Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juli 2018, 12:35   #11001
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Ook dat nog, ondanks enkele decennia anti-Russisch beleid blijft de tweede taal, na Georgisch, Russisch. Iedereen spreekt vloeiend Russisch, in Tbilisi dikwijls als eerste taal.
De kennis van het Engels is toegenomen in centraal Tbilisi in zaken waar "innastranets" komen (de term die in heel de ex-Sovjet-Unie gebruikt wordt om mensen van buiten de ex-Sovjet-Unie te noemen), maar daarbuiten onbestaande.
In Kazakhstan en Kyrgyzstan is de officiële taal Kazachs en Kirgizisch respectievelijk, maar in de hoofdsteden hoor je bijna uitsluitend Russisch. Niemand spreekt Engels, zelfs niet in 5sterren hotels. Beide landen zijn heel erg etnisch gemengd, etnische Kirgiezen, Kazachen en Russen wonen door en met elkaar, er zijn veel gemengde huwelijken.
De meerderheid in beide landen is moslim, op een week tijd 3 gesluierde vrouwen gezien. (en geen enkele Afrikaan, dat terzijde)
In Georgië veel gesluierde vrouwen en vrouwen in Burka, maar uitsluitend toeristen uit de Golf staten en Iran. Die hebben Georgië leren kennen, het is niet ver, en voor hen heel exotisch en goedkoop.





Chacha verkoper in Centraal Tbilisi.

Winkel voor toeristen bij het Stalin museum, dat steeds populairder wordt.




Centraal Bishkek.




Almaty, groenste stad ter wereld.






Laatst gewijzigd door tomm : 27 juli 2018 om 12:55.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 13:11   #11002
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
² Niet luisteren naar de angelsaksen. Doorgaan op de as Berlijn - Moskou.
  • Laat ze Merkel maar afschilderen als Hitler.
  • En Putin als de baarlijke duivel.
DoOrgaaN. Immer weiter.
Trump zegt dat de meeting met Putin uitgesteld wordt, "als de heksenjacht tegen Rusland gaan liggen is".

https://eu.usatoday.com/story/news/p...unt/836260002/
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 07:37   #11003
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Trump zegt dat de meeting met Putin uitgesteld wordt, "als de heksenjacht tegen Rusland gaan liggen is".

https://eu.usatoday.com/story/news/p...unt/836260002/
Trump weet dat Poetin niet is te vertrouwen.
Hij heeft Nederland/Europa/Australie ook belazerd met de MH17.

Laatst gewijzigd door cato : 28 juli 2018 om 07:39.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 10:07   #11004
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.253
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Trump weet dat Poetin niet is te vertrouwen.
Omgekeerd is het vertrouwen onverwoestbaar, torenhoog. Dit soort politiek heeft volgens mij een andere insteek. Belangen komen op de eerste plaats.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 10:59   #11005
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Trump weet dat Poetin niet is te vertrouwen.
Hij heeft Nederland/Europa/Australie ook belazerd met de MH17.
Heeft natuurlijk niets met vertrouwen te zien, op dat niveau vertrouwt niemand elkaar. Trump respecteert Putin op verschillende niveaus, dat weten we van z'n uitspraken.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 22:19   #11006
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.253
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Heeft natuurlijk niets met vertrouwen te zien, op dat niveau vertrouwt niemand elkaar. Trump respecteert Putin op verschillende niveaus, dat weten we van z'n uitspraken.
Ook dat laatste betekent niet echt veel.
De instituten en bijhorende belangen die aansturen op permanente oorlog in de VS zijn daarvoor veel te sterk.
Als er vanuit de VS gesproken wordt met internationale partners is dat eerder uit noodzaak dan uit vertrouwen of respect.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 05:50   #11007
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ook dat laatste betekent niet echt veel.
De instituten en bijhorende belangen die aansturen op permanente oorlog in de VS zijn daarvoor veel te sterk.
Als er vanuit de VS gesproken wordt met internationale partners is dat eerder uit noodzaak dan uit vertrouwen of respect.
Dat geldt ook voor Rusland.
Wat is het respect van Rusland voor het MO?
Wat is het respect van Rusland voor de oude Sovjet Republieken?

Rusland kent alleen maar een groene mannetjes respect.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 11:41   #11008
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Dat geldt ook voor Rusland.
Wat is het respect van Rusland voor het MO?
Wat is het respect van Rusland voor de oude Sovjet Republieken?

Rusland kent alleen maar een groene mannetjes respect.
Dat is zever hé. De "groene mannetjes" zie je niet in Kazakhstan, noch in Belarus, noch in Saudi-Arabië of Iran. Enkel in landen waar het Westen serieus het beest uitgehangen heeft als Oekraïne en Syrië.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 11:44   #11009
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ook dat laatste betekent niet echt veel.
De instituten en bijhorende belangen die aansturen op permanente oorlog in de VS zijn daarvoor veel te sterk.
Als er vanuit de VS gesproken wordt met internationale partners is dat eerder uit noodzaak dan uit vertrouwen of respect.
Klopt.
Trouwens er is sprake van bijkomende sancties tegen Rusland door het congres. Als ze werkelijk denken dat de Russen daardoor Putin zullen laten vallen zijn het enorme idioten. Integendeel zulke zaken maken Putin enkel populairder en Putin enkel meer vastberaden op de ingeslagen koers verder te gaan.
Die sancties worden niet gedragen door de Amerikaanse publieke opinie noch door de democratisch verkozen president. Het versterkt het idee in Rusland dat de VS helemaal geen democratie is maar een oligarchie. En dat komt Putin zeer goed uit.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 juli 2018 om 11:46.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 11:58   #11010
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Klopt.
Trouwens er is sprake van bijkomende sancties tegen Rusland door het congres. Als ze werkelijk denken dat de Russen daardoor Putin zullen laten vallen zijn het enorme idioten. Integendeel zulke zaken maken Putin enkel populairder en Putin enkel meer vastberaden op de ingeslagen koers verder te gaan.
Tuurlijk. De bombardementen op Bremen maakten Hitler ook 'populairder en Hitler enkel meer vastberaden op de ingeslagen koers verder te gaan'. Daar gaat het niet om.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die sancties worden niet gedragen door de Amerikaanse publieke opinie noch door de democratisch verkozen president. Het versterkt het idee in Rusland dat de VS helemaal geen democratie is maar een oligarchie. En dat komt Putin zeer goed uit.
Ik weet enkel dat de firma waarvoor ik werk zijn Oost Europese zetel van SPB naar Kiev heeft verhuisd na de eerste sancties in 2014. Economisch de juiste beslissing. Ik kan dus beide locaties en landen vergelijken, en ik wist Rusland gehaat werd door zijn buren, maar dat het zo erg was, dat had ik nooit gedacht.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 22:01   #11011
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.253
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Tuurlijk. De bombardementen op Bremen maakten Hitler ook 'populairder en Hitler enkel meer vastberaden op de ingeslagen koers verder te gaan'. Daar gaat het niet om.
Je kunt beter de leiding van de VS, Israël en de golfstaatjes vergelijken met Hitler. De vergelijking slaat nergens op.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 23:05   #11012
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Je kunt beter de leiding van de VS, Israël en de golfstaatjes vergelijken met Hitler. De vergelijking slaat nergens op.
Ge moet eens LEZEN wat ik schrijf. Ik maak geen vergelijking tussen Hitler en Putin. Ik maak een analogie over de effectiviteit van sancties om de populariteit van een leider van een natie te verminderen.

Iedereen weet al sinds mensenheugenis dat dat niet werkt, en zelfs contraproduktief is.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 10:40   #11013
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Tuurlijk. De bombardementen op Bremen maakten Hitler ook 'populairder en Hitler enkel meer vastberaden op de ingeslagen koers verder te gaan'. Daar gaat het niet om.
Ik weet enkel dat de firma waarvoor ik werk zijn Oost Europese zetel van SPB naar Kiev heeft verhuisd na de eerste sancties in 2014. Economisch de juiste beslissing. Ik kan dus beide locaties en landen vergelijken, en ik wist Rusland gehaat werd door zijn buren, maar dat het zo erg was, dat had ik nooit gedacht.
Een nieuwe Godwin door onze Geert... een nieuwe van de pot gerukte vergelijking...

SPB is niet actief in Oekraïne noch in Rusland volgens hun website...

https://www.spb.be/nl
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 10:45   #11014
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge moet eens LEZEN wat ik schrijf. Ik maak geen vergelijking tussen Hitler en Putin. Ik maak een analogie over de effectiviteit van sancties om de populariteit van een leider van een natie te verminderen.

Iedereen weet al sinds mensenheugenis dat dat niet werkt, en zelfs contraproduktief is.
Voor het eerst zegt U iets zinnigs op deze draad.
De sancties waren wel goed voor de Russische boeren, maar inderdaad slecht voor economische groei die volgens experts door de Europese sancties 5 tot 10 % Minder groot is.
Daarom wil Rusland ze weg. Maar Poetin zal daardoor niet in de problemen komen. Hij kan de iets tragere groei op het Westen schuiven dat tegen Rusland is en het klein en verdeeld wil houden. De overgrote meerderheid van de Russische bevolking denkt er net zo over. En het is bijzonder slecht voor oppositieleden,vooral voor deze die als pro-Russisch gezien worden door het grote publiek. Net als de aanhechting van de Krim slecht was voor pro-Russische politici in delen van Oekraïne die zich niet bij Rusland willen aansluiten.

Voor ernstige schade aan de Russische economie moeten de EU-sancties sterk uitgebreid worden. Daar bestaat echter geen draag vak voor in de EU, omdat Rusland in een groot aantal landen niet als vijandig gezien wordt, en vooral omdat dit de economie van verschillende EU staten schade zou toebrengen.

De VS gingen wel veel verder maar hun economische relaties met Rusland zijn erg beperkt. Ze kunnen wel de dollar als chantage wapen gebruiken zodat internationale bedrijven geen zaken met Rusland doen, maar dat houdt ook het risico in dat steeds meer landen de dollar zullen laten vallen als internationale munt. Dat is nu exact wat Rusland en China graag willen zien.

Zelfs de ongeschreven regel dat NAVO leden geen militair materiaal van de Russen kopen werd onlangs overboord gegooid door Turkije. De VS kunnen blazen en dreigen, maar veel kunnen ze daar niet tegen doen, zonder zichzelf nog meer te isoleren. De VS moeten langzaamaan beseffen dat de wereldorde waarin zij de dienst uitmaakten verleden tijd is. Rusland kunnen ze nog wel pijn doen zonder zelf zware gevolgen te dragen, maar China kunnen ze al niet meer raken zonder zelf zware gevolgen te dragen.

En tenslotte, hoe harder ze Rusland aanpakken, hoe meer de Russen naar China zullen opschuiven, door iedereen beschouwd als de voornaamste uitdager van de VS om hen van de eerste plaats te stoten.

Wat Rusland betreft, het is bereid sancties te trotseren, maar Oekraïne is te belangrijk, zowel geopolitiek als symbolisch, zullen ze nooit laten vallen, noch Georgië. Rusland is gewend aan verwoestende oorlogen en invasies, die sancties maken geen indruk. Het zendt ook een boodschap naar landen als Kazachstan, stel dat Nazarbayev zou komen te overlijden en een Kazachse nationalist zou het overnemen. "Probeer de Russische etnische minderheid kwaad te doen, probeer Kazachstan tegen Rusland te keren en je weet wat je lot zal zijn." Niet dat die kans groot is, of dat de meerderheid van Kazachen dit willen. Maar Poetin speelt graag op zeker.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 juli 2018 om 10:59.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 12:05   #11015
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Een nieuwe Godwin door onze Geert... een nieuwe van de pot gerukte vergelijking...

SPB is niet actief in Oekraïne noch in Rusland volgens hun website...

https://www.spb.be/nl
Heu, ik denk dat hij met SPB, Sint-Petersburg bedoelt.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 30 juli 2018 om 12:05.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 17:54   #11016
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Een nieuwe Godwin door onze Geert... een nieuwe van de pot gerukte vergelijking...

SPB is niet actief in Oekraïne noch in Rusland volgens hun website...

https://www.spb.be/nl
Gij zijt ne rus en ...... gij weet niet dat spb de courante afkorting is van sint petersburg? (piter!)

Efkes dacht ge: ik heb 'm , eindelijk heb ik hem, die snode geertvdb!

Maar nee, dat is onmogelijk! Deksel op de neus en voetjes terug op de grond!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 18:00   #11017
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Voor het eerst zegt U iets zinnigs op deze draad.
De sancties waren wel goed voor de Russische boeren, maar inderdaad slecht voor economische groei die volgens experts door de Europese sancties 5 tot 10 % Minder groot is.
Daarom wil Rusland ze weg. Maar Poetin zal daardoor niet in de problemen komen. Hij kan de iets tragere groei op het Westen schuiven dat tegen Rusland is en het klein en verdeeld wil houden. De overgrote meerderheid van de Russische bevolking denkt er net zo over. En het is bijzonder slecht voor oppositieleden,vooral voor deze die als pro-Russisch gezien worden door het grote publiek. Net als de aanhechting van de Krim slecht was voor pro-Russische politici in delen van Oekraïne die zich niet bij Rusland willen aansluiten.

Voor ernstige schade aan de Russische economie moeten de EU-sancties sterk uitgebreid worden. Daar bestaat echter geen draag vak voor in de EU, omdat Rusland in een groot aantal landen niet als vijandig gezien wordt, en vooral omdat dit de economie van verschillende EU staten schade zou toebrengen.

De VS gingen wel veel verder maar hun economische relaties met Rusland zijn erg beperkt. Ze kunnen wel de dollar als chantage wapen gebruiken zodat internationale bedrijven geen zaken met Rusland doen, maar dat houdt ook het risico in dat steeds meer landen de dollar zullen laten vallen als internationale munt. Dat is nu exact wat Rusland en China graag willen zien.

Zelfs de ongeschreven regel dat NAVO leden geen militair materiaal van de Russen kopen werd onlangs overboord gegooid door Turkije. De VS kunnen blazen en dreigen, maar veel kunnen ze daar niet tegen doen, zonder zichzelf nog meer te isoleren. De VS moeten langzaamaan beseffen dat de wereldorde waarin zij de dienst uitmaakten verleden tijd is. Rusland kunnen ze nog wel pijn doen zonder zelf zware gevolgen te dragen, maar China kunnen ze al niet meer raken zonder zelf zware gevolgen te dragen.

En tenslotte, hoe harder ze Rusland aanpakken, hoe meer de Russen naar China zullen opschuiven, door iedereen beschouwd als de voornaamste uitdager van de VS om hen van de eerste plaats te stoten.

Wat Rusland betreft, het is bereid sancties te trotseren, maar Oekraïne is te belangrijk, zowel geopolitiek als symbolisch, zullen ze nooit laten vallen, noch Georgië. Rusland is gewend aan verwoestende oorlogen en invasies, die sancties maken geen indruk. Het zendt ook een boodschap naar landen als Kazachstan, stel dat Nazarbayev zou komen te overlijden en een Kazachse nationalist zou het overnemen. "Probeer de Russische etnische minderheid kwaad te doen, probeer Kazachstan tegen Rusland te keren en je weet wat je lot zal zijn." Niet dat die kans groot is, of dat de meerderheid van Kazachen dit willen. Maar Poetin speelt graag op zeker.
Wat een ellenlange propaganda weer!

Als gij denkt de Chinezen op de Russen zitten te wachten, get real!

Chinezen denken eerst economisch en dan 'snobistisch cultureel. Mijn persoonlijke ervaring: Duitsland heeft de beste economische reputatie in China. Usa op gebied van sport (NBA). Frankrijk op cultureel vlak. Rusland is op alle vlakken het kneusje.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 21:11   #11018
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.253
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik weet enkel dat de firma waarvoor ik werk zijn Oost Europese zetel van SPB naar Kiev heeft verhuisd na de eerste sancties in 2014. Economisch de juiste beslissing. Ik kan dus beide locaties en landen vergelijken, en ik wist Rusland gehaat werd door zijn buren, maar dat het zo erg was, dat had ik nooit gedacht.
Rusland is een land waarvan 2/3 van de inwoners geografisch tot Continentaal Europa behoren.

Rusland is daarnaast wat inwoners betreft het grootste land in Europa.

Groter dan Duitsland.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 00:04   #11019
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat een ellenlange propaganda weer!

Als gij denkt de Chinezen op de Russen zitten te wachten, get real!

Chinezen denken eerst economisch en dan 'snobistisch cultureel. Mijn persoonlijke ervaring: Duitsland heeft de beste economische reputatie in China. Usa op gebied van sport (NBA). Frankrijk op cultureel vlak. Rusland is op alle vlakken het kneusje.
Zegt de man die zegt dat hij met alle Chinezen kan praten...
De Russen zijn niet het kneusje wat betreft bewapening, olie en gas, drie dingen die de Chinezen heel erg willen. En een uitstekende bondgenoot tegen het Westen dat denkt dat het nog steeds de wereld mag overheersen.
Je vergeet ook even dat de Chinezen hun hele politieke stellatie aan Rusland te danken hebben.
Xi en Putin zien elkaar zeer regelmatig anders dan westerse leiders.
De Chinezen zitten niet op de Russen te wachten als grote broer, maar ze hebben elkaar gevonden. Natuurlijk kan deze alliantie alleen maar groeien, en ze heeft nog veel groeipotentieel.
De enige manier dat het Westen deze evolutie kan doorbreken is door een van beide op te vrijen. Het zal niet China zijn want China wordt DE grote uitdager van de toekomst, terwijl Rusland geen ambitie meer heeft een globale wereldmacht te worden. De Russen verder in de armen van China drijven is misschien geen zo'n goede strategie. Gezien de enorme gas- en olievoorraden, hun zeer gerespecteerde militaire industrie, hun kernarsenaal dat dat van de Amerikanen overtreft, hun gigantische oppervlakte, enzovoort.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2018, 00:11   #11020
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Rusland is een land waarvan 2/3 van de inwoners geografisch tot Continentaal Europa behoren.

Rusland is daarnaast wat inwoners betreft het grootste land in Europa.

Groter dan Duitsland.
Goed, maar etnische Russen in Kazachstan, Kyrgyzstan, etc. en Siberië zijn net zo goed echte Russen. Terwijl Kazachen en Kirgiezen dermate veel Europese invloed ondergaan hebben dat je hen ook niet als echte Aziaten kunt neerzetten. (trouwens heel Centraal-Azië ondermijnt dat rassen,concept. Wij zijn allemaal Centraal-Aziaten want de Indo-Europeanen kwamen uit Centraal-Azië. De skeletten gevonden in eeuwenoude graven hebben een DNA dat meer Europees dan Aziatisch is. Maar Centraal-Azië is ook waar de Turkse en Iraanse natie ontstaan is). Het fabeltje dat Europa ophoudt aan de Oeral is zever. In werkelijkheid is er een langzame overgang, "Eurazië". Moest je de ex-Sovjet-Unie goed kennen zou je dat weten. De Sovjet-Unie was het levende bewijs dat volkeren van verschillende rassen perfect met elkaar kunnen samenleven, en dat Europa en Azië niet plots bruusk van elkaar gescheiden werden door de Oeral.

Ik wil hierbij graag toevoegen dat de grens met China wel degelijk een enorme culturele, genetische, economische, etc. kloof is. Als je de grens met China oversteekt kom je in een heel andere wereld, in het "Azië" zoals wij ons dat voorstellen. Terwijl Kyrgyzstan, Kazachstan, etc. gewoon ex-Sovjet landen zijn die erg te vergelijken vallen met Belarus, Oekraïne, etc. op vele vlakken. (wel opmerken dat in West-China, de Oejgoeren, de oorspronkelijke bevolking, ook geen echte Aziaten zijn maar veel Europese kenmerken hebben, hun cultuur is echter niet dominant in West-China, wel de Chinese cultuur, die niets Europees heeft, en puur Aziatisch is)

Laatst gewijzigd door tomm : 31 juli 2018 om 00:19.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be