van de bisschoppen. Anders hadden we in dit land alleen bisschoppelijke colleges gehad. Alleen zien we dat er zovele andere scholen bestaan, vaak gesticht door congregaties en orden. Die vrijheid bestaat binnen de katholieke Kerk, ook al kunnen de Belgische bisschoppen tegenwoordig niet omgaan met dit element.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 00:03   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hephaistos Bekijk bericht
Oh, nochtans wordt de RK-godsdienstles naar mijn weten nog erg vaak door leerlingen gevolgd.
Het leerplan RK godsdienst is tegenwoordig zo flinterdun dat de bisschoppen in Vlaanderen zelf alarm hebben geslagen. Mgr. Aerts van Brugge is de grote drijvende kracht om dit leerplan weer katholiek te maken, maar dat levert hem veel kritiek op.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 00:09   #57
Hephaistos
Burger
 
Hephaistos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2015
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat heeft priester Jacqmin te maken met Maleizen? Of is dit weer eens een onhandige vluchtpoging?
Ik neem aan dat dit inderdaad weer een van jouw onhandige vluchtpogingen is. Ik heb namelijk nooit gesteld dat Jacqmin iets met Maleizen te maken heeft.

De kring rond Jacqmin omvat een aantal personen die de kring rond Maleizen verlaten hebben. Ken je die laatste kring zo goed als je beweert, dan weet je over wie het gaat.

Ik merk op dat je nog steeds de laffe “vluchtpoging” gebruikt:
  • uit een heel bericht een enkele zin uit context halen
  • stropop opstellen op basis van een verdraaiing van die zin
  • stropop aanvallen en goalpost verleggen

Als je nog niet gaan biechten bent, biecht dit dan zeker op als je gaat. Ik wacht ook nog op een hele hoop verontschuldigingen. Als je daadwerkelijk een trouw katholiek bent, dan ben je dat mij en jezelf verplicht.
__________________
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, …

Veel haal ik er zelf ook niet terug uit.

Doei.
Hephaistos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 00:10   #58
Hephaistos
Burger
 
Hephaistos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2015
Berichten: 183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
ook al kunnen de Belgische bisschoppen tegenwoordig niet omgaan met dit element.
Wees trouw aan de bisschoppen als trouwe katholiek.

Slaapwel.
__________________
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, …

Veel haal ik er zelf ook niet terug uit.

Doei.

Laatst gewijzigd door Hephaistos : 21 mei 2018 om 00:11.
Hephaistos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 00:10   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hephaistos Bekijk bericht
Ik neem aan dat dit inderdaad weer een van jouw onhandige vluchtpogingen is. Ik heb namelijk nooit gesteld dat Jacqmin iets met Maleizen te maken heeft.
We hebben het over Maleizen, waarover u schreef dat u daar geen prettig contact mee hebt.

En plotseling trekt u een lade open en begint te zwaaien met iets van EP Jacqmin.

Dat is weldegelijk uw onhandige vluchtpoging.

Of anders gezegd: vertel ons eens wat die onaangename contacten waren met Maleizen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2018, 00:12   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hephaistos Bekijk bericht
Wees trouw aan de bisschoppen als trouwe katholiek.
Om welke reden moet ik trouw zijn aan bisschoppen die eigen katholieke leer niet meer belijden en ze zelfs verwerpen (zoals laatst De Kesel over homoseksuelen)?

Gehoorzaamheid in de Kerk is geen slaafse, militaire bedoening, maar is gestoeld op de aanvaarding van de gemeenschappelijke basis in het geloof. Als er geen gemeenschappelijk geloof is en de bisschoppen afwijken, hoef ik niet te volgen. Kijk maar naar het voorbeeld van Athanasius in volle kerkelijke crisis.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be