Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2018, 15:12   #81
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
noteert ijverig : "schepen hoort geen feestjes te organiseren noch bij te wonen, wegens 'voorbeeldfunctie'. Feestjes zijn verdacht ".

Ik leer hier vandaag weer enorm veel bij...
Mss moet je de moeite eens doen om de brief te lezen die getoond werd in he VTM nieuws. Daarin staat: Als bewoners begrijpen we nu wat je moet doen om iets geregeld te krijgen in Langemark.

En neen, een schepen mag niet aanwezig zijn op feestjes waar er overlast is behalve indien het een openbaar feest is zoals een kermis of zo. En ook daar er is al veel inkt gevloeid over de balans tussen het recht op het maken van plezier en het recht op rust.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 15:12   #82
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die schepen interesseert me niet.

Ook zijn vrouw mag zich laten pakken door de volledige vriendenkring en de garçons, maakt mij toch niets uit.
Precies. Waarom dan die buurman verdedigen? Omdat je een zwak hebt voor mensen die doorslaan?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 15:12   #83
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zijn dreiging was dat als de uitbater niet alle geplande activiteiten zou afgelasten dat hij dan de overige 650 foto's (waaronder met politici) zou op het net zwieren. Dat is afpersing.
Dit is politiek activisme. Gaia doet niets anders.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 15:29   #84
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zijn dreiging was dat als de uitbater niet alle geplande activiteiten zou afgelasten dat hij dan de overige 650 foto's (waaronder met politici) zou op het net zwieren. Dat is afpersing.
Dus, de schepen wordt niet gechanteerd, zoveel is duidelijk.

In wezen is het gewoon informatie naar het publiek toe, dat mag weten welke politici er allemaal meedoen aan seksfeesten met dure hoeren waar naar hartenlust drugs geconsumeerd worden.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 15:32   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Precies. Waarom dan die buurman verdedigen? Omdat je een zwak hebt voor mensen die doorslaan?
Ik heb een boontje voor mensen die onrecht aangedaan wordt door arrogante politici die zotgesnoven zijn.

Hij deed niets verkeerd, hij is het slachtoffer van overlast.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 15:36   #86
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Op die één photo zie ik juist drie mannen die neerzitten met hun short aan en twee vrouwen die rechtstaan zonder soutien en met een string. Big deal. Bovendien was het die dag 36 graden. Men zal wel wat gedronken hebben maar er worden hier onmiddellijk kinderen en drugs en hoeren bij gesleurd. Een simpel feestje van de Langemarkse bourgeoisie. Wat een storm in een glas.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 15:43   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
De vraag is niet indien de essentie hier een beetje uit het oog verloren wordt.

Privé feestjes, geen probleem, naakt of met kledij, het maakt niet veel uit. Maar het punt hier is dat de buurtbewoner last had van nachtlawaai.

Nu moet ik zeggen dat dit bij ons de laatste dagen ook de spuigaten uitloopt. Het is zeer warm geweest de laatste weken en het enige moment dat men de woning wat kan afkoelen is 's nachts. Als men dan probeert te slapen in die hitte en dan zijn er buren die constant lawaai maken, luide muziek, luid lachen, roepen enz... dan kan men slapen vergeten.

Een mens heeft zijn slaap nodig en dit niet hebben kan hem wanhopig maken. Als hij dan merkt dat er een schepen bij betrokken is en dat hij dus ook niet op de lokale politie moet rekenen, dan doet men soms onverstandige zaken.

Ik keur het niet goed maar ik heb er wel begrip voor. De grote fout van de schepen is trouwens niet het seksfeestje, maar wel het nachtlawaai, daar gaat hij m.i. zijn boekje te buiten.
Nachtlawaai wordt niet opgelost door foto's te nemen van feestvierende mensen.
En al zeker niet door die foto's al chanterend op het net te zwieren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 15:45   #88
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb een boontje voor mensen die onrecht aangedaan wordt door arrogante politici die zotgesnoven zijn.

Hij deed niets verkeerd, hij is het slachtoffer van overlast.
Ik woon in een zijstraat van een plein met cafés en restaurants. Daar is in de zomer altijd lawaai en soms passeren er luidruchtige feestvierders door de straat. Mag ik die mensen dan ook fotograferen en het materiaal onder beschuldigende titels op facebook zwieren?

Niet te geloven dat je zo'n sukkel verdedigt.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 15:54   #89
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
...
En neen, een schepen mag niet aanwezig zijn op feestjes waar er overlast is behalve indien het een openbaar feest is zoals een kermis of zo. En ook daar er is al veel inkt gevloeid over de balans tussen het recht op het maken van plezier en het recht op rust.
Voor mij is een schepen iemand die verondersteld wordt om enige uren van zijn tijd te spenderen aan het managen van een gemeente: belastingsgeld behoorlijk spenderen ten voordele van de bevolking, en dit binnen het bevoegdheidsveld van de gemeente, en onder controle van de gemeenteraad.

Wat hij of zij buiten die 'werkuren' doet, is mijn zaak niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:01   #90
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik woon in een zijstraat van een plein met cafés en restaurants. Daar is in de zomer altijd lawaai en soms passeren er luidruchtige feestvierders door de straat. Mag ik die mensen dan ook fotograferen en het materiaal onder beschuldigende titels op facebook zwieren?

Niet te geloven dat je zo'n sukkel verdedigt.
Geef eens een link naar die FB pagina.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:12   #91
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nachtlawaai wordt niet opgelost door foto's te nemen van feestvierende mensen.
En al zeker niet door die foto's al chanterend op het net te zwieren.
Zeer interessant, hoe los je het dan op als iemand die in de buurt van La Brasa woont?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:14   #92
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor mij is een schepen iemand die verondersteld wordt om enige uren van zijn tijd te spenderen aan het managen van een gemeente: belastingsgeld behoorlijk spenderen ten voordele van de bevolking, en dit binnen het bevoegdheidsveld van de gemeente, en onder controle van de gemeenteraad.

Wat hij of zij buiten die 'werkuren' doet, is mijn zaak niet.
De meeste schepenen doen een voortreffelijke job. Maar hier en daar zit er wel één tussen die denkt dat hij meer mag dan de anderen.

Natuurlijk is het uw zaak niet, je woont heel ver van La Brasa, totaal geen hinder van nachtlawaai. Het is een ver van mijn bed item.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:19   #93
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik woon in een zijstraat van een plein met cafés en restaurants. Daar is in de zomer altijd lawaai en soms passeren er luidruchtige feestvierders door de straat. Mag ik die mensen dan ook fotograferen en het materiaal onder beschuldigende titels op facebook zwieren?

Niet te geloven dat je zo'n sukkel verdedigt.
Het gebeurt toch regelmatig dat er één of ander etablissement gesloten wordt vanwege de overlast.

Als je in de buurt van dergelijke zaken gaat wonen moet je daar tegen kunnen, anders moet je maar verhuizen.

Hier spreken we over een soort pop up zaak. Die krijgen zomaar een vergunning om in jouw buurt een zaak te openen en hinder te veroorzaken en dit terwijl we één van de warmste zomers beleven.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:19   #94
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Zeer interessant, hoe los je het dan op als iemand die in de buurt van La Brasa woont?
politie bellen en laten vaststellen.

Eventueel geluidsopnames maken. Met foto's bewijs je geen geluidsoverlast.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:20   #95
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Strike!!!
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:25   #96
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
politie bellen en laten vaststellen.

Eventueel geluidsopnames maken. Met foto's bewijs je geen geluidsoverlast.
Ik ben akkoord, maar zou men dit niet reeds meerdere malen geprobeerd hebben?

Trouwens overlaatst nog gesproken met een politieagent. In zones met een grote oppervlakte kunnen ze niet snel genoeg overal zijn. Er zijn maar een paar mensen van wacht en zij hebben de handen vol met nachtlawaai tijdens warme zomernachten.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:31   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
politie bellen en laten vaststellen.

Eventueel geluidsopnames maken. Met foto's bewijs je geen geluidsoverlast.
Die komen niet, want er is een seksfeest van politici en hun vrouwen bezig.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:31   #98
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik ben akkoord, maar zou men dit niet reeds meerdere malen geprobeerd hebben?

Trouwens overlaatst nog gesproken met een politieagent. In zones met een grote oppervlakte kunnen ze niet snel genoeg overal zijn. Er zijn maar een paar mensen van wacht en zij hebben de handen vol met nachtlawaai tijdens warme zomernachten.
dan nog, foto's nemen kan nooit de oplossing zijn. Integendeel, als ze hem te pakken krijgen, gaat hij terecht een zware boete krijgen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:32   #99
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die komen niet, want er is een seksfeest van politici en hun vrouwen bezig.
dat zal dan toch te zien zijn van welke partij de commissaris is.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:33   #100
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Mss moet je de moeite eens doen om de brief te lezen die getoond werd in he VTM nieuws. Daarin staat: Als bewoners begrijpen we nu wat je moet doen om iets geregeld te krijgen in Langemark.

En neen, een schepen mag niet aanwezig zijn op feestjes waar er overlast is behalve indien het een openbaar feest is zoals een kermis of zo. En ook daar er is al veel inkt gevloeid over de balans tussen het recht op het maken van plezier en het recht op rust.
Mensen die dergelijke brieven schrijven, en die dan naar een huisvrouwen zender als VTM sturen zijn gewoon op zoek naar aandacht. Zeiklijsters, beroepsklagers, moraalridders of kalotenvolk.

Een schepen gaat net als elke andere burger naar eender welk feest.
De klagende zeiklijster betrekt er die man zijn functie enkel maar bij om zijn klacht wat kracht bij te zetten omdat hij weet dat de pers in komkommertijd zulke onzin zeker zal publiceren.

En jij zit dat spelletje nog wat te verdedigen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be