Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2003, 19:39   #1
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

De Verenigde Staten houden ook geen rekening met de mening van kleine landen zoals België. Denk maar aan hun eigengereid optreden in het Kyotoverdrag, het Internationaal Strafhof, het verdrag over landmijnen, protektionistische maatregelen tegen Europese staalbedrijven, de voorkeursbehandeling van Israël, enz. Waarom zouden wij dan rekening moeten houden met hen (bijvoorbeeld in de kwestie-Irak)? Het moet maar eens gedaan zijn met die eenzijdige relatie waarbij België altijd maar "ja" moet knikken aan de Verenigde Staten en haar bevelen moet gehoorzamen. De Verenigde Staten kan dan ook de pot op, en als ze daar verontwaardigd over zijn is dit jammer voor hen. Als ze vinden dat het schaamteloos en onbetamelijk is dat een dwerg een reus aanvalt of tegenspreekt zegt dit veel over hun eigen grootheidswaanzin.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2003, 19:42   #2
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

De Verenigde Staten hoeven ook geen rekening te houden met de kleinere landen, zelfs met geen enkel ander land. Dat zou België ook eens moeten beginnen doen, in plaats van de groenen hun gat te likken. Weg met Kyote, Irak Belgische kolonie!
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2003, 19:42   #3
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
De Verenigde Staten houden ook geen rekening met de mening van kleine landen zoals België. Denk maar aan hun eigengereid optreden in het Kyotoverdrag, het Internationaal Strafhof, het verdrag over landmijnen, protektionistische maatregelen tegen Europese staalbedrijven, de voorkeursbehandeling van Israël, enz. Waarom zouden wij dan rekening moeten houden met hen (bijvoorbeeld in de kwestie-Irak)? Het moet maar eens gedaan zijn met die eenzijdige relatie waarbij België altijd maar "ja" moet knikken aan de Verenigde Staten en haar bevelen moet gehoorzamen. De Verenigde Staten kan dan ook de pot op, en als ze daar verontwaardigd over zijn is dit jammer voor hen. Als ze vinden dat het schaamteloos en onbetamelijk is dat een dwerg een reus aanvalt of tegenspreekt zegt dit veel over hun eigen grootheidswaanzin.
Zo denk ik er ook over en de Belgische bevolking en regering blijkbaar ook maar in de rest van Europa is men blijkbaar zo ver nog niet. Dat zal nog wel konen zeker!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2003, 19:52   #4
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
De Verenigde Staten houden ook geen rekening met de mening van kleine landen zoals België. Denk maar aan hun eigengereid optreden in het Kyotoverdrag, het Internationaal Strafhof, het verdrag over landmijnen, protektionistische maatregelen tegen Europese staalbedrijven, de voorkeursbehandeling van Israël, enz. Waarom zouden wij dan rekening moeten houden met hen (bijvoorbeeld in de kwestie-Irak)? Het moet maar eens gedaan zijn met die eenzijdige relatie waarbij België altijd maar "ja" moet knikken aan de Verenigde Staten en haar bevelen moet gehoorzamen. De Verenigde Staten kan dan ook de pot op, en als ze daar verontwaardigd over zijn is dit jammer voor hen. Als ze vinden dat het schaamteloos en onbetamelijk is dat een dwerg een reus aanvalt of tegenspreekt zegt dit veel over hun eigen grootheidswaanzin.
Zo denk ik er ook over en de Belgische bevolking en regering blijkbaar ook maar in de rest van Europa is men blijkbaar zo ver nog niet. Dat zal nog wel konen zeker!!
Wijsheid, sommigen is het gegeven, anderen blijkbaar niet
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2003, 20:15   #5
Hansi
Burger
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 161
Standaard

Ik, en vele andere Belgen, blijven pal achter de USA staan. In god we trust!
Hansi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2003, 20:36   #6
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansi
Ik, en vele andere Belgen, blijven pal achter de USA staan. In god we trust!
Dat is je goed recht, maar het is eveneens het goed recht van mij en vele andere Belgen om niet langer hun gat te likken.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2003, 21:01   #7
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
De Verenigde Staten houden ook geen rekening met de mening van kleine landen zoals België. Denk maar aan hun eigengereid optreden in het Kyotoverdrag, het Internationaal Strafhof, het verdrag over landmijnen, protektionistische maatregelen tegen Europese staalbedrijven, de voorkeursbehandeling van Israël, enz. Waarom zouden wij dan rekening moeten houden met hen (bijvoorbeeld in de kwestie-Irak)? Het moet maar eens gedaan zijn met die eenzijdige relatie waarbij België altijd maar "ja" moet knikken aan de Verenigde Staten en haar bevelen moet gehoorzamen. De Verenigde Staten kan dan ook de pot op, en als ze daar verontwaardigd over zijn is dit jammer voor hen. Als ze vinden dat het schaamteloos en onbetamelijk is dat een dwerg een reus aanvalt of tegenspreekt zegt dit veel over hun eigen grootheidswaanzin.
Zo denk ik er ook over en de Belgische bevolking en regering blijkbaar ook maar in de rest van Europa is men blijkbaar zo ver nog niet. Dat zal nog wel konen zeker!!
Wijsheid, sommigen is het gegeven, anderen blijkbaar niet

Ja dat heb ik bij u al in talrijke topics kunnen vaststellen. Proficiat het lukt je nog net om iemand proberen belachelijk te maken, slagzinnetjes en anti-boodschappen gaan ook nog net maar inhoudelijke discussies van u heb ik nog niet mogen bewonderen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2003, 21:15   #8
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansi
Ik, en vele andere Belgen, blijven pal achter de USA staan. In god we trust!
Maar verdorie, waar wacht ge nog op? De VS hebben huurdoders nodig voor Irak en N Korea! Schrijf u in, leg de eed aan de Stars and Stripes af en vertrek alvast naar de Golf. 8 op de 10 Belgen zullen u alleszins niet missen.
Moet je doen als je pal achter de USA staat. Hier achter uw PC wat oorlogstaal uitkramen, daar help je Bush niet mee hoor!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2003, 21:21   #9
Hansi
Burger
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 161
Standaard

Zonder de Amerikanen zou jij niet eens achter je pc zitten tikken manneke. Kon je in de plaats onder Duits juk een 16-urendag aan 't kloppen zijn....
Hansi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2003, 21:52   #10
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansi
Zonder de Amerikanen zou jij niet eens achter je pc zitten tikken manneke. Kon je in de plaats onder Duits juk een 16-urendag aan 't kloppen zijn....
Ja en daarom moeten wij alles dulden van de Amerikanen??
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2003, 22:09   #11
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansi
Zonder de Amerikanen zou jij niet eens achter je pc zitten tikken manneke. Kon je in de plaats onder Duits juk een 16-urendag aan 't kloppen zijn....
kan je niet weten en moet je dus ook niet als argument gebruiken. Bovendien legitimeert het Amerikaanse aandeel in de geallieerde overwinning geen oorlog in Irak, omdat het één nu eenmaal geen bal met het andere te maken heeft.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2003, 23:10   #12
Hansi
Burger
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 161
Standaard

tja, alleszins mijn steun hebben ze
Hansi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2003, 23:23   #13
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

mja, maar je hebt plots wel geen argumenten weer
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2003, 23:50   #14
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
mja, maar je hebt plots wel geen argumenten weer
I denk dat de argumenten eerder reeds zijn aangebracht op dit forum. Of u nu voor of tegen bent, u kan toch niet ontkennen dat er een argumentatie is pro preventive strike?
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2003, 00:06   #15
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
mja, maar je hebt plots wel geen argumenten weer
I denk dat de argumenten eerder reeds zijn aangebracht op dit forum. Of u nu voor of tegen bent, u kan toch niet ontkennen dat er een argumentatie is pro preventive strike?
Natuurlijk is er een argumentatie pro preventive strike, de VS heeft al ontelbare argumenten aangehaald. De vraag is alleen of deze argumenten wel zo goed bedoeld zijn als de regering Bush wil doen uitschijnen.

Hier nog een interessante link die eerder al is gepost i.v.m. de werkelijke Amerikaanse beweegredenen: http://www.counterpunch.org/christison02082003.html
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2003, 00:11   #16
Bolter
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: Zonhoven
Berichten: 1.087
Standaard

OK, allemaal goed en wel maar...

Onderschat Saddam niet.. In Irak gebeuren aardig wat zaken die indruisen tegen de rechten van de mens, zaken die het daglicht schuwen.

Wat kan Saddam in positieve zin voor zijn rekening nemen ??

Wie kan me een oplossing aanbieden, zonder geweld, die deze kerel zal accepteren.
Ik ben akkoord dat we diplomatiek tot het uiterste moeten gaan maar ik vrees dat hij nooit zal toegeven. Eerder zie ik hem dan op een listige manier zijn macht versterken. Hij weet immers maar al te goed hoe hij moet overleven in een vijandige omgeving.

En of Amerika nu de pot op kan of niet. Alleen al menselijk gezien zou het voor de Irakezen beter zijn dat Saddam verdween.
De vraag is alleen hoe we hem moeten of kunnen dwingen om te verdwijnen zonder de gewone Irakees te treffen....
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2003, 10:51   #17
Rogier
Banneling
 
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Rumst
Berichten: 1.355
Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
OK, allemaal goed en wel maar...

Onderschat Saddam niet.. In Irak gebeuren aardig wat zaken die indruisen tegen de rechten van de mens, zaken die het daglicht schuwen.

Wat kan Saddam in positieve zin voor zijn rekening nemen ??

Wie kan me een oplossing aanbieden, zonder geweld, die deze kerel zal accepteren.
Ik ben akkoord dat we diplomatiek tot het uiterste moeten gaan maar ik vrees dat hij nooit zal toegeven. Eerder zie ik hem dan op een listige manier zijn macht versterken. Hij weet immers maar al te goed hoe hij moet overleven in een vijandige omgeving.

En of Amerika nu de pot op kan of niet. Alleen al menselijk gezien zou het voor de Irakezen beter zijn dat Saddam verdween.
De vraag is alleen hoe we hem moeten of kunnen dwingen om te verdwijnen zonder de gewone Irakees te treffen....
Goed gesproken Bolter, de USA heeft daar niet de dood van een miljoen mensen veroorzaakt. Met dit soort redeneringen moet men alle misdadigers hoe erg ook hun gang laten gaan indien ze maar beloven dat ze het de laatste keer was en ze het nooit meer zullen doen. Waarrom nog een proces voeren, laat ze gewoon beterschap beloven.

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2003, 15:09   #18
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansi
Zonder de Amerikanen zou jij niet eens achter je pc zitten tikken manneke. Kon je in de plaats onder Duits juk een 16-urendag aan 't kloppen zijn....
Voila. Hier zijn we weer. Als de Russen niet dreigden te gaan winnen hadden de Amerikanen ons met veel plezier opgezadeld gelaten met de Nazi's.
Afgezien daarvan heeft de American Way of Life niks valabels toegevoegd aan de Europese cultuur. Tenzij ge natuurlijk Hamburgertenten en Hollywood-gedrochtelijkheden bedoelt.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2003, 15:12   #19
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
[
I denk dat de argumenten eerder reeds zijn aangebracht op dit forum. Of u nu voor of tegen bent, u kan toch niet ontkennen dat er een argumentatie is pro preventive strike?
Sadam een bedreiging voor Amerika...komaan dat geloof je zelf toch niet.
Er zou beter 's een pre-emptive strike in Amerika komen alvorens die nog wat meer schade aanrichten.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2003, 17:47   #20
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
[
I denk dat de argumenten eerder reeds zijn aangebracht op dit forum. Of u nu voor of tegen bent, u kan toch niet ontkennen dat er een argumentatie is pro preventive strike?
Sadam een bedreiging voor Amerika...komaan dat geloof je zelf toch niet.
Er zou beter 's een pre-emptive strike in Amerika komen alvorens die nog wat meer schade aanrichten.
Neen, Sadam een bedreiging voor het midden-oosten, een bedreiging voor zijn eigen bevolking en een bedreiging voor onze manier van leven. Een bedreiging waaraan op dit ogenblik nog iets aan gedaan kan worden.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be