Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2010, 15:53   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Vervolg: voor diegenen die denken dat het systeem perfect de tijden meet tussen de lussen, dat doen ze wslk heel zeker, maar het systeem denkt natuurlijk altijd rechtdoor over een constante (1,9 km) afstand, wie een beetje slalomt en dus méér meters aflegt mag wat harder rijden...

Oei Oei, ik had beter gezwegen... halfweg remmen tot 60 kmh en dan nog wat slalommen tussen pechstrookrand en derde rijvak tot de laatste lussen...

Jamaar als ons Crevits zegt dat het veiliger is, dan is dat zo. Basta.

In Oostenrijk stond die trajectcontrole op een traject waar zeer lang wegenwerken waren, 2 fel versmalde rijvakken lieten daar niet veel slalom toe., foto hieronder
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 november 2010 om 16:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 15:57   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

A 10 Oostenrijk (2+2 versmalde rijvakken)

Of 2+1 en smalle rijvakken:
http://www.focus.de/auto/ratgeber/un...id_366495.html



Bij tunnels kan het natuurlijk ook aangewend worden:
http://images.google.be/images?hl=de...=&oq=&gs_rfai=

werking: http://www.autotouring.at/pages/html...2_1_1_1_4.html
Het laat natuurlijk meer mogelijkheden toe:
- pechstrookcontrole
- inhaalverbod + 7,5 T (per rijvak)
- eventueel controle op gezochte en valse nummerplaten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik ga ne keer zoals in Jamesbondfilmkes mijn nummerplaat verwisselbaar maken, eens kijken of hij daar mee wegkan.
Zie laatste link werking, dat ding leest (bijna) alles.
Zelfs heel vuile kentekens worden ontcijferd:
Citaat:
Austricksen fast unmöglich
Wunderwaffe gegen Tempobolzer. Kennzeichen-Tricks bringen nix. Die Kamera-Auflösung von 768x488 Pixel reicht für die Erfassung der Nummerntafeln (auch der alten „schwarzen“ und ausländischer, die aber wegen fehlender Abkommen – bis auf deutsche – nicht verfolgt werden).

Teilweise Unlesbarkeit, z. B. durch Schmutz, macht nichts aus, weil Fehlendes im Zusammenspiel von Foto-Kontrolle und Zulassungs-Datei rekonstruiert werden kann.
Geringere Toleranzen. Die Polizei spricht von 3 km/h Messfehler-Toleranz (anstatt 5 km/h beim stationären Radar). Gestraft wird schon bei geringfügigeren Übertretungen als im Vergleich z. B. bei den Boxen entlang der A23.
Spur wechseln nützt nichts. Nur wer die Messstrecke über eine andere Ausfahrt verlässt, wird nicht registriert.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 november 2010 om 16:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 16:36   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Staan er op Duitse autowegen trajectcontroles?
Oh, ge bedoelt toch niet die tolpoorten voor vrachtwagens ?
Heeft er niets mee te zien.

http://de.wikipedia.org/wiki/Lkw-Maut_in_Deutschland
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 18:17   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Ik ga een vb geven, de trajectcontrole op de E17 gaat over een traject van 1,9 km en kost al + 800.000 € of 400.000 €/km. Zet men 10 flitspalen �* 40.000 € achter mekaar over 1 km heeft men quasi hetzelfde effect.

Probleem is wel hoemeer zich de bestuurders aan de snelheid daar houden hoe minder boetegeld, met elke 100 m een flitspaal gaat de (bruto) boeteopbrengst wslk fel naar beneden of zelfs negatief rendement....

Maar aangezien afritten veel verder uit mekaar liggen kunnen we er ook 6 km trajectcontrole van maken om het gemakkelijk te maken, kost dus > 3 x minder per km traject als op de E17.

Rekenkundig/hypothetisch vb.:
- de trajectcontrole vindt nu plaats over 6 km, limiet 120 kmh (prijs ook + 800.000 €)

a. bij het begin van de trajectcontrole geraak ik geblokkeerd achter een vrachtwagen op het rechtervak,
en rij gedurende 2 minuten tegen een snelheid van 90 km/h, hetzij 30 km/h minder dan toegestaan
(waarbij ik 3 km afleg).

Daarna is natuurlijk over een ver bereik de linkerstrook voldoende vrij om eens goed het gaspedaal in te trappen (ik beschik over een krachtige wagen)

b. daarna rij ik gedurende 1 minuut tegen een snelheid van 180 km/h, hetzij 60 km/h sneller dan toegestaan (waarbij ik 3 km afleg).

Mijn gemiddelde snelheid bedraagt 6 km x 60 / 3 = 120 km/h.

Ik heb volgens de trajectcontrole (als 120 km/h toegestaan is) dus niet sneller dan toegestaan gereden, niettegenstaande ik gedurende de helft van het traject tegen 180 km/h gereden heb.

Een gemiddelde is maar waard wat het waard is. Een trajectcontrole dus ook.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2010 om 18:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 05:22   #25
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.214
Standaard

650.000 boetes op tien dagen




(Het callcenter van BPost overbelast. Toch ongelooflijk hoe BPost van overal binnen de overheid opdrachten toegestopt krijgt.)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 14:57   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alfred Bekijk bericht
Weet niet of het waarheid is of een roddel: dat overdreven geluid van die voegen zou te wijten zijn aan een foutieve plaatsing door de aannemer. Iemand die daar meer over weet / deze roddel de wereld uit kan helpen?

In ieder geval is het belachelijk dat ze blijven kloppen op de 90 km/u als het blijkbaar nauwelijks wat uithaalt en zelfs de omwoners het bevestigen...
Oei oei, dat is van lang geleden, maar het klopt dus wel.
De brug was af, en ... werd afgekeurd, want die voegen waren niet volgens de normen.
Ja, en wat dan?
Aannemersconsortium verplicht om de voegen te verbeteren.
Lukte niet. Ja, en wat dan?

Aannemer niet uitbetalen, aannemer failliet, maar de brug is dan nog niet afgebroken en fatsoenlijk heropgebouwd. Met alle verkeershinder vandien.

Dus heeft men beslist: we gaan de brug laten verslijten, en wat moeite doen voor de mensen die daar beneden wonen.


Nog een wetentje: als je over die kleine afstand toch maar 90 rijdt, ipv 120, dan doet je dat geen pijn. Daar is nog niemand door die 90-beperking moeten afgevoerd worden naar het nabijgelegen UZ.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 15:14   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nog een wetentje: als je over die kleine afstand toch maar 90 rijdt, ipv 120, dan doet je dat geen pijn. Daar is nog niemand door die 90-beperking moeten afgevoerd worden naar het nabijgelegen UZ.
En bij 120 rijden ook niet.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 17:21   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En bij 120 rijden ook niet.
Dus maakt het niet veel uit voor de automobilist.
Juist een beetje respect voor de mensen beneden, voor wie men beslist heeft deze een beetje te ontzien.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 17:53   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dus maakt het niet veel uit voor de automobilist.
Juist een beetje respect voor de mensen beneden, voor wie men beslist heeft deze een beetje te ontzien.
Juist niet. Het maakt geen bal uit of die personenwagens nu 120 rijden of 90, het protest bleef. En hoe meer verkeer hoe meer geluid en vooral langer (ook ' nachts)

https://www.hln.be/regio/gent/einde-...icht~ab1d1952/

Je moogt technisch ook wat meer weten over dat kloppend geluid en wat het nog erger maakte:
Citaat:
https://viadukaduk.be/techniek/

Voor de werken in 2003 kwamen zowel harde als zachte voegen in het wegdek voor. Zachte voegen zijn gevuld met een bitumineus materiaal, dat ook bewegingen op kan vangen. Een zachte voeg is niet of nauwelijks te zien en te horen, maar kan na enkele jaren al scheuren vertonen waardoor water door het wegdek sijpelt en de onderliggende structuur aantast wordt. Om frequent onderhoud te vermijden besliste het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) alle voegen te vervangen door harde ijzeren voegen, die in principe veel langer mee kunnen gaan zonder te lekken.

Toen was al bekend dat dit type voeg veel lawaai produceert, maar met minimaal onderhoud als prioriteit waren er weinig voor de hand liggende alternatieven. Een kans die bleef liggen, was de helft van de voegen te verwijderen. Als ze op de juiste wijze vastgezet wordt, volstaat immers 1 voeg per brugdeel.

De vele harde voegen, 192 in totaal, waar een dichte stroom (vracht)verkeer over rijdt zorgen volgens metingen en berekeningen voor een geluidstoename met 5 tot 10dB, in vergelijking met eenzelfde wegdek zonder voegen.

Deze brugdekvoegen produceren een laag-frequent bonkend geluid wat extra ver draagt, door de brugconstructie onder de geluidsschermen door uitgestraald wordt, en zorgen voor nog wat extra lawaai door rammelende ladingen.
5-10 db wordt ervaren als tweemaal zo luid.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2018 om 18:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 18:45   #30
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

In plaats van iedereen(zowel omwonenden,weggebruikers als onderhoudsdiensten van bruggen en wegen) te "kloten" zou men ook kunnen kiezen voor vrijwillige onteigening (met definitieve verwijdering van het onteigende perceel uit het bouwgrondareaal) van de getroffen percelen...

Zelfs als men dat doet aan geldende bouwgrond- en huizenprijzen zal het nog goedkoper zijn want een trage- maar STRUCTURELE oplossing van het probleem...

Dat onteigenen mag gerust 50 jaar duren,als het maar blijft doorgaan....

Dat zou meteen van toepassing kunnen worden op nog andere plaatsen waar de verkeersnoden en leefomstandigheden zo botsen dat een echte oplossing voor beide vereisten niet nuttig is...

Gedenk het Italiaanse probleempje momenteel in het nieuws,bewoning hoort eigenlijk niet in de directe omgeving van grote verkeersaders.Dit soort problemen is als een olifant,je moet die in kleine stukjes opeten,maar BLIJVEN kauwen!
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 18 augustus 2018 om 18:47.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 19:43   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.994
Standaard

Ik meen me wel vaag te herinneren dat toen de snelheidslimiet ingevoerd werd, het een pak scheelde op het aantal ongevallen.
Maar dat is dus wel enige tijd geleden.

En onteigenen?
Sedert Verafstoot tot vijf jaar geleden kregen ze zelfs de centen niet om dingen te herstellen, zodat het jaar erna het probleem vier keer erger werd.
Hoe lagen onze wegen er niet bij. Omdat de oude machtspartijen de juiste keuzes niet durfden maken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 19:48   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik meen me wel vaag te herinneren dat toen de snelheidslimiet ingevoerd werd, het een pak scheelde op het aantal ongevallen.
Maar dat is dus wel enige tijd geleden.
Fake news.

Voer dan 90 kmh in op alle snelwegen.

Citaat:
En onteigenen?
Sedert Verafstoot tot vijf jaar geleden kregen ze zelfs de centen niet om dingen te herstellen, zodat het jaar erna het probleem vier keer erger werd.
Hoe lagen onze wegen er niet bij. Omdat de oude machtspartijen de juiste keuzes niet durfden maken.
post 2 onderaan, de bewoners getuigen:

GENT - De vele gezinnen in Gentbrugge die de E17 in hun achtertuin hebben lopen, zijn niet meteen gebaat bij de verplichte snelheid van 90 kilometer per uur op het viaduct. 'Geef ons nieuwe voegen en een kilometer of drie geluidsschermen', klinkt het bij de omwonenden.

De manier waarop de laatste maanden wordt gestreefd naar een verplichte snelheid van 90 kilometer per uur op de E17 ter hoogte van Gentbrugge, doet vermoeden dat het een merkelijk verschil zou moeten maken voor de omwonenden. Maar wie er zelf rijdt, merkt dat dit niet het geval is. Het gedaver over de slechte voegen blijft, alleen wordt de interval tussen het karakteristieke kedoenk-kedoenk groter. De gesofisticeerde flitspalen schieten dus hun doel voorbij.

Marcel Deronne (61) uit de Magerstraat woont naast de E17. 'Natuurlijk wisten we dat die E17 hier lag, je kan er moeilijk naast kijken. Maar in het begin was het hier goed te doen. Ik liet akoestisch glas steken en je hoorde bijna niet dat de autostrade er was. Maar toen kwamen er nieuwe geluidsschermen en werden de voegen veranderd. Sindsdien zitten we hier letterlijk met de daver op het lijf. Dat ze nu trager rijden, verandert er weinig aan. Het zijn de voegen die moeten vervangen worden. In Vilvoorde kunnen ze het wel, maar hier niet. Wij begrijpen dat niet.'

Marcel mag van geluk spreken dat hij geen lichte slaper is, want rond zijn huis is meer lawaai dan waar ook in Gent. De spoorweg raast vlakbij, de stelplaats voor de bussen zorgt van vijf uur 's morgens voor dieselgeronk en sinds kort lijkt ook Fabricom zijn intrek te hebben genomen onder de E17. Op de parking wordt nu blijkbaar grond gezuiverd. Dat laatste is misschien zelfs de grootste frustratie van Marcel.

'Daar kan snel iets aan gedaan worden. De autostrade blijft een probleem. Voor mijn part mogen ze daar 120 rijden, hoor. Maar dan wel zoals het vroeger was, met de oude voegen. Daar kan ik perfect mee leven.'

In andere buurten hebben ze zo mogelijk nog meer last dan Marcel. In de Jovastraat bijvoorbeeld, midden in een villawijk. Daar hebben ze de pech dat er voor hen blijkbaar geen geluidsschermen waren. 'Dat is ons probleem, inderdaad', zegt Yvan Desmet (61). 'Geef ons nieuwe voegen en een kilometer of drie schermen en we zijn eruit, denk ik. Die flitspalen helpen niet. Volgens mij werken ze zelfs niet. Trouwens, de vrachtwagens mogen sowieso maar 90 kilometer per uur rijden en net zij zijn de grootste lawaaimakers. Deze zomer was er alleszins geen verbetering merkbaar, rustig buiten zitten is er niet bij voor ons.'

Terug wat dichter bij de E17 vinden we André Delmeiren, in de Emiel Van Swedenlaan. Ook hij heeft vooral last omdat verderop geen geluidsschermen meer staan. 'Als de wind verkeerd zit, moet je er niet aan denken om in de tuin een babbeltje te slaan.'

André heeft recht van klagen want hij kwam er wonen in 1963, toen er nog geen sprake was van de E17. 'Toen was het hier zalig rustig en groen. Moest ik toen geweten hebben wat ik nu weet, ik had het nooit gekocht.'

Ook voor André is de nieuwe snelheidslimiet niet zaligmakend. 'Dat zou misschien een verbetering kunnen zijn, maar dan alleen als het in combinatie is met nieuwe voegen en schermen. En dan nog, de snelheidslimiet is nu vooral gericht op personenauto's, maar die maken bijna geen lawaai. Het zijn de vrachtwagens die over de voegen dokkeren die ons 's nachts wakker maken. Nu zouden ze opnieuw aan die voegen aan het werken zijn, maar ik hoop niet meer. Het zal wel voor de rest van mijn leven zijn, vrees ik', besluit de man.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2018 om 19:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2018, 20:52   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Daar is toch enkel 90 kmh gekomen wegens geluidsredenen, die 30 kmh lagere limiet heeft niets met verkeersveiligheid te doen.





http://www.gentblogt.be/2009/10/19/f...eluidsoverlast
http://www.gentblogt.be/2007/01/11/n...op-e17-viaduct

Wel "plezant" die trajectcontrole als je de eerste helft gemiddeld 120 kmh rijdt moet je de tweede helft gemiddeld 60 kmh rijden om bij het gemiddelde van 90 te blijven. Natuurlijk serieus in de ijzers om naar die 60 te gaan...
Schijnt dat het beter voor de veiligheid is als plots afremmen voor flitspalen...


En tegen het geluid... ?



En als er geen voegen waren, is het rolgeluid van 1 vrachtwagen aan 90 kmh al hoger als 5 auto´s aan 120 kmh, met die voegen kan dat mss ook 10 auto´s zijn...
Alle (drog)redenen zijn goed omde werkende mens te melken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2018, 16:31   #34
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik meen me wel vaag te herinneren dat toen de snelheidslimiet ingevoerd werd, het een pak scheelde op het aantal ongevallen.
Maar dat is dus wel enige tijd geleden.
(...)
Nee, dat was niet het geval, integendeel.
Na de invoering steeg het aantal ongevallen.
Nogal logisch want mensen begonnen zich abnormaal te gedragen. Er waren er zelfs die op de rem gingen staan.

Dus werden er daar eerst flitscamera's geïnstalleerd, bij het begin en bij het eind van het traject, en enkel in de richting Gent.
Dat maakte geen verschil en toen werd er een trajectcontrole geïnstalleerd, de eerste in België.
Dat bracht het ongevalrisico terug tot wat het was voor de invoering van de 90 op het viaduct.

Dat resultaat wordt nog altijd gebruikt als een bewijs van de deugdelijkheid van een trajectcontrole.
Terwijl hetzelfde resultaat zou zijn geboekt als die dwaze 90 gewoon werd afgevoerd.

Die dwaze 90 waarvan al vele jaren bekend is dat ze de geluidshinder onder het viaduct, waarvoor die 90 bedoeld was, op geen enkele manier gunstig beïnvloed.
Schrijnend is dat.

Ik kom daar vaak voorbij.
Richting Gent is het een probleem als je naar Gent of naar Oostende moet. Hoe geraak je bij druk verkeer in godsnaam op de rechterrijstrook als je geblokkeerd geraakt naast een vrachtwagen?
In de richting Antwerpen is het een farce: "u nadert een risicozone", terwijl je het complexe afrittencomplex net voorbij bent.

Wat mij betreft: morgen uit de wereld helpen en ophouden om mensen nodeloos lastig te vallen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2018, 08:16   #35
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik meen me wel vaag te herinneren dat toen de snelheidslimiet ingevoerd werd, het een pak scheelde op het aantal ongevallen.
Maar dat is dus wel enige tijd geleden.
Dat is op het traject wetteren - Erpe Mere
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be