Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2009, 12:36   #21
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
als het van mij afhangt staak ik tot die plannen volledig zijn afgeblazen.
Of anders totdat de NMBS volledig kapot is?
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 12:46   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Wat mits goed onderhoud geen enkel probleem hoeft te zijn. Onlangs nog een documentaire op Discovery gezien over de revisie van een 60 (zestig!) jaar oude dieselmotor.
Ongetwijfeld, er zijn ook straatoude wagens die rondrijden. Vraag is evenwel of dat opgaat voor de meeste wagens.

Net zo heeft het geen zin oude stoomlocomotieven van stal te houden. Ja, rijden zullen ze wel en ook nog heel goed, maar ze zijn absoluut niet meer geschikt in onze tijd. Hetzelfde geldt voor vijftig jaar oude diesellocs e.d.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 12:49   #23
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Ze willen me onder een ander paritair comité laten werken, me onderbrengen in een vennootschap van privaatrecht (mag van Europa evengoed van publiek recht zijn), mijn vaste standplaats ontnemen, verlof afnemen en over ander verlof zelf beslissen wanneer ik dat kan nemen, langere diensten, ...
als het van mij afhangt staak ik tot die plannen volledig zijn afgeblazen.
Als een en ander dient om een scheve situatie recht te trekken, why not? Niets fout met een vennootschap van privaatrecht, een ander PC, ... Dat PC van mij doet niets, niets. Congé? 25% ervan bepaalt mijn werkgever.
Staken? Nee joh. Ik zoek wel ander werk als het mij echt niet meer aanstaat.
IK (treinreiziger) heb oor naar uw verzuchtingen maar WIL DAT MIJN TREIN OP TIJD IS! ELKE DAG, JA!
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 06:18   #24
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld, er zijn ook straatoude wagens die rondrijden. Vraag is evenwel of dat opgaat voor de meeste wagens.

Net zo heeft het geen zin oude stoomlocomotieven van stal te houden. Ja, rijden zullen ze wel en ook nog heel goed, maar ze zijn absoluut niet meer geschikt in onze tijd. Hetzelfde geldt voor vijftig jaar oude diesellocs e.d.
Oude diesellocs lang in dienst houden heeft inderdaad geen zin. Vaak krijgen ze wel halverwege hun leven een nieuwe motor.
Voor electrische locomotieven is het verhaal ander. In Zwitserland rijden nog locomotieven rond die ondertussen al een jaar of 80 oud zijn. Electrische locomotieven hebben relatief weinig bewegende onderdelen. Je hoeft eigenlijk alleen maar periodisch de kogellagers en de borstels op de motoren te vervangen en die dingen gaan eeuwig mee. Dat men ze toch vervangt heeft er eerder mee te maken dat modernen locomotieven efficiënter zijn, dus je bespaart op energiekosten. En ze zijn ook comfortabeler en veiliger voor het personeel.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 10:01   #25
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Oude diesellocs lang in dienst houden heeft inderdaad geen zin. Vaak krijgen ze wel halverwege hun leven een nieuwe motor.
Voor electrische locomotieven is het verhaal ander. In Zwitserland rijden nog locomotieven rond die ondertussen al een jaar of 80 oud zijn. Electrische locomotieven hebben relatief weinig bewegende onderdelen. Je hoeft eigenlijk alleen maar periodisch de kogellagers en de borstels op de motoren te vervangen en die dingen gaan eeuwig mee. Dat men ze toch vervangt heeft er eerder mee te maken dat modernen locomotieven efficiënter zijn, dus je bespaart op energiekosten. En ze zijn ook comfortabeler en veiliger voor het personeel.
Dit gezegd zijnde werden er gisterenavond heel wat treinen afgeschaft wegens 'defecten aan de locomotief'. 40 min vertraging. 's ochtends 20.
2 keer moeten spurten want 'plotse perronverandering'. Uitgeput in wagon, 1ste klas, gewoon gaan zitten, 2 min laten stond conducteur al naast mij 'Mijnheer u hebt geen vervoersbewijs voor 1ste klas.
Heb hem een paar dingen toegeroepen. Conducteur is doorgelopen.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 06:08   #26
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Of anders totdat de NMBS volledig kapot is?
Neen, ik wil net dat de nmbs blijft en niet dat ze wordt opgedeeld.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 06:14   #27
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Als een en ander dient om een scheve situatie recht te trekken, why not? Niets fout met een vennootschap van privaatrecht, een ander PC, ... Dat PC van mij doet niets, niets. Congé? 25% ervan bepaalt mijn werkgever.
Staken? Nee joh. Ik zoek wel ander werk als het mij echt niet meer aanstaat.
IK (treinreiziger) heb oor naar uw verzuchtingen maar WIL DAT MIJN TREIN OP TIJD IS! ELKE DAG, JA!
Dat ze congé vastleggen kan ik nog met leven. Dat is nu eigenlijk ook al zo, wij kunnen vragen wat we willen, krijgen is iets anders. Maar minder, neen danku, daarvoor is de job te zwaar.
Dat uw trein rijdt is al een wonder op zich, dat hij de helft van de tijd nog op tijd rijdt al helemaal gezien het domino-effect. En je moet maar eens alles met de auto doen en denken hoeveel tijd je er over doet of zou over doen als je overal gewoon kon doorrijden. Dan maakt de trein nog minder vertraging denk ik.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 18:36   #28
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

we kunnen ook gewoon de nmbs afschaffen en de vrijgekomen ruimte asfalteren. Rechtstreekse snelwegen tussen bv. brussel en leuven, recht tot in de stad. Ideaal voor intercity verkeer.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!

Laatst gewijzigd door Raven : 26 november 2009 om 18:36.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 19:43   #29
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Wat ik niet begrijp is de huidige aanpak van het NMBS-personeel. Het ganse treinverkeer lamleggen leidt er alleen maar toe dat de gewone reiziger/kiezer last berokkend wordt, kwaad wordt en meer vatbaar is voor privatiserings-pleidooien. Is het nu zo moeilijk om een creatieve aanpak te bedenken, waardoor het management nog steeds geraakt wordt, maar de gewone reiziger gespaard blijft? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een staking van louter de treinconducteurs en kaartjesverkopers (en dat ook publiekelijk bekendmaken).
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2009, 20:23   #30
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Eén woord : abonnementen.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 12:37   #31
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Neen, ik wil net dat de nmbs blijft en niet dat ze wordt opgedeeld.
Het probleem is natuurlijk dat alles bij het oude laten _geen_ optie is...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 12:38   #32
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Dat uw trein rijdt is al een wonder op zich, dat hij de helft van de tijd nog op tijd rijdt al helemaal gezien het domino-effect.
Als dat een "wonder" is dan is mijn bij de NMBS wel erg incompetent...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 14:00   #33
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Eén woord : abonnementen.
Daar hebt u een punt. Er zijn echter toch nog veel reizigers die een gewoon treinticket komen, neem ik aan? Vooral in de weekends (waar zo'n actie dan ook het meest gepast is).
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 14:27   #34
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp is de huidige aanpak van het NMBS-personeel. Het ganse treinverkeer lamleggen leidt er alleen maar toe dat de gewone reiziger/kiezer last berokkend wordt, kwaad wordt en meer vatbaar is voor privatiserings-pleidooien. Is het nu zo moeilijk om een creatieve aanpak te bedenken, waardoor het management nog steeds geraakt wordt, maar de gewone reiziger gespaard blijft? Ik denk dan bijvoorbeeld aan een staking van louter de treinconducteurs en kaartjesverkopers (en dat ook publiekelijk bekendmaken).

Tot je wordt geconfonteerd met een conducteur die niet meedoet aan de actie.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 15:15   #35
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Daar hebt u een punt. Er zijn echter toch nog veel reizigers die een gewoon treinticket komen, neem ik aan? Vooral in de weekends (waar zo'n actie dan ook het meest gepast is).

Daar lacht de directie mee. De grote inkomsten bestaan uit abonnementen en subsidiëring. De gewone trein tickets kunnen de trein begeleiders en loket bedienden een maand gratis uitdelen vrees ik zonder dat de directie ook maar één millimeter in de richting van een compromis zou opschuiven.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 15:29   #36
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tot je wordt geconfonteerd met een conducteur die niet meedoet aan de actie.

skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 17:01   #37
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tot je wordt geconfonteerd met een conducteur die niet meedoet aan de actie.
Dus er is geen eenheid bij de ontevredenheid bij het personeel. Interessant.

Waarom zouden we dan luisteren naar zij die niet werken (en toch geld krijgen) en niet naar degene die wel werken voor hun geld?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 27 november 2009 om 17:01.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 17:02   #38
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Daar lacht de directie mee. De grote inkomsten bestaan uit abonnementen en subsidiëring. De gewone trein tickets kunnen de trein begeleiders en loket bedienden een maand gratis uitdelen vrees ik zonder dat de directie ook maar één millimeter in de richting van een compromis zou opschuiven.
Als we nu eens de subsidiering weghalen? Als jullie allemaal zo goed werken, dan is dat toch niet nodig?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 18:25   #39
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Als we nu eens de subsidiering weghalen? Als jullie allemaal zo goed werken, dan is dat toch niet nodig?

Dan gaan een pak mensen minder mobiel worden he. Maar ja, in jouw wereld heeft iemand die geen iq heeft van 120 en niet de juiste inzichten heeft in onze huidige wereld en hoe daar in te overleven sowiso geen recht op bestaan dus ...
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 18:53   #40
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Dan gaan een pak mensen minder mobiel worden he.
Hoe? Het is jullie opperste morele doel toch om de mensen te helpen? Daarom staken jullie toch? Wat houdt jullie tegen om die mensen nog steeds te dienen, zonder de bemoeienis en regulering van de staat?

De belediging laat ik even weg. Die draagt niet echt bij aan de discussie. Maar het staat genoteerd hoe jij mensen wenst zwart te maken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 27 november 2009 om 18:54.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be