Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2003, 20:46   #1
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard



Amateurbeelden van de verongelukte Columbia.





SHUTTLE CREW

Commander Rick Husband, US
Pilot William McCool, US
Kalpana Chawla, US
Laurel Clark, US
Ilan Ramon, Israel
David Brown, US
Michael Anderson, US


The US space shuttle Columbia has broken up soon after re-entering the Earth's atmosphere, killing all seven crew on board. The space agency Nasa lost contact with the craft about 15 minutes before it was due to land at the Kennedy Space Center in Florida.


Contact was lost over Texas

Nasa administrator Sean O'Keefe told a news conference it was a "tragic day" for the Nasa family. He paid tribute to the dead crew as "extraordinary" people, and said everything would be done to help their families through this period. Mr O'Keefe said there was no indication that the disaster had been caused by anything or anyone on the ground.

Hundreds of state troopers, police and rescue workers are searching large areas of rugged terrain in eastern Texas for debris from the shuttle.

President Bush has been briefed about the disaster and is expected to make a statement shortly.

Heightened security had surrounded Columbia's latest mission because of the presence of Colonel Ramon, the first Israeli in space. In Israel, officials described events as a national tragedy.


Columbia, which had been due to land at 0916 (1416GMT) was returning from a 16-day mission orbiting the Earth and had just begun its re-entry procedure when contact was lost at about 0900 local. Nasa said the shuttle was about 200,000 feet up and travelling at 12,500 mph (20,000 kph) at the time.


Texas public safety department spokesman Clive Kennelly said there were more than 2,000 debris fields, scattered from the small town of Nacogdoches about 170 miles (290 km) south-east of Dallas, to the Louisiana border.


'Hazardous'

In 42 years of human space flight, Nasa has never lost a space crew during landing. In 1986, the space shuttle Challenger exploded shortly after lift-off with the loss of all seven crew on board.

Columbia, which first flew in 1981, was the oldest craft in Nasa's space shuttle programme.

Nasa has assigned a former astronaut to the family of each crew-member to provide support. "They have been with each family since the mission began and are trying to help them cope with this terrible tragedy," a Nasa official told the BBC.


'Catastrophic failure'

Former Nasa chief historian Roger Launius told BBC News that it looked like this was a "catastrophic failure."

The BBC's Leo Enright says that one immediate concern is the fate of the International Space Station.

Three crewmen are currently living and working aboard the station, and the space shuttle is a vital link providing them with supplies. Europe, Japan, Canada and Russia have all invested heavily in this enterprise, which had come to rely more and more on the Americans' space shuttle fleet.

Our correspondent says all future plans must now be reviewed, and experts must decide whether the station can remain operational or whether it should be mothballed.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2003, 14:34   #2
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Wat wil je daar nu mee bedoelen Darwin? Ik put mij niet uit in bewondering voor die Amerikaanse en Israëlische ijzervreters die-spijtig voor hen-in hun raket zijn ontploft. Dat is het risico van het vak. Die Jood die meeging was naar ik vernomen heb een nationale held in Israël omdat hij een Iraakse kerncentrale had in puingegooid. Die oorlogsmisdadiger heeft nu zijn verdiende loon gekregen. So what?
Ook onze eigenste Baron Frank de Winne gooide in opdracht van zijn Amerikaanse bazen in '99 scholen en ziekenhuizen plat in Joegoslavië.
Voor mij verdienen oorlogsmisdadigers geen adoratie en standbeelden.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2003, 15:11   #3
Kwieb
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Voor mij verdienen oorlogsmisdadigers geen adoratie en standbeelden.


Dit was een zuiver wetenschappelijke missie. Zoiets waar jij, ik en iedereen op termijn de vruchten van plukken. 7 mensen die heus wel wisten hoe gevaarlijk deze vluchten nog steeds zijn maar toch bereid waren de risico's te nemen en een behoorlijk deel van hun leven aan de voorbereiding ervan te wijden. Zoiets verdient misschien nog ietwat respect. Geen goedkoop geschimp omwille van jouw frustraties over het feit dat de wereld er ideologisch niet uitziet zoals jij zou willen...
Kwieb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2003, 15:26   #4
Nom@d
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Berichten: 341
Standaard

het werd tijd dat de amerikanen weer eens met hun voeten op de grond werden gezet ,want ze waren weer in slaap gevallen.
spijtig voor de doden maar ze hebben de gevaren onderschat bij zo'n gevaarlijk werk, eigen schuld.
het is wel spijtig dat er geen ruimtetourist bij was deze keer dan had hij de dood gekocht met zijn eigen geld.
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2003, 19:47   #5
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

[quote="Kwieb"][
Dit was een zuiver wetenschappelijke missie.

Zoiets waar jij, ik en iedereen op termijn de vruchten van plukken quote]

1. Ben jij daar wel zo zeker van? Waarom worden die missies altijd geleid door militairen?

2. Terwijl het milieu naar de knoppen gaat en honderden miljoenen ter wereld het allernoodzakelijkste ontberen vind ik dat soort strapatsen gewoon obsceen. Geldverspilling en luchtvervuiling is het en anders niks.Zeg dat maar 's aan Frank de Winne!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2003, 19:49   #6
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nomad
het is wel spijtig dat er geen ruimtetourist bij was deze keer dan had hij de dood gekocht met zijn eigen geld.
Spijtig dat Bush en Rumsfeld er niet bij waren!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2003, 22:05   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Zeer spijtig inderdaad voordie astronouten. Het is te hopen dat dit niet het einde van de ruimtevaart betekend.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2003, 22:14   #8
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Wat wil je daar nu mee bedoelen Darwin? Ik put mij niet uit in bewondering voor die Amerikaanse en Israëlische ijzervreters die-spijtig voor hen-in hun raket zijn ontploft.
Multicultuur in de praktijk: samen uit samen thuis (grapje)

Opvallend toch: een zwarte amerikaan, een amerikaanse van indische origine, een joodse Israëlier en de rest blanken maar de origine hebben we't raden naar. Benieuwd waar Guderian blijft met zijn rassentheoriën dat alleen blanken tot zulke 'superieure' toestanden in staat zijn.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2003, 22:21   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin


Amateurbeelden van de verongelukte Columbia.





SHUTTLE CREW

Commander Rick Husband, US
Pilot William McCool, US
Kalpana Chawla, US
Laurel Clark, US
Ilan Ramon, Israel
David Brown, US
Michael Anderson, US


The US space shuttle Columbia has broken up soon after re-entering the Earth's atmosphere, killing all seven crew on board. The space agency Nasa lost contact with the craft about 15 minutes before it was due to land at the Kennedy Space Center in Florida.


Contact was lost over Texas

Nasa administrator Sean O'Keefe told a news conference it was a "tragic day" for the Nasa family. He paid tribute to the dead crew as "extraordinary" people, and said everything would be done to help their families through this period. Mr O'Keefe said there was no indication that the disaster had been caused by anything or anyone on the ground.

Hundreds of state troopers, police and rescue workers are searching large areas of rugged terrain in eastern Texas for debris from the shuttle.

President Bush has been briefed about the disaster and is expected to make a statement shortly.

Heightened security had surrounded Columbia's latest mission because of the presence of Colonel Ramon, the first Israeli in space. In Israel, officials described events as a national tragedy.


Columbia, which had been due to land at 0916 (1416GMT) was returning from a 16-day mission orbiting the Earth and had just begun its re-entry procedure when contact was lost at about 0900 local. Nasa said the shuttle was about 200,000 feet up and travelling at 12,500 mph (20,000 kph) at the time.


Texas public safety department spokesman Clive Kennelly said there were more than 2,000 debris fields, scattered from the small town of Nacogdoches about 170 miles (290 km) south-east of Dallas, to the Louisiana border.


'Hazardous'

In 42 years of human space flight, Nasa has never lost a space crew during landing. In 1986, the space shuttle Challenger exploded shortly after lift-off with the loss of all seven crew on board.

Columbia, which first flew in 1981, was the oldest craft in Nasa's space shuttle programme.

Nasa has assigned a former astronaut to the family of each crew-member to provide support. "They have been with each family since the mission began and are trying to help them cope with this terrible tragedy," a Nasa official told the BBC.


'Catastrophic failure'

Former Nasa chief historian Roger Launius told BBC News that it looked like this was a "catastrophic failure."

The BBC's Leo Enright says that one immediate concern is the fate of the International Space Station.

Three crewmen are currently living and working aboard the station, and the space shuttle is a vital link providing them with supplies. Europe, Japan, Canada and Russia have all invested heavily in this enterprise, which had come to rely more and more on the Americans' space shuttle fleet.

Our correspondent says all future plans must now be reviewed, and experts must decide whether the station can remain operational or whether it should be mothballed.
Ik besef net als Darwin hoe erg deze tragedie is, zowel voor de familieleden van de astronauten, als voor de Amerikaanse en Israëlische bevolking. En verder ook voor de ruimtevaart in het algemeen, en dus voor onze toekomst.

Bij deze bied ik mijn innigste deelneming aan de naasten van de zeven slachtoffers van dit dramatisch gebeuren.

(gelieve zich voor een keer inhouden van idiote commentaar, ch.wouters)
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2003, 22:45   #10
Nom@d
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
Ik besef net als Darwin hoe erg deze tragedie is, zowel voor de familieleden van de astronauten, als voor de Amerikaanse en Israëlische bevolking. En verder ook voor de ruimtevaart in het algemeen, en dus voor onze toekomst.
dan moet jij ons eens uitleggen hoe erg deze tragedie dan wel voor ons is.
ik heb die mensen toch helemaal niet gevraagd om eens in de ruimte te gaan zweven.

het waren er tenslotte maar zeven die het leven lieten tijdens hun plezierreisje.
dat is niets vergeleken met het aantal doden die amerika op zijn geweten gaat hebben met het bombarderen van Irak,
en dat is iets dat ze kunnen vermijden, maar of het hun iets uitmaakt is een andere vraag.
of ben je afganistan vergeten waar honderden of mischien duizenden doden wie weet gevallen zijn met hun bommen .
daar waren ook maar gewone burgers bij die er helemaal niet om gevraagd hadden om gebombardeerd te worden.
wie heeft om hen gerouwd?
heeft die Busch daar ook zoveel woorden voor verspeelt als met die kiekens in die raket?
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2003, 23:32   #11
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nomad
het werd tijd dat de amerikanen weer eens met hun voeten op de grond werden gezet ,want ze waren weer in slaap gevallen.
spijtig voor de doden maar ze hebben de gevaren onderschat bij zo'n gevaarlijk werk, eigen schuld.
het is wel spijtig dat er geen ruimtetourist bij was deze keer dan had hij de dood gekocht met zijn eigen geld.
Het ISS is een internationaal project met wetenschappelijke doelstellingen.

Een mooi voorbeeld dat de mensen op aarde die voorheen vijanden waren en elkaar bekampten ook vreedzaam kunnen samenwerken om opbouwend werk te verrichten waar de hele mensheid de vruchten kan van plukken.

Het zijn dus met reden échte wereldburgers te noemen die aan dit project meewerken.



Maar sommige mensen denken hier blijkbaar anders over.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2003, 23:59   #12
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nomad
[dan moet jij ons eens uitleggen hoe erg deze tragedie dan wel voor ons is.
ik heb die mensen toch helemaal niet gevraagd om eens in de ruimte te gaan zweven.

het waren er tenslotte maar zeven die het leven lieten tijdens hun plezierreisje.
?
100 % gelijk Nomad(weet ge nog:"I am No-Mad",Star Trek 1969). Het gaat hier al bij al om een banaal verkeersongeval maar omdat de slachtoffers de American Way of Life belichaamden zijn het ineens helden.Ik zou zeggen: het zijn weeral een paar minder die de Irakezen-of de Joegoslaven, of ons-vanuit F-16s kunnen komen bestoken.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2003, 00:18   #13
Nom@d
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Berichten: 341
Standaard

Citaat:
Een mooi voorbeeld dat de mensen op aarde die voorheen vijanden waren en elkaar bekampten ook vreedzaam kunnen samenwerken om opbouwend werk te verrichten waar de hele mensheid de vruchten kan van plukken.
moeten ze daar dan speciaal in de ruimte voor gaan om een voorbeeld te stellen van vreedzaam samenwerken,
waarom doen ze dat hier dan ook niet op de begane grond?
zwijg me van die bull schit man.
Nom@d is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2003, 09:05   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Ik had Chr. Wouters nochtans gevraagd om geen idiote opmerkingen te maken.

Nomad: ik begrijp wat je bedoeld. Maar ik ben toch van mening dat onze welvaart, of tenminste ons comfort, zowel in het alledaagse leven als in bepaalde belangrijke omgevingen zoals de medische sector, deels te danken zijn aan de ruimtevaart.

En die vooruitgangen helpen niet alleen de 'rijke' landen, daar profiteert de hele menselijkheid van.

Op de vraag of het niet beter zou kunnen worden verdeeld kan ik uiteraard bevestigend antwoorden, maar dat is een andere topic.

Verder denk ik ook dat de ruimtevaart nog een van die zaken zijn die tot de verbeelding van de mensen speelt. En daarom geven ze hier soms meer aandacht op dan op een dagelijkse ongeval. Mag wel, toch?
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2003, 11:11   #15
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
En die vooruitgangen helpen niet alleen de 'rijke' landen, daar profiteert de hele menselijkheid van.
Bedoel je hiermee de ontwikkeling van nieuwe medicijnen of voedselproductiemethoden?
Die medicijnen kunnen die "arme" landen toch niet betalen.
Dat voedsel geven de participerende landen nog liever aan de beesten.
Wat bedoel je dan eigenlijk met vooruitgang voor de arme landen?
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2003, 12:14   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
En die vooruitgangen helpen niet alleen de 'rijke' landen, daar profiteert de hele menselijkheid van.
Bedoel je hiermee de ontwikkeling van nieuwe medicijnen of voedselproductiemethoden?
Die medicijnen kunnen die "arme" landen toch niet betalen.
Dat voedsel geven de participerende landen nog liever aan de beesten.
Wat bedoel je dan eigenlijk met vooruitgang voor de arme landen?
Beter lezen, hé Georgeke. Ik schreef er meteen ook bij :

"Op de vraag of het niet beter zou kunnen worden verdeeld kan ik uiteraard bevestigend antwoorden, maar dat is een andere topic."
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2003, 20:53   #17
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik had Chr. Wouters nochtans gevraagd om geen idiote opmerkingen te maken.
En die vooruitgangen helpen niet alleen de 'rijke' landen, daar profiteert de hele menselijkheid van.

Verder denk ik ook dat de ruimtevaart nog een van die zaken zijn die tot de verbeelding van de mensen speelt.
O maar ik heb nog een heel arsenaal idiote opmerkingen achter de hand hoor. Kijk maar 's naar Miloseviç vrij! of Schaf de NAVO af! bijv. Aangeraden lectuur voor diegenen die klakkeloos de vooruitgangspropaganda van de Amerikanen geloven.

Ga 's in de sloppenwijken van New Delhi vragen welk ze nut daar van de ruimtevaart hebben. Ikzelf in het rijke Westen heb daar ook nog niets van gemerkt. Prestige en militair machtsvertoon, daar gaat het om.

Autokoersen en duivenmelkerij spelen ook op de verbeelding van sommige mensen. Aan mij is dat niet besteed. Geef mij maar Star Trek!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2003, 22:00   #18
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Ga 's in de sloppenwijken van New Delhi vragen welk ze nut daar van de ruimtevaart hebben. Ikzelf in het rijke Westen heb daar ook nog niets van gemerkt. Prestige en militair machtsvertoon, daar gaat het om.
India is toch in rouw omwille van de Indische astronaute Kalpana Chawla die ook bij het ongeluk omkwam.





Nation grieves for woman of substance

TIMES NEWS NETWORK[ SUNDAY, FEBRUARY 02, 2003 01:21:19 AM ]

NEW DELHI: "I was not born for one corner," said astronomer Kalpana Chawla quoting philosopher Seneca. "The whole universe is my native land."

Kalpana Chawla made it to the headlines in 1997 when she became the first Indian to fly in space shuttle Columbia. This extraordinary record put not only India, but her hometown Karnal on the space map, leading many jubilant locals to point out the similarity between Karnal and Canaveral. Her school even named its science room Kalpana Vigyan Kaksh.

An independent child who belonged to a conservative family, Kalpana, according to her mother Sanyogita, was always "different". She used to cut her own hair, never wore ironed clothes, learnt karate and had pictures of space shuttles on her walls.

She made up for her "tomboyishness" by excelling at academics and topped off her career with a PhD in aerospace engineering from the University of Colorado.

Her love affair with the skies extended to her personal life and she married freelance flying instructor Jean-Pierre Harrison.

On her first mission, Kalpana traveled 6.5 million miles in 252 orbits of the Earth and logged 376 hours and 34 minutes in space.

"I want to go out in the blue yonder," she once said. And it was in the blue yonder that the end came. On the NASA website, Kalpana's bio-data is meticulously detailed. The last entry says January 2003, an entry that was supposed to carry details of her space mission but will now carry the details of her death.

For the Punjabi girl who dreamed of spreading her wings in space, it is terribly ironic that the sky should turn into a graveyard.


http://timesofindia.indiatimes.com/c...artid=36351911
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2003, 11:10   #19
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

En dat zijn bijna één miljard mensen.

Maar Chr.Wouters denkt dat hij beter weet. Hij denkt dat de Indische bevolking op mensen als hem rekenen.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2003, 17:35   #20
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Maar ik ben toch van mening dat onze welvaart, of tenminste ons comfort, zowel in het alledaagse leven als in bepaalde belangrijke omgevingen zoals de medische sector, deels te danken zijn aan de ruimtevaart.
Enkele toepassingen die uit de ruimtevaart komen:

*) Telekommunikatie- en weersatellieten.
*) GPS-positiebepaling.
*) De technologie die door medische scanners worden gebruikt.
*) Zonnecellen.
*) Brandstofcellen.
*) Geel isolatiemateriaal die men gebruikt bij poolekspedities of om mensen met onderkoelingsverschijnselen en brandwonden mee af te dekken.
*) Mikrogolfoven.
*) Tefalpan (van zelfde materiaal als hitteschilden).
*) Medicijnen tegen reisziekten.

Verder geven waarnemingen van allerlei satellieten ons een beter inzicht in ons eigen klimaat en milieu. Satellieten hebben ook al mensenlevens gered (bijvoorbeeld het opsporen van drenkelingen via GPS-positiebepaling). Ook allerlei wetenschappelijke onderzoeken (zoals bijvoorbeeld naar de oorzaak van botontkalking) kan men beter uitvoeren in gewichteloze toestand.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be